Truma, Carver, Webasto a ja mam Propexa
- Pavulon
- Fanklubowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 30 lip 2019, 13:01
- Lokalizacja: Rudy Raciborskie
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Ale czerpnia i wydech pod podwoziem to też chyba zły pomysł?
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Tak przewiduje instrukcja montażu.Uwarunkowane jest też to konstrukcją urządzenia.
Na zdjęciach tego jeszcze nie ma ( jeszcze nie zamontowane ) , ale w zestawie znajdują się dwie rury; ssąca i wydechowa.
Według instrukcji wyloty przewodów powinny być oddalone od siebie na minimum 50 centymetrów przy czym końcówka rury wydechowej powinna być jak najbliżej krawędzi pojazdu.Ma to zapobiegać zbieraniu się tlenku węgla pod podłogą.
Wracając do poprzedniego postu...
Poniżej przykład trochę nieprzemyślanego montażu
Króciec wydechowy i połączenie z rurą wydechową znajduje się wewnątrz pojazdu
Niby uszczelnione, ale...
To wszystko znajduje się w jednym z artykułów dotyczących montażu urządzenia w kamperze-samoróbce i co bardzo ważne nie jest to artykuł producenta.
Jakiś pomysłowy Dobromir , autor tekstu tak to zainstalował i nazywa to artykułem instruktażowym.
Na zdjęciach tego jeszcze nie ma ( jeszcze nie zamontowane ) , ale w zestawie znajdują się dwie rury; ssąca i wydechowa.
Według instrukcji wyloty przewodów powinny być oddalone od siebie na minimum 50 centymetrów przy czym końcówka rury wydechowej powinna być jak najbliżej krawędzi pojazdu.Ma to zapobiegać zbieraniu się tlenku węgla pod podłogą.
Wracając do poprzedniego postu...
Poniżej przykład trochę nieprzemyślanego montażu
Króciec wydechowy i połączenie z rurą wydechową znajduje się wewnątrz pojazdu
Niby uszczelnione, ale...
To wszystko znajduje się w jednym z artykułów dotyczących montażu urządzenia w kamperze-samoróbce i co bardzo ważne nie jest to artykuł producenta.
Jakiś pomysłowy Dobromir , autor tekstu tak to zainstalował i nazywa to artykułem instruktażowym.
- Pavulon
- Fanklubowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 30 lip 2019, 13:01
- Lokalizacja: Rudy Raciborskie
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Ok czyli można wydech dac w jeden koniec przyczepy a czerpnie w druga stronę na przód. A te dwa duże otwory to wylot ten że stozkiem...a prawy ?
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Prawy to ssący powietrze do ogrzania.
- Pavulon
- Fanklubowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 30 lip 2019, 13:01
- Lokalizacja: Rudy Raciborskie
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Ok thx i wszystko jasne ...czekam na efekt końcowy
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Ja też. Jutro może uda mi się trochę popchnąć robotę do przodu chociaż jak to mówią :
"niedzielna praca w g.... się obraca"
"niedzielna praca w g.... się obraca"
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Pisałem wcześniej, że rozety montażowe to druciarski sposób jednak od początku plan zakładał ich montaż.
Według moich założeń sprawdzą się dobrze.
Dlaczego
Otóż będą pełnić dwie funkcje.Pierwsza to izolacja od nagrzewających się elementów, a druga to podstawa do uszczelki , która zabezpieczy na wypadek dostawania się do wnętrza spalin.
Dziś właśnie wziąłem się za montaż ogrzewacza. Na powierzchnię styku rozet i piecyka zastosowałem uszczelki fibrowe. Po przykręceniu tworzy się szczelne połączenie.
Następnie przyszedł czas na montaż rur zewnętrznych. Instrukcja zabrania ich skracania ze względu na możliwość wystąpienia zaburzeń w prawidłowej pracy urządzenia. Obie mają po około jednym metrze więc trzeba je gdzieś upchnąć. Rurę spalinową poprowadziłem wzdłuż ramy w kierunku tyłu przyczepy i przykręciłem uchwytem do podpory. Należy pamiętać żeby zamontować ją z lekkim spadkiem co ma zapobiec zbieraniu się wody w wyniku kondensacji.
Rurę ssącą poprowadziłem wzdłuż wręgu z wylotem pod podłogą.
Standardowe opaski zaciskowe zamieniłem na nierdzewne co by mieć spokój na lata.
Na szafie zamocowałem sterownik oraz poprowadziłem wiązki elektryczne.
Ważna informacja.
Sterownik podpinamy do instalacji przed włączeniem zasilania
Odwrotny montaż może spowodować spalenie wewnętrznego bezpiecznika i uniemożliwi uruchomienie ogrzewacza.
A tak wygląda układ sterujący:
Podpięcie, załączenie prądu i pierwsza próba uruchomienia.
Działa
Co prawda po chwili wyskoczył błąd ze względu na brak gazu, ale ogrzewacz pracuje.
Według moich założeń sprawdzą się dobrze.
Dlaczego
Otóż będą pełnić dwie funkcje.Pierwsza to izolacja od nagrzewających się elementów, a druga to podstawa do uszczelki , która zabezpieczy na wypadek dostawania się do wnętrza spalin.
Dziś właśnie wziąłem się za montaż ogrzewacza. Na powierzchnię styku rozet i piecyka zastosowałem uszczelki fibrowe. Po przykręceniu tworzy się szczelne połączenie.
Następnie przyszedł czas na montaż rur zewnętrznych. Instrukcja zabrania ich skracania ze względu na możliwość wystąpienia zaburzeń w prawidłowej pracy urządzenia. Obie mają po około jednym metrze więc trzeba je gdzieś upchnąć. Rurę spalinową poprowadziłem wzdłuż ramy w kierunku tyłu przyczepy i przykręciłem uchwytem do podpory. Należy pamiętać żeby zamontować ją z lekkim spadkiem co ma zapobiec zbieraniu się wody w wyniku kondensacji.
Rurę ssącą poprowadziłem wzdłuż wręgu z wylotem pod podłogą.
Standardowe opaski zaciskowe zamieniłem na nierdzewne co by mieć spokój na lata.
Na szafie zamocowałem sterownik oraz poprowadziłem wiązki elektryczne.
Ważna informacja.
Sterownik podpinamy do instalacji przed włączeniem zasilania
Odwrotny montaż może spowodować spalenie wewnętrznego bezpiecznika i uniemożliwi uruchomienie ogrzewacza.
A tak wygląda układ sterujący:
Podpięcie, załączenie prądu i pierwsza próba uruchomienia.
Działa
Co prawda po chwili wyskoczył błąd ze względu na brak gazu, ale ogrzewacz pracuje.
- Pavulon
- Fanklubowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 30 lip 2019, 13:01
- Lokalizacja: Rudy Raciborskie
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Działaj dalej
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Na razie nastąpi przerwa ponieważ muszę zamówić elementy instalacji gazowej oraz czekam na przesyłkę z Ali...
Lecą ( a może płyną ) gadżety do rozprowadzenia ciepłego powietrza.
Lecą ( a może płyną ) gadżety do rozprowadzenia ciepłego powietrza.
- krzysztof_cw
- Moderator
- Posty: 1076
- Rejestracja: środa, 12 paź 2016, 18:19
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
Nie wiem ile tych spalin się wydobywa ale nie lepiej dać ten wydech na bok przyczepy, żeby owe spaliny nie wlatywały z powrotem przez okno?
Chrysler Grand Voyager 3.3 + Chrysler Town&Country + Niewiadów N126e + Adria Adiva 502 UK
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Truma,Carver,Webasto,a ja mam Propexa
krzysztof_cw pisze:Nie wiem ile tych spalin się wydobywa...
Ja też nie
Myślę, że mniej więcej tyle co z tradycyjnej Trumy
krzysztof_cw pisze:... ale nie lepiej dać ten wydech na bok przyczepy, żeby owe spaliny nie wlatywały z powrotem przez okno?
W przypadku montażu ogrzewacza po prawej stronie ( jak w moim przypadku ) nie da rady ponieważ zakładając przedsionek spaliny będą wpadać prosto do niego.
Przeprowadzić na drugą stronę przyczepy nie za bardzo można ponieważ rura wydechowa jest za krótka ,a instrukcja mówi wyraźnie żeby nie zmieniać jej długości
W mojej sytuacji wylot do tyłu wydaje się być optymalny Poza tym rzadko otwieram tylne okno ,a jeśli już to w sezonie kiedy ogrzewania raczej się nie używa.
A tak wogóle to podobnie ma się chyba sytuacja z Carverem w wersji z dolnym wyrzutem
Re: Truma, Carver, Webasto a ja mam Propexa
Pomijając cenę to gitarra. Czy między samo "grzewadło" a podłogę dawałeś jakąś blachę, czy sama obudowa urządzenia jest tak skonstruowana, że nie ma takiej potrzeby?
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Truma, Carver, Webasto a ja mam Propexa
Korpus urządzenia jest trochę inaczej zbudowany niż nagrzewnice suche typu Webasto.Producent nie przewiduje żadnej przekładki jednak uchwyty montażowe powodują powstanie około 10-cio milimetrowej szczeliny między urządzeniem ,a powierzchnią montażu.Tak jak pisałem wcześniej, zastosowałem profilaktycznie izolację nagrzewającego się króćca w postaci metalowej rozety.
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Truma, Carver, Webasto a ja mam Propexa
W końcu dotarła przesyłka z dalekiej Azji więc mogłem coś podziałać.Zająłem się konkretnie rozprowadzeniem powietrza.W zestawie montażowym znajduje się tylko jedna kratka dystrybucji ciepła. Jednak ja wytypowałem dwa miejsca wylotowe; jedno na ścianie bocznej tuż przy wejściu
, a drugie u podstawy łóżka.
W ten sposób kubatura przyczepy powinna się nagrzewać bardziej równomiernie.Wylot przy drzwiach może też być wykorzystany do ogrzania przedsionka ( podpatrzone u Taty Kazika ) stosując kawałek rury spiralnej.Pod łóżkiem zamontowałem też kratkę doprowadzającą powietrze do nagrzewnicy
,a przy okazji pochlastałem trochę front podczas wycinania otworu
Chwila nieuwagi przy wierceniu otwornicą i...
Rury rozprowadzające zaizolowałem dodatkowo otuliną w celu minimalizacji strat ciepła.
Nie jest idealnie bo dostęp ograniczony ale lepsze to niż nic.
, a drugie u podstawy łóżka.
W ten sposób kubatura przyczepy powinna się nagrzewać bardziej równomiernie.Wylot przy drzwiach może też być wykorzystany do ogrzania przedsionka ( podpatrzone u Taty Kazika ) stosując kawałek rury spiralnej.Pod łóżkiem zamontowałem też kratkę doprowadzającą powietrze do nagrzewnicy
,a przy okazji pochlastałem trochę front podczas wycinania otworu
Chwila nieuwagi przy wierceniu otwornicą i...
Rury rozprowadzające zaizolowałem dodatkowo otuliną w celu minimalizacji strat ciepła.
Nie jest idealnie bo dostęp ograniczony ale lepsze to niż nic.
Re: Truma, Carver, Webasto a ja mam Propexa
tomcat pisze:Rury rozprowadzające zaizolowałem dodatkowo otuliną w celu minimalizacji strat ciepła.
Tomasz, to chyba nie jest najlepszy pomysł. Rury mają grzać bakisty żeby wyrównać temperaturę i żeby materace się nie pociły.
Fiat Burstner 535-2 2.8 TD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości