Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
https://www.redodopower.de/products/12v ... h-batterie
Płatność kartą w €. Po przewalutowaniu 1440 PLN.
Plus wyświetlacz z bocznikiem
https://www.redodopower.de/products/red ... iewaechter
Coś koło 350PLN
Dla zainteresowanych dodam, iż te 140Ah jest w tzw. wersji mini, czyli upchane w obudowę 100Ah kwasiaka. Nawet otwory montażowe do podłogi pasowały. Waga ok 12kg.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Fajne fajne ale ja bez bajerów bo ja nie jadę na urlop patrzeć na Ampery
Poza tym Victron w aplikacji mi pokaże jaki jest bilans chociaż problem jest taki że nie uwzglednia on tego co odda alternator.
A tak z ciekawości to idę zaraz podłączyć lodówkę jeszcze na kwasiaku. Jutro ma być ladna pogoda to zobaczę jak to wychodzi bez wspomagania. Tylko słońce i lodówka
Edit:
Podłączone. Mimo tego, ze solary brudne, słońce już schodzi pomału do zachodu to bilans wychodzi dodatni.
Victron pokazuje około 2,6-2,8 A w plusie, wskaźnik w kamperze okolo 2,5 na minusie. Lodówka za startowała jak widać od 8 stopni i jedzie do -20. Za jakiś czas pójdę sprawdzić jak sytuacja. Warunki nie są laboratoryjne ale pobawić się można

Poza tym Victron w aplikacji mi pokaże jaki jest bilans chociaż problem jest taki że nie uwzglednia on tego co odda alternator.
A tak z ciekawości to idę zaraz podłączyć lodówkę jeszcze na kwasiaku. Jutro ma być ladna pogoda to zobaczę jak to wychodzi bez wspomagania. Tylko słońce i lodówka

Edit:
Podłączone. Mimo tego, ze solary brudne, słońce już schodzi pomału do zachodu to bilans wychodzi dodatni.
Victron pokazuje około 2,6-2,8 A w plusie, wskaźnik w kamperze okolo 2,5 na minusie. Lodówka za startowała jak widać od 8 stopni i jedzie do -20. Za jakiś czas pójdę sprawdzić jak sytuacja. Warunki nie są laboratoryjne ale pobawić się można

Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
No i klapa.
Po 3 godzinach lodówka pokazuje -8, 12,6 V, załącza wentylator i próbuje wystartować, napięcie spada do 11.8V i nie startuje mimo, że zabezpieczenie w trybie low powinno ją odcinać dopiero przy bodaj 8,5V.
Nie mam czasu dzisiaj na dalsze zabawy, ale coś tu niedomaga niestety.

Edit.
Znalazłem jeszcze chwilę i podłączyłem Zbycha pod 230V i oczywiście lodówka wystartowała. Ewidentnie coś szwankuje zabezpieczenie akumulatora, bo odcina się przy napieciu high mimo że ustawiona jest na low.
Po 3 godzinach lodówka pokazuje -8, 12,6 V, załącza wentylator i próbuje wystartować, napięcie spada do 11.8V i nie startuje mimo, że zabezpieczenie w trybie low powinno ją odcinać dopiero przy bodaj 8,5V.
Nie mam czasu dzisiaj na dalsze zabawy, ale coś tu niedomaga niestety.


Edit.
Znalazłem jeszcze chwilę i podłączyłem Zbycha pod 230V i oczywiście lodówka wystartowała. Ewidentnie coś szwankuje zabezpieczenie akumulatora, bo odcina się przy napieciu high mimo że ustawiona jest na low.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Silnik w lodówce kompresorowej ja startuje to ma chwilę dużego poboru. Może być tak, że na kończącym się aku spada Ci przy tym starcie napięcie na moment, a elektronika w lodówce już to wyłapuje.
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1695
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Mogą też robić złą robotę spadki na przekrojach kabli ( u mnie tak było w minione lato jak chciałem lodówkę podłączyć pod gniazdko na zewnątrz przy dyszlu, gdzie jest do regulatora-akumulatora jakieś 5-6 metrów kabla gdzie większość to wycofany oryginalny kabel od tej drugiej wtyczki z niewiadowa nikłego przekroju co oryginalnie był + po zapłonie)
No i jeszcze jedna sprawa czy w tej lodówce kompresor nie startuje razem z wentylatorem bo to też by trochę zawsze zwiększało pobór na starcie.
Nie wiem jak jest w innych ale u mnie w VigaCool jest tak po "ciężarówkowemu" że najpierw startuje agregat i dopiero jak on wejdzie na obroty to startuje wentylator go chłodzący, testując w minionym sezonie zauważyłem że przy niskim napięciu jak mam otwarte drzwiczki od lodówki i chce wystartować agregat to nawet światło (pomimo że jest ledowe) sobie wyłącza tuż przed startem.
No i jeszcze jedna sprawa czy w tej lodówce kompresor nie startuje razem z wentylatorem bo to też by trochę zawsze zwiększało pobór na starcie.
Nie wiem jak jest w innych ale u mnie w VigaCool jest tak po "ciężarówkowemu" że najpierw startuje agregat i dopiero jak on wejdzie na obroty to startuje wentylator go chłodzący, testując w minionym sezonie zauważyłem że przy niskim napięciu jak mam otwarte drzwiczki od lodówki i chce wystartować agregat to nawet światło (pomimo że jest ledowe) sobie wyłącza tuż przed startem.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N

Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N

Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2025 - 4 nocki 615 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Prawdopodobnie masz spadek napięcia z aku na zbyt długich i cienkich przewodach. U mnie było podobnie po zachodzie słońca nawet na L. Do lodówki pociągnąłem kable 2 x 6mm2 a ten oryginalny 3,5 metrowy kabel skróciłem do minimum i problem się rozwiązał jeszcze na kwasiaku także na H.
Z 230v Ci jakoś działa bo pewnie jest trochę wyższe napięcie.
Z 230v Ci jakoś działa bo pewnie jest trochę wyższe napięcie.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Tak tak. Myślę, że macie rację. Też o tym pomyślałem i taki jest plan aby lodówka dostała swoje gniazdo na porządnych przewodach.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Wtyk zapalniczkowy trochę mnie irytował.
Dlatego do gniazda XT90 2 żyły po 6mm2 (oczywiście z dodatkowym bezpiecznikiem).
Kabel od lodówki skrócony na maxa z wtykiem XT90. Bonusowo przejściówka z XT90 na oryginalny wtyk zapalniczkowy oraz dodatkowo oryginalny 3,5 metrowy kabel od lodówki na specjalne okazje
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Jest i on.
Co do podłączenia to się zastanawiam jeszcze. U mnie plan jest taki, że lodówka będzie stała pod dolnym łóżkiem pietrowym, a pietro niżej w garażu stoi akumulator wiec kabel da się ograniczyć do max 50 cm puszczając prąd prosto z aku. Co do tych złączek to fakt, wyglądają solidniej niż te wtyki i gniazda zapalniczkowe. Zamawiam
.
Co do podłączenia to się zastanawiam jeszcze. U mnie plan jest taki, że lodówka będzie stała pod dolnym łóżkiem pietrowym, a pietro niżej w garażu stoi akumulator wiec kabel da się ograniczyć do max 50 cm puszczając prąd prosto z aku. Co do tych złączek to fakt, wyglądają solidniej niż te wtyki i gniazda zapalniczkowe. Zamawiam

Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
CornBlumenBlau pisze:...spójrz jak to teraz u mnie po przeróbkach wygląda...
Macieju, podpowiedz proszę gdzie dorwałeś wtyk pasujący do gniazda lodówki

- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
tomcat pisze:CornBlumenBlau pisze:...spójrz jak to teraz u mnie po przeróbkach wygląda...
Macieju, podpowiedz proszę gdzie dorwałeś wtyk pasujący do gniazda lodówki
Nie kombinowałem z niczym niesprawdzonym, tylko zamówiłem oryginalny kabel z Yolco za bodajże 59,00PLN i go ciachnąłem. Nie chciałem zamienników bo już widziałem poupalane wtyczki, a co gorsza gniazda zasilania w lodówkach.
Tak informacyjnie dodam, iż złącza XT90 mogą przewodzić prąd ciągły o natężeniu 45A i chwilowy 90 amperów, tak że przy naszych potrzebach nie ma mowy o żadnym grzaniu się itd. Są jeszcze XT60, XT30 do delikatniejszych tematów. Jak ktoś jest pedantem to są też takie w wersji anti spark z zieloną literą L (beziskrzeniowe). Dałem taki jako stałe wyjście z aku pod ładowarkę sieciową z zaślepką.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
- __ArroW__
- Fanklubowicz
- Posty: 1561
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
CornBlumenBlau pisze:Screenshot_2025-02-27-19-25-29-486_com.redodopower.ble.jpgJa kupilowałem z tej strony z Niemiec.
https://www.redodopower.de/products/12v ... h-batterie
Płatność kartą w €. Po przewalutowaniu 1440 PLN.
Plus wyświetlacz z bocznikiem
https://www.redodopower.de/products/red ... iewaechter
Coś koło 350PLN
Dla zainteresowanych dodam, iż te 140Ah jest w tzw. wersji mini, czyli upchane w obudowę 100Ah kwasiaka. Nawet otwory montażowe do podłogi pasowały. Waga ok 12kg.
u mnie również jest wersja odchudzona, waga mniejsza wraz z obudową

CornBlumenBlau pisze:IMG_20250404_095702.jpgTo spójrz jak to teraz u mnie po przeróbkach wygląda. Wszystko śmiga bez znaczenia L,M, czy H w trybie max.
IMG_20250404_094212.jpgIMG_20250404_094246.jpgIMG_20250404_094834.jpg
Wtyk zapalniczkowy trochę mnie irytował.
Dlatego do gniazda XT90 2 żyły po 6mm2 (oczywiście z dodatkowym bezpiecznikiem).
Kabel od lodówki skrócony na maxa z wtykiem XT90. Bonusowo przejściówka z XT90 na oryginalny wtyk zapalniczkowy oraz dodatkowo oryginalny 3,5 metrowy kabel od lodówki na specjalne okazje
ja na szczęście w KL65 mam wtyk na piny, więc będę normalnie przewodami wpinał się w piny, bo ta wtyczka 12V to faktycznie masakra jest
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach

Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
No i ten no voila 
Porównanie 180Ah i 200Ah. Waga kwas 35, Lifepo4 15,5.
No i dzięki mniejszej obudowie w końcu mam dostęp do schowka. Kwasiak był za długi i nie mieścił się w takiej pozycji więc stał wzdłuż i zasłaniał 3/4 klapy.

Porównanie 180Ah i 200Ah. Waga kwas 35, Lifepo4 15,5.
No i dzięki mniejszej obudowie w końcu mam dostęp do schowka. Kwasiak był za długi i nie mieścił się w takiej pozycji więc stał wzdłuż i zasłaniał 3/4 klapy.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- __ArroW__
- Fanklubowicz
- Posty: 1561
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
No to rewelacja, jednak zamysł tych odchudzonych aku ma swój sens, wagowo powyżej połowy to bardzo dobry wynik
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach

Wróć do „... i nie tylko (niewiadówka)”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości