Jeszcze raz o zasilaniu ...
- Mr.Makarena
- Fanklubowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2012, 12:53
Jeszcze raz o zasilaniu ...
wiem ze juz bylo ale im wiecej czytam posty o zasilaniu , ATX ach i akumulatorach , przekaznikach to coraz bardziej zakrecony jestem , wiec prosze o podsumowanie i ewentualne skorygowanie mojego toku myslenia :
Zalozenia sa takie :
-mam N-126-n z dwoma oddzielnymi wtyczkami 7 pinowymi jedna do stopu migaczy pozycji itp.. a druga to oswietlenia wew. gniazdek 12V pompki itp ..
-mam dodatkowy akumulator 12 V w schowku na butle
-chce podlaczyc wtyczke oswietlenia wewnetrznego do tego akumulatora
-podczas biwakowania jesli mam dostep do 220 v to fajnie , jesli nie to wystarczy mi 12v z akumulatora w schowku .
- Jesli mam 220 v to chce sobie swiecic nadal oswetleniem 12V
Wnioski :
- kupuje zwykly prostownik np. taki :
http://allegro.pl/prostownik-ladowarka- ... 51296.html
- podlaczam z jednej strony do gniazdka 200v a z drugiej do gniazdka 12V
- musze uwazac na biegunowosc 12 V
-nie potrzebuje zadnej automatyki ani przekaznikow
-kiedy mam podlaczone 22V laduje mi sie caly czas zapasowy akumulator wiec musze uwazac zeby go po jakims czasie " nie przeladowac "
-instalacja oswietlenia zewnetrznego przyczepy dziala niezaleznie wiec nie obawiam sie ze cos sie stanie instalacji w moim aucie nawet jesli nie wyjme wtyczki z gniazda haka .
- kiedy nie mam podlaczonego 220 V podlaczony na stale prostownik nie powoduje znaczacego rozladowania dodatkowego akumulatora .
Czy moje rozumowanie jest poprawne ? Jesli sie gdzies myle poprawcie mnie prosze ....
Pozdr :
Mr.Makarena
Zalozenia sa takie :
-mam N-126-n z dwoma oddzielnymi wtyczkami 7 pinowymi jedna do stopu migaczy pozycji itp.. a druga to oswietlenia wew. gniazdek 12V pompki itp ..
-mam dodatkowy akumulator 12 V w schowku na butle
-chce podlaczyc wtyczke oswietlenia wewnetrznego do tego akumulatora
-podczas biwakowania jesli mam dostep do 220 v to fajnie , jesli nie to wystarczy mi 12v z akumulatora w schowku .
- Jesli mam 220 v to chce sobie swiecic nadal oswetleniem 12V
Wnioski :
- kupuje zwykly prostownik np. taki :
http://allegro.pl/prostownik-ladowarka- ... 51296.html
- podlaczam z jednej strony do gniazdka 200v a z drugiej do gniazdka 12V
- musze uwazac na biegunowosc 12 V
-nie potrzebuje zadnej automatyki ani przekaznikow
-kiedy mam podlaczone 22V laduje mi sie caly czas zapasowy akumulator wiec musze uwazac zeby go po jakims czasie " nie przeladowac "
-instalacja oswietlenia zewnetrznego przyczepy dziala niezaleznie wiec nie obawiam sie ze cos sie stanie instalacji w moim aucie nawet jesli nie wyjme wtyczki z gniazda haka .
- kiedy nie mam podlaczonego 220 V podlaczony na stale prostownik nie powoduje znaczacego rozladowania dodatkowego akumulatora .
Czy moje rozumowanie jest poprawne ? Jesli sie gdzies myle poprawcie mnie prosze ....
Pozdr :
Mr.Makarena
Pozdrawiam :
Mr.Makarena
Mr.Makarena
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
Dobrze, tylko trzeba pamiętać, że maksymalny prąd ładowania akumulatora wynosi do 10% pojemności akumulatora a przy dłuższym podłączeniu a niewielkim poborze dać tylko 5%.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
mniej więcej się zgadza, z tym że będzie to wymagało sporo zachodu, tzn odłączania, przełączania itd
jakoś nie widzę żeby to zrobić "bezobsługowo" ... po to są właśnie "automatyka ani przekaźniki"

jakoś nie widzę żeby to zrobić "bezobsługowo" ... po to są właśnie "automatyka ani przekaźniki"

była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
Mr.Makarena pisze:
Czy moje rozumowanie jest poprawne ? Jesli sie gdzies myle poprawcie mnie prosze ....
Pozdr :
Mr.Makarena
myślisz poprawnie - tylko kup prostownik z zabezpieczeniem przed przeładowaniem (bywają w lidlu fajne - mają tylko wadę, że trzeba ja zainicjować (po podłączeniu do 230V trzeba wcisnąć start żeby zaczęły ładować i ewentualnie po zaniku zasilania również) ), poza tym możesz spokojnie zlikwidować drugą wtyczkę i podłączyć się bezpośrednio pod aku
prostownik może być na stałe pod aku - nie obciąża i nie zżera prądu jak nie ma 230v
jedynie jakbyś chciał światło na ledach zrobić to musisz uważać bo generalnie gotowe listwy są na 12v a przy ładowaniu będziesz miał 14,4v i nie wszystkie to lubią ( u mnie niby nic się nie dzieje i nie przepaliły się żadne )
ogólnie plan jest ok
można jeszcze pomyśleć nad ładowaniem aku w trakcie jazdy , ale to wymagałoby trochę rzeźby w aucie i przekażnika w przyczepce - IMO nie warto
- Mr.Makarena
- Fanklubowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2012, 12:53
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
chris_666 pisze:Mr.Makarena pisze:
Czy moje rozumowanie jest poprawne ? Jesli sie gdzies myle poprawcie mnie prosze ....
Pozdr :
Mr.Makarena
myślisz poprawnie - , poza tym możesz spokojnie zlikwidować drugą wtyczkę i podłączyć się bezpośrednio pod aku
ogólnie plan jest ok
chris_666 pisze:Mr.Makarena pisze:
Czy moje rozumowanie jest poprawne ? Jesli sie gdzies myle poprawcie mnie prosze ....
Drugiej wtyczki likwidowac nie chce , bo moim celem jest aby przyczepa byla w 100 % oryginalna bez zadnych przrobek


A co do automatyki ....to widzisz .. ty piszesz ze jest ok , a kolega Konrad ze zmusi byc jakas automatyka .. I znowu jestem w punkcie wyjscia :-
Pozdr :
Mr. Makarena
Pozdrawiam :
Mr.Makarena
Mr.Makarena
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
Mr.Makarena pisze:Drugiej wtyczki likwidowac nie chce , bo moim celem jest aby przyczepa byla w 100 % oryginalna bez zadnych przrobek. Poprostu podlacze do zapasowego aku klemy i gniazo 7 pin . I bedzie sobie podlaczone
A co do automatyki ....to widzisz .. ty piszesz ze jest ok , a kolega Konrad ze zmusi byc jakas automatyka .. I znowu jestem w punkcie wyjscia :-
Pozdr :
Mr. Makarena
czekaj czekaj, też pisałem że jest OK, tylko że będziesz musiał przepinać wtyczki
a automatyka jest po to żeby tego nie robić

o widzisz, przykład prostonika, automat który odłącza ładowanie jak aku jest full ... to już masz jedno z głowy - pilnowanie żeby aku się nie przeładował

zaczniesz podłączać to pewnie wyjdą jakieś kwiatki, bo tak z opisu to cieżko się domyślić jak to chcesz podłączyć
co np jak będziesz stał dłużej podpięty pod 220V ?
rozumiem że wtedy masz 12v ... no właśnie z aku czy prostownika ?
przerabiałem to u sibie i np zrezygnowałem z zasilania z auta, bo już nie miałem pomysłu jak to ogarnąć
u mnie na początku był po prostu taki prostownik jak wrzuciłeś, do tego podpięta była 12V instalacja
dołożyłem aku i ... właśnie, jak zrobić żeby na postoju szło z aku, a po podpięciu z 220V i żeby się aku nie ładował cały czas
zmieniłem na taki automatyczny prostownik i podłączyłem na stałe, 12V szło z aku, a co jakiś czas doładowywałem go ręcznie
potem zmieniłem prostownik, teraz mam taki co sam się włącza jak spadnie napięcie i już jest bezobsługowo
tzn podpinam 220V prostownik sam się włącza, doładuje aku i wyłączy, jak spadnie napięcie to znowu doładuje
a prąd 12V idzie cały czas z aku
więc automatyka po prostu ułatwia życie

była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
- Mr.Makarena
- Fanklubowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2012, 12:53
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
konrad pisze:Mr.Makarena pisze:zmieniłem na taki automatyczny prostownik i podłączyłem na stałe, 12V więc automatyka po prostu ułatwia życie
A co to za prostownik ? Jaki model i gdzie go kupic ?
Pozdrawiam :
Mr.Makarena
Pozdrawiam :
Mr.Makarena
Mr.Makarena
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
to zasilacz od kamery VHS, od starego panasonica m5
ale działa idealnie

ale działa idealnie

była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
Mr.Makarena pisze:A co do automatyki ....to widzisz .. ty piszesz ze jest ok , a kolega Konrad ze zmusi byc jakas automatyka .. I znowu jestem w punkcie wyjscia :-
Pozdr :
Mr. Makarena
automatyka tylko w kontekście doładowywania aku bez konieczności odłączania prostownika - na stałe podpięte i zasilane z gniazdka 230V
ja mam zrobione trochę inaczej - dwa aku w samochodzie spięte plusami na stałe pod alternator , masy akumulatorów podpięte pod dwa wyłaczniki - mam do wyboru który aku używam do oświetlenia a który mam do samochodu , który ładuję w trakcie jazdy i który ładuję z prostownika na kempingu
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
Automatyka jest O.K. tylko uważaj z odłączeniem bo mogą wyskoczyć "kwiatki". Ja podłączyłem 220V i12V z aku ,które jest w skrzynce,przez wtyczkę z 5-ma bolcami do środka przyczepki.Prostownik wpiąłem do sieci 12v przez amperomierz i woltomierz. Ale co jakiś czas muszę go wyłączyć/prostownik/. Mam podłączone z gniazda zapalniczki w bagażniku ładowanie podczas jazdy drugiego aku przepuszczone przez diodę żeby podczas rozruchu silnika prąd nie poszedł na rozrusznik z aku przyczepki. Na razie 2 lata /odpukać/działa.
Pozdrowionka
Leszek
Pozdrowionka
Leszek
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
leszek 55 pisze: Mam podłączone z gniazda zapalniczki w bagażniku ładowanie podczas jazdy drugiego aku przepuszczone przez diodę żeby podczas rozruchu silnika prąd nie poszedł na rozrusznik z aku przyczepki.
zamiast tego zrób na przekaźniku załączanym po rozruchu
na diodzie tracisz 0,7V i niedoładowujesz alu w cepce , a biorąc pod uwagę spadki napięć to pewnie ledwie go podtrzymujesz przy życiu
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
chris_666 pisze:leszek 55 pisze: Mam podłączone z gniazda zapalniczki w bagażniku ładowanie podczas jazdy drugiego aku przepuszczone przez diodę żeby podczas rozruchu silnika prąd nie poszedł na rozrusznik z aku przyczepki.
zamiast tego zrób na przekaźniku załączanym po rozruchu
na diodzie tracisz 0,7V i niedoładowujesz alu w cepce , a biorąc pod uwagę spadki napięć to pewnie ledwie go podtrzymujesz przy życiu
Na chłodziarkę w czasie jazdy całkowicie wystarcza a na postoju mam zasilanie na 220v.Tylko mam pytanie.Jakiej mocy przetwornica 12/220v wystarczy do odpalenia lodówki 160W? Bo taka 150W nie daje rady.
Pozdrowionka
Leszek
Re: Jeszcze raz o zasilaniu ...
leszek 55 pisze:Bo taka 150W nie daje rady.
Pozdrowionka
Leszek
ze 200 musisz mieć (plus duuuże aku bo to trochę prądu ciągnie)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości