problem z elektryką
- marcinek94
- Posty: 230
- Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
- Lokalizacja: mazowsze wschodnie
problem z elektryką
Opisze od początku
Na dyszlu miałem wtyczke na transformator podobną jak do samochodu. Odciołem i podpiołem tam akumulator..... I zaczeło się
Paliło mi hurtem bezpieczniki za cholere nie mogłem dojść o co chodzi. Okazało się że transformator ktory zmienia prad z sieci 230v na 12v (70W do diód led).
Rozpiołem transformator i nie pali bezpieczników. Mam teraz pytanie jak zrobić lub co żeby działało i na 230v (transformarorze) i w razie jakby co poszło na akumulatorze.
Kombinuje żeby może dać jakieś najtańsze bezpieczniki sieciowe po 6A żeby rozdzielić od siebie obwód z akumulatora od transformatora. Poprostu wyłączać z palacobwod z sieci lub akumulatora.
Jest może na to jakiś patent? Nie chce znow dokupowac i wozić prostownika bo to było by najszybsze rozwiązanie.
Na dyszlu miałem wtyczke na transformator podobną jak do samochodu. Odciołem i podpiołem tam akumulator..... I zaczeło się
Paliło mi hurtem bezpieczniki za cholere nie mogłem dojść o co chodzi. Okazało się że transformator ktory zmienia prad z sieci 230v na 12v (70W do diód led).
Rozpiołem transformator i nie pali bezpieczników. Mam teraz pytanie jak zrobić lub co żeby działało i na 230v (transformarorze) i w razie jakby co poszło na akumulatorze.
Kombinuje żeby może dać jakieś najtańsze bezpieczniki sieciowe po 6A żeby rozdzielić od siebie obwód z akumulatora od transformatora. Poprostu wyłączać z palacobwod z sieci lub akumulatora.
Jest może na to jakiś patent? Nie chce znow dokupowac i wozić prostownika bo to było by najszybsze rozwiązanie.
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4422
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: problem z elektryką
Najprościej dać przełącznik którym będziesz wybierał źródło zasilania jednocześnie odseparowując oba te obwody razem z ich plusami i masami. Najlepszy byłby taki hebelkowy z trzema pozycjami (w tym neutral) i 6 pinami.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km
- lukasz1986
- Przyjaciel
- Posty: 98
- Rejestracja: piątek, 21 lut 2014, 13:58
- Lokalizacja: Łuków
Re: problem z elektryką
Najprościej dać przełącznik którym będziesz wybierał źródło zasilania jednocześnie odseparowując oba te obwody razem z ich plusami i masami. Najlepszy byłby taki hebelkowy z trzema pozycjami (w tym neutral) i 6 pinami.
Dokładnie. Przełącznik hebelkowy t dobre rozwiązanie. Sam zastosowałem to kiedyś przy drugim aku w busie. No chyba, ze ktoś Ci poda rozwiązanie rodem z fabryki Niewiadowa

VW Passat 1,9 TDi (holownik)
Niewiadówka (w najbliższym czasie)
WSK 125 (w trakcie remontu)
Niewiadówka (w najbliższym czasie)

WSK 125 (w trakcie remontu)
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4422
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: problem z elektryką
Oryginalnych rozwiązań do bardziej zaawansowanych rozwiązań to raczej nie ma.
Mam dokładnie taki. Oddziela 2 różne źródła zasilania (u mnie akurat aku przyczepy od aku holownika), a wychodząc z przyczepy lub na noc jednym ruchem ustawiasz po środku i wyłączasz prąd w całej budzie.
Oczywiście teraz to jeszcze doszedł kontroler ładowania od solara, ale to już inna bajka.
http://allegro.pl/przelacznik-hebelkowy-on-off-on-duzy-3p-6w-sruby-i4001740317.html
Mam dokładnie taki. Oddziela 2 różne źródła zasilania (u mnie akurat aku przyczepy od aku holownika), a wychodząc z przyczepy lub na noc jednym ruchem ustawiasz po środku i wyłączasz prąd w całej budzie.
Oczywiście teraz to jeszcze doszedł kontroler ładowania od solara, ale to już inna bajka.
http://allegro.pl/przelacznik-hebelkowy-on-off-on-duzy-3p-6w-sruby-i4001740317.html
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km
- marcinek94
- Posty: 230
- Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
- Lokalizacja: mazowsze wschodnie
Re: problem z elektryką
o Panie! Jesteś Genialny! rozważałem już nawet hebel 3 fazowy obroty lewe prawe
Odwagi mi zabrakło i pomyślałem że zapytam mądrzejszych i się nie zawiodłem. Dzieki!
Nadal czekam na sugestie! ale maleńki przełącznik jest genialny!

Nadal czekam na sugestie! ale maleńki przełącznik jest genialny!
- kooba
- Administrator
- Posty: 5823
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: problem z elektryką
No bez jaj! Ręczny przełącznik do zmiany źródła zasilania. A kto by się zastanawiał w jakiej pozycji akurat ustawił.
Bierzesz taki przekaźnik
Podłączasz:
85 - plus z transformatora
86 - minus z transformatora
87 - plus z transformatora
87a - plus z akumulatora
30 - plus przyczepy
Minusy łączysz wszystkie razem.
Przekaźnik bez zasilania cewki cały czas łączy zasilanie przyczepy z akumulatorem. Jak podłączysz się do 230V to trafo podaje zasilanie na cewkę przekaźnika i przełącza przyczepę na zasilanie z trafo.
Bierzesz taki przekaźnik
Podłączasz:
85 - plus z transformatora
86 - minus z transformatora
87 - plus z transformatora
87a - plus z akumulatora
30 - plus przyczepy
Minusy łączysz wszystkie razem.
Przekaźnik bez zasilania cewki cały czas łączy zasilanie przyczepy z akumulatorem. Jak podłączysz się do 230V to trafo podaje zasilanie na cewkę przekaźnika i przełącza przyczepę na zasilanie z trafo.
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4422
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: problem z elektryką
A jak to by się miało do kontrolera ładowania układu solarnego, który steruje odbiornikami poprzez minus?
Pytam poważnie, bo nawet mi się to rozwiązanie podoba.
Pytam poważnie, bo nawet mi się to rozwiązanie podoba.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km
- kooba
- Administrator
- Posty: 5823
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: problem z elektryką
Najlepiej byłoby drugim takim przekaźnikiem sterować minusem.
Analogicznie podłączyć:
85 - plus z transformatora
86 - minus z transformatora
87 - minus z transformatora
87a - minus z akumulatora
30 - minus przyczepy
Sterownik solara wpinasz między przekaźniki a aku i powinno być OK.
Analogicznie podłączyć:
85 - plus z transformatora
86 - minus z transformatora
87 - minus z transformatora
87a - minus z akumulatora
30 - minus przyczepy
Sterownik solara wpinasz między przekaźniki a aku i powinno być OK.
- marcinek94
- Posty: 230
- Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
- Lokalizacja: mazowsze wschodnie
Re: problem z elektryką
Kubuś 30 jak rozumiem plus wychodzący na przyczepe na oswietlenie i pąpke? Sorki za takie pytania ale w elektryce 12v jestem kompletnym lajkonikiem 

- kooba
- Administrator
- Posty: 5823
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: problem z elektryką
marcinek94 pisze:Kubuś 30 jak rozumiem plus wychodzący na przyczepe na oswietlenie i pąpke? Sorki za takie pytania ale w elektryce 12v jestem kompletnym lajkonikiem
Dokładnie tak.
Na 30 masz odbiorniki, a na 87 i 87a podajesz źródła zasilania.
- marcinek94
- Posty: 230
- Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
- Lokalizacja: mazowsze wschodnie
Re: problem z elektryką
dziekuje! Temat do zamkniecia.
- marcinek94
- Posty: 230
- Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
- Lokalizacja: mazowsze wschodnie
- marcinek94
- Posty: 230
- Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
- Lokalizacja: mazowsze wschodnie
- marcinek94
- Posty: 230
- Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
- Lokalizacja: mazowsze wschodnie
- marcinek94
- Posty: 230
- Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
- Lokalizacja: mazowsze wschodnie
Re: problem z elektryką
Całość upchnołem w puszkę nadtynkową hermetyczną
Ostatnio zmieniony piątek, 7 mar 2014, 17:09 przez marcinek94, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości