problem z elektryką

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

problem z elektryką

Postautor: marcinek94 » poniedziałek, 3 mar 2014, 19:20

Opisze od początku
Na dyszlu miałem wtyczke na transformator podobną jak do samochodu. Odciołem i podpiołem tam akumulator..... I zaczeło się
Paliło mi hurtem bezpieczniki za cholere nie mogłem dojść o co chodzi. Okazało się że transformator ktory zmienia prad z sieci 230v na 12v (70W do diód led).
Rozpiołem transformator i nie pali bezpieczników. Mam teraz pytanie jak zrobić lub co żeby działało i na 230v (transformarorze) i w razie jakby co poszło na akumulatorze.

Kombinuje żeby może dać jakieś najtańsze bezpieczniki sieciowe po 6A żeby rozdzielić od siebie obwód z akumulatora od transformatora. Poprostu wyłączać z palacobwod z sieci lub akumulatora.
Jest może na to jakiś patent? Nie chce znow dokupowac i wozić prostownika bo to było by najszybsze rozwiązanie.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4422
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: problem z elektryką

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 3 mar 2014, 20:01

Najprościej dać przełącznik którym będziesz wybierał źródło zasilania jednocześnie odseparowując oba te obwody razem z ich plusami i masami. Najlepszy byłby taki hebelkowy z trzema pozycjami (w tym neutral) i 6 pinami.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km

Awatar użytkownika
lukasz1986
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 98
Rejestracja: piątek, 21 lut 2014, 13:58
Lokalizacja: Łuków

Re: problem z elektryką

Postautor: lukasz1986 » poniedziałek, 3 mar 2014, 20:50





Najprościej dać przełącznik którym będziesz wybierał źródło zasilania jednocześnie odseparowując oba te obwody razem z ich plusami i masami. Najlepszy byłby taki hebelkowy z trzema pozycjami (w tym neutral) i 6 pinami.



Dokładnie. Przełącznik hebelkowy t dobre rozwiązanie. Sam zastosowałem to kiedyś przy drugim aku w busie. No chyba, ze ktoś Ci poda rozwiązanie rodem z fabryki Niewiadowa :)
VW Passat 1,9 TDi (holownik)
Niewiadówka (w najbliższym czasie) :)
WSK 125 (w trakcie remontu)

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4422
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: problem z elektryką

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 3 mar 2014, 21:14

Oryginalnych rozwiązań do bardziej zaawansowanych rozwiązań to raczej nie ma.
Mam dokładnie taki. Oddziela 2 różne źródła zasilania (u mnie akurat aku przyczepy od aku holownika), a wychodząc z przyczepy lub na noc jednym ruchem ustawiasz po środku i wyłączasz prąd w całej budzie.
Oczywiście teraz to jeszcze doszedł kontroler ładowania od solara, ale to już inna bajka.
http://allegro.pl/przelacznik-hebelkowy-on-off-on-duzy-3p-6w-sruby-i4001740317.html
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km

Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

Re: problem z elektryką

Postautor: marcinek94 » poniedziałek, 3 mar 2014, 21:28

o Panie! Jesteś Genialny! rozważałem już nawet hebel 3 fazowy obroty lewe prawe ;-) Odwagi mi zabrakło i pomyślałem że zapytam mądrzejszych i się nie zawiodłem. Dzieki!
Nadal czekam na sugestie! ale maleńki przełącznik jest genialny!

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5823
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: problem z elektryką

Postautor: kooba » poniedziałek, 3 mar 2014, 22:27

No bez jaj! Ręczny przełącznik do zmiany źródła zasilania. A kto by się zastanawiał w jakiej pozycji akurat ustawił.
Bierzesz taki przekaźnik
przekaznik.jpg
przekaznik.jpg (18.54 KiB) Przejrzano 11975 razy

Podłączasz:
85 - plus z transformatora
86 - minus z transformatora
87 - plus z transformatora
87a - plus z akumulatora
30 - plus przyczepy
Minusy łączysz wszystkie razem.
Przekaźnik bez zasilania cewki cały czas łączy zasilanie przyczepy z akumulatorem. Jak podłączysz się do 230V to trafo podaje zasilanie na cewkę przekaźnika i przełącza przyczepę na zasilanie z trafo.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4422
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: problem z elektryką

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 3 mar 2014, 22:38

A jak to by się miało do kontrolera ładowania układu solarnego, który steruje odbiornikami poprzez minus?
Pytam poważnie, bo nawet mi się to rozwiązanie podoba.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5823
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: problem z elektryką

Postautor: kooba » poniedziałek, 3 mar 2014, 23:33

Najlepiej byłoby drugim takim przekaźnikiem sterować minusem.
Analogicznie podłączyć:
85 - plus z transformatora
86 - minus z transformatora
87 - minus z transformatora
87a - minus z akumulatora
30 - minus przyczepy
Sterownik solara wpinasz między przekaźniki a aku i powinno być OK.

Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

Re: problem z elektryką

Postautor: marcinek94 » wtorek, 4 mar 2014, 08:31

Kubuś 30 jak rozumiem plus wychodzący na przyczepe na oswietlenie i pąpke? Sorki za takie pytania ale w elektryce 12v jestem kompletnym lajkonikiem ;-)

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5823
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: problem z elektryką

Postautor: kooba » wtorek, 4 mar 2014, 09:13

marcinek94 pisze:Kubuś 30 jak rozumiem plus wychodzący na przyczepe na oswietlenie i pąpke? Sorki za takie pytania ale w elektryce 12v jestem kompletnym lajkonikiem ;-)

Dokładnie tak.
Na 30 masz odbiorniki, a na 87 i 87a podajesz źródła zasilania.

Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

Re: problem z elektryką

Postautor: marcinek94 » wtorek, 4 mar 2014, 10:15

dziekuje! Temat do zamkniecia.

Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

Re: problem z elektryką

Postautor: marcinek94 » piątek, 7 mar 2014, 13:58

2014-03-07 13.39.18.jpg

Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

Re: problem z elektryką

Postautor: marcinek94 » piątek, 7 mar 2014, 14:00

2014-03-07 13.38.48.jpg

Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

Re: problem z elektryką

Postautor: marcinek94 » piątek, 7 mar 2014, 14:01

2014-03-07 13.38.17.jpg

Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

Re: problem z elektryką

Postautor: marcinek94 » piątek, 7 mar 2014, 14:03

2014-03-07 13.20.03.jpg

Całość upchnołem w puszkę nadtynkową hermetyczną
Ostatnio zmieniony piątek, 7 mar 2014, 17:09 przez marcinek94, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości