Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: pawlo fiona n126e » sobota, 23 sty 2016, 13:25

robert pisze:
pawlo fiona n126e pisze:Zastanawiam się jeszcze nad wagą takiego zbiornika, miałeś swój w rękach ile w przybliżeniu może ważyć taki zbiornik?

ok 20 kg

Dzięki, jestem prawie zdecydowany również montuję zbiornik LPG.

Awatar użytkownika
Tarapukuara
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 549
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2009, 18:57
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: Tarapukuara » sobota, 23 sty 2016, 21:35

Hej, a jak tam zatankować na zimowy wypad czysty propan? :(
Bartek bartekatsp5brhkreukrorg 609-220-575 frotka a sport+126e
https://pomagam.pl/fundacjadlamartyny
http://www.ledats.pl żarówki led i panele słoneczne- załatwię spory rabat ;)
http://sp5brh.eu.org

grzesiek0

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: grzesiek0 » sobota, 23 sty 2016, 22:47

Co do tej butli 20 litrów to Robcio chyba taką samą kupił. Może on coś wiecej napisze.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
fortis
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 501
Rejestracja: środa, 11 cze 2014, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: fortis » sobota, 23 sty 2016, 23:01

Tarapukuara pisze:Hej, a jak tam zatankować na zimowy wypad czysty propan? :(

można przelać z butli z czystym propanem, albo zamontować podgrzewanie ;) Można by też zaryzykować i dać butle do bakisty ładnie, szczelnie obudować i zrobić wentylację na zewnątrz bo wątpię, żeby z takiej butli mogło uchodzić gazu tak jak z tych butli domowych z których pewnie 99,9 % puszcza gaz przez zawór.

coś takiego jak luk w kamperach na butle :D
Ostatnio zmieniony sobota, 23 sty 2016, 23:07 przez fortis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robcio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 400
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2014, 13:13
Lokalizacja: Lublin

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: Robcio » sobota, 23 sty 2016, 23:21

fortis pisze:
Tarapukuara pisze:Hej, a jak tam zatankować na zimowy wypad czysty propan? :(

można przelać z butli z czystym propanem, [...]

Napisz w jaki sposob przelewales czysty propan ze zwyklej butli do butli samochodowej.



Naskrobane Tapatalk'iem.
Obrazek
SQ8KMY via Icom D-Star

Awatar użytkownika
fortis
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 501
Rejestracja: środa, 11 cze 2014, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: fortis » sobota, 23 sty 2016, 23:24

analogicznie jak przelewa się propan-butan z jednej butli do drugiej.

Awatar użytkownika
fortis
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 501
Rejestracja: środa, 11 cze 2014, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: fortis » niedziela, 24 sty 2016, 11:38


Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5823
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: kooba » niedziela, 24 sty 2016, 12:29

pawlo fiona n126e pisze:Robert mam pytanie, może się orientujesz
Czy taki zbiornik również nadaje się do montażu jako zbiornik na gaz do naszych przyczep?
Wszyscy montują te duże, a do kufra zapiekanki po wstępnych przymiarkach ten by pasował.
Jaki koszt osprzętu i co potrzeba do zamontowania takiego zbiornika?

Nadaje się. Ja mam własnie taki. Tu masz opis i fotki A po reorganizacji kufra zmieściłem go w innej pozycji.
Z kosztami to już zależy wszystko od Ciebie. Nowa butla 20kg to 275 PLN + wielozawór 180 PLN. Ja swoją kupiłem używaną z wielozaworem i około 1/3 gazu za 120 PLN. Tylko jest jeden minus kupowania używanej. W moim przypadku było to prawie pół roku codziennej porannej lektury alledrogo i olx zanim namierzyłem używkę.

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 24 sty 2016, 13:01

kooba pisze:
pawlo fiona n126e pisze:Robert mam pytanie, może się orientujesz
Czy taki zbiornik również nadaje się do montażu jako zbiornik na gaz do naszych przyczep?

swinka_20.jpg


Wszyscy montują te duże, a do kufra zapiekanki po wstępnych przymiarkach ten by pasował.
Jaki koszt osprzętu i co potrzeba do zamontowania takiego zbiornika?

Nadaje się. Ja mam własnie taki. Tu masz opis i fotki A po reorganizacji kufra zmieściłem go w innej pozycji.
Z kosztami to już zależy wszystko od Ciebie. Nowa butla 20kg to 275 PLN + wielozawór 180 PLN. Ja swoją kupiłem używaną z wielozaworem i około 1/3 gazu za 120 PLN. Tylko jest jeden minus kupowania używanej. W moim przypadku było to prawie pół roku codziennej porannej lektury alledrogo i olx zanim namierzyłem używkę.


Dzięki Kuba, teraz dopiero zauważyłem że Ty masz ten mały zbiornik. Z tego co przeczytałem zostaje problem z przejściówką na reduktor, trzeba będzie jakiegoś tokarza dorwać.

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5823
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: kooba » niedziela, 24 sty 2016, 13:55

Można to zrobić bez tokarza kupując odpowiedni reduktor , ale będzie drożej i zamykamy sobie możliwość podpięcia awaryjnie zwykłej butli.

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2982
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: robert » niedziela, 24 sty 2016, 23:36

Dotarłem do domu zatem czas na relację foto z ostatnich prac oraz kilka słów komentarza.
No to zaczynamy...

Zacznę od uzupełnienia relacji z montażu zbiornika LPG. Pisałem kilka postów wcześniej o konieczności przerobienia elektrozaworu (o ile nie chcemy sterować otwieraniem i zamykaniem zaworu zasilaniem 12V). Inna sprawa, że w przypadku wywalenia cewki i trzpienia, sam zawór nie jest potrzebny taki długi, wystający, utrudniający ew. zamykanie klapy ...
fotka poglądowa Kuby

Obrazek


Na fotce poniżej zawór po modyfikacji.
Obrazek

Przygotowana dedykowana zaślepka (oring wykorzystałem oryginalny)
(WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA WŁADZIA)
Obrazek

I całość po montażu.
Obrazek


Całą dotychczasową instalację gazową robiłem na rurce miedzianej 8 mm w otulinie. Mój nowy zbiornik ma przewody Faro. I o ile z podłączeniem się do wlewu nie było kłopotu to podłączenie się do instalacji wymagało nieco zachodu.
I tak.... Konieczne było dotoczenie dodatkowych elementów (WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA WŁADZIA), tak aby całość można było wkręcić do reduktora. Skręcone wygląda tak:
Obrazek

I składa się z kilku elementów:
Obrazek

Element przykręcany do reduktora
Obrazek Obrazek

Element pozwalający na wpięcie się do rurki Faro:
Obrazek

Oba powyższe przed skręceniem ze sobą:
Obrazek


Zbiornik - jak wcześniej wspominałem - jest mocowany obejmami do stelażu na którym stoi.
Sam stelaż zaś, jest na stałe skręcony z ramą.
Obrazek
Obrazek


Instalacja gazowa przyczepy, a dokładniej mówiąc jej końce, czyli rurki miedziane w kufrze zostały wyrównane a następnie, na nowych baryłkach, skręcone z poczwórnym zaworem trumy umocowanym do tylnej ściany kufra.
Obrazek

Ponad to, bezpośrednio do kufra podciągnąłem zasilanie 12V, i wreszcie p 3 latach podłączyłem oświetlenie kufra.
Obrazek
Obrazek


Korzystając z tego, że dłubałem w kufrze, przygotowałem też możliwość podłączenia do instalacji wodnej przyczepy, turystycznego junkersa, którego swego czasu, wspólnie z Kuba, ściągnęliśmy z USA.
junkers.jpg


Szczegóły
http://www.amazon.com/gp/product/B000TXOJQ4?psc=1&redirect=true&ref_=ox_sc_act_title_1&smid=ATVPDKIKX0DER


Konieczna była modyfikacja instalacji wodnej przyczepy. A mianowicie musiałem wyprowadzić do kufra dodatkowe podłączenie dla ciepłej wody.
W oryginale do kufra był wyprowadzony jedynie jeden wąż podłączony do pompki zanurzeniowej. I dalej, dopiero przed bojlerem, konieczne było rozdzielenie zimnej wody na dwa obwody - jeden zasilający bojler a drugi zasilający instalację zimnej wody w kuchni i WC - korzystam z kranów z mikrowłącznikiem (pompki) oraz możliwością mieszania wody zimnej z ciepłą z bojlera.
Obrazek
Obrazek

Zatem teraz, na szybkozłączkach mogę, podłączyć junkersa bezpośrednio do instalacji wodnej.
Obrazek

Oczywiście konieczne jeszcze jest dołożenie zaworów umożliwiających wyłączenie z instalacji wodne bojlera. I tu zastanawiam się czy wykorzystać elektrozawory sterowane 12V i sprzężone z obwodem prądowym zasilającym junkersa (tzn. włączenie zasilania junkersa automatycznie zamyka zawory, tym samym odcinając bojler. Czy może dać sobie spokój i nie kombinować, a jedynie na wejściu i wyjściu z bojlera, wpiąć dwa przepływowe ręcznie zawory zamykane i otwierane w zależności od tego z jakiego źródła ciepłej wody chce korzystać (bojler czy junkers).

Jutro muszę jeszcze podjechać do gazownika, aby zamontować wskaźnik ilości gazu w butli oraz aby sprawdzić całą instalację.
Legalizację butli do 2025 już mam....
Obrazek
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2982
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: robert » poniedziałek, 25 sty 2016, 00:00

BobBudowniczy pisze:Że tak zapytam czy nie lepiej zamontować butlę torroidalną pod przyczepą? Punkt ciężkości będzie nisko, kufer wolny. Tyle że w przypadku przyczepy z najazdem trzeba będzie zrezygnować z kosza z zapasem.


Myślałem o tym.
Ale wjeżdżając do garażu ocieram się mocowaniem koła zapasowego o próg. Bałem się, że mógłbym mieć podobnie ze zbiornikiem.
Po zamontowaniu pod przyczepą ciężko sprawdzić poziom gazu - chyba, że podciągniesz kabelki i będziesz miał diody w środku.
Mam też pewne obawy o to, czy nie uszkodzę zbiornika zjeżdżając z dróg i jadąc w terenie.
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

grzesiek0

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: grzesiek0 » poniedziałek, 25 sty 2016, 18:55

Robert możesz coś więcej napisać o przewodach i złaczkach faro. Montowałeś też w miedzi to masz porównanie.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2982
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: robert » poniedziałek, 25 sty 2016, 20:19

Nie poczuwam się do oceniania faro bo nie mam praktycznie żadnego doświadczenia, a jednorazowa instalacja to troszkę za mało, żeby się wypowiadać.
W mojej ocenie zaletą faro jest łatwość instalowania, szczególnie jeśli mamy zakręty. Przewody są w miarę giętkie i łatwo się układają.
Wadą jest jak zwykle cena oraz konieczność korzystania z dedykowanych akcesoriów (cena!) albo dotaczania elementów podłączeniowych do instalacji miedzianej.
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 5549
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 26 sty 2016, 14:13

Grzesiek0, dłubię hobbystycznie przy LPG i montowałem przewody Faro w kilku samochodach i w swoim skuterze :) Powiem Ci, że nie widzę wad tego rozwiązania. Faro to łatwość montażu - prowadzenia rurki, trudność przypadkowego załamania przewodu, elastyczność i odporność na drgania.. dla mnie miedź już nie istnieje.

Robert, fajnie Ci to wyszło. Jedna uwaga, nie ma potrzeby kombinować z usuwaniem elektrozaworu z wielozaworu przy butli, wystarczy kupić zawór starszego typu, bez elektrozaworu, jest bardziej płaski. Montowałem taki w skuterze, gdzie po zamknięciu kanapy nie było miejsca na cewkę elektrozaworu.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości