Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » niedziela, 18 paź 2015, 12:48

Chciałbym zamontować takie urządzenie i pytanie mam do was czy podłączyć go przez wyłącznik stały załącz/ wyłącz ( po włączeniu stały pomiar) ,czy taki przycisk który po naciśnięciu poda napięcie i będę mógł zobaczyć napięcie akumulatora i jaki w danym momencie pobierany jest prąd. Fajny gadżet i bardzo tani.
Obrazek
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5858
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: kooba » niedziela, 18 paź 2015, 13:48

Ja mam taki podłączony na stałe. Jego zużycie prądu jest niezauważalne, więc spokojnie możesz całkowicie pominąć wyłącznik.

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » wtorek, 20 paź 2015, 08:41

Noooo i kolejny etap pracy ruszył do przodu, rankiem odebrałem wszystkie metalowe części z galwanizerni są świeżo ocynkowane :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: vvarrior » wtorek, 20 paź 2015, 19:19

kooba pisze:Ja mam taki podłączony na stałe. Jego zużycie prądu jest niezauważalne, więc spokojnie możesz całkowicie pominąć wyłącznik.

To ja się podłącze pod temat bo kusi mnie też do ostatecznej wersji elektryki. Dwa pytania:
1) Czy może być zasilany z układu który mierzy?
2) Czy jest wrażliwy na polaryzacje +/- zacisków amperomierza? Chodzi o to że chcę go wpiąć w szereg z akumulatorem i mieć odczyt ładowanie/rozładowanie. Żeby nie było że sygnałem ładowania jest wskazanie np. +4.5A a rozładowania dymek i swąd z obudowy miernika?
(Ewentualnie gdzie kupowałeś bo różne są opisy na alledrogo)?.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » wtorek, 20 paź 2015, 19:45

Polaryzacja jest bardzo ważna bo spalisz to urządzenie, a jeśli chodzi o amperomierz to w szereg montujesz bocznik który musisz dokupić . Ten bocznik trzeba odpowiednio dobrać do swojej instalacji tzn. Policz lub zmierz jaki maxymalny prąd może u ciebie popłynąć ,pomnóż go razy dwa i taki kup bocznik. Wtedy nic się nie będzie grzało :D . Ja znalazłem ten miernik na alledrogo.
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: vvarrior » wtorek, 20 paź 2015, 22:07

http://allegro.pl/showitem/description/5328322580.html

Ten miernik ma oddzielne wejscia zasilania i tego dotyczy moje pytanie.


...
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » wtorek, 20 paź 2015, 22:25

To drugie (cieńsze przewody) to zasilanie tego miernika i normalnie powinieneś to podłączyć równolegle do zasilacza lub akumulatora, ja znalazłem to tutaj:
http://allegro.pl/woltomierz-100v-amper ... 65624.html
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: vvarrior » wtorek, 20 paź 2015, 22:58

Chodziło o sposób o ten sposób podłączenia:
Obrazek
Muszę go kupić ale tu już za daleki offtopic.

...
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 375
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Mobil-Zasada » wtorek, 20 paź 2015, 23:43

Powiem szczerze bardzo ciekawe urządzenia. Znaczy urządzenie, bo to takie 2w1.
Ewentualnie od siebie mogę dodać, choć z tego co widzę to moja propozycja wcale nie będzie ciekawsza chyba, to ja już kilka (chyba 5) woltomierzy kupowałem u jednego sprzedawcy a zarazem producenta. Firma nazywa się JS Elektronik, z siedzibą w Warszawie przy ulicy Wolumen.
http://www.jsel.pl/aktualnosci/PL,1,aktualnosci.html

Osobiście większość woltomierzy brałem w zwykłych plastikowych obudowach. Ale jeden - ten do przyczepy - z obudowie panelowej. Do dzisiaj żaden miernik się nie popsuł, a najstarszy mam jakieś 3-3,5 roku.

Obrazek
Ciągnik: VOLVO S60 II D3 (do sprzedania)
Ciągnik: Skoda Superb 2 Combi 2.0TDi
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » środa, 21 paź 2015, 06:34

A gdzieś ty ten schemat wygrzebał?
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: vvarrior » środa, 21 paź 2015, 09:28

Schemat z podanego przez ciebie linka. Nic tylko kupić i przetestować bo nie wiem jak ten miernik zachowa się z kontrolerem pwm jeśli pomiar/odswiezanie ma 2Hz.

...
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » środa, 21 paź 2015, 10:19

Kurde 99% Internetu przeglądam na telefonie i nie zawsze mam pełne wersje nie widziałem tych schematów . Jak mówisz trzeba kupić i wypróbować . Narazie składam zasilacz .
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 658
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Drednot » środa, 21 paź 2015, 12:51

Panowie, bo ja laik jestem,
Czy ten amperomierz jest w stanie pokazać ile aktualnie ma ah akumulator a zatem jego stan naładowania?
Rozumiem że w pewien sposób stan naładowania pokazuje też voltomierz, bo jeśli pokaże np. 10v to znaczy że z nim słabo.

Zamontowałem sobie takie coś zeszłej zimy ale w wersji tylko z voltomierzem by zobaczyć jaki mam prąd ładowania podczas jazdy przy włączaniu różnych rzeczy (świateł, dmuchawy, tylnej szyby itp).
Zrobiłem to tak że połączyłem go z wtyczką do gniazdka zapalniczki którą po prostu wkładałem do tegoż gniazdka podczas jazdy. Czy było to miarodajne?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 375
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Mobil-Zasada » środa, 21 paź 2015, 13:31

Mówisz tutaj o napięciu ładowania, nie prądzie.

Rozumiem że chciałeś mieć podgląd na bieżąco jakie masz napięcie w instalacji samochodu zależni od obciążenia? Też mam woltomierz w aucie, przydatny bajer.

Jest to średnio miarodajne. W rzeczywistości napięcie akumulatora masz nieco wyższe. A ile wynosi to "nieco" to trudno powiedzieć. Może 0,1V, może 0,3V... Zależy jaki duży masz spadek napięcia w gniazdku w stosunku do źródła, czyli akumulatora.

Polecam podłączyć woltomierz bezpośrednio do akumulatora, ewentualnie przez przekaźnik aby uruchamiał się po stacyjce. (jak radio)
Inny sposób podłączenia będzie skutkował błędnymi pomiarami.
Ciągnik: VOLVO S60 II D3 (do sprzedania)
Ciągnik: Skoda Superb 2 Combi 2.0TDi
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5858
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: kooba » środa, 21 paź 2015, 20:00

vvarrior pisze:1) Czy może być zasilany z układu który mierzy?

Z tym nie ma problemu. Ja mam podany ten sam + na pomiar i zasilanie.

vvarrior pisze:2) Czy jest wrażliwy na polaryzacje +/- zacisków amperomierza? Chodzi o to że chcę go wpiąć w szereg z akumulatorem i mieć odczyt ładowanie/rozładowanie. Żeby nie było że sygnałem ładowania jest wskazanie np. +4.5A a rozładowania dymek i swąd z obudowy miernika?
(Ewentualnie gdzie kupowałeś bo różne są opisy na alledrogo)?.

Tu jest niestety gorzej. Ten wynalazek nie przewiduje pokazywania opcji ujemnych. Wynik 2,1A oznacza, że pobierasz z instalacji 2,1A. W drugą stronę jest zawsze 0, ale się nie upali.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości