
Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Chciałbym zamontować takie urządzenie i pytanie mam do was czy podłączyć go przez wyłącznik stały załącz/ wyłącz ( po włączeniu stały pomiar) ,czy taki przycisk który po naciśnięciu poda napięcie i będę mógł zobaczyć napięcie akumulatora i jaki w danym momencie pobierany jest prąd. Fajny gadżet i bardzo tani.


- kooba
- Administrator
- Posty: 5858
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Ja mam taki podłączony na stałe. Jego zużycie prądu jest niezauważalne, więc spokojnie możesz całkowicie pominąć wyłącznik.
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
kooba pisze:Ja mam taki podłączony na stałe. Jego zużycie prądu jest niezauważalne, więc spokojnie możesz całkowicie pominąć wyłącznik.
To ja się podłącze pod temat bo kusi mnie też do ostatecznej wersji elektryki. Dwa pytania:
1) Czy może być zasilany z układu który mierzy?
2) Czy jest wrażliwy na polaryzacje +/- zacisków amperomierza? Chodzi o to że chcę go wpiąć w szereg z akumulatorem i mieć odczyt ładowanie/rozładowanie. Żeby nie było że sygnałem ładowania jest wskazanie np. +4.5A a rozładowania dymek i swąd z obudowy miernika?
(Ewentualnie gdzie kupowałeś bo różne są opisy na alledrogo)?.
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Polaryzacja jest bardzo ważna bo spalisz to urządzenie, a jeśli chodzi o amperomierz to w szereg montujesz bocznik który musisz dokupić . Ten bocznik trzeba odpowiednio dobrać do swojej instalacji tzn. Policz lub zmierz jaki maxymalny prąd może u ciebie popłynąć ,pomnóż go razy dwa i taki kup bocznik. Wtedy nic się nie będzie grzało
. Ja znalazłem ten miernik na alledrogo.

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
http://allegro.pl/showitem/description/5328322580.html
Ten miernik ma oddzielne wejscia zasilania i tego dotyczy moje pytanie.
...
Ten miernik ma oddzielne wejscia zasilania i tego dotyczy moje pytanie.
...
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
To drugie (cieńsze przewody) to zasilanie tego miernika i normalnie powinieneś to podłączyć równolegle do zasilacza lub akumulatora, ja znalazłem to tutaj:
http://allegro.pl/woltomierz-100v-amper ... 65624.html
http://allegro.pl/woltomierz-100v-amper ... 65624.html
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Chodziło o sposób o ten sposób podłączenia:

Muszę go kupić ale tu już za daleki offtopic.
...

Muszę go kupić ale tu już za daleki offtopic.
...
- Mobil-Zasada
- Posty: 375
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Powiem szczerze bardzo ciekawe urządzenia. Znaczy urządzenie, bo to takie 2w1.
Ewentualnie od siebie mogę dodać, choć z tego co widzę to moja propozycja wcale nie będzie ciekawsza chyba, to ja już kilka (chyba 5) woltomierzy kupowałem u jednego sprzedawcy a zarazem producenta. Firma nazywa się JS Elektronik, z siedzibą w Warszawie przy ulicy Wolumen.
http://www.jsel.pl/aktualnosci/PL,1,aktualnosci.html
Osobiście większość woltomierzy brałem w zwykłych plastikowych obudowach. Ale jeden - ten do przyczepy - z obudowie panelowej. Do dzisiaj żaden miernik się nie popsuł, a najstarszy mam jakieś 3-3,5 roku.

Ewentualnie od siebie mogę dodać, choć z tego co widzę to moja propozycja wcale nie będzie ciekawsza chyba, to ja już kilka (chyba 5) woltomierzy kupowałem u jednego sprzedawcy a zarazem producenta. Firma nazywa się JS Elektronik, z siedzibą w Warszawie przy ulicy Wolumen.
http://www.jsel.pl/aktualnosci/PL,1,aktualnosci.html
Osobiście większość woltomierzy brałem w zwykłych plastikowych obudowach. Ale jeden - ten do przyczepy - z obudowie panelowej. Do dzisiaj żaden miernik się nie popsuł, a najstarszy mam jakieś 3-3,5 roku.

- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
A gdzieś ty ten schemat wygrzebał?
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Schemat z podanego przez ciebie linka. Nic tylko kupić i przetestować bo nie wiem jak ten miernik zachowa się z kontrolerem pwm jeśli pomiar/odswiezanie ma 2Hz.
...
...
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Kurde 99% Internetu przeglądam na telefonie i nie zawsze mam pełne wersje nie widziałem tych schematów . Jak mówisz trzeba kupić i wypróbować . Narazie składam zasilacz .
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Panowie, bo ja laik jestem,
Czy ten amperomierz jest w stanie pokazać ile aktualnie ma ah akumulator a zatem jego stan naładowania?
Rozumiem że w pewien sposób stan naładowania pokazuje też voltomierz, bo jeśli pokaże np. 10v to znaczy że z nim słabo.
Zamontowałem sobie takie coś zeszłej zimy ale w wersji tylko z voltomierzem by zobaczyć jaki mam prąd ładowania podczas jazdy przy włączaniu różnych rzeczy (świateł, dmuchawy, tylnej szyby itp).
Zrobiłem to tak że połączyłem go z wtyczką do gniazdka zapalniczki którą po prostu wkładałem do tegoż gniazdka podczas jazdy. Czy było to miarodajne?
Czy ten amperomierz jest w stanie pokazać ile aktualnie ma ah akumulator a zatem jego stan naładowania?
Rozumiem że w pewien sposób stan naładowania pokazuje też voltomierz, bo jeśli pokaże np. 10v to znaczy że z nim słabo.
Zamontowałem sobie takie coś zeszłej zimy ale w wersji tylko z voltomierzem by zobaczyć jaki mam prąd ładowania podczas jazdy przy włączaniu różnych rzeczy (świateł, dmuchawy, tylnej szyby itp).
Zrobiłem to tak że połączyłem go z wtyczką do gniazdka zapalniczki którą po prostu wkładałem do tegoż gniazdka podczas jazdy. Czy było to miarodajne?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
- Mobil-Zasada
- Posty: 375
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
Mówisz tutaj o napięciu ładowania, nie prądzie.
Rozumiem że chciałeś mieć podgląd na bieżąco jakie masz napięcie w instalacji samochodu zależni od obciążenia? Też mam woltomierz w aucie, przydatny bajer.
Jest to średnio miarodajne. W rzeczywistości napięcie akumulatora masz nieco wyższe. A ile wynosi to "nieco" to trudno powiedzieć. Może 0,1V, może 0,3V... Zależy jaki duży masz spadek napięcia w gniazdku w stosunku do źródła, czyli akumulatora.
Polecam podłączyć woltomierz bezpośrednio do akumulatora, ewentualnie przez przekaźnik aby uruchamiał się po stacyjce. (jak radio)
Inny sposób podłączenia będzie skutkował błędnymi pomiarami.
Rozumiem że chciałeś mieć podgląd na bieżąco jakie masz napięcie w instalacji samochodu zależni od obciążenia? Też mam woltomierz w aucie, przydatny bajer.
Jest to średnio miarodajne. W rzeczywistości napięcie akumulatora masz nieco wyższe. A ile wynosi to "nieco" to trudno powiedzieć. Może 0,1V, może 0,3V... Zależy jaki duży masz spadek napięcia w gniazdku w stosunku do źródła, czyli akumulatora.
Polecam podłączyć woltomierz bezpośrednio do akumulatora, ewentualnie przez przekaźnik aby uruchamiał się po stacyjce. (jak radio)
Inny sposób podłączenia będzie skutkował błędnymi pomiarami.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5858
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'
vvarrior pisze:1) Czy może być zasilany z układu który mierzy?
Z tym nie ma problemu. Ja mam podany ten sam + na pomiar i zasilanie.
vvarrior pisze:2) Czy jest wrażliwy na polaryzacje +/- zacisków amperomierza? Chodzi o to że chcę go wpiąć w szereg z akumulatorem i mieć odczyt ładowanie/rozładowanie. Żeby nie było że sygnałem ładowania jest wskazanie np. +4.5A a rozładowania dymek i swąd z obudowy miernika?
(Ewentualnie gdzie kupowałeś bo różne są opisy na alledrogo)?.
Tu jest niestety gorzej. Ten wynalazek nie przewiduje pokazywania opcji ujemnych. Wynik 2,1A oznacza, że pobierasz z instalacji 2,1A. W drugą stronę jest zawsze 0, ale się nie upali.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości