Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Tyle, że u mnie będzie ciężko to przykręcić, bo sufit ma ze 3 cm. Są takie jak Twój z kawałkiem plastiku do przyklejenia do blachy ale winszują sobie za niego 50 + przesyłka. Coś wymyśle.
Teraz mi się przypomniała jeszcze jedna nurtująca kwestia. Wszędzie mówią, że kontroler ma być jak najbliżej aku. Co to znaczy, tzn. ile tego kabla może być pomiędzy, 1,2,3 metry?
Teraz mi się przypomniała jeszcze jedna nurtująca kwestia. Wszędzie mówią, że kontroler ma być jak najbliżej aku. Co to znaczy, tzn. ile tego kabla może być pomiędzy, 1,2,3 metry?
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4425
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Najlepiej to tak 20 cm, czyli kontroler praktycznie przy aku. U mnie jest około 1,5m i też śmiga.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 25 / 1262 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 25 / 1262 km
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
No dobra, a ten regulator to ktoś coś poleci czy wszyscy już mają super hiper za sto baniek? Chciałbym to szybko zamówić, bo w piątek wyjazd i byłaby okazja przetestować.
Po ostatniej walce w Wronczynie z uciekajacymi światłami dzisiaj i buda i auto dostały nowe wtyczkę i gniazdo.
Po ostatniej walce w Wronczynie z uciekajacymi światłami dzisiaj i buda i auto dostały nowe wtyczkę i gniazdo.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
No i super
nie będzie problemów w przyszłości 


Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- kooba
- Administrator
- Posty: 5872
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
reflexes pisze:No dobra, a ten regulator to ktoś coś poleci czy wszyscy już mają super hiper za sto baniek?
Zadzwoń do Bartka (Tarapukuara), on ma PWM w dobrej cenie.
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Wstyd przyznać ale o koledze zapomniałem i regulator już zamówiłem
Nieważne.
Teraz mam następne i chyba już ostatnie pytanie. Chciałbym podłączyć wszystko tak jak na schemacie z poradnika kolegi Bartka
ale mam problem z znalezieniem odpowiedniego przekaźnika, który jest na schemacie. Poradzicie coś?

Teraz mam następne i chyba już ostatnie pytanie. Chciałbym podłączyć wszystko tak jak na schemacie z poradnika kolegi Bartka
ale mam problem z znalezieniem odpowiedniego przekaźnika, który jest na schemacie. Poradzicie coś?
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator
- Posty: 5872
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Tomek, poszukaj mojego posta z opisem przekaźnika, który należy zastosować zamiast ręcznego hebelka przy podłączeniu 230V. To ten sam. Chyba nawet Tobie go opisywałem. Jak dobrze pamiętam to post zaczynał się słowami "No bez jaj..."
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Nie mi ale nie ważne. Ważne, że znalazłem ale to nie do końca to, bo tu jest sterowany z 230v i po podłączeniu zasilania rozłącza zasilacz z regulatorem, bo po podaniu 230v jedno i drugie daje napięcie i może się zrobić bum. Wieczorem sobie przepatrzę to co napisałeś, bo z moim doświadczeniem w temacie to trzeba poświęcić parę minut na rozgryzienie tematu i rozrysowanie kabelków 

Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Dziękuję Kuba za chęć pomocy ale znalazłem już to czego mi trzeba.
Przekaźnik z zasilaniem cewki z 230V i parą styków zależnie od podłączenia normalnie otwarte albo normalnie zamknięte.
http://allegro.pl/przekaznik-omron-2p-2 ... 77002.html
Przekaźnik z zasilaniem cewki z 230V i parą styków zależnie od podłączenia normalnie otwarte albo normalnie zamknięte.
http://allegro.pl/przekaznik-omron-2p-2 ... 77002.html
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator
- Posty: 5872
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Tyle że ten mój kupisz za 5 zł w pierwszym lepszym motoryzacyjnym, a cewkę zasilisz z zasilacza 12V, który i tak będzie potrzebny po połączeniu przyczepy o 230V.
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Zasilacz już jest i to z funkcją ładowania aku, a przekaźnik ma służyć nie do przełączania źródła (aku - zasilacz) tylko do rozwarcia połaczenia między zasilaczem a regulatorem, bo po podłaczeniu do 230V zasilacz na tym wej/wyj zaczyna podawać napięcie na aku, a w tym połączeniu na regulator, a z drugiej strony idzie napięcie z regulatora.
Po namyśle może i faktycznie ten Twój dałoby się wykorzystać ale cóż następnym razem
. Będzie tylko o tyle lepiej, że w tym co zamówiłem są dwa styki roboczę więc będzie rowierać + i -.
Edit:
Dla pocieszenia i jasności dodam tylko, że ten przekaźnik, który polecał Kuba to kosztuje zależnie od sklepu od 15-22 zł. Mój z przesyłką 30 ale za to ma podstawkę więc będzie można ładnie zamontować.
Po namyśle może i faktycznie ten Twój dałoby się wykorzystać ale cóż następnym razem

Edit:
Dla pocieszenia i jasności dodam tylko, że ten przekaźnik, który polecał Kuba to kosztuje zależnie od sklepu od 15-22 zł. Mój z przesyłką 30 ale za to ma podstawkę więc będzie można ładnie zamontować.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Długo się zeszło ale w końcu dzisiaj spiąłem wszystko do kupy (z radości zapomniałem strzelić fotki) i wskazuje na to, że działa więc jest szansa na darmową elektryczność w przyczepie. Nie wiem jaki jest prąd ładowania, bo wcześniej spaliłem miernik ale to się zmierzy przy okazji. Jedyne co mnie martwi to to, że regulator daje na odbiorniki 14V. Czy tak może być czy trzeba dać jakiś element stabilizujący napięcie na poziomie 12V? Pamiętam o spalonych paskach led u Janka, bo o pompki itp. to się raczej nie martwię.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Te 14V i więcej jest przy włączonym słońcu na niebie. Ew. 13.8V przy akumulatorze nabitym na full. Ja wyszedłem z założenia że jeśli jest słonko na niebie to nie świecą paski led. Jak potrzebne paski led to nie działa słonko. Awaryjnie można zapiąć w szereg z diodami led ze dwie diody prostownicze. Wtedy każda obniży napięcie o 0.7V. Da to efekt taki że przy 14V będzie 12.6 ale już przy 12V z akumulatora to zaledwie 10.6V. Dlatego u mnie jak chcę nabijać akumulator nocą z zasilacza i podaje 15V na wejście solara (PWM) to jeśli na zaciskach zasilacza pojawia się napięcie to zapina mini przekaźnikiem stabilizator LM7812 w szereg z diodami. Ale nie wiem jak u Ciebie wygląda instalacja.
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4425
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Nic się nie stanie, czasem napięcie ładowania sięga 14,8v i jeszcze nic się u mnie nie spaliło.
Ale fotki cyknij.
Ale fotki cyknij.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 25 / 1262 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 25 / 1262 km
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Te 14V i więcej jest przy włączonym słońcu na niebie. Ew. 13.8V przy akumulatorze nabitym na full. Ja wyszedłem z założenia że jeśli jest słonko na niebie to nie świecą paski led.
Janek, tylko wiesz, ja ma takie dwa pierdoludki (widziałeś, poznałeś) co wszędzie wlezą i wszystko włączą. Muszę mieć pewność, że nic z dymem nie pójdzie

Awaryjnie można zapiąć w szereg z diodami led ze dwie diody prostownicze. Wtedy każda obniży napięcie o 0.7V. Da to efekt taki że przy 14V będzie 12.6 ale już przy 12V z akumulatora to zaledwie 10.6V.
Z diodami patent znam ale one jak sam wspominasz jest średnio dobry.
Dlatego u mnie jak chcę nabijać akumulator nocą z zasilacza i podaje 15V na wejście solara (PWM) to jeśli na zaciskach zasilacza pojawia się napięcie to zapina mini przekaźnikiem stabilizator LM7812 w szereg z diodami.
Czy ten stabilizator można wpiąć na stałe czy w czymś on przeszkadza? Na razie zaryzykuję, pasek parę złotych kosztuje więc nie będę się bawił, ale jakby się w razie spalił to bym to cudo wlutował do każdej lampki i po sprawie.
Dlatego u mnie jak chcę nabijać akumulator nocą z zasilacza i podaje 15V na wejście solara (PWM) to jeśli na zaciskach zasilacza pojawia się napięcie to zapina mini przekaźnikiem stabilizator LM7812 w szereg z diodami.
No nie wiem, mam pewne obawy, bo jak mi siądą światła w połowie wakacji to się wkurzę.
Ale fotki cyknij.
Będą ale jak już wszystko zmontuję, bo teraz wszystko spakowane na warsztat.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Wróć do „... i nie tylko (niewiadówka)”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość