Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Opłaca się bawić? http://allegro.pl/gotowy-zestaw-do-przy ... 10495.html
Przykładowy zestaw, są tańsze ale nie jestem pewny czy mają oświetlenie tablicy.
Przykładowy zestaw, są tańsze ale nie jestem pewny czy mają oświetlenie tablicy.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Oświetlenie tablicy mam ok, najgorsze są te lampy, ale i one trafią się za obie w cenie ok 50 zł. Przewód też już zakupiłem, a chcę dodatkowo przerobić instalację, tak jak w poprzedniej, tzn masa z każdej lampy bezpośrednio do ramy - mniejsze ryzyko "dyskoteki".
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Niby tak. Wiem tylko tyle, że jakbym dzisiaj robił remont to bym wszystko wywalił, kupił taki zestaw i wsadził. U mnie niby wszystko działało, niby wszystko dodatkowo sprawdziłem wyczyściłem, żarówki i klosze wymieniłem, a światła świecą słabo. Dzisiaj już nie da się tego wymienić, bo tapicerka zrobiona i ciężko się dostać do kabli.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
naal pisze:Oświetlenie tablicy mam ok, najgorsze są te lampy, ale i one trafią się za obie w cenie ok 50 zł. Przewód też już zakupiłem, a chcę dodatkowo przerobić instalacę, tak jak w poprzedniej tzn masa z każdej lampy bezpośrednio do ramy - mniejsze ryzyko "dyskoteki".
Nic ci to nie da jeśli będziesz miał kiepską masę w gnieździe podłączeniowym i w zaczepie kulowym jeśli chcesz wykorzystać ramę.
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Ale oprócz tego z wtyczki przewód masowy też będzie podpięty pod ramę. Będą wtedy 2 punkty jej połączenia, bo pierwszy przez wtyczkę i kabelek, a drugi już przez sam zaczep kulowy. W poprzedniej przyczepie tak zrobiłem i było dobrze.
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Zaczep kulowy czy kulę smaruje się z zasady towotem, a on jest izolatorem.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
naal pisze:Oświetlenie tablicy mam ok, najgorsze są te lampy, ale i one trafią się za obie w cenie ok 50 zł. Przewód też już zakupiłem, a chcę dodatkowo przerobić instalację, tak jak w poprzedniej, tzn masa z każdej lampy bezpośrednio do ramy - mniejsze ryzyko "dyskoteki".
najmniejsze ryzyko będziesz miał jak zrobisz sobie dwie skrzyneczki rozdzielające - z przodu do pozycyjnych dalej kabelek do tyłu i tam rozdzielenie na pozostałe światła - zawsze i wszędzie masz dostęp do kluczowych połączeń i zawsze możesz naprawić - zawsze tak miałem zrobione i nigdy nie było problemu ze światłami
nie widzę najmniejszego sensu podłączania masy do ramy
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
kotek pisze:Zaczep kulowy czy kulę smaruje się z zasady towotem, a on jest izolatorem.
a ja nigdy nie smarowałem , a przy stabilizatorze to wręcz zakazane jest
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
przez kotek » So, 10 sty 2015, 23:53
Zaczep kulowy czy kulę smaruje się z zasady towotem, a on jest izolatorem.
Ja mam posmarowaną i dobrze jest. Mam też osłonkę plastykową na kulę, jak auto jeździ bez cepki, a przed wyjazdami z cepką sprawdzam, czy nie ma piachu w smarze. A o co Ci chodzi z tym izolatorem?
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Smar typu ŁT czyli pospolicie zwany Towot, nie przewodzi prądu. Jeżeli masz kulę i zaczep nim posmarowany, to nie masz połączenia masy przyczepy i holownika i dlatego połączenie gniazdo - wtyczka musi być sprawne./
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
chris_666 pisze:kotek pisze:Zaczep kulowy czy kulę smaruje się z zasady towotem, a on jest izolatorem.
a ja nigdy nie smarowałem , a przy stabilizatorze to wręcz zakazane jest
Chris ma racje, przy stabilizatorze ZAKAZANE !
Jeden mój klient posmarował kulę i podpiął nowego Fend-a (DMC 2000kg), na trasie z Wrocławia do Opola spalił hamulce w przyczepie, oczywiście o gwarancyjnej naprawie mowy nie było .... "Czytał PAN instrukcję...?"
To napisałem ja, dworek 

Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
kotek pisze:Smar typu ŁT czyli pospolicie zwany Towot, nie przewodzi prądu. Jeżeli masz kulę i zaczep nim posmarowany, to nie masz połączenia masy przyczepy i holownika i dlatego połączenie gniazdo - wtyczka musi być sprawne./
a sprawdzałeś to kiedyś, czy tylko tak sobie mówisz

oczywiście nie nadaje się to jako połączenie masy ogona z masa auta, ale nie jest to izolowane
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Akurat sprawdziłem, podczas jazdy czasem styk jest a czasem nie ma, masz rację, jako połączenie stałe się nie nadaje.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
No dobra ale w naszych N-kach stabilizatora nie mamy i jak nie posmarujemy to kula z zaczepem grzeje się jak cholera sam kiedyś mało łap nie poparzyłem w trasie jak nabrałem piachu na kempingu i musiałem wszystko wytrzeć do sucha ; w trasie z BG zaczęło piszczeć na nierównościach i nie mając smaru w drodze smarowałem masłem
od tej pory wożę tawotnicę i smaruję suwadło i kulę . Na oświetlenie przyczepy mam normalnie ale na 12V wewnętrzne pociągnąłem bezpośrednio z akumulatora stawiając przy samej klemie porządny bezpiecznik 30A i przewód linka 4mm ! , masa z karoserii w bagażniku też 4-ką do gniazda a wtyczka linka 2,5 mm aż do przyczepy i tam bezpiecznik 20A ( bo instalacja fabryczna 12V wewnętrzna to jakiś fajans 1,5 albo i mniej i wszystko siada i się topi a kiedyś mało przyczepy nie puściłem z dymem jak się stopiła wtyczka od ruskiego TV
)


Re: Do trzech razy sztuka, czyli dla odmiany N126N
Fakt, przy posmarowanej kuli tawotem raz będzie przewodzić a raz nie. Jest jeszcze masa na wtyczce, która też pójdzie do ramy. Takie dwa w jednym.
Poza tym oszczędność, oszczędność i jeszcze raz oszczędność. Zejdzie mi jakieś 8m przewodu masowego mniej
Poza tym oszczędność, oszczędność i jeszcze raz oszczędność. Zejdzie mi jakieś 8m przewodu masowego mniej

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości