Nasze Holowniki
- mannt
- Fanklubowicz
- Posty: 1047
- Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Nawiązując do viatoll-a to jakoś niedługo kończyć się będzie jego działanie. Uruchamiają system e-toll z nowymi urządzeniami GPS lub można będzie jeździć z aplikacją mobilną
Re: Nasze Holowniki
Ja się na tym nie znam, nie mam to nie potrzebuję, ale jest u nas kilka zestawów z większymi autami i nigdy nie słyszałem aby musieli korzystać z viatola.
Dzin t4 ciągnie eNkę, Archi amerykańską landarą, Victus t4 , Robcar t4 też eNka, czy Wy wszyscy powinniście mieć viatol?
Dzin t4 ciągnie eNkę, Archi amerykańską landarą, Victus t4 , Robcar t4 też eNka, czy Wy wszyscy powinniście mieć viatol?
Re: Nasze Holowniki
Mój nie. Viatola miałem ze zgniłkiem, dlatego najczęściej jeździł za galloperem. A teraz mam spokój 

Re: Nasze Holowniki
No jak, przecież kolega @easy_rider specjalnie szukał lżejszej wersji zapiekanki żeby nie łapać się na viatol, no chyba że coś źle zrozumiałem.
To albo Ty ciągniesz enkę(750kg) na nielegalu, swoją drogą już byś się chyba o tym dawno dowiedział od listonosza, albo kolega sadzi jakieś kapeluchy?
To albo Ty ciągniesz enkę(750kg) na nielegalu, swoją drogą już byś się chyba o tym dawno dowiedział od listonosza, albo kolega sadzi jakieś kapeluchy?
Re: Nasze Holowniki
Samoogon pisze:No jak, przecież kolega @easy_rider specjalnie szukał lżejszej wersji zapiekanki żeby nie łapać się na viatol, no chyba że coś źle zrozumiałem.
To albo Ty ciągniesz enkę(750kg) na nielegalu, swoją drogą już byś się chyba o tym dawno dowiedział od listonosza, albo kolega sadzi jakieś kapeluchy?
Nie wiem, nie znam się. Niech się mądrzejsi wypowiedzą
- popiolekpolska
- Fanklubowicz
- Posty: 472
- Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Nasze Holowniki
Po pierwsze primo dziwnie lekka ta n-ka. Po drugie primo nawet jak by miał 750 dmc to i tak nie przekracza 3500 i po trzecie primo ultimo taki duży holownik i 700 bez hamulca 

N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
N126n 1988 -ex
N132L 1984
Re: Nasze Holowniki
Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciagnąć max 500kg
Cięzko do tego towarówke dokupić 


Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4199
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Nasze Holowniki
Robiąc pierwszy przegląd auta sprowadzonego do kraju diagnosta obliczał masę na haku z jakiegoś wzoru
Brał pod uwagę dane z tabliczki na której podane są masy auta.

Brał pod uwagę dane z tabliczki na której podane są masy auta.
- popiolekpolska
- Fanklubowicz
- Posty: 472
- Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Nasze Holowniki
reflexes pisze:Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciagnąć max 500kgCięzko do tego towarówke dokupić
Dz U poz. 951
5.16) Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:
a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,
b) 750 kg.
Tak mówi Dz.U niektórzy dokładają ok 75kg wagi kierowcy. Jest możliwość zmiany dmc w dowodzie, potrzeba tylko świadectwa homologacji od producenta. W krajowych produktach raczej nie powinno być problemu z wystawieniem świadectwa z mniejszym dmc, tym bardziej że kupując nową pytają ile wpisać.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
N126n 1988 -ex
N132L 1984
Re: Nasze Holowniki
tomcat pisze:Robiąc pierwszy przegląd auta sprowadzonego do kraju diagnosta obliczał masę na haku z jakiegoś wzoru![]()
Brał pod uwagę dane z tabliczki na której podane są masy auta.
Chyba że masz zaprzyjaźnionego diagnostę. Jak rejestrowałem swój "autobus" to powiedziałem że ma być na haku 3,5T. Popatrzył na auto, na mnie i wbil 3,5T pytając ile pociągnie - w stanach przyczepki po kilka ton to standard a na pickupy można założyć zaczep siodłowy i spokojnie 7-8T ciągniemy.
Re: Nasze Holowniki
reflexes pisze:Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciagnąć max 500kgCięzko do tego towarówke dokupić
Nie ma problemu, kupując swoją towarówkę poprosiłem o obniżenie DMC do 600kg bo w BMW mam max 640kg bez hamulca. Powiedzieli, że co 50kg mogą wpisać.
Później, za kilka lat, do Dacii jeszcze obniżałem na podstawie świadectwa homologacji po które zgłosiłem się do producenta.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Nasze Holowniki
RAFALSKI pisze:reflexes pisze:Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciagnąć max 500kgCiężko do tego towarówkę dokupić
Nie ma problemu, kupując swoją towarówkę poprosiłem o obniżenie DMC do 600kg bo w BMW mam max 640kg bez hamulca. Powiedzieli, że co 50kg mogą wpisać.
Później, za kilka lat, do Dacii jeszcze obniżałem na podstawie świadectwa homologacji po które zgłosiłem się do producenta.
Tak to w praktyce często bywa ale jest to chyba nie do końca zgodne z prawem. Dla danej przyczepki z unikatowym VIN jest homologacja. Sprzedający często tak piszą ale jest to tzw. błąd. Zawsze możesz od producenta ściągnąć taki dokument i zmienić DMC zgodnie z homologacją producenta tj. przywrócić na wyższą.
Tak mi powiedzieli w urzędzie i po części sprzedający.
reflexes pisze:Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciągnąć max 500kgCiężko do tego towarówkę dokupić
Dużo kierowców nie wie, że w dowodzie rejestracyjnym poz. O.2 znajduje się DMC przyczepki lekkiej bez hamulca najazdowego. Ja kupiłem sobie kiedyś przyczepkę lekką o DMC 750 i z 3 samochodów mogę ją ciągnąć tylko Merolem W210. Nawet T4 nie mogę (ma 700). Problem może być w momencie, jak będzie wypadek lub kontrola drogówki

Tak przy okazji jak masz busa o DMC 3500kg to możesz na kat. B ciągnąć każdą przyczepkę lekką bez hamulca najazdowego nie mając kategorii B+E czyli na B. Musisz pamiętać, że musisz płacic viatoll

---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
SEZON 2024 20 noclegów 4 wyjazdy 5040km
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)

SEZON 2024 20 noclegów 4 wyjazdy 5040km
Re: Nasze Holowniki
Jest już hak zamontowany więc się witamy.
Kolorystyka zupełnie przypadkowa ale jakby pasują do siebie
Miejsce szwedzkiej myśli technicznej zastępuje włosko-amerykański "kloc".
Kolorystyka zupełnie przypadkowa ale jakby pasują do siebie

Miejsce szwedzkiej myśli technicznej zastępuje włosko-amerykański "kloc".
Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość