Odświeżenie N126N by SoCool
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Nie chcę źle podpowiedzieć ale ja miałem chyba proporcje 2ml utwardzacza na 100ml żywicy. Po pół godzinie zaczęła gęstnieć a po godzinie,dwóch beton. Wystarczy duża strzykawka bez igły.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Ja na oko robię tak, że do puszki po maśle roślinnym 500g wlewam do przetłoczenia (1cm od brzegu) żywicę i do tego 4 "czubate" nakrętki po napojach PET utwardzacza. Zawsze spoko .
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Dotarłem po południu i pierwsze co sprawdzam jak wczorajsze wysiłki. Okazało się, że połowa się nadaje bo twarda i nie do ruszenia, a połowa do poprawki, bo w ogóle nie trzyma.
Wykorzystałem zakupione strzykawki i dużą igłę do odmierzenia żywicy i utwardzacza. Wymieszałem i nałożyłem na tkaninie w kolejnym rogu od dołu wzdłuż łączenia. Po godzinie twarda i się nie klei. Czyli kwestia proporcji powoli rozpracowywana. U mnie oczekiwany efekt uzyskałem mieszając 100ml żywicy i 2ml utwardzacza. Przy żywicy "z marketu" gdzie opakowanie 250g kosztuje około 35 pln jest łatwiej bo więcej wybacza, ale koszt masakra. Żywica w opakowaniu 2kg za 50pln w komplecie z 3m^2 maty 300 i mały utwardzacz potrzebują więcej dokładności, ale pozwalają na zdecydowanie bardziej ekonomiczne remontowanie. Panowie dziękuję za podpowiedzi, każda wskazówka cenna.
W między czasie jeszcze wkleiłem na Mamuta elementy drewniane do kufra. Pytanie jak bardzo wyciskacie klej spod drewna? Na równo w laminatem, bo wystarczą nierówności żeby złapał? Czy może trzeba mu zostawić 2-3 mm warstwę, żeby najlepiej trzymał i był elastyczny?
Poniżej to co Teściu zdarł szczotką na wierterce ze ścian bo nie trzymało.
Dziś znów leje i poniżej 15 stopni, więc ja już w domu bo więcej nie zrobię. Piszą, że do laminowania raczej powyżej 18 stopni.
Wykorzystałem zakupione strzykawki i dużą igłę do odmierzenia żywicy i utwardzacza. Wymieszałem i nałożyłem na tkaninie w kolejnym rogu od dołu wzdłuż łączenia. Po godzinie twarda i się nie klei. Czyli kwestia proporcji powoli rozpracowywana. U mnie oczekiwany efekt uzyskałem mieszając 100ml żywicy i 2ml utwardzacza. Przy żywicy "z marketu" gdzie opakowanie 250g kosztuje około 35 pln jest łatwiej bo więcej wybacza, ale koszt masakra. Żywica w opakowaniu 2kg za 50pln w komplecie z 3m^2 maty 300 i mały utwardzacz potrzebują więcej dokładności, ale pozwalają na zdecydowanie bardziej ekonomiczne remontowanie. Panowie dziękuję za podpowiedzi, każda wskazówka cenna.
W między czasie jeszcze wkleiłem na Mamuta elementy drewniane do kufra. Pytanie jak bardzo wyciskacie klej spod drewna? Na równo w laminatem, bo wystarczą nierówności żeby złapał? Czy może trzeba mu zostawić 2-3 mm warstwę, żeby najlepiej trzymał i był elastyczny?
Poniżej to co Teściu zdarł szczotką na wierterce ze ścian bo nie trzymało.
Dziś znów leje i poniżej 15 stopni, więc ja już w domu bo więcej nie zrobię. Piszą, że do laminowania raczej powyżej 18 stopni.
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Jak remontowałem pierwszą zapiekankę pierwsze co przykleiłem to taka mała listewka, prawa górna do sufitu do której potem dokręcałem resztę stelaża od WC. Jak już miałem wszytko zmontowane i chciałem drzwi przykręcać od słowojki to się okazało, że w tym miejscu jest krzywe o 1 cm ! Kleiłem na Mamuta; tylko docisnołem na chwilę i tak zostawiłem; było jakieś tam 3 mm kleju. Kiedy musiałem to odkleić kułem dosłownie ciskając magicznymi zaklęciami. Przecinakiem kleju z drewnem nie udało mi się skuć, listewka trochę poniżej odpuściła, po prostu pękła. Ale ramy okienne kleje na ścisk, też trzyma jak cholera, ale jeszcze nie musiałem skuwać... więc tu się nie wypowiem. Co do laminowania żywicą, owszem potrzeba 18stopni, ale to przy większych elementach, chociaż ja w chłodne dni robiłem ass mode i jak pamiętam Nalu też w niższej temperaturze robił ass mode więc spoko będzie. Żywica z marketu; echh, daj spokój. Kup od razu 5 tą niebieską; z tym to się naprawdę fajnie pracuje.
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Z tą marketową żywicą to właśnie dla przestrogi piszę. Ja mam już niebieską, na razie 2kg ale pewnie braknie jak widzę ubytki i liczę moje fantazje na mody.
Mamut wyciśnięty na równo z laminatem związał prawidłowo, więc ramy okienne też tak zrobię i potem zalaminuję co się da.
Dziś trochę pracy z żywicą i w efekcie wzdłuż listew w środku jedna warstwa jest już po całości. Roboty trochę było ale fotek za wiele z tego nie ma bo co tu focić
W międzyczasie praca z kufrem. Przeszlifowane równo z krawędzią pod laminowanie.
Tkanina
w tym miejscu to chyba nie był najlepszy wybór, bo jak dociskam z jednej to robi się "purchel" z drugiej. Zostało więc tak jak na foto - do dalszej obróbki jutro.
Teściu jeszcze pousuwał naklejki z całości. Pozostał jeszcze klej po naklejkach - ale może to już uda się zeszlifować przed szpachlowaniem.
Na koniec jeszcze sprawdzone dzisiejsze laminowanie i praktycznie sucho, więc
Mamut wyciśnięty na równo z laminatem związał prawidłowo, więc ramy okienne też tak zrobię i potem zalaminuję co się da.
Dziś trochę pracy z żywicą i w efekcie wzdłuż listew w środku jedna warstwa jest już po całości. Roboty trochę było ale fotek za wiele z tego nie ma bo co tu focić
W międzyczasie praca z kufrem. Przeszlifowane równo z krawędzią pod laminowanie.
Tkanina
w tym miejscu to chyba nie był najlepszy wybór, bo jak dociskam z jednej to robi się "purchel" z drugiej. Zostało więc tak jak na foto - do dalszej obróbki jutro.
Teściu jeszcze pousuwał naklejki z całości. Pozostał jeszcze klej po naklejkach - ale może to już uda się zeszlifować przed szpachlowaniem.
Na koniec jeszcze sprawdzone dzisiejsze laminowanie i praktycznie sucho, więc
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Dziś w planie było zatkanie dziur po sprzętach i tych które wyleciały przy szlifowaniu.
Użyłem pierwszy raz tkaniny 600 i rzeczywiście ciężko się nią robi - zdecydowanie na większe powierzchnie płaskie.
Pierwsza próba z żelkotem, ale chyba nie za bardzo poszło.
Wszystkie poprzednie manewry z żywicą trzymają ja należy.
Na koniec dalsze prace z kuferkiem.
I jeszcze przed odjazdem sprawdziłem jak "600" - jest cool
Użyłem pierwszy raz tkaniny 600 i rzeczywiście ciężko się nią robi - zdecydowanie na większe powierzchnie płaskie.
Pierwsza próba z żelkotem, ale chyba nie za bardzo poszło.
Wszystkie poprzednie manewry z żywicą trzymają ja należy.
Na koniec dalsze prace z kuferkiem.
I jeszcze przed odjazdem sprawdziłem jak "600" - jest cool
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Oryginalne lampy, które posiadam nie bardzo mi leżą. Jako, że teraz etap laminowania a zaraz szpachlowania i szlifowania to jest moment na decyzję co z assmode. Fantazjowałem nad skompletowaniem tyłka nki z moją T4, ale nie widzę opcji, żeby wykorzystać oryginalne światła od T4 bo albo trzeba by skrócić listwy alu, albo dorobić półkę pod światła, a tu już nie widzę tego estetycznie, gdyż wizualnie zrobiło by się ciężko. Wzorując się więc na modyfikacjach kolegów myślę o czymś lekkim wizualnie jak u Murano i żeby wykorzystać lżejszy materiał jak u Pavulona. Sam nie wiem co z tego wyjdzie, ale raczej oryginał nie zostanie...
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Dziś dalsza praca nad kufrem, laminowanie listwy zawiasów oraz pajączków od spodu + szlifowanie piątkowych manewrów.
Również zdjęcie mechaniczne silikonu spod listew.
W wielu miejscach odsłonięte dziury w laminacie.
Do zaszpachlowania czy żywica i mata?
Również zdjęcie mechaniczne silikonu spod listew.
W wielu miejscach odsłonięte dziury w laminacie.
Do zaszpachlowania czy żywica i mata?
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Dotarło większe opakowanie żywicy czyli 5kg.
Dziś znowu nuda... szlifowanie / laminowanie/szlifowanie /laminowanie
Na początku rozrabiałem 100ml żywicy bo więcej na raz ciężko było wyrobić. Dziś już ze dwa razy po 300ml i udało się wyrobić prawidłowo. Jest postęp
Dziś znowu nuda... szlifowanie / laminowanie/szlifowanie /laminowanie
Na początku rozrabiałem 100ml żywicy bo więcej na raz ciężko było wyrobić. Dziś już ze dwa razy po 300ml i udało się wyrobić prawidłowo. Jest postęp
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
SO...N126 pisze:Oryginalne lampy, które posiadam nie bardzo mi leżą. Jako, że teraz etap laminowania a zaraz szpachlowania i szlifowania to jest moment na decyzję co z assmode. Fantazjowałem nad skompletowaniem tyłka nki z moją T4, ale nie widzę opcji, żeby wykorzystać oryginalne światła od T4 bo albo trzeba by skrócić listwy alu, albo dorobić półkę pod światła, a tu już nie widzę tego estetycznie, gdyż wizualnie zrobiło by się ciężko. Wzorując się więc na modyfikacjach kolegów myślę o czymś lekkim wizualnie jak u Murano i żeby wykorzystać lżejszy materiał jak u Pavulona. Sam nie wiem co z tego wyjdzie, ale raczej oryginał nie zostanie...
Skoro nie uda się z lampami od T4, może warto zostać chociaż przy transporterze i użyć lamp z T3? Tylko brak trójkątów jak zwykle komplikuje temat.
https://skottuning.com/vw-t3-79-92-tuni ... zarne.html
Pojawia się za to opcja na dymione, przezroczyste, klasyczne pomarańczki (trójkąt zawsze można potraktować sprayem do przyciemniania lamp ).
U siebie chcę też pójść w stronę "przysposobienia" przyczepki do VW ale "bałwanków" z B5FL wstawiać nie będę
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Ja w Bieszczadach na urlopie a przyczepka się szpachluje i szlifuje rękami Teścia. Jak ja mu się odwdzięczę?
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Chwilę mnie nie było, ale miałem okazję w Bieszczadach pooglądać N-ki kolegów z T4-forum.pl i podpytać co nieco o remonty. Odpoczywałem więc aktywnie.
Od wtorku wróciłem i dalej walczę z przyczepką.
W Krakowie czekał już też na mnie polakierowany kufer w ramach testu jak przygotowywać i lakierować. Lakierowany rękami szwagra - wyszedł przyzwoicie, nawet bardzo.
Przez te 3 popołudnia udało mi się wraz z Teściem wkleić trochę drewna, poszlifować i oczywiście polaminować.
Od wtorku wróciłem i dalej walczę z przyczepką.
W Krakowie czekał już też na mnie polakierowany kufer w ramach testu jak przygotowywać i lakierować. Lakierowany rękami szwagra - wyszedł przyzwoicie, nawet bardzo.
Przez te 3 popołudnia udało mi się wraz z Teściem wkleić trochę drewna, poszlifować i oczywiście polaminować.
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Dziś odcięta podłoga i wyjęta podłoga, zrzucona skorupka z ramy i przewrócona na boczek. Dół zacząłem czyścić z mazi czyli z czegoś co przypomina zabezpieczenie antykorozyjne i potem dla odmiany szlifowanie. Zostaję sam z remontem na dwa tygodnie - Teściowie zabierają mi dzieci nad morze
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
KILLER pisze:SO...N126 pisze:Oryginalne lampy, które posiadam nie bardzo mi leżą. Jako, że teraz etap laminowania a zaraz szpachlowania i szlifowania to jest moment na decyzję co z assmode. Fantazjowałem nad skompletowaniem tyłka nki z moją T4, ale nie widzę opcji, żeby wykorzystać oryginalne światła od T4 bo albo trzeba by skrócić listwy alu, albo dorobić półkę pod światła, a tu już nie widzę tego estetycznie, gdyż wizualnie zrobiło by się ciężko. Wzorując się więc na modyfikacjach kolegów myślę o czymś lekkim wizualnie jak u Murano i żeby wykorzystać lżejszy materiał jak u Pavulona. Sam nie wiem co z tego wyjdzie, ale raczej oryginał nie zostanie...
Skoro nie uda się z lampami od T4, może warto zostać chociaż przy transporterze i użyć lamp z T3? Tylko brak trójkątów jak zwykle komplikuje temat.
https://skottuning.com/vw-t3-79-92-tuni ... zarne.html
Pojawia się za to opcja na dymione, przezroczyste, klasyczne pomarańczki (trójkąt zawsze można potraktować sprayem do przyciemniania lamp ).
U siebie chcę też pójść w stronę "przysposobienia" przyczepki do VW ale "bałwanków" z B5FL wstawiać nie będę
Mam pożyczone do przymiarki lampy do T4 luzem więc pewnie jak przyczepka stanie znów na podłodze to będę mierzył i fantazjował. Lampki z T3 które proponujesz pewnie bym robił jakbym miał w stajni "kredens" ale do T4 to nie zrobi kompletu raczej. B5 w stajni posiadam ale bez haczyka za to z nieśmiertelnym 1,9TDI 110KM
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Aktualnie od trzech dni niestety pogoda słaba do roboty pod chmurką. W przerwach deszczu czyszczę i szlifuję spód. Potem w planie szpachla w dziury, szlifowanie na równo i na to żywica i mata. Czytam wiele wątków remontowych (niektóre po kilka razy) i taką chyba obiorę taktykę. Nie wiem jeszcze co potem czy wystarczy chlorokauczuk na spód czy warto zabezpieczać przed kamieniami dodatkowymi warstwami czegoś? W trakcie deszczu i po zmroku działam w garażu i przygotowuję listwy alu - pierwszy raz mam do czynienia z włóknina ścierną i jestem bardzo zadowolony z efektów a to jeszcze nie koniec pracy. Czy listwy warto potem zabezpieczać? Tylko czym? Bezbarwnym szprejem?
Czytając wątki, myślę sobie, że u mnie to na pewno tak żle nie będzie - dziurawy spód? Przecież moja była już remontowana i jest taka wyjątkowa A potem za każdym razem okazuje się, że wszystko trzeba robić od podstaw bo jak tylko może być zużyte, dziurawe, zepsute lub spaprane to na pewno jest.
Czytając wątki, myślę sobie, że u mnie to na pewno tak żle nie będzie - dziurawy spód? Przecież moja była już remontowana i jest taka wyjątkowa A potem za każdym razem okazuje się, że wszystko trzeba robić od podstaw bo jak tylko może być zużyte, dziurawe, zepsute lub spaprane to na pewno jest.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości