Odświeżenie N126N by SoCool
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Jasne, że dasz radę. Możliwości jest wiele no i materiałów do użycia; połatasz te dziury u siebie to może nawet spodoba Ci się praca z laminatem . Jeśli holownikiem jest T- 4 to może tył z wykorzystaniem świateł od teczwórki? A może cały tył w stylu Transportera? To był by odlot!
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Czytasz w moich myślach[emoji41] Tak sobie kombinuję czy światła od T4 da radę zaadoptować sensownie? No i przede wszystkim jaki będzie efekt wizualny?
Dorzucam fotki z wczorajszych prac. Czy w miejscach gdzie były śruby pod listwami laminować tylko od środka? Czy może warto też w tych bardziej prześwitujących z zewnątrz? Do samej dziurki po śrubie tylko żywica czy upychać też matę?
Dorzucam fotki z wczorajszych prac. Czy w miejscach gdzie były śruby pod listwami laminować tylko od środka? Czy może warto też w tych bardziej prześwitujących z zewnątrz? Do samej dziurki po śrubie tylko żywica czy upychać też matę?
- Załączniki
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Z Do-ki na pewno bez problemu światła przeszczepisz a tak serio to będzie ciężko choćby z racji tego, że żarówki od środka się w t 4 wymienia...ale wykonalne tył zrobić na wprost i tak doseksownić żeby lampy ładnie pasowały. Może nawet ori.tylny zderzak z T 4 by pasował. Najlepiej zrób jakiś model w skali, albo narysuj projekt, bo nie wszystkie przeróbki są udane Co do otworów po listwach to ja zawsze laminuje tylko od spodu, od góry szpachla z włóknem. Przed szpachlowaniem dremelem trochę frezuje otwory, żeby taki lej powstał.
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Pomyślę w wolnej chwili jak to zrobić i spóbuję jakby to wyglądało z oryginalnymi światłami od T4, ale coś nie mam przekonania i pewnie pójdę w stronę jak koledzy na podwójne okrągłe zlicowane z laminatem.
Przedwczoraj i wczoraj prace do przodu ale brakło czasu na wrzucenie fotek. Dziś uzupełniam i pewnie do poniedziałku nic nowego nie będzie bo weekend planowany w Suchedniowie
Przedwczoraj i wczoraj prace do przodu ale brakło czasu na wrzucenie fotek. Dziś uzupełniam i pewnie do poniedziałku nic nowego nie będzie bo weekend planowany w Suchedniowie
- Załączniki
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Czwartek dotarłem chwilę wcześniej na pole walki ale pogoda nie do końca dopisała. Tak czy siak udało się trochę zrobić.
Myślałem o zrobieniu wokół okien jednego elementu ze sklejki zamiast ramy okiennej, ale chyba jednak listwy będzie łatwiej dopasować i waga też mniejsza.
Myślałem o zrobieniu wokół okien jednego elementu ze sklejki zamiast ramy okiennej, ale chyba jednak listwy będzie łatwiej dopasować i waga też mniejsza.
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Nie samym remontem człowiek żyje - weekend odpoczynku w Suchedniowie [emoji2]
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Dziś pogoda pod psem - więc praca w garażu.
Ciągle klapa spada na łeb, więc amory powinny załatwić temat.
Kilka przymiarek i testów otwierania/zamykania - chyba mam odpowiednie miejsce do montażu.
Do usunięcia spękane mocowania zawiasów - nacięte to będzie łatwiej.
Klej już nie trzymał za mocno.
Miejsca po klockach przeszlifowane i przygotowane do wklejenia nowych.
Mocowanie zamka również do wymiany.
Docięte jeszcze nowe klocki i czekam na klej (oczywiście Mamut), który jutro powinien dotrzeć.
W sobotę jeszcze Teściu poszlifował połowę wnętrza pod nowe listwy okienne, więc kupa nieciekawej roboty zrobiona. Nie obyło się bez strat w postaci przetarć laminatu, ale skoro i tak cała do malowania to nie rozpaczam.
Ciągle klapa spada na łeb, więc amory powinny załatwić temat.
Kilka przymiarek i testów otwierania/zamykania - chyba mam odpowiednie miejsce do montażu.
Do usunięcia spękane mocowania zawiasów - nacięte to będzie łatwiej.
Klej już nie trzymał za mocno.
Miejsca po klockach przeszlifowane i przygotowane do wklejenia nowych.
Mocowanie zamka również do wymiany.
Docięte jeszcze nowe klocki i czekam na klej (oczywiście Mamut), który jutro powinien dotrzeć.
W sobotę jeszcze Teściu poszlifował połowę wnętrza pod nowe listwy okienne, więc kupa nieciekawej roboty zrobiona. Nie obyło się bez strat w postaci przetarć laminatu, ale skoro i tak cała do malowania to nie rozpaczam.
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Wczoraj Teściu przeszlifował do końca w środku i można już odkurzać i laminować łączenia, przetarcia i inne ubytki, a miejscami fabrycznej żywicy niewiele zostało.
Drzwi również już przygotowane do klejenia i dalszych prac.
Testy z żywicą były na małym opakowaniu i innym produkcie, zobaczymy czy tu wyczuję proporcje.
Czy waga pomoże? Się okaże...
Położona i zalaminowana pierwsza warstwa tkaniny rowingowej, chyba 350. Na druga warstwę myślę dać 600 wzdłuż mocowania listew aluminiowych.
Zrobione od podłogi z tyłu do wysokości wywietrzników po obu stronach. Teściu docina tkaninę a ja laminuję. Teraz czekam na telefon czy wszystko związało jak trzeba. A po południu dalsze prace jak dobrze pójdzie.
Drzwi również już przygotowane do klejenia i dalszych prac.
Testy z żywicą były na małym opakowaniu i innym produkcie, zobaczymy czy tu wyczuję proporcje.
Czy waga pomoże? Się okaże...
Położona i zalaminowana pierwsza warstwa tkaniny rowingowej, chyba 350. Na druga warstwę myślę dać 600 wzdłuż mocowania listew aluminiowych.
Zrobione od podłogi z tyłu do wysokości wywietrzników po obu stronach. Teściu docina tkaninę a ja laminuję. Teraz czekam na telefon czy wszystko związało jak trzeba. A po południu dalsze prace jak dobrze pójdzie.
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Matę 600g/m sobie odpuść. Jest bardzo toporna w użyciu na krzywych powierzchniach.
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Murano pisze:Matę 600g/m sobie odpuść.
Potwierdzam.
Żywicę dozuje się na litry a nie na kilogramy, ktoś próbował mieszać na wagę i nie wyszło. Chyba że tak zaleca producent.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Murano pisze:Matę 600g/m sobie odpuść. Jest bardzo toporna w użyciu na krzywych powierzchniach.
Dzięki za podpowiedź. No właśnie testuję różne gramatury i myślałem, żeby dać wąski pasek ~10cm wzdłuż łączenia ścian i sufitu z tej grubej, ale jak tak mówisz to zapewne masz rację i wykorzystam tą grubą na płaskie powierzchnie gdzie trzeba uzupełnić większe ubytki. Kupiłem do testów kilka gramatur -na łączenie w takim razie pójdzie coś cieńszego.
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
tantalos pisze:Murano pisze:Matę 600g/m sobie odpuść.
Potwierdzam.
Żywicę dozuje się na litry a nie na kilogramy, ktoś próbował mieszać na wagę i nie wyszło. Chyba że tak zaleca producent.
Właśnie dostałem info od Teścia z palcu boju i chyba coś rzeczywiście mi nie poszło z proporcjami - zobaczymy co do wieczora będzie. Tymczasem zakupiłem strzykawki i igły do precyzyjnego odmierzania - może tak będzie lepiej zanim wyczuję jak na oko robić.
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Witaj.
Daj znać czy te siłowniki utrzymały Ci tą klapę?
Jak kombinowałem i... przekombinowałem
Daj znać czy te siłowniki utrzymały Ci tą klapę?
Jak kombinowałem i... przekombinowałem
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
To podpowiedz prosze co przekombinowałeś cobym nie popełnij tego samego błędu
Re: Odświeżenie N126N by SoCool
Po prostu, takie siłowniki nie utrzymały mi tej klapy
Może źle montowałem? Nie wiem. Nie mam doświadczenia z siłownikami.
Może muszą być zdecydowanie mocniejsze-takie samochodowe? Takie jak pokazujesz mam w szafkach wiszących (mam Enkę) i są ok.
Znowu za silne wypychają połówkę tego kufra przez co sie deformuje i są kłopoty z zamkiem. Ustawisz i jest ok, a po pewnym czasie nie można zamka przekręcić bo siłowniki wypychają kufer.
Może pełna zabudowa kufra z jakimś wzmocnieniem by poradziła. Nie wiem.
Może źle montowałem? Nie wiem. Nie mam doświadczenia z siłownikami.
Może muszą być zdecydowanie mocniejsze-takie samochodowe? Takie jak pokazujesz mam w szafkach wiszących (mam Enkę) i są ok.
Znowu za silne wypychają połówkę tego kufra przez co sie deformuje i są kłopoty z zamkiem. Ustawisz i jest ok, a po pewnym czasie nie można zamka przekręcić bo siłowniki wypychają kufer.
Może pełna zabudowa kufra z jakimś wzmocnieniem by poradziła. Nie wiem.
Ostatnio zmieniony środa, 8 lip 2020, 15:00 przez kubuś, łącznie zmieniany 1 raz.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości