Remont naszymi Oczami
Re: Remont naszymi Oczami
Kuba, nic nie obiecujemy Chyba, że pustą budą z materacem.
W tym tygodniu jak na razie przepracowałem ok 3 godz. przy zapiekance. Od jutra robota powinna ruszyć. Jak na razie zajmuję się głównie opróżnianiem konta Dzisiaj przyszedł zamówiony hak i wiązka 13 pinowa. W sobotę montaż.
Ponieważ będę wymieniał całe oświetlenie zewnętrzne przyczepy, trzeba tę elektrykę jakoś opanować. Wymyśliłem sobie zabezpieczenie (prawie) każdego obwodu osobno. Niby to komplikuje całą instalację, ale przynajmniej gdy wywali bezpiecznik od np. lewego stopu, prawy będzie działał. Podobnie pozycje, obrysówki itp.
W tym celu będę potrzebował gniazda bezpieczników. Teoretycznie mogłyby być takie:
Teoretycznie, bo 18zł za 8 gniazd to trochę za dużo jak na mój gust. Szczególnie, gdy musiałbym kupić przynajmniej 3 sztuki. No bo przecież jeszcze zabezpieczenie obwodów zasilania wewnątrz przyczepy. Dlatego postanowiłem poszukać innego rozwiązania (Ja tak już mam, że lubię kombinować i robić coś z niczego).
Kupiłem to:
Skrzynka bezpieczników z Alfy Romeo 147. 36 gniazd bezpiecznikowych plus podstawa do przekaźnika, co może się przydać do przełączania 12V-230V. Najważniejsze, kosztowała w sumie 20 zł. Nowa.
I to tyle na dzisiaj.
W tym tygodniu jak na razie przepracowałem ok 3 godz. przy zapiekance. Od jutra robota powinna ruszyć. Jak na razie zajmuję się głównie opróżnianiem konta Dzisiaj przyszedł zamówiony hak i wiązka 13 pinowa. W sobotę montaż.
Ponieważ będę wymieniał całe oświetlenie zewnętrzne przyczepy, trzeba tę elektrykę jakoś opanować. Wymyśliłem sobie zabezpieczenie (prawie) każdego obwodu osobno. Niby to komplikuje całą instalację, ale przynajmniej gdy wywali bezpiecznik od np. lewego stopu, prawy będzie działał. Podobnie pozycje, obrysówki itp.
W tym celu będę potrzebował gniazda bezpieczników. Teoretycznie mogłyby być takie:
Teoretycznie, bo 18zł za 8 gniazd to trochę za dużo jak na mój gust. Szczególnie, gdy musiałbym kupić przynajmniej 3 sztuki. No bo przecież jeszcze zabezpieczenie obwodów zasilania wewnątrz przyczepy. Dlatego postanowiłem poszukać innego rozwiązania (Ja tak już mam, że lubię kombinować i robić coś z niczego).
Kupiłem to:
Skrzynka bezpieczników z Alfy Romeo 147. 36 gniazd bezpiecznikowych plus podstawa do przekaźnika, co może się przydać do przełączania 12V-230V. Najważniejsze, kosztowała w sumie 20 zł. Nowa.
I to tyle na dzisiaj.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Remont naszymi Oczami
A jaki jest sens montować bezpieczniki na oświetleniu zewnętrznym przyczepy? Przecież w aucie są bezpieczniki?
Re: Remont naszymi Oczami
Dokładnie, nie ma co komplikować niepotrzebnie instalacji.
Nie przecież jeszcze, ale tylko i wyłącznie zabezpieczenie obwodów zasilania wewnątrz przyczepy Oddzielne bezpieczniki do lamp są niepotrzebne, im mniej różnych połączeń tym lepiej. Szczerze to niepotrzebnie kupiłeś tę skrzynkę z Alfy bo choć niedroga to jest duża i zupełnie nie do wykorzystania. Poręczniejsza byłaby opcja pierwsza, z wcześniejszej fotki i taka ilość bezpieczników wystarczy do zabezpieczenia kilku obwodów instalacji elektrycznej przyczepy. Bezpieczniki OK ale nie powinno się ich mnożyć. Jeśli chodzi o przekaźniki to są do kupienia podstawy zespolone na kilka sztuk albo wystarczy złapać je wkrętem przez to oczko i gotowe. Będziesz miał raptem jeden, dwa przekaźniki.
oko pisze:bo przecież jeszcze zabezpieczenie obwodów zasilania wewnątrz przyczepy
Nie przecież jeszcze, ale tylko i wyłącznie zabezpieczenie obwodów zasilania wewnątrz przyczepy Oddzielne bezpieczniki do lamp są niepotrzebne, im mniej różnych połączeń tym lepiej. Szczerze to niepotrzebnie kupiłeś tę skrzynkę z Alfy bo choć niedroga to jest duża i zupełnie nie do wykorzystania. Poręczniejsza byłaby opcja pierwsza, z wcześniejszej fotki i taka ilość bezpieczników wystarczy do zabezpieczenia kilku obwodów instalacji elektrycznej przyczepy. Bezpieczniki OK ale nie powinno się ich mnożyć. Jeśli chodzi o przekaźniki to są do kupienia podstawy zespolone na kilka sztuk albo wystarczy złapać je wkrętem przez to oczko i gotowe. Będziesz miał raptem jeden, dwa przekaźniki.
Re: RE: Re: Remont naszymi Oczami
Bo najwyraźniej oko lubi komplikować sobie życie albo to jeszcze zapał, który w połowie remontu w moim przypadku zdechł i dalej mam nie wymalowaną z zewnątrz
naal pisze:A jaki jest sens montować bezpieczniki na oświetleniu zewnętrznym przyczepy? Przecież w aucie są bezpieczniki?
Benia, Maciej i Inga z Zielonek
Re: Remont naszymi Oczami
sookinsyn pisze:Ktoś z forum przecinał je na pół i prał w pralce. Tylko cięcie w kształcie Z żeby się ładnie złożyły.
Hej, tym kimś byłem ja.
Myślę że to dobry sposób jeżeli zwłaszcza chcesz je docelowo wymienić. W sensie że możesz sobie pozwolić na eksperymenty z cięciem skoro niedługo je wymienisz.
Choć u mnie są cały czas te same i jest git. To pocięcie materacy ma nawet swoją zaletę praktyczną przy ich używaniu o której może kiedyś napiszę w swoim wątku.
Tu jest info jak to zrobiłem. http://fanklub-niewiadowek.com/forum/vi ... php?t=5157
Wbrew pozorom polecam cięcie "na jodełkę" a nie na "zamek". Łatwiej się tnie, ładniej wygląda i lepiej się trzyma.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: Remont naszymi Oczami
Aleście mnie pojechali za te bezpieczniki Wydawało mi się, że tak będzie lepiej. W końcu nową instalację robi się raz a ja lubię dmuchać na zimne.
Komplikować nie lubię, raczej upraszczam, a miałem na uwadze raczej względy bezpieczeństwa. A co do zapału, to owszem, mam go dużo. Chociaż przyznaję, zdarzało się, że był słomiany Jednak teraz, jest to coś zupełnie innego.
No cóż, skrzynka zamówiona, jak przyjdzie zobaczę co da się z niej zrobić. No lubię takie niekonwencjonalne pomysły. Gdyby tak nie było, to pewnie nie zrobiłbym spania w aucie. Większość moich znajomych pukała się w głowę, a ja to zrobiłem.
Wracając do bezpieczników, pewnie rzeczywiście przesadziłem z planowaną ilością, niemniej jednak jakieś zastosuję. Skrzyneczka nie jest znowu taka duża, a poza tym będzie zmodyfikowana.
Byłem dzisiaj w przyczepie.
Temu, co wymyślił mocowanie wszystkiego śrubami na płaski śrubokręt, dałbym Nobla. Za wymyślenie połączeń nierozbieralnych. Przez dwie godziny odkręciłem, a właściwie wydłubałem 3 (trzy) śrubki z mebli, bo kręciły się w kółko. W dodatku polała się krew Jutro pójdzie w ruch wiertarka i porozwiercam te śruby.
Rozumiem, ze szafa ma być "za krótka"?
Bobobip pisze:Bo najwyraźniej oko lubi komplikować sobie życie albo to jeszcze zapał, który w połowie remontu w moim przypadku zdechł i dalej mam nie wymalowaną z zewnątrz
Komplikować nie lubię, raczej upraszczam, a miałem na uwadze raczej względy bezpieczeństwa. A co do zapału, to owszem, mam go dużo. Chociaż przyznaję, zdarzało się, że był słomiany Jednak teraz, jest to coś zupełnie innego.
RAFALSKI pisze:Poręczniejsza byłaby opcja pierwsza, z wcześniejszej fotki i taka ilość bezpieczników wystarczy do zabezpieczenia kilku obwodów instalacji elektrycznej przyczepy. Bezpieczniki OK ale nie powinno się ich mnożyć. Jeśli chodzi o przekaźniki to są do kupienia podstawy zespolone na kilka sztuk albo wystarczy złapać je wkrętem przez to oczko i gotowe. Będziesz miał raptem jeden, dwa przekaźniki.
No cóż, skrzynka zamówiona, jak przyjdzie zobaczę co da się z niej zrobić. No lubię takie niekonwencjonalne pomysły. Gdyby tak nie było, to pewnie nie zrobiłbym spania w aucie. Większość moich znajomych pukała się w głowę, a ja to zrobiłem.
Wracając do bezpieczników, pewnie rzeczywiście przesadziłem z planowaną ilością, niemniej jednak jakieś zastosuję. Skrzyneczka nie jest znowu taka duża, a poza tym będzie zmodyfikowana.
Byłem dzisiaj w przyczepie.
Temu, co wymyślił mocowanie wszystkiego śrubami na płaski śrubokręt, dałbym Nobla. Za wymyślenie połączeń nierozbieralnych. Przez dwie godziny odkręciłem, a właściwie wydłubałem 3 (trzy) śrubki z mebli, bo kręciły się w kółko. W dodatku polała się krew Jutro pójdzie w ruch wiertarka i porozwiercam te śruby.
Rozumiem, ze szafa ma być "za krótka"?
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Remont naszymi Oczami
Co chcesz od tej szafy. Taka właśnie ma być... Tylko drzwi chyba brakuje A tak poważnie to ona nie dochodzi do sufitu. Czyli wszystko ok.
Re: Remont naszymi Oczami
Tak myslałem
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Remont naszymi Oczami
Jeszcze w sprawie najazdu. Skontaktuj się z Rafalskim w bo on guru w tych sprawach, może wystarczy trochę pracy, smarowania, modlitwy i wajchy hamulca. Ten najazd całkiem dobrze wygląda
Re: Remont naszymi Oczami
oko pisze:Kuba, nic nie obiecujemy Chyba, że pustą budą z materacem.
W tym tygodniu jak na razie przepracowałem ok 3 godz. przy zapiekance. Od jutra robota powinna ruszyć. Jak na razie zajmuję się głównie opróżnianiem konta Dzisiaj przyszedł zamówiony hak i wiązka 13 pinowa. W sobotę montaż.
Ponieważ będę wymieniał całe oświetlenie zewnętrzne przyczepy, trzeba tę elektrykę jakoś opanować. Wymyśliłem sobie zabezpieczenie (prawie) każdego obwodu osobno. Niby to komplikuje całą instalację, ale przynajmniej gdy wywali bezpiecznik od np. lewego stopu, prawy będzie działał. Podobnie pozycje, obrysówki itp.
W tym celu będę potrzebował gniazda bezpieczników. Teoretycznie mogłyby być takie:
82d2947b4e58b79328c154d3a0fd.jpeg
Teoretycznie, bo 18zł za 8 gniazd to trochę za dużo jak na mój gust. Szczególnie, gdy musiałbym kupić przynajmniej 3 sztuki. No bo przecież jeszcze zabezpieczenie obwodów zasilania wewnątrz przyczepy. Dlatego postanowiłem poszukać innego rozwiązania (Ja tak już mam, że lubię kombinować i robić coś z niczego).
Kupiłem to:
images.jpeg
Skrzynka bezpieczników z Alfy Romeo 147. 36 gniazd bezpiecznikowych plus podstawa do przekaźnika, co może się przydać do przełączania 12V-230V. Najważniejsze, kosztowała w sumie 20 zł. Nowa.
I to tyle na dzisiaj.
http://allegro.pl/skrzynka-bezpiecznika ... m_allegro& Mam taką u siebie i robi robotę, plus jeszcze to http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 3D#thumb/1
Tabbert Sportiv 395/ Opel Insignia Sport Tourer
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
Re: Remont naszymi Oczami
sookinsyn pisze:Jeszcze w sprawie najazdu. Skontaktuj się z Rafalskim w bo on guru w tych sprawach, może wystarczy trochę pracy, smarowania, modlitwy i wajchy hamulca. Ten najazd całkiem dobrze wygląda
Chyba jednak pójdzie do ludzi.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Remont naszymi Oczami
Dzisiaj został zamontowany hak w holowniku. Szczegóły będą w odpowiednim temacie.
Zapadła też ważna decyzja: gąbki materacy idą na śmietnik. Nie nadają się do użytku. Będą nowe.
Zapadła też ważna decyzja: gąbki materacy idą na śmietnik. Nie nadają się do użytku. Będą nowe.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Remont naszymi Oczami
Co robi Polak na urlopie? Remontuje.
Dzisiaj uporałem się z rozmontowaniem mebli. Łatwo nie było, ale z pomocą wiertła oporne śruby skapitulowały.
Potem przyszedł czas na zerwanie wykładziny.
Pod oknem sypialnym czarno. Pod kuchennym lepiej, ale i tak całość do wymiany.
Jutro ciąg dalszy, będzie czyszczenie budy z pozostałości po gąbce.
Z ciekawostek, to pod kuchenką znalazłem:
Dzisiaj uporałem się z rozmontowaniem mebli. Łatwo nie było, ale z pomocą wiertła oporne śruby skapitulowały.
Potem przyszedł czas na zerwanie wykładziny.
Pod oknem sypialnym czarno. Pod kuchennym lepiej, ale i tak całość do wymiany.
Jutro ciąg dalszy, będzie czyszczenie budy z pozostałości po gąbce.
Z ciekawostek, to pod kuchenką znalazłem:
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Remont naszymi Oczami
Brrrr...
Jak dobrze że to już za nami
Aż mnie trzęsie jak oglądam takie fotki
Zapał jest to i efekty będą szybkie, powodzenia w przywracaniu cepki do życia
Jak dobrze że to już za nami
Aż mnie trzęsie jak oglądam takie fotki
Zapał jest to i efekty będą szybkie, powodzenia w przywracaniu cepki do życia
Re: Remont naszymi Oczami
Dzięki Samoogon.
Zapał jest, ale na efekty to będzie trzeba poczekać. Chciałbym być już na Twoim etapie.
BTW.
Mam u siebie takie zamknięcia okien:
Z tego co widziałem, nie są już dostępne. Pytanie brzmi: czy nowy typ zamknięć pasuje bez kombinacji?
Zapał jest, ale na efekty to będzie trzeba poczekać. Chciałbym być już na Twoim etapie.
BTW.
Mam u siebie takie zamknięcia okien:
Z tego co widziałem, nie są już dostępne. Pytanie brzmi: czy nowy typ zamknięć pasuje bez kombinacji?
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości