Poradnik mały dla dużych

Tylko sprawdzone porady, które warto zaprezentować Fanklubowiczom
Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5918
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: kooba » poniedziałek, 4 wrz 2017, 13:21

N-ka bez najazdu :shock: Wiem, jest już jeden taki u nas, ale on tak kupił. Dobrowolne likwidowanie najazdu w przyczepie ważącej co najmniej 700 kg jest głupotą. Rozumiem, że jak holownik jest wielki i ciężki to da radę, ale nie zmienia to faktu, że z najazdem hamowanie jest zdecydowanie lepsze.

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1707
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: ruciak76 » poniedziałek, 4 wrz 2017, 13:22

Wszystko ładnie, pięknie, ale zastosował bym raczej śruby wzmocnione, a nie zwykłe, i zamiast gwintować profil który jest ze zwykłej stali, zastosował bym tak jak jest w oryginale nakrętkę od spodu. Wówczas siła będzie się lepiej rozkładać na większą powierzchnię a nie tylko na powierzchnię gwintu.
W związku z powyższym, nie będziesz musiał w przyszłości kontrolować przyczepy w lusterkach czy jeszcze jest za samochodem :) :lol:
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N

Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2025 - 25 nocek 2406 km
2024 - 28 nocek, 2932 km
2008-2023 - 294 nocki, 33592 km

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 4 wrz 2017, 13:37

kooba pisze:N-ka bez najazdu :shock: Wiem, jest już jeden taki u nas, ale on tak kupił. Dobrowolne likwidowanie najazdu w przyczepie ważącej co najmniej 700 kg jest głupotą. Rozumiem, że jak holownik jest wielki i ciężki to da radę, ale nie zmienia to faktu, że z najazdem hamowanie jest zdecydowanie lepsze.

Masz rację, gdybym miał lekki holownik to owszem. Ja targałem moją przyczepę po zakupie ponad 200 km z niedziałającym hamulcem najazdowym i to nie w deszczu a w ulewie, że nie było drogi widać. Zapinam przyczepę za busem i nie muszę się o nic martwić ;) Ja przyczepy za sobą nie "czuję "
Wymiana całej osi hamowanej i nowego najazdu to w moim przypadku ponad 2 tyś złotych i lepiej dać sobie z tym spokój jak w moim przypadku.
Chyba, że wydam z tym całym remontem 15 tyś złotych bo 10 tyś łącznie z zakupioną budką wydam lekką ręką.
Przypomnę jedynie, że samochód mój jest ciężarowym samochodem i mogę jak się to mówi na pakę wrzucić ponad 1200 kg ;) bo jest przystosowany do przewozu ładunków ;) Dodatkowo mam tylny napęd i bardzo dobrze się mi z taką przyczepą jeździ gdyż mam o wiele lepszą trakcję i o dziwo lepsze hamulce ;) ( czytaj inne ) inaczej się samochód zachowuje ;)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 4 wrz 2017, 14:35 przez GrzegorzBruta, łącznie zmieniany 3 razy.

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 4 wrz 2017, 13:46

ruciak76 pisze:Wszystko ładnie, pięknie, ale zastosował bym raczej śruby wzmocnione, a nie zwykłe, i zamiast gwintować profil który jest ze zwykłej stali, zastosował bym tak jak jest w oryginale nakrętkę od spodu. Wówczas siła będzie się lepiej rozkładać na większą powierzchnię a nie tylko na powierzchnię gwintu.
W związku z powyższym, nie będziesz musiał w przyszłości kontrolować przyczepy w lusterkach czy jeszcze jest za samochodem :) :lol:

Profil nie jest gwintowany, śruby wsadziłem tylko takie, jakie miałem pod ręką dla spradzenia czy wszystko pasuje.

dzin1975

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: dzin1975 » poniedziałek, 4 wrz 2017, 13:52

Grzegorz, tak jak Ruciak Ci napisał- śruby 8.8 nakrętki samohamowne, i do tego dałbym podkładki sprężynowe. Śruby dopasuj tak, żeby nie wystawały z nakrętek. Nie będą korodowały gwinty, oprócz tego nadziej na to koszulkę termokurczliwą. Będzie na wieki... A jak bardzo będziesz chciał, to gwint posmaruj klejem do gwintów. Ale to już przerost formy będzie.... Z drugiej strony, wprawę masz, jak kiedyś będziesz chciał to odkręcić to tylko szlifierka ;)
I poco chcesz dawać gumę harmonijkową? Jeżeli względy estetyczne, to nie bardzo to widzę.... No chyba że są gumy na kwadrat.
Ps. Fajnie Ci to idzie, rybki chyba pomogły :)

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 4 wrz 2017, 14:33

dzin1975 pisze:Grzegorz, tak jak Ruciak Ci napisał- śruby 8.8 nakrętki samohamowne, i do tego dałbym podkładki sprężynowe. Śruby dopasuj tak, żeby nie wystawały z nakrętek. Nie będą korodowały gwinty, oprócz tego nadziej na to koszulkę termokurczliwą. Będzie na wieki... A jak bardzo będziesz chciał, to gwint posmaruj klejem do gwintów. Ale to już przerost formy będzie.... Z drugiej strony, wprawę masz, jak kiedyś będziesz chciał to odkręcić to tylko szlifierka ;)
I poco chcesz dawać gumę harmonijkową? Jeżeli względy estetyczne, to nie bardzo to widzę.... No chyba że są gumy na kwadrat.
Ps. Fajnie Ci to idzie, rybki chyba pomogły :)

Zrobię jak piszesz, ryby nie zające i jutro z rana atakuję jezioro. Dzisiaj jeszcze mam sporo roboty a po telefonie i kolejnym wezwaniu do zapłaty OC za sprzedana już przyczepę mi się nic nie chce ;)
Gumy na kwadrat może i są ale ja myślę nawlec tam coś dla estetyki i jak będzie trzeba, to okrągłą gumę na kwadrat nałożę ;)
Śruby muszę dopiero zakupić z nakrętkami. Nie wiem jeszcze jakie długie do zaczepu kulowego przyjdą.
8,8 to podstawa i podkładki też dam. To jednak jeszcze czas. Czekam na zaczep i drugą blachę ;)

naal

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: naal » poniedziałek, 4 wrz 2017, 14:49

kooba pisze:N-ka bez najazdu :shock: Wiem, jest już jeden taki u nas, ale on tak kupił.


Już ma :) trochę przygód było, ale wymieniłem tuleje i zaczep, porządnie wyregulowałem i śmiga.

kubuś
Posty: 403
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: kubuś » poniedziałek, 4 wrz 2017, 15:00

GrzegorzBruta pisze:Czas na dyszel i opis prac, żeby potem nie było ;)
Postanowiłem zlikwidować najazd z hamulcem i zastapić to normalnym dyszlem. Jednak co się okazuje, żeby móc w miarę manewrować przyczepą, trzeba ten dyszel jakoś wpiąć ;)...
Czas na przymiarkę i jak widać nie pasuje 40 mm i 40 mm jak ma wejść ...
Zastanawiam się, czy od strony przyczepy nie zaspawać profilu zamkniętego, czyli inaczej mówiąc zaślepić ten otwór....
Nie wiem, czy w ten sposób nie będzie się tam zbierała woda i czy nie lepiej zostawić to w spokoju.
Teraz to dam ocynkować i nie wiem, czy ocynk nie skasuje tego luzu i znowu będę w pozycji wyjściowej. Szlifować po ocynkowanej powierzchni raczej mi się nie chce...
Zaczep kulowy zakupiony właśnie na kwadrat 40 mm i tam znowu będę musiał wiercić dwa otwory, by to zamocować. Pewnie już nie będzie trzeba szlifować, bo producent powinien to uwzględnić, zobaczymy...
Teraz pytanie głupiego, jak długi zostawić odcinek profilu zamkniętego od blachy V do zaczepu kulowego...
Jaka długa ma być ta guma ? Ma być jak najtańsza...To już każdy musi sam wdg swego samochodu sprawdzić i wymierzyć.
Dwa wywiercone otwory, delikatnie przeszlifowany profil a rozpiski na dwie strony...


Sam widzisz (piszesz) same problemy. Poprawiasz fabrykę i nie bardzo wiesz co z tego wyjdzie i na dodatek zostaniesz z nią na wieki. Kto Ci kiedyś kupi enkę bez najazdu? A co zrobisz jak sytuacja losowa zmusi Cie do zmiany holownika.
Dużo wiesz jak zrobić, i masz czym, ale nie wiesz czy na dłuższą metę zda to egzamin.

Pozdrawiam i powodzenia.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec / 8-)
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3

naal

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: naal » poniedziałek, 4 wrz 2017, 15:45

Ja nie poprawiłem fabryki a przywróciłem fabryczny stan bo każda n126n fabrycznie hamulce miała z tym że moja budka jest zarejestrowana jako składak i ktoś tego hamulca ją pozbawił. Ja nie miałem i nie mam ciężkiego holownika a co za tym idzie przy 7000 km w zeszłym sezonie na początku tego musiałem znowu robić hamulce tylne w aucie. Hamulec w mojej opinii i sytuacji byl konieczny.

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 4 wrz 2017, 16:23

kubuś pisze:
GrzegorzBruta pisze:mierzyć.
Dwa wywiercone otwory, delikatnie przeszlifowany profil a rozpiski na dwie strony...


Sam widzisz (piszesz) same problemy. Poprawiasz fabrykę i nie bardzo wiesz co z tego wyjdzie i na dodatek zostaniesz z nią na wieki. Kto Ci kiedyś kupi enkę bez najazdu? A co zrobisz jak sytuacja losowa zmusi Cie do zmiany holownika.
Dużo wiesz jak zrobić, i masz czym, ale nie wiesz czy na dłuższą metę zda to egzamin.

Pozdrawiam i powodzenia.

kto kupi ? Ja kupiłem ;) Na dodatek wiesz po ile takie ruiny chodzą do całkowitego remontu.
Jak zmienię holownik to jedynie na kampera lub terenówka 4 x 4 a kupiec ewentualny dorzuci swoje 2 tysiaki i założy nowy ;) Ja już popłynąłem na remoncie i nie mam zamiaru jej sprzedać i robić komuś prezentów ;) gdybym miał się jej pozbyć to oddam synowi za free ;)
Poprawię fabrykę i będzie gitara. Już pisałem wcześniej, że tarmosiłem tą przyczepę ze zblokowanym najazdem i to w ulewie ;)
Wam tego oczywiście robić nie radzę, mały samochód to porażka bez najazdu.
Ja wiem co robię ;)
Dokupiłem i pasi, oczywiście nie dokręcałem jeszcze tego, bo uszkodzę sobie zabezpieczenie w nakrętce ;)
20170904_161002.jpg

20170904_161012.jpg

Teraz czas na wycinanie tulejek i "śrubów"

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 4 wrz 2017, 19:27

Wygląda to tak jakby ktoś posypał to proszkiem do prania ale to ja posypałem i to nie proszkiem ;)
20170904_161111.jpg

Trzeba oklinować ruchome elementy podczas cięcia szlifierką kątową ;)
20170904_182425.jpg

Tniemy dokładnie pomiedzy drewnianymi klinami
Resztki metalu po śrubach i tulejach
20170904_190935.jpg

Poleciały stare śruby i tulejki, to teraz trzeba zrobić nowe
20170904_170121.jpg

Po krótkiej chwili są nowe tuleje
20170904_171858.jpg

Przymiarka musi być
20170904_171344.jpg

20170904_171349.jpg

Jeszcze raz porównanie ze starymi
20170904_173011.jpg

Teraz dyszel i tuleje polecą do ocynkowania
20170904_190929.jpg

To teraz czas na podpory, nie ma się co opierniczać.
Jak się to robi samemu, to trzeba sobie pomóc trzecią ręką ;)
20170904_174308.jpg

Po 10 minutach gotowa ;)
20170904_180956.jpg

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 4 wrz 2017, 19:39

Proszę moderatora o uporządkowanie tego posta powyżej, bo sam nie dam rady tego zrobić :)

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » wtorek, 5 wrz 2017, 01:16

Jeszcze tylko przegląd podłogi i można spać spokojnie. Podłoga a raczej podwozie, jest w lepszym stanie niż reszta budki i świeci się jakby z fabryki wyjechała ;) Zero uszkodzeń i nic do poprawek. Jedyna rzecz bez ingerencji i naprawy przy tej przyczepie.
20170904_181013.jpg

Czekam teraz na kurierów i kolejne przesyłki.
Nic gorszego jak czekać. Jutro jakieś przesyłki może dojdą i znowu pogonię z robotą.
Po dzisiejszym dniu i wrażeniach ( rozpadła się tarcza w szlifierce i dostałem odłamkami po rekach ) miałem rękawice i okulary ale i tak oberwałem.
Wszystkie śruby do cięcia i strach pod przyczepą szlifierką operować, bo głowa blisko tarczy.
Strach się nie bać ;)
Remont w pojedynkę to nieporozumienie. Ciężko jak diabli samemu to opanować. Trwa to wszystko wieki. Robota na dwa tygodnie ale dla jednej osoby na cały rok.

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » wtorek, 5 wrz 2017, 11:56

Wybiegam myślami do przodu i dzisiaj zakupiłem podnośniki skrzyń, koniec z trzymaniem jedna ręką a drugą "grzebanie" i szukanie po omacku ;)
http://allegro.pl/mechanizm-podnosnik-s ... 14126.html
Do mebli dokupiłem
http://allegro.pl/airtic-lift-podnosnik ... 29390.html
Jeszcze silikonowe "anty trzaskacze " ;)
http://allegro.pl/show_item.php?item=6926230452
Do szuflad jeszcze to
http://allegro.pl/szuflada-wloska-fgv-t ... 10459.html
Jeszcze do szafy to
http://allegro.pl/ft11-wiszacy-organize ... 35709.html
Dzięki Reflexes za uporządkowanie posta :) Sam nie dawałem rady, dużo fotek i przeskakiwały ;)

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5918
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: kooba » wtorek, 5 wrz 2017, 13:05

Ta szafa to słaby pomysł. Miałem coś takiego i wróciłem do tradycyjnych półek. Z tego wynalazku ciuchy wypadają w trakcie jazdy i wszystko masz na dnie szafy.


Wróć do „Sprawdzone Porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości