Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

czyli meble, lodówki, ogrzewanie, zlewozmywaki, kuchenki ...
degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: degustibus » niedziela, 23 kwie 2017, 11:08

Ok, napiszę.

Awatar użytkownika
maciek69n126n
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2017, 21:30
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: maciek69n126n » środa, 26 kwie 2017, 21:36

Ja z braku odpowiedniej pogody do grzebania przy przyczepie postanowilem zrobic cos takiego:
Kupilem grzalke taka ktora wkreca sie do kaloryfera, wybralem 600W bo wydaje mi sie ze 300W moze byc za slaba ale tez sa takie dostepne. Do tego kupilem baniak plasikowy 40L ktory wymiarami wejdzie do kufra (tego wiekszego jakie maja N-ki). 40L dlatego ze dlugosc grzalki nie zmiesci sie do 30stki a do 40L tez nie trzeba lac wody do pelna przeciez. W OBI kupilem takie skretki (niewiem jak to fachowo sie nazywa) ktore po przewierceniu otworu w zbiorniku skrecam i mam w srodku otwor 1/2 cala taki jak gwint na grzalce. Po wkreceniu grzalki podlaczajac do 230V grzeje wode do 65stopni (regulacja na termostacie w grzalce 10-65stopni)
Do prysznica wystarczy 30-40stopni wiec grzalka w zupelnosci powinna zdac egzamin grzejac przy tym na pol gwizdka.
W dlugi wekend poskladam wszystko do kupy i przetestuje. Jak wynik mojej kombinacji bedzie zadawalajacy egzamin to zdam relacje i powstawiam fotki :)

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: degustibus » środa, 26 kwie 2017, 23:38

Przyszła grzałka, zrobiłem w międzyczasie test - 20L wody od 10stC do 25stC zagrzała w ok 4h. Jak na moc 100W nie jest źle - przynajmniej nie będzie mrozić w zęby przy ich myciu. Testy dalsze w przyczepie. Muszę ja tylko zbalastować kawałkiem nierdzewki bo skubana chce wypływać...

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4639
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: Paczek » czwartek, 27 kwie 2017, 05:46

Pozdrawiam

Obrazek



WYPOŻYCZĘ , WYNAJMĘ przyczepkę NIEWIADÓW n126e

pisz m.kosierkiewicz@o2.pl
dzwoń 500-216-744

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 325
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: jacek » piątek, 28 kwie 2017, 00:32

reflexes pisze:Mała różnica w cenie. Grzałka akwarystyczna nówka sztuka super hiper wypaśna pewnie max 50 pln. Używany bojler Trumy TT2 minimum 500, ponad 800 nowy. Generalnie jak już szukać bojlera dedykowanego do przyczepy to tylko gazowego ale tu ceny zaczynają się od tysiaka.


No i dałeś mi do myślenia z tym gazowym ogrzewaczem,przez ciebie będę musiał wyprodukować sobie 5 litrowy ogrzewacz gazowy a tą trumę tt2 zdemontować, elementy już są ale chwilowo czasu brak na budowę.

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 8610
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: reflexes » piątek, 28 kwie 2017, 07:10

jacek pisze:No i dałeś mi do myślenia z tym gazowym ogrzewaczem,przez ciebie będę musiał wyprodukować sobie 5 litrowy ogrzewacz gazowy a tą trumę tt2 zdemontować, elementy już są ale chwilowo czasu brak na budowę.

Czekamy na relację z budowy, z niecierpliwością :D
Knaus Sport 400 LK wcześniej Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2019 - 59 nocy, 4410 km | 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
maciek69n126n
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2017, 21:30
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: maciek69n126n » środa, 3 maja 2017, 15:32

Murano pisze:Ja w baniaku 20l używałem grzałki 100W z termostatem.
Grzala bez przerwy a efekt średni.
Temp wody w akwarium to ok 24 stopnie. Max na termostacie grzałki to chyba 28 albo 30 stopni.
Latem powietrze ma niewiele mniej a w chłodne dni grzałka nie dawała rady.
Moim zdaniem skórka nie warta wyprawki.
To moja opinia, sam jestem ciekaw innych...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tez myslalem nad grzalka akwariowa ale ale troche niepodobalo mi sie to ograniczenie termostatu do 30stopni max i wymiary 33cm dluga (problem z baniakiem w ktory by weszla na dno na lezaco). No i do grzalki nawet akwariowej musi byc dostep do zasilania 230v wiec idac tym tropem poszperalem na allegro i znalazlem grzalke z termostatem ktora grzeje do 65stopni i ma 600W (sa dostepne rowniez 300W). Wydaje mi sie ze ten pobor pradu nie jest za duzy i na polach kempingowych bez problemu da rade. Wzielem sie za grzebanie i wyszlo cos takiego: (patrz fotki)
Po testach wyszlo ze po napelnieniu zbiornika 40l do polowy czyli jakies 20l czas ogrzania wody do temp ok. 30stopni - 1,5godz natomiast do temp. maksymalnego ustawienia termostatu czyli 60-65stopni -2godz 15min. termostat zintegrowany z grzalka zdaje egzamin. Teraz tylko pompka podlaczona do instalacji w przyczepie i cieszymy sie ciepla woda do mycia zabkow, kompania, wszystkiego :)
Załączniki
20170503_105919.jpg
20170503_105854.jpg
20170503_105756.jpg
20170503_105830.jpg
20170503_110832.jpg
20170503_110845.jpg
20170503_111049.jpg

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: degustibus » środa, 3 maja 2017, 22:12

Ponieważ grzałka 100W sprawdziła mi się podczas ostatniego wypadu kombinuję jak tu nie szarpać się kanistrem spod szafki - tzn z jego napełnianiem. Może wlew w ścianie? I z zewnątrz napełniać? Co sądzicie? gdzie takich wlewów szukać?

Awatar użytkownika
Zielony
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 532
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: Zielony » środa, 3 maja 2017, 22:16

W sklepach kempingowych są takie wlewy :)

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: degustibus » środa, 3 maja 2017, 22:28

Ok, dzięki, teraz rzuciłem okiem na allegro i też są :)
http://allegro.pl/wlew-czystej-wody-kor ... 58191.html

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 8610
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: reflexes » czwartek, 4 maja 2017, 06:26

Najprościej to kupić plastikową konewkę w ogrodniczym.
Knaus Sport 400 LK wcześniej Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2019 - 59 nocy, 4410 km | 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

ttaber
Posty: 225
Rejestracja: piątek, 29 sie 2014, 10:22

Re: RE: Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: ttaber » środa, 10 maja 2017, 09:02

degustibus pisze:Ponieważ grzałka 100W sprawdziła mi się podczas ostatniego wypadu...


Napisz coś szerzej. Temperatury mierzyłeś?

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: RE: Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: stachu_gda » środa, 10 maja 2017, 09:34

ttaber pisze:
degustibus pisze:Ponieważ grzałka 100W sprawdziła mi się podczas ostatniego wypadu...


Napisz coś szerzej. Temperatury mierzyłeś?


Wiesz tu pomiary niespecjalnie dużo wniosą, raczej powinno się ustalić jakiego poboru wody potrzebujesz (indywidualne preferencje) i w jakiej temperaturze (indywidualne preferencje), i do tego wyliczyć moc grzałki przyjmując wstępnie że woda zimna ma ileś tam stopni. To nie jest temat do robienia eksperymentów tylko do obliczenia z wzoru.

ttaber
Posty: 225
Rejestracja: piątek, 29 sie 2014, 10:22

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: ttaber » środa, 10 maja 2017, 09:52

Ja tam jestem zwolennikiem doświadczeń empirycznych. Nawet wiosną. :)

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Grzałka akwariowa jako pomysł na CWU

Postautor: degustibus » czwartek, 11 maja 2017, 08:54

W ubiegłym sezonie, na urlopie, zużywaliśmy (2+1) 20L wody na dzień. Jestem świadomy że przy mocy zaledwie 100W najlepiej by było napełniać zbiornik przed spaniem aby w nocy sobie spokojnie się nagrzał :) Albo po porannym myciu zębów...

Szarą wodę zbieram w zbiornik 45L więc nie szalejemy ze zużyciem bo bym tylko ganiał z wiadrami - gary i talerze są myte na polu w zmywalni.

W każdym razie większej grzałki na płasko do zbiornika nie zmieszczę....


Wróć do „Wyposażenie wnętrza”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość