Projekt inst. gaz. w N126N
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Temat odświeżam bo czeka mnie podłączenie trumy. Pozostała mi rurka miedziana nowa po wymianie przewodów hamulcowych; czy taka może byc zastosowana do gazu? A zawór można zastosować chyba inny niż trumy (byle gazowy) bo trochę drogi jest.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- robert
- Administrator
- Posty: 2976
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
tir eoghain pisze:Temat odświeżam bo czeka mnie podłączenie trumy. Pozostała mi rurka miedziana nowa po wymianie przewodów hamulcowych; czy taka może byc zastosowana do gazu? A zawór można zastosować chyba inny niż trumy (byle gazowy) bo trochę drogi jest.
Biorąc pod uwagę panujące ciśnienia jak najbardziej.
A zaworem - o ile jest do gazu i szczelny - nie ma problemu.
Ciśnienie w instalacji gazowej w przyczepie to max 50 mbar.
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Zmierzyłem dziś rurkę po hamulcach jaka mi została i ma wewnątrz fi 3mm a oryginał z trumy ma fi 6mm ,czy to będzie działac ? Czy 3 mm to nie będzie za mało? Jakie wy macie przekroje?
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Nawet jeśli nie za mało to jaki miałbyś patent na złączenie ich? Nie za dużo kombinowania?
Wg mnie przy i tak dość małym ciśnieniu spowodowanym reduktorem spadek ciśnienia gazu idącego do trumy może być zbyt duży. Lepiej chyba kupić 8 mm. Ja kupiłem 11m na trzy urządzenia za jakieś 130 zł. Do samej trumy zamkniesz się w 40 zł a i będziesz miał spokój i pewność, że wszystko jest jak powinno.
Wg mnie przy i tak dość małym ciśnieniu spowodowanym reduktorem spadek ciśnienia gazu idącego do trumy może być zbyt duży. Lepiej chyba kupić 8 mm. Ja kupiłem 11m na trzy urządzenia za jakieś 130 zł. Do samej trumy zamkniesz się w 40 zł a i będziesz miał spokój i pewność, że wszystko jest jak powinno.
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Masz rację naal; podzielam twoją przypuszczenia ,poza tym za przejściówki ,redukcje i końcówki zapłacę tyle że będę miał pół nowego przewodu.Mam zamiar podjechac do gazownika i niech mi przytnie na miarę rurkę z otuliną i końcówkami na gotowo.A tak w ogóle to truma zamontowana i przetestowana ; grzeje jak diabli
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Może ktoś podac gdzie kupic w miarę tani potrójny zawór do gazu?
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Jeśli chcesz zaoszczędzić to popatrz na rozwiązanie jak zrobiłem u siebie. W sumie mam dwa podwójne zawory. W kufrze jeden podział trumatic/kuchnia. A w szafce kuchennej drugi z podziałem kuchenka/lodówka. Koszt 50pln za dwa.
http://www.igaz.pl/index.php?p372,zawor ... x-1-4l-gok
...
http://www.igaz.pl/index.php?p372,zawor ... x-1-4l-gok
...
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Dzięki, co jakiś czas przejeżdżam koło tego sklepu to wpadnę na zakupy
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Albo wyłap okazję. Ja za potrójny zawór, trume i lodówkę electolux zapłaciłem całe 300 zł
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1939
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Kolego vvarrior czy ten zawór ma na wyjściu taki sam lewy gwint jak na butli gazowej turystycznej? I ty podłączyłeś do niego przewody fi8mm miedziane ? Wszystko pasuje?
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Zawór jest 1/4"Lewy na 1/4"Lewy. Wejście pasuje na reduktor z gwintem 1/4"L. U mnie idzie to tak: Reduktor->zawór->wąż z zakutymi złączkami 1/4L i kończy sie RVS8 czyli baryłką do zaciśnięcia na przewodzie miedzianym. Czyli z zaworu jest kawałek elastyczny żeby można było założyć butlę i przechodzi na miedź. Jedna miedź idzie bezpośrednio do pieca a druga pod blat kuchenny. Pod blatem znowu kawałek węża z końcówkami RVS8->1/4L i na tym zaworek. Z zaworka jeden idzie do lodówki a drugi dłuższy kończy się szybkozzłączką gazową bo nie mam stałej kuchenki tylko stawianą na blacie w kuchni lub jeśli jest przedsionek to na szafce kempingowej w przedsionku.
...
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1939
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
No fajnie to zrobiłeś ,a powiedz mi gdzie kupie tą końcówkę z gwintem do zaciśnięcia baryłki na przewodzie miedzianym?
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Jeśli chodzi o wąż między zaworem a rurką miedzianą to chyba ten:
http://www.igaz.pl/index.php?p360,waz-gok-pb-sr-cis-0-4m-1-4lh-x-rvs8
Najlepiej jak masz blisko do Igazu to podjechać. Ja kupowałem wysyłkowo wszystko u nich poza rurkami miedzianymi w oplocie, baryłkami i uchwytami do miedzi które kupiłem od lokalnego gazownika samochodowego w pakiecie ze szkoleniem zaciskania tego ustrojstwa.
W Igazie jak złożyłem zamówienie wydawało mi się na komplet miła pani zadzwoniła następnego dnia że wygląda na to że robię kompletną instalację ale nie wziąłem pod uwagę że potrzebowałem jakiś element układanki... nie pamiętam już o które chodziło ale mogę firmę polecić.
Generalnie warto maksymalnie ciągnąć w miedzi gdzie się da bo gumowe węże trzeba co 5 lat wymieniać a wiadomo czas szybko leci.
http://www.igaz.pl/index.php?p360,waz-gok-pb-sr-cis-0-4m-1-4lh-x-rvs8
Najlepiej jak masz blisko do Igazu to podjechać. Ja kupowałem wysyłkowo wszystko u nich poza rurkami miedzianymi w oplocie, baryłkami i uchwytami do miedzi które kupiłem od lokalnego gazownika samochodowego w pakiecie ze szkoleniem zaciskania tego ustrojstwa.
W Igazie jak złożyłem zamówienie wydawało mi się na komplet miła pani zadzwoniła następnego dnia że wygląda na to że robię kompletną instalację ale nie wziąłem pod uwagę że potrzebowałem jakiś element układanki... nie pamiętam już o które chodziło ale mogę firmę polecić.
Generalnie warto maksymalnie ciągnąć w miedzi gdzie się da bo gumowe węże trzeba co 5 lat wymieniać a wiadomo czas szybko leci.
Re: Projekt inst. gaz. w N126N
Ja tylko wewnątrz mam na wężach. Pod przyczepą wszystko w miedzi i jestem spokojny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości