Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Witam
Mam pytanie do bardziej doświadczonych Kamperowców , tzn
Na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem sezonu w autku .... niestety już wiem że sprężyny muszą być wzmocnione przez ciągnięcie ogona ale co jeszcze się szybciej w holowniku zużywa ?
Na co zwrócić uwagę lub co wymienić przed sezonem - aby nie mieć niespodzianek przykrych w trasie?
Autko dopiero od niedawna ma założony hak i ciągnie ogon .
Pozdrawiam.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych Kamperowców , tzn
Na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem sezonu w autku .... niestety już wiem że sprężyny muszą być wzmocnione przez ciągnięcie ogona ale co jeszcze się szybciej w holowniku zużywa ?
Na co zwrócić uwagę lub co wymienić przed sezonem - aby nie mieć niespodzianek przykrych w trasie?
Autko dopiero od niedawna ma założony hak i ciągnie ogon .
Pozdrawiam.
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Sprzęgło!!! To musi być sprawne na 100%! Ja w tym roku będę wymieniał troszkę na zapas ale nie życzę sobie przykrych niespodzianek w czasie urlopu!
Klajster Miasto i Kraj
- Bartekzg
- Fanklubowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 09:28
- Lokalizacja: Czerwieńsk pod Zieloną Górą
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
No cóż, sprzęgło na pewno zużywa się bardziej, szczególnie jak się ma słaby holownik i ciężką budkę.
Moim zdaniem na pewno trzeba dbać o hamulce i nie tylko w samochodzie ale i przyczepie.
Na pewno po zimie warto sprawdzić opony w przyczepie (stan wizualny i ciśnienie).
Moim zdaniem na pewno trzeba dbać o hamulce i nie tylko w samochodzie ale i przyczepie.
Na pewno po zimie warto sprawdzić opony w przyczepie (stan wizualny i ciśnienie).
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3846
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Hamulce w holowniku robiłem z przodu jakies 1,5 roku temu (nowe tarcze itd), w grudniu 2012 cały tył (szczęki, cylinderki, rozpieraki itp.), a sprzęgło jeszcze pochodzi.
Co do cepki, to oponki, a raczej całe koła mam w ciepłej piwnicy i stoją napompowane, w cepce teraz są zapasowe koła z bardziej zużytymi oponkami - przekładka i heja . Mam jednak inne pytanie. Najazd napewno przesmaruję, ale co z linkami i okolicą łożysk? koła mi sie obracają fajnie i wyczuwalnych luzów nie ma, najazd i linki w zeszłym sezonie chodziły bez zarzutu - ok. 1200km. Może to infantylne pytanie... ale, czy przed sezonem zaglądać w takim wypadku do bębnów i smarować łożyska? Przede wszystkim, czy da sie do łozysk jakoś dojść bez wyciągania ich (nigdy sam tego nie rozbierałem)?
Co do cepki, to oponki, a raczej całe koła mam w ciepłej piwnicy i stoją napompowane, w cepce teraz są zapasowe koła z bardziej zużytymi oponkami - przekładka i heja . Mam jednak inne pytanie. Najazd napewno przesmaruję, ale co z linkami i okolicą łożysk? koła mi sie obracają fajnie i wyczuwalnych luzów nie ma, najazd i linki w zeszłym sezonie chodziły bez zarzutu - ok. 1200km. Może to infantylne pytanie... ale, czy przed sezonem zaglądać w takim wypadku do bębnów i smarować łożyska? Przede wszystkim, czy da sie do łozysk jakoś dojść bez wyciągania ich (nigdy sam tego nie rozbierałem)?
Ostatnio zmieniony niedziela, 24 mar 2013, 20:59 przez TomekN126N, łącznie zmieniany 1 raz.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
trinio pisze:Pozdrawiam.
hamulce a holowniku (i przyczepie jak masz)
ogumienie i zawieszenie w cepce
sprzęgło - jakoś wiele więcej się nie zużywa, ale sprawdzić można
i oczywiście assistansa jakiegoś fajnego koniecznie trzeba mieć - kosztuje grosze a potrafi się przydać
i sprawdź gdzie jedziesz - czy holownik pociągnie na jakichś większych podjazdach i czy wpuszczają zestawy na konkretne drogi - ale to raczej za granicami naszego pięknego kraju
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
TomekN126N pisze: 1200km. Może to infantylne pytanie... ale, czy przed sezonem zaglądać w takim wypadku do bębnów i smarować łożyska?
1200 km to zależnie od ośki jaką masz może być 10, 20 lub 100% tego co przewidział producent
zajrzeć koniecznie i sprawdzić - to minimum
- Bartekzg
- Fanklubowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 09:28
- Lokalizacja: Czerwieńsk pod Zieloną Górą
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
chris_666 pisze:trinio pisze:Pozdrawiam.
i oczywiście assistansa jakiegoś fajnego koniecznie trzeba mieć - kosztuje grosze a potrafi się przydać
oczywiście na przyczepę i samochód - sam na samochód niestety problemów z cepą nie rozwiąże.
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Bartekzg pisze:oczywiście na przyczepę i samochód - sam na samochód niestety problemów z cepą nie rozwiąże.
w przyczepie elementy ulegające uszkodzeniu to zaczep, łożyska i zawieszenie - na pęknięcie ramy , czy odpadnięcie budki raczej nie licz
asistance na samochód to podstawa, bo masz więcej rzeczy do popsucia - a zazwyczaj assistance na samochód obejmuje też cepkę , a napewno w przypadku awarii samochodu nie porzucą cepki tylko zabiorą ze sobą
oczywiście assistance krajowe z holowaniem do domu a nie do najbliższego parkingu
- Bartekzg
- Fanklubowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 09:28
- Lokalizacja: Czerwieńsk pod Zieloną Górą
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
chris_666 pisze:Bartekzg pisze:a zazwyczaj assistance na samochód obejmuje też cepkę , a napewno w przypadku awarii samochodu nie porzucą cepki tylko zabiorą ze sobą
oczywiście assistance krajowe z holowaniem do domu a nie do najbliższego parkingu
jesteś pewien, że tak jest??? czy piszesz jak myślisz i przypadkiem wprowadzasz w błąd?
ja mam full asistance w Liberty i jak się dowiedziałem to obejmuje on tylko pojazd ubezpieczony i kierowcę wraz z pasażerami.
Chcesz mieć asistance przyczepy to musisz wykupić.
Piszesz o uszkodzeniach przyczepy. A co jak spowodujesz kolizje, która uniemożliwi dalszą jazdę holownikiem - kto zapłaci za holowanie przyczepy? ubezpieczyciel samochodu??? Nie! oczywiście pomoc drogowa ładnie zabierze cały zestaw i wystawi równie ładny rachunek za całość - za holownik ubezpieczalni a za przyczepę Tobie bo nie masz asistance na budkę.
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Bartekzg pisze:jesteś pewien, że tak jest???
jestem pewien - jak jest potrzeba holowania samochodu to przyczepka w to wchodzi również
zestaw jest traktowany jak samochód
tak jest w pzmot i w starterze i w adac
asistance to oddzielne ubezpieczenie i OC czy AC samochodu nie ma nic do tego
co ciekawe - mam assistance na samochód prywatny - i ubezpieczenie obejmuje dowolny samochód którym się poruszam bez względu czy nim kieruję czy siedzę i piję piwo - jedynie gdybym chciał dowóz pod dom to mam to zapewnione jedynie moim prywatnym samochodem którego numer mam wpisany w polisie - za granicą jest holowanie do 100 km - samochodem lub samochodem z przyczepą kempingową i niekoniecznie musi to być mój samochód
- Bartekzg
- Fanklubowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 09:28
- Lokalizacja: Czerwieńsk pod Zieloną Górą
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
chris_666 pisze:
ubezpieczenie obejmuje dowolny samochód którym się poruszam bez względu czy nim kieruję czy siedzę i piję piwo - jedynie gdybym chciał dowóz pod dom to mam to zapewnione jedynie moim prywatnym samochodem którego numer mam wpisany w polisie - za granicą jest holowanie do 100 km - samochodem lub samochodem z przyczepą kempingową i niekoniecznie musi to być mój samochód
czy dobrze rozumiem, że jak bym Cię wiózł jako pasażera, moim samochodem i by się zepsuł, to w ramach twojego asistance odholują mój samochód we wskazane miejsca (pod warunkiem że to nie Twój dom) ???
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Bartekzg pisze:czy dobrze rozumiem, że jak bym Cię wiózł jako pasażera, moim samochodem i by się zepsuł, to w ramach twojego asistance odholują mój samochód we wskazane miejsca (pod warunkiem że to nie Twój dom) ???
dobrze rozumiesz - w dowolne miejsce oddalone max 100km w polsce i za granicą jeśli będziemy jechali twoimi sprzętem , lub ja będę sam jechał np samochodem szwagra
mój samochód tak samo za granicą - max 100 km
mój samochód w kraju - w dowolne miejsce na odległość nie większą niż odległość od miejsca zdarzenia do miejsca zameldowania
- Bartekzg
- Fanklubowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 09:28
- Lokalizacja: Czerwieńsk pod Zieloną Górą
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
powinieneś mieć zniżki w taksówkach
Powiedz jeszczę gdzie wykupiłeś taką polisę, mi kończy się ubezpieczenie i chetnie poszukam czegoś nowego
Powiedz jeszczę gdzie wykupiłeś taką polisę, mi kończy się ubezpieczenie i chetnie poszukam czegoś nowego
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Bartekzg pisze::) powinieneś mieć zniżki w taksówkach
Powiedz jeszczę gdzie wykupiłeś taką polisę, mi kończy się ubezpieczenie i chetnie poszukam czegoś nowego
aktualnie w pzmot - sprawdzałem w ciągu roku dwukrotnie - działa bez zastrzeżeń
w adac mają fajne warunki - tylko trzeba pokombinować z wykupieniem
- stef
- Fanklubowicz
- Posty: 276
- Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
- Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
- Kontaktowanie:
Re: Na co zwrócić uwagę przed trasą .
Panowie, a czy takie ubezpieczenie może kupić dowolna osoba, czy musi być członkiem PZMOT'u?
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości