Która oś.
Re: Która oś.
Ano było coś takiego. Nie ma czegoś takiego jak oś do niewiadówki produkcji Al-Ko. Jest tylko oś o określonych wymiarach.
Re: Która oś.
Dzięki za wskazówki, bo zgłupieć można
Wychodzi na to, że muszę znaleźć innego dealera. Mój chciał mi sprzedać 1350 kg twierdząc, że to najmniejsza hamowana.
W googlach też praktycznie brak ofert z osią hamowaną 750KG (2 oferty archiwalne i nic więcej).
btw. Alko pisze w katalogu, że oś hamowana 750 kg basic nie jest do przyczep kempingowych. Ale to być może dlatego, że chcą sprzedawać więcej osi dedykowanych do przyczep.

Wychodzi na to, że muszę znaleźć innego dealera. Mój chciał mi sprzedać 1350 kg twierdząc, że to najmniejsza hamowana.
W googlach też praktycznie brak ofert z osią hamowaną 750KG (2 oferty archiwalne i nic więcej).
btw. Alko pisze w katalogu, że oś hamowana 750 kg basic nie jest do przyczep kempingowych. Ale to być może dlatego, że chcą sprzedawać więcej osi dedykowanych do przyczep.
@happyvintagecaravan
- __ArroW__
- Fanklubowicz
- Posty: 1573
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Która oś.
Ja mam bez hamulca AL-KO. Śmiga się na niej bdb, ponad 100tka idzie jak po sznurku. Gdybym miał zakupić jeszcze raz, to pewnie była by z hamulcem na dzień dzisiejszy 

N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach

-
- Fanklubowicz
- Posty: 748
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
- Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk
Re: Która oś.
Jeżeli chodzi o poszukiwania osi to jakiś czas temu wysłałem zapytanie do Niewiadowa. Mają hamowane, chwilowo brak w sklepie w cenie 1300 zł brutto. Nie zapytałem jaki producent ale pytałem o hamowaną do enki. Także ten tego... To tak na marginesie.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...
N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię, a jednak...
N132T `84 gaz edyszyn
Opel Zafira B '08 - podrobiona pora sprzedać
Ford S-Max mk1 '14 - holownik
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika
N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię, a jednak...
N132T `84 gaz edyszyn
Opel Zafira B '08 - podrobiona pora sprzedać
Ford S-Max mk1 '14 - holownik
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika
- SO...N126
- Fanklubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Która oś.
Miesiąc temu pytałem w Niewiadowie to oś do n-ki 1500pln
Re: Która oś.
Zdjąłem oś. Czy może któryś z Kolegów miał podobną mocowaną na 3 śruby; 2 ga oddalona od 1 o 20 cm, a 3 o 36 natomiast blaszka z wywierconymi dziurami mocowania na 3 śruby o dł 40 cm, a szerokość to 124 cm; ośka Alko . Będę wdzięczny za nr katalogowy; z góry dziękuję.



Wysłane z mojego QUEST LITE przy użyciu Tapatalka




Wysłane z mojego QUEST LITE przy użyciu Tapatalka
Re: Która oś.
Montował ktoś u siebie oś SSP, o taką:
https://allegro.pl/oferta/os-skretna-sp ... e=facebook
https://allegro.pl/oferta/os-skretna-sp ... e=facebook
OCZY
Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93

Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4201
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Która oś.
Nie wiem, czy tą samą ale chyba od tego producenta montował Confex 

Re: Która oś.
Pozwolę sobie odgrzać kotleta bo jestem na etapie zakupu osi hamowanej do Mamuta.
Już przeczytałem jakie rozmiary, przeczytałem że można zamówić na wymiar, zadzwoniłem do Dariusa i dowiedziałem się, że ma stanie osie Knott do 850kg.
Znalazłem tez link od kolegi Karolusa do Osi Al-Ko 1200mm 1000kg:https://unitrailer.pl/product-pol-501-Os-hamowana-AL-KO-1000-kg-A1200mm-C1570mm-4x100-C.html?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel
i w zasadzie chyba mogę sobie pozwolić na rozstaw mozowań 1200 zamiast 1180.
I pozostaje pytanie co wybrać i dlaczego?
Al-Ko czy Knott?
Alko wydaje się i chyba nawet jest lżejsza, ale czy te 4 wałki w Knotcie są lepsze niż 3 w Alko?
Rozstaw śrub pomijam bo zarówno Knott u Dariusa jak i Alko mają 4x100.
Już przeczytałem jakie rozmiary, przeczytałem że można zamówić na wymiar, zadzwoniłem do Dariusa i dowiedziałem się, że ma stanie osie Knott do 850kg.
Znalazłem tez link od kolegi Karolusa do Osi Al-Ko 1200mm 1000kg:https://unitrailer.pl/product-pol-501-Os-hamowana-AL-KO-1000-kg-A1200mm-C1570mm-4x100-C.html?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel
i w zasadzie chyba mogę sobie pozwolić na rozstaw mozowań 1200 zamiast 1180.
I pozostaje pytanie co wybrać i dlaczego?
Al-Ko czy Knott?
Alko wydaje się i chyba nawet jest lżejsza, ale czy te 4 wałki w Knotcie są lepsze niż 3 w Alko?
Rozstaw śrub pomijam bo zarówno Knott u Dariusa jak i Alko mają 4x100.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Która oś.
Do Mamuta tysiączka jak nic, buda duża i po remoncie będzie swoje ważyła. Pisałeś, że będziesz robił ramę więc w zasadzie różnica w wymiarze pomijalna, choć i tak da się dopasować ten 1 cm na stronę.
Ja też jestem na etapie poszukiwań osi i brałem tę Karola pod uwagę, nawet rozmawialiśmy telefonicznie o szczegółach ale jednak postawiłem na Knotta od Dariusa robionego na zamówienie. Będzie 1050 kg nośności i co najlepsze 4x98
Czekam na realizację.
Czy cztery wałki są lepsze czy gorsze od trzech to nie wiem, zaryzykowałem.
Tę 850-kę od Dariusa niedawno przywiozłem do innej budy, ładnie wykonana, zerknij w podpisie w wątek remontu eNki.
Ja też jestem na etapie poszukiwań osi i brałem tę Karola pod uwagę, nawet rozmawialiśmy telefonicznie o szczegółach ale jednak postawiłem na Knotta od Dariusa robionego na zamówienie. Będzie 1050 kg nośności i co najlepsze 4x98

Czy cztery wałki są lepsze czy gorsze od trzech to nie wiem, zaryzykowałem.
Tę 850-kę od Dariusa niedawno przywiozłem do innej budy, ładnie wykonana, zerknij w podpisie w wątek remontu eNki.
Re: Która oś.
RAFALSKI pisze:Będzie 1050 kg nośności i co najlepsze 4x98 Czekam na realizację.
Rozmawiałem z nim dzisiaj i coś wspominał

RAFALSKI pisze:Tę 850-kę od Dariusa niedawno przywiozłem do innej budy, ładnie wykonana, zerknij w podpisie w wątek remontu eNki.
Wygląda ładnie a ile waży? Alko podobno 51kg.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Która oś.
Nie wiem, nie ważyłem bo nie biorę tego pod uwagę.
Re: Która oś.
Zamówiłem w końcu tą oś Alko i najazd Alko 90s. Chyba jednak więcej zwolenników Alko natrafiłem. Mamut powinien być zadowolony 

Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Która oś.
Na pewno będzie 

Re: Która oś.
Planuje w mojej N126D wymienić oś…
Widziałem, że dużo osób rezygnuje z hamowanej i wstawia zwykłą.
Sam nie wiem w która stronę iść…
Różnica w cenie ponad dwukrotna…
Widziałem, że dużo osób rezygnuje z hamowanej i wstawia zwykłą.
Sam nie wiem w która stronę iść…
Różnica w cenie ponad dwukrotna…
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości