Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7147
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 08:32

dankm69 pisze:...egr zaślepiam...

Jest też taka myśl...
Jakieś znaczące wzrosty kopcenia zauważyłeś?

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 690
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 08:36

Tylko w jednym aucie Laguna II ale tylko przy naprawdę dużym wdepnięciu gazu w podłogę, przy normalnej jeździe nic.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1461
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dworek » sobota, 26 maja 2018, 08:38

Z całym szacunkiem dla osobistych opinii przypominam, że usuniecie DPF jest niezgodne z prawem... nie będę tu przytaczał paragrafów ale proszę mi wierzyć tak jest.
Znam właściciela MB Sprintera, który bez DPF zakończył kurs w Austrii, choć było to dawno, spłaca do dzisiaj :( ... u nas puki co na drodze nikt szczególnie nie docieka ale już podczas badania technicznego możemy się spodziewać ...

Fachowa i skuteczne regeneracja filtra to wyjęcie wkładu z puszki, kąpiel / moczenie w jakimś roztworze chemicznym, wygrzanie w piecu i wypłukanie. Gdzieś koło Wrocławia jest firma, która to robi ale namiarów nie mam...

... jeśli filtr jest usuwany to konieczne jest przeprogramowanie modułu silnika (pirackie oczywiście) ... po czymś takim nie ma co już szukać diagnostyki w ASO ...

... nawiercanie zrobione przez "doświadczonego" wykonawcę nie wymaga ingerencji w program...

...tyle mojej wiedzy w temacie ;)
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 690
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 08:44

To, że jest niezgodne z prawem to wiem jestem świadomy, tylko po co takie coś wymyślają? Niby ekologia, ale to produkuje więcej zanieczyszczeń niż brak tego, to samo egr, kto by chciał oddychać "swoimi spalinami". Tego co to wymyślił to podpiąć pod własny tyłek niech oddycha.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 690
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 08:54

A propos ekologii, nie mają co wymyślić to wzięli się za... klocki hamulcowe i opony bo się ścierają i wytwarzają pył ale te buty co ten dureń chodzi też mają podeszwę wykonaną z gumy. Czepiają się kierowców a co z innym transportem np lotnictwo. Tam dopiero wszystko eko.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7147
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 09:21

dworek pisze:u nas puki co na drodze nikt szczególnie nie docieka ale już podczas badania technicznego możemy się spodziewać ...


Tylko u mnie Andrzej jest dość specyficzna sprawa.
Ten motor wychodził w 3 wersjach: 75, 85, i 90KM
Mam ten środkowy 85KM.
O ile pierwszy i drugi nie musiały mieć FAPa to ten ostatni miał go już w standardzie.
Większość egzemplarzy z rynku wtórnego chwali się " brakiem DPF" co nie oznacza zawsze że go ktoś usunął. Po prostu były wersje "z" i "bez" a uwarunkowane było to pewnie rynkiem sprzedaży.
Na moje nieszczęście ten pochodzi z DE i pewnie dlatego ma ekologiczny kaganiec.
Ale skoro nie wszystkie modele miały filtr to czy różnica w analizie spalin będzie bardzo drastyczna?
Dlaczego zatem ten sam silnik może generować dwie wartości zanieczyszczeń? Może jest jakaś tolerancja w analizie spalin?

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 11128
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: RE: Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » sobota, 26 maja 2018, 09:27

dankm69 pisze:Apropo ekologii,nie mają co wymyśleć to wzieli się za... klocki hamulcowe i opony bo sie śćierają i wytwarzają pył ale te buty co ten dureń chodzi też mają podeszwe wykonaną z gumy.Czepiają się kierowców a co z innym transportem np lotnictwo.Tam dopiero wszystko eko.
Nie mogę tego teraz znaleźć ale całkiem niedawno gdzieś czytałem procentowy podział zużycia paliwa na różne środki transportu i słaby przykład dałeś. Lotnictwo zużywa mniej niż 10% paliwa na świecie, kolej podobnie. Jak znajdę to to wkleję.

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 690
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 09:32

Nie chodzii o zużycie paliwa tylko ekologiczność,jak tam zużywaja się opony,hamulce,zrzuty paliwa w powietrzu.Ale najłatwiej uderzyć w prostych ludzi i stąd doić kase.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 690
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 09:33

Zresztą to fanklub niewiadówek nie lotnictwa czy ekologii troche mnie poniosło.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7147
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 09:40

dankm69 pisze:Zresztą to fanklub niewiadówek nie lotnictwa czy ekologii troche mnie poniosło.


No racja....
Raczej moje Evo nie zacznie latać nigdy ale fajnie jakby przynajmniej dobrze startowało ;-)
Dlatego wróćmy do meritum.....

Samoogon

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Samoogon » sobota, 26 maja 2018, 09:50

Meritum jest takie że trzeba się głęboko zastanowić zanim zrobi się jakieś kombinacje. Teraz są zmiany przy dopuszczeniu aut do ruchu, wszystko idzie w takim kierunku, że może być bardzo ciężko zarejestrować pojazd z niesprawnym/wycięty dpf.
Diagnosci dostaną trochę władzy i się zacznie. Teraz jeszcze nikt tego nie bada, ale zacznie bo to nie są jednostkowe przypadki. Wystarczy wpis do systemu na pierwszym przeglądzie i doopa, nikt już tego nie przepuści.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 11128
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » sobota, 26 maja 2018, 10:45

Wracając do meritum to mój już po przedwakacyjnym przeglądzie. Na szczęście skończyło się tylko wymianą oleju (zdziwienie panów lejących Liqui Moly Mos2 bezcenne - znowu) i wymianie sworznia w prawym wahaczu. Zostało ozonowanie klimy ale to już we własnym zakresie oczywiście.

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1461
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dworek » sobota, 26 maja 2018, 14:04

Murano pisze: ....
Ale skoro nie wszystkie modele miały filtr to czy różnica w analizie spalin będzie bardzo drastyczna?
Dlaczego zatem ten sam silnik może generować dwie wartości zanieczyszczeń? Może jest jakaś tolerancja w analizie spalin?


Pamiętasz Dieselgate ? :lol:

normy laboratoryjne, specyficzne warunki badań, ma się to do faktów jak ...

To, że jeden i ten sam (mechanicznie) silnik może generować różne osiągi czy emisję jest oczywiste, wszechobecne współcześnie sterowanie elektroniczne robi tę robotę.

Silnik z filtrem (DPF lub FAP) wypucza znacznie mniej cząstek sadzy ale o ile mi wiadomo nikt obecnie nie zbada tego na SKP, tym bardziej na drodze. Szczegółowa analiza spali diesla nie jest możliwa sprzętem używanym przez stacje kontroli czy policję, dymomierz to ma skalę taka że dopiero w dymie z komina Titanica zauważyłby coś złego ...

... a szkoda, ze nikt nie bada spalin podczas wypalania filtra.

ale testerem (EOBD) to już dużo można wyczytać, ja wykaże zero sadzy i zero popiołu albo "parametry niedostępne" to ...
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7147
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 15:36

No właśnie....
Czyli bez wpięcia się do systemu przy dobrze spreparowanym wizualnie "filtrze" i poprawionym sofcie na drodze i SKP nic takiemu nie grozi.
Z tego co się dowiedziałem to są dwie szkoły hakowania.
Jedna polega na zastąpieniu fabrycznego oprogramowania gotowym a druga, chyba teoretycznie lepsza "zasysa" fabryczny soft na zewnętrzny nośnik, tam jest modyfikowana żeby widziała to co trzeba i spowrotem "zwracana" do samochodowego komputera.
Ale teraz zobaczcie....
To o czym piszemy z dworkiem....
Czyżby kolejna luka i bubel legislacyjny? Ekologię zostawmy...
Niby nie wolno usuwać, niby truje, niby nielegalne....
I teraz stoję takim swoim "Evo" na światłach z normą Euro 5, zadowolony bo jestem Eko, bo od Niemca, bo fajna wersja..., i zaczyna się oczyszczanie, centrum miasta, +28°C. Przechodnie czekający na zielone duszą się że smrodu...
A obok mnie stoi "grzyb" identycznym autem, tyle że bieda wersja... z Polskiego Salonu! ;-) i ma pecha! Bo teoretycznie on jest "beee" bo jego "Evo" spełnia tylko Euro4...
Te same auta, te same silniki....
Ciekawe co by powiedziała mobilna SKP na pokładzie radiowozu? Co na to diagnosta? Co na to przechodnie duszący się ekologicznymi gazami?
Gdzie tu sens i logika?

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 11128
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » sobota, 26 maja 2018, 16:14

Nie mieszaj logiki z pieniędzmi, bo to rzadko idzie w parze [emoji3]


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości