remont n126b pytania,problemy

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2093
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: Karolus » wtorek, 31 maja 2016, 19:27

No to kolejny zarażony "niewiadówką" :):):)
Niewiadko-noce
2024 - 3500km i 15 nocy "nową" N126NT
2025 - 480km i 4 noce "nową" N126NT

N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891

merceli
Posty: 67
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: merceli » niedziela, 17 lip 2016, 17:38

moja zapiekanka dostała lodówkę na wyposażenie elektolux rm 212 .Wymontowana z jakiegoś kampera ale sprawna i w dobrym stanie działa na 230v/12v/gaz.
Wmontowałem ją na stałe w szafkę pod kuchenką -weszła jakby stąd była. Zrobiłem tak jak wyczytałem na forum kratka wentylacyjna, wentylatorek z PCeta wyjście spalin na zewnątrz.zasilanie 230 i gaz opanowane ale pytanie do Was o 12v.
Zasilania 12v może będę chciał używać podczas jazdy. Zasilanie z aku przyczepy odpada ze względu na prądożerność.

Mam zamiar zasilać ją z auta mam wtykę 7pin ale ....światła postojowe lewe i prawe podczas remontu podłączyłem w jeden pin i teraz jeden mam wolny.
Czyli mam wolny przewód z napięciem w przyczepce po przekręceniu kluczyka i właśnie go chcę wykorzystać do zasilania lodówki podczas jazdy(tylko jazdy).
Jak podłączyć lodówkę? Bezpośrednio pod ten kabel? z auta idzie 14v nie spale grzałki?
A może kabelek podłączyć do akumulatora w cepce a lodówkę pod aku? Ale mam podłączony solar+regulator do ładowania aku, nie uszkodzę czegoś?
Szukałem info w sieci ale już się pogubiłem może już ktoś miał podobny pomysł/problem?

a może zapomnieć o 12v i zasilać jednak gazem podczas jazdy, lodówka stoi z przodu wylot i kratka jest nad kufrem.

cyran'o
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 476
Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: cyran'o » niedziela, 17 lip 2016, 18:22

Grzałka w lodówce ma coś ok.80-100 Wat jeśli się nie mylę a żarówki pozycyjne maja po 5W .Myślisz że to dobre rozwiązanie obciążyć tą wiązkę takim prądem? Jeśli miałbym korzystać z akumulatora samochodowego to zasiliłbym ją oddzielnym przewodem bez wpływu na instalacje auta ale ogólnie uważam że nie najlepsze rozwiązanie.Nie wiem co zamierzasz wozić w lodówce ale dobrze schłodzona spokojnie wytrzymuje 6-8 godzin potrzebnych na przejechanie z punktu A do punktu B

merceli
Posty: 67
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: merceli » niedziela, 17 lip 2016, 18:41

Racja podłączenie kabelka bezpośrednio pod lodówkę odpada na 100% bo to z 7amper by było!.
A podłączenie wolnego kabelka pod aku w przyczepce i dopiero z aku do lodówki ? To by miało sens chyba.

W sumie daleko nie jeżdżę jak ma wytrzymać parę godzin to nie muszę jej zasilać podczas jazdy.
Na pierwsze wyjazdy będę woził termometr w lodówce i zobaczę jak się sprawuje lodówka.

A jakie jest Wasze zdanie na temat ładowania aku w cepce przez ten kabelek od postojówek ?

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3859
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: TomekN126N » niedziela, 17 lip 2016, 22:33

merceli » ndz, 17 lip 2016, 18:41

Racja podłączenie kabelka bezpośrednio pod lodówkę odpada na 100% bo to z 7amper by było!.
A podłączenie wolnego kabelka pod aku w przyczepce i dopiero z aku do lodówki ? To by miało sens chyba.


Podczas jazdy zagrzeje Ci się kabel między autem, a akumulatorem w cepce, albo alternator tego nie wytrzyma. Dodatkowo rozładujesz aku w cepce i nie doładujesz w samochodzie. Nie pociągnie, za duży pobór.

W sumie daleko nie jeżdżę jak ma wytrzymać parę godzin to nie muszę jej zasilać podczas jazdy.


Masz dwa wyjścia, droższe i lepsze, albo tańsze i doraźne, ale skuteczne. To pierwsze, to solar. To drugie, to... butla 5L od płynu do spryskiwaczy. Są takie cieńsze butle z lejkiem np. na Orlenie. Wylej płyn, wyparz, potem na dobę przed wyjazdem nalej 80% pojemności zimnej wody (lód zwiększa objętość) i zamroź w domu. Trzyma w cepkowej lodówce kilka dni, choć minusem jest, że zajmuje trochę miejsca. Ale na podróż daje radę spokojnie ;-)
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

cyran'o
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 476
Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: cyran'o » niedziela, 17 lip 2016, 22:45

Proponuję jeśli już to wkłady do lodówek przenośnych.Są bardziej poręczne, łatwo je wciskać w wolne przestrzenie pomiędzy produkty w lodówce.

przemia
Posty: 96
Rejestracja: środa, 30 lip 2014, 13:03
Lokalizacja: Krzeszowice/Strawczyn

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: przemia » niedziela, 17 lip 2016, 22:51

Za szybko się nagrzewają. Duża bańka będzie dłużej pobierać ciepło z otoczenia.
pozdrawiam
Przemek

N126e

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3859
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: TomekN126N » poniedziałek, 18 lip 2016, 07:01

O to właśnie chodzi. Wkłady są fajne, ale za małe. Nawet butelki 1,5l są za małe, choć, jak się roztopią, to mamy zimne picie. Bańka 5l kiedyś na majówce trzymała mi cztery dni w 32l lodówce turystycznej. A czwartego dnia było połowę wody i połowę lodu, ale lód w jednym kawałku. Najlepsza jednak lodówka na gaz, choć nie powinna chodzić w czasie jazdy.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

cyran'o
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 476
Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: cyran'o » poniedziałek, 18 lip 2016, 14:21

Proponowałem wkłady na czas przejazdu czyli 6-8 godz.Na trzy dni na pewno nie wystarczą :mrgreen:

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2215
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: oko » poniedziałek, 18 lip 2016, 15:42

TomekN126N pisze:
merceli » ndz, 17 lip 2016, 18:41

To drugie, to... butla 5L od płynu do spryskiwaczy. Są takie cieńsze butle z lejkiem np. na Orlenie. Wylej płyn, wyparz, potem na dobę przed wyjazdem nalej 80% pojemności zimnej wody (lód zwiększa objętość) i zamroź w domu. Trzyma w cepkowej lodówce kilka dni, choć minusem jest, że zajmuje trochę miejsca. Ale na podróż daje radę spokojnie ;-)

Można do wody dosypać ok 0,5kg soli na 5l wody. Będzie dłużej trzymało. Warto poczytać: http://smoczyca.kodera.pl/diy-lodowka-wlasnej-roboty/
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
DIZZY
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: sobota, 30 sie 2014, 10:40
Lokalizacja: PL

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: DIZZY » poniedziałek, 18 lip 2016, 21:18

Bardzo ciekawy opis samodzielnego wykonania lodówki turystycznej.
Obrazek

N126 z 1988 r. "Budka Torci"
N126 z 1980 r.
N250 z 1990 r.


Kliknij proszę http://www.zbiorkanaburka.pl

merceli
Posty: 67
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: merceli » poniedziałek, 18 lip 2016, 21:52

Czyli zasilanie lodówki absorbcyjnej z samochodu to raczej nie polecane jest ze wzgl na dużą moc grzałki -aku wysiada , alternator nie domaga i można uwalić instalacje w aucie.
Solar mam na dachu ale tylko 20W też mało więc rezygnuje w ogóle z 12v.

Lodówka ma zasilanie gazem -zastosowałem jedną kratkę od drzwi niewiadówki w której umieściłem wylot kominka i wentylator od peceta. Tylko lodówka stoi z przodu w szafce, kratka w czasie jazdy jest pod wiatr- czy nie zgasi to palnika i czy spaliny nie zbiorą mi się w ciepce ?

Pomysł z bańką 5l z płynem od chłodnicy przerabiałem w innej sytuacji i jest ok nawet polecam.
Ale interesuje mnie taka sytuacja: przed wyjazdem w domu lodówkę schładzam na 230v potem kilka godzin jazdy( tu mogłaby być butelka z borygo) następnie 2 dni na kempingu( tu oczywiście gazem) potem przejazd na inny kemping znowu parę godzin i w tym czasie zasilać gazem czy nie ?
Sorki za pytania ale mam za sobą dwa krótkie wyjazdy z ciepką a z lodówką jadę pierwszy raz i nie chciałbym popsuć zapasów żarełka.

Wiem ,że niektórzy podczas jazdy używają gazu ale u mnie wylot jest z przodu nad kufrem i czy to było by bezpieczne?

Lodówkę testowałem pustą-na 230V w jakieś 45min miałem w zamrażalniku -4stC następne 30 min na gazie i -8stC ale po wyłączeniu zasilania temperatura rosła dość szybko z tym ,że była pusta w środku i nie miało co tej temperatury utrzymać.
za dwa dni wyjeżdżam(3godziny jazdy do celu) schłodzę ją w domu i włożę do niej termometr dla kontroli zasilał nie będę tylko sprawdzę co godzinę temperaturę. Wnioski zapamiętam i opiszę jakby kogoś to interesowało

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2620
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: stachu_gda » wtorek, 19 lip 2016, 08:03

merceli pisze:Czyli zasilanie lodówki absorbcyjnej z samochodu to raczej nie polecane jest ze wzgl na dużą moc grzałki -aku wysiada , alternator nie domaga i można uwalić instalacje w aucie.


Nie mam lodówki (jeszcze), chciałbym jednak nieśmiało zauważyć, że lodówki na 12v są produkowane "od zawsze" i została przewidziana taka moc grzałki, aby móc zasilać lodówkę podczas jazdy z akumulatora. Nie rozumiem Twoich obaw. Powiedzmy te 100W to mniej niż np. przednie światła mijania. Nie wierzę, że dopięcie takiego odbiornika zabije akumulator/alternator (oczywiście zakładam zasilanie włączane "po stacyjce"). Masa osób tak ma i chyba nic się nie dzieje. Jak masz wątpliwości (moim zdaniem przesadzone), to podjedź do jakiegoś elektryka czy speca od alternatorów i spytaj będziesz miał odpowiedź fachowca.

Policz sobie jaki kabel potrzebujesz (jaki przekrój) i pociągnij bezpośrednio od aku, najlepiej z przekaźnikiem na "plusie po stacyjce" albo z włącznikiem podziała do czasu aż zapomnisz wyłączyć na postoju :) Wymaganą grubość kabla wyliczysz np. z poradnika Bartka o solarach. Jak nie czujesz się na siłach zleć to elektrykowi albo w zakładzie który montuje haki (drugie gniazdo tylko na lodówkę).

merceli
Posty: 67
Rejestracja: sobota, 1 sie 2015, 09:54

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: merceli » wtorek, 19 lip 2016, 09:34

Tak tylko nie wiem czy akurat moje auto jak i inne osobówki są przystosowane do podłączania 100watowych lodówek w gniazdo od przyczepki tak jak planowałem to zrobić.
już teraz nie mam czasu tego zrobić ale zrobię tak jak pisał stachu.
Na razie poobserwuje jak się zachowuje podczas jazdy zasilanie gazem i jak spada temperatura podczas nie zasilania niczym.
Różne zdania są na ten temat więc opisze swoje spostrzeżenia po powrocie.

Arloden
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2016, 11:40
Lokalizacja: Zielonka

Re: remont n126b pytania,problemy

Postautor: Arloden » wtorek, 19 lip 2016, 11:19

podczępię się, bo temat zszedł na lodówki.
ja zamontowałem u siebie lodóweczkę na 220V, nie zamierzam narazie nocowac na dziko, ale mam też przetwornicę 500W 12v na 220V i zastanawiam się, czy mogę ją podłączyć w przyczepce na czas jazdy aby podłączyć tylko lodówkę?
czy to jak już ktoś wspomniał nie będzie męczyć za bardzo akumulatora? lodówka chyba nie pracuje non stop, agregat się włącza co jakiś czas.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości