dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Witam.
Szykuje się na majówke z moją N126E i teraz pytanie. Bo są dwa gniazdka do podłaczenia w samochód-na zdjęciu czarne. Jedno mi pasuje w kostke przy haku i mam światła zewnętrzne w przyczepce. A drugie chyba też powinno pasować, ,ale ma jakieś inne piny-na zdjeciu białe(więcej męskich końcówek). I nie moge tego wpiąć a to chyba służy do tego aby dzialały mi oryginalne lampki w środku i pompka. Jak to ogarnąć przerobić łatwym sposobem? W ogóle potrzebowałbym mieć tak zrobione aby wkładac akumulator nie wiem do środka czy w skrzynie od gazu i żeby było woda i lampki. Ktoś mnie poratuje rada telefoniczną? To poprosiłbym o nr tel ,na priv bo tak pisaniem teog nie skumam >
Szykuje się na majówke z moją N126E i teraz pytanie. Bo są dwa gniazdka do podłaczenia w samochód-na zdjęciu czarne. Jedno mi pasuje w kostke przy haku i mam światła zewnętrzne w przyczepce. A drugie chyba też powinno pasować, ,ale ma jakieś inne piny-na zdjeciu białe(więcej męskich końcówek). I nie moge tego wpiąć a to chyba służy do tego aby dzialały mi oryginalne lampki w środku i pompka. Jak to ogarnąć przerobić łatwym sposobem? W ogóle potrzebowałbym mieć tak zrobione aby wkładac akumulator nie wiem do środka czy w skrzynie od gazu i żeby było woda i lampki. Ktoś mnie poratuje rada telefoniczną? To poprosiłbym o nr tel ,na priv bo tak pisaniem teog nie skumam >
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1662
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Prawdopodobnie w tym drugim gniazdku masz podobnie jak u mnie, tylko dwa piny aktywne (+ i -) niestety aby z tego korzystać np. do lodówki sugerowałbym założyć w aucie drugie gniazdko z (+) bezpośrednio z akumulatora z zabezpieczeniem bezpiecznikiem.
Ja u siebie ponieważ mam na razie przenośną lodówkę która na czas podróży jest w bagażniku auta, zrezygnowałem z podłączania się pod samochód i zrobiłem troszkę inaczej: W przyczepie umieściłem akumulator żelowy (używany z alarmówki przemysłowej) i z niego mam prąd w przyczepie na parkingach (oświetlenie , pompka wody, radio), natomiast kabel z tą drugą wtyczką wycofałem do przedniego kufra przyczepy i zamiast wtyczki założyłem tam gniazdko zapalniczki pod które podpinam lodówkę będącą w przedsionku gdy jestem podłączony pod 220V. Dodam że będąc podłączony pod 220v na kempingu odłączam akumulator od instalacji 12v przyczepy i wówczas cała instalacja 12v zasilana jest z transformatora znajdującego się na wyposażeniu przyczepy.
Ja u siebie ponieważ mam na razie przenośną lodówkę która na czas podróży jest w bagażniku auta, zrezygnowałem z podłączania się pod samochód i zrobiłem troszkę inaczej: W przyczepie umieściłem akumulator żelowy (używany z alarmówki przemysłowej) i z niego mam prąd w przyczepie na parkingach (oświetlenie , pompka wody, radio), natomiast kabel z tą drugą wtyczką wycofałem do przedniego kufra przyczepy i zamiast wtyczki założyłem tam gniazdko zapalniczki pod które podpinam lodówkę będącą w przedsionku gdy jestem podłączony pod 220V. Dodam że będąc podłączony pod 220v na kempingu odłączam akumulator od instalacji 12v przyczepy i wówczas cała instalacja 12v zasilana jest z transformatora znajdującego się na wyposażeniu przyczepy.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4380
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Jak masz akumulator z przeznaczeniem do przyczepy, to właśnie najprosciej Ci bedzie na tych dwóch kabelkach z tej dodatkowej wtyczki założyć klemy lub jakieś lepsze żabki i podpiać akumulator (czerwony to plus, biały masa). Sam zdecyduj czy potrzebne Ci dodatkowe gniazdo w samochodzie i zasilanie z aku holownika w czasie jazdy lub krótkich postojów. Jeśli taka opcja jest Ci zbędna, to od razu możesz tej dodatkowej wtyczce zrobić sepuku
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 15 / 1512 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 15 / 1512 km
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Panowie, mnie też ten temat interesuje.
Nie do końca rozumiem do czego miała służyć ta biała wtyczka w zamierzeniu twórców naszych przyczepek.
Miał do niej być podłączony jakiś akumulator który miał zasilać wnętrze na 12v?
Nie do końca rozumiem do czego miała służyć ta biała wtyczka w zamierzeniu twórców naszych przyczepek.
Miał do niej być podłączony jakiś akumulator który miał zasilać wnętrze na 12v?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Panowie w instrukcji od eNki jest wszystko napisane. http://www.fanklub-niewiadowek.com/link ... _druku.pdf
W aucie powinny być dwa gniazda. Jedno tradycyjne, a drugie właśnie do podłączania instalacji wewnętrznej przyczepy.
W aucie powinny być dwa gniazda. Jedno tradycyjne, a drugie właśnie do podłączania instalacji wewnętrznej przyczepy.
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3846
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Termin, zrób, jak radzi Corn. Ta dodatkowa wtyczka jest od wewnętrznej instalacji 12v, czyli oświetlenie w środku, lodówka, a w łóżku powinieneś mieć dwa dodatkowe gniazdka 12v starego typu na lampkę etc. których już teraz się nie wykorzystuje ze względu na brak wtyczek. Moim zdaniem nie warto w aucie robić dodatkowego gniazdka, bo lodówki i tak nie pociągniesz, nawet w czasie jazdy, a oświetlenie wnętrza Ci nie potrzebne, jak jedziesz. Więc rozbierz wtyczkę, kup dwie klemy aku, podłącz kable i wsadź jakieś aku do kufra, to będzie grało i świeciło. Ja tak zrobiłem i do światła itp. aku 72ah wystarczy mi na dwa tygodnie wczasów. Chcę jeszcze kupić solar i będzie mała elektrownia na większe potrzeby (ładowanie komórki, tableta, może jakiś mały tv).
P.S. to są te gniazda 12v w łóżku
P.S. to są te gniazda 12v w łóżku
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
- Mobil-Zasada
- Posty: 340
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Napisać czy powiedzieć przez telefon... Ciężko. Dla mnie to jest prostw zrobić instalację, ale ktoś kto się w tym nigdy nie bawił, to ile razy by nie tłumaczył to nie dasz rady. Zależy jeszcze też, czego oczekujesz od instalacji w przyczepie.
Na dzień dzisiejszy, jakbyś projektował nową instalację w przyczepie to tylko na wtyczkach 13PIN. Te nasze stare "polskie" 7pinowe złącza to szajs. Jak ktoś weźmie do ręki wtyk 13pinowy to będzie wiedział co mówię. Pewne i stabilne osadzenie w gniazdku zapewnia prawidłowość działania.
Idąc po najniższej linii oporu, faktycznie możesz tą wtyczkę rozebrać/odciąć i odpowiednie przewody podłączyć pod dodatkowy akumulator w kufrze aby zasilić to, co byłoby zasilane poprzez tą wtyczkę.
Na dzień dzisiejszy, jakbyś projektował nową instalację w przyczepie to tylko na wtyczkach 13PIN. Te nasze stare "polskie" 7pinowe złącza to szajs. Jak ktoś weźmie do ręki wtyk 13pinowy to będzie wiedział co mówię. Pewne i stabilne osadzenie w gniazdku zapewnia prawidłowość działania.
Idąc po najniższej linii oporu, faktycznie możesz tą wtyczkę rozebrać/odciąć i odpowiednie przewody podłączyć pod dodatkowy akumulator w kufrze aby zasilić to, co byłoby zasilane poprzez tą wtyczkę.
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Panowie, to znaczy że oryginalnie, zakładano że w samochodzie miały być dwie wtyczki tak?
W życiu nie widziałem takiego auta z dwoma wtykami.
W życiu nie widziałem takiego auta z dwoma wtykami.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
-
- Fanklubowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Drednot pisze:Panowie, to znaczy że oryginalnie, zakładano że w samochodzie miały być dwie wtyczki tak?
W życiu nie widziałem takiego auta z dwoma wtykami.
bo były montowane w okresie PRL kiedy nasze przyczepki miały swoja swietnosc
szukaj po autach z tamtych lat załozonych przez firme w niewiadowie
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 1454km 6 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 1454km 6 nocek
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Nie rozumiem za bardzo sensu tej dodatkowej wtyczki.
Czemu nie wystarczała "czarna" wtyczka?
Przecież prąd do podłączenia oświetlenia wewnątrz przyczepki można też ciągnąć z "czarnej" wtyczki.
Czemu nie wystarczała "czarna" wtyczka?
Przecież prąd do podłączenia oświetlenia wewnątrz przyczepki można też ciągnąć z "czarnej" wtyczki.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
piotr05 pisze:Drednot pisze:Panowie, to znaczy że oryginalnie, zakładano że w samochodzie miały być dwie wtyczki tak?
W życiu nie widziałem takiego auta z dwoma wtykami.
bo były montowane w okresie PRL kiedy nasze przyczepki miały swoja swietnosc
szukaj po autach z tamtych lat załozonych przez firme w niewiadowie
Moja landryna to 96r., pochodzi z helmutkowa, została sprowadzona w 2011 i ma dwa gniazda, 13 i 7 pin
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."
n132d
n132d
- Mobil-Zasada
- Posty: 340
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Nie można ciągnąć z gniazda 7PIN zasilania do przyczepy. Zapoznaj się z rozpiską poszczególnych pinów w gnieździe, to zobaczysz że nie ma wolnych miejsc. Zakładając że robimy wszystko zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Jedyne wyjście, aby ciągnąć zasilanie do przyczepy z gniazda 7PIN tego samego co zasilanie oświetlenia przyczepy, to w przypadku przyczep zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1986rokiem można wykorzystać PIN nr 2. Dlatego że w takim przyczepach nie ma obowiązku montowania światła przeciwmgielnego. Tak było też w mojej, zasilanie do lampek w kuchni i sypialni było z tego PINu.
Niestety stara przyczepa bez światła przeciwmgielnego to jedno, a nowy samochód to drugie... Musisz mieć w samochodzie w gniazdu wyprowadzenie do światła przeciwmgielnego jeśli masz takie światło w samochodzie. Więc to wszystko jest że tak powiem... "palcem na wodzie pisane"
Najprościej jest przerobić instalację w aucie na standard 13PIN i taką wiązką zasilać przyczepę.
Albo jeszcze prościej jest założyć w aucie dodatkowe gniazdo typu 7 PIN S i korzystać z tej instalacji co masz w przyczepie - bo ona jest prawidłowa, tak się kiedyś robiło.
Jedyne wyjście, aby ciągnąć zasilanie do przyczepy z gniazda 7PIN tego samego co zasilanie oświetlenia przyczepy, to w przypadku przyczep zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1986rokiem można wykorzystać PIN nr 2. Dlatego że w takim przyczepach nie ma obowiązku montowania światła przeciwmgielnego. Tak było też w mojej, zasilanie do lampek w kuchni i sypialni było z tego PINu.
Niestety stara przyczepa bez światła przeciwmgielnego to jedno, a nowy samochód to drugie... Musisz mieć w samochodzie w gniazdu wyprowadzenie do światła przeciwmgielnego jeśli masz takie światło w samochodzie. Więc to wszystko jest że tak powiem... "palcem na wodzie pisane"
Najprościej jest przerobić instalację w aucie na standard 13PIN i taką wiązką zasilać przyczepę.
Albo jeszcze prościej jest założyć w aucie dodatkowe gniazdo typu 7 PIN S i korzystać z tej instalacji co masz w przyczepie - bo ona jest prawidłowa, tak się kiedyś robiło.
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Mobil-Zasada pisze:Post przez Mobil-Zasada » Cz, 30 kwi 2015, 14:57
Dobra, już wiem o co chodzi. Rzeczywiście, przecież w 7-pinowej nie ma (+) na stałe działającego.
Jedno mnie zastanawia że w czasie PRL nie było przeciwmgielnych więc mogli by właśnie z tego pinu ciągnąć plusa, jak piszesz.
Drugie co mnie zastanawia to po co w tej wtyczce białej aż 7 pinów wymyślili?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3846
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
przez Drednot » Cz, 30 kwi 2015, 12:17
Nie rozumiem za bardzo sensu tej dodatkowej wtyczki.
Czemu nie wystarczała "czarna" wtyczka?
Przecież prąd do podłączenia oświetlenia wewnątrz przyczepki można też ciągnąć z "czarnej" wtyczki.
Panowie, o ile mnie pamięć nie myli, to w gnieździe 7, czy 13 pin prąd jest w dwóch przypadkach:
- kluczyk w stacyjce w pozycji zapłon
- włączone światła postojowe/mijania
Oba przypadki eliminują np. włączenie światła wewnątrz cepki (gdyby ciągnąć z tego samego gniazda), bo kto zostawi na noc otwarty samochód z kluczykami w stacyjce, albo rozładuje aku przez postojówki w aucie i cepce. Dlatego zamiast kombinować, lepiej uciąć i podłączyć aku w kufrze i mieć własne zasilanie w domku... jeszcze plus solar.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
- kooba
- Administrator
- Posty: 5549
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: dwa gniazka zewnętrzne o co chodzi?
Temat wałkowany milion razy i wraca milion pierwszy...
W gnieździe 7 pin nie ma miejsca na zasilanie instalacji w przyczepie co widać na poniższym schemacie
Gniazdo 13 pin ma już takie możliwości zarówno plusa po stacyjce jak i stałego
Osobiście polecam (jeżeli ktoś nie ma solara) założenie gniazda i wtyki 13 pin stosując plus po stacyjce do zasilania lodówki i stały plus do zasilania reszty instalacji w przyczepie (tu należy wykorzystać przewody z białej wtyczki). Zabezpieczy nas to przed rozładowaniem aku lodówką (będzie działała tylko w czasie jazdy) i da możliwość noclegu bez 230V. Oczywiście zasilanie przyczepy z auta to tylko awaryjne rozwiązanie. Najlepiej do tego zastosować jeszcze zasilacz 12V 150W i przekaźnik zwierno-rozwierny żeby automatycznie odłączać zasilanie z auta gdy mamy 230V.
W gnieździe 7 pin nie ma miejsca na zasilanie instalacji w przyczepie co widać na poniższym schemacie
Gniazdo 13 pin ma już takie możliwości zarówno plusa po stacyjce jak i stałego
Osobiście polecam (jeżeli ktoś nie ma solara) założenie gniazda i wtyki 13 pin stosując plus po stacyjce do zasilania lodówki i stały plus do zasilania reszty instalacji w przyczepie (tu należy wykorzystać przewody z białej wtyczki). Zabezpieczy nas to przed rozładowaniem aku lodówką (będzie działała tylko w czasie jazdy) i da możliwość noclegu bez 230V. Oczywiście zasilanie przyczepy z auta to tylko awaryjne rozwiązanie. Najlepiej do tego zastosować jeszcze zasilacz 12V 150W i przekaźnik zwierno-rozwierny żeby automatycznie odłączać zasilanie z auta gdy mamy 230V.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości