Prawie jak remont
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Prawie jak remont
Zgodnie z tematem remont to nie jest, ale przyczepa dostała parę fajnych rozwiązań i chciałbym się nimi pochwalić.
Na dobry początek ogrzewanie. Wszyscy montują Trumy, a mnie przytrafiło się coś innego. Mianowicie jest to gazowe ogrzewanie podłogowe, no może nie podłogowe tylko w podłodze. Jest to bardzo fajne rozwiązanie bo po pierwsze grzeję od poziomu 0, a po drugie nie tracę dolnej części szafy. Uprzedzając pytania, ogrzewanie wymontowałem ze starej holenderskiej przyczepy. Całość jest rozmiaru mniej więcej kartki A4 i wystaje pod przyczepą około 15 cm, więc chowa się za osią.
Ze względu na wręgi podłogowe musiałem skierować komin z zasysaniem powietrza do przodu przyczepy, dlatego nad osią zawisł kawałek gumy osłaniający komin podczas jazdy w deszczu.
Na dobry początek ogrzewanie. Wszyscy montują Trumy, a mnie przytrafiło się coś innego. Mianowicie jest to gazowe ogrzewanie podłogowe, no może nie podłogowe tylko w podłodze. Jest to bardzo fajne rozwiązanie bo po pierwsze grzeję od poziomu 0, a po drugie nie tracę dolnej części szafy. Uprzedzając pytania, ogrzewanie wymontowałem ze starej holenderskiej przyczepy. Całość jest rozmiaru mniej więcej kartki A4 i wystaje pod przyczepą około 15 cm, więc chowa się za osią.
Ze względu na wręgi podłogowe musiałem skierować komin z zasysaniem powietrza do przodu przyczepy, dlatego nad osią zawisł kawałek gumy osłaniający komin podczas jazdy w deszczu.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
Mój sposób na przewożenie rowerów już opisywałem, ale teraz mam aktualniejsze fotki.
Rowery transportuję na bagażniku na hak za przyczepą. Rozwiązanie to ma tę zaletę, że nie sterczy mi 1,8 metra roweru na dachu (przy VW Sharan ma to znaczenie) i mogę zostawić przyczepę na campingu, a rowery przełożyć na auto żeby gdzieś podjechać.
Montując hak należy pamiętać żeby wystawał poza obrys przyczepy w przeciwnym wypadku jest duża szansa, że rower od strony przyczepy się nie zmieści. Druga sprawa to mocowanie konstrukcji, hak musi być przykręcony zarówno do tylnej belki jak i ramy wzdłużnej (im bliżej kół tym lepiej). Ze względu na wystający hak lepiej żeby był łatwo demontowany, ja niestety nie przewidziałem potrzeby jazdy bez rowerów i teraz muszę zakładać na niego element odblaskowy zamiast po prostu zdjąć kulę.
Kolejna sprawa to wybór bagażnika. Nie polecam wynalazków z systemem łatwego zakładania ponieważ przyczepa ma sporą amplitudę góra-dół podczas jazdy (zdecydowanie większą niż auto) na co takie rozwiązania są zbyt delikatne. Ja wybrałem bagażnik prostej konstrukcji, w którym na kulę montowana jest głowica zakręcana na dwie śruby.
Na głowicę zakładany jest bagażnik właściwy i zakręcany kolejną śrubą. Ja na wszelki wypadek po zamontowaniu rowerów przywiązuję całość pasem transportowym do rączek manewrowych przyczepy.
Rowery transportuję na bagażniku na hak za przyczepą. Rozwiązanie to ma tę zaletę, że nie sterczy mi 1,8 metra roweru na dachu (przy VW Sharan ma to znaczenie) i mogę zostawić przyczepę na campingu, a rowery przełożyć na auto żeby gdzieś podjechać.
Montując hak należy pamiętać żeby wystawał poza obrys przyczepy w przeciwnym wypadku jest duża szansa, że rower od strony przyczepy się nie zmieści. Druga sprawa to mocowanie konstrukcji, hak musi być przykręcony zarówno do tylnej belki jak i ramy wzdłużnej (im bliżej kół tym lepiej). Ze względu na wystający hak lepiej żeby był łatwo demontowany, ja niestety nie przewidziałem potrzeby jazdy bez rowerów i teraz muszę zakładać na niego element odblaskowy zamiast po prostu zdjąć kulę.
Kolejna sprawa to wybór bagażnika. Nie polecam wynalazków z systemem łatwego zakładania ponieważ przyczepa ma sporą amplitudę góra-dół podczas jazdy (zdecydowanie większą niż auto) na co takie rozwiązania są zbyt delikatne. Ja wybrałem bagażnik prostej konstrukcji, w którym na kulę montowana jest głowica zakręcana na dwie śruby.
Na głowicę zakładany jest bagażnik właściwy i zakręcany kolejną śrubą. Ja na wszelki wypadek po zamontowaniu rowerów przywiązuję całość pasem transportowym do rączek manewrowych przyczepy.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
Przydatną rzeczą jest jakiś stolik gospodarczy na zewnątrz przyczepy. Jako że teren, w którym się staje bywa różny i nie zawsze da się ustawić równo stolik turystyczny w przedsionku, postanowiłem wykonać coś regulowanego. Do zrobienia stolika wykorzystałem mocowanie stołu z przyczepy i rurki od jakiegoś starego przedsionka. Stolik zakładany jest na bok przyczepy, a dzięki regulowanym nogom nie ma problemu z dopasowaniem do podłoża.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
Jako że razem z małżonką jesteśmy osobami, którym musi coś brzęczeć nad uchem (komary nie wystarczą) pojawiło się w przyczepie również radio. Głośniki od radia są podwieszone pod tylną szafką dzięki czemu nie tracę na nie miejsca.
Dodatkową naszą przypadłością jest zasypianie przy muzyce dlatego radio musiało spełniać określone wymagania. Radio samochodowe potrzebuje zasilania głównego i podtrzymującego, niektóre radia mają możliwość uruchomienia z zasilania podtrzymującego, ale wtedy wyłączają się po godzinie. I właśnie takie wymaganie musiało spełniać moje radio. Wyłącznikiem widocznym nad radiem odłączam mu zasilanie główne dzięki czemu radio wyłącza się po godzince jak zaśniemy.
Dodatkowym rozwiązaniem jest wyprowadzenie głośników na zewnątrz przyczepy. Wykorzystałem do tego złącze mikrofonowe tablicowe, które zamontowałem na boku przyczepy. Podłączam do niego głośniki komputerowe, tylko należy pamiętać że głośniki muszą być bez zasilacza.
Dodatkową naszą przypadłością jest zasypianie przy muzyce dlatego radio musiało spełniać określone wymagania. Radio samochodowe potrzebuje zasilania głównego i podtrzymującego, niektóre radia mają możliwość uruchomienia z zasilania podtrzymującego, ale wtedy wyłączają się po godzinie. I właśnie takie wymaganie musiało spełniać moje radio. Wyłącznikiem widocznym nad radiem odłączam mu zasilanie główne dzięki czemu radio wyłącza się po godzince jak zaśniemy.
Dodatkowym rozwiązaniem jest wyprowadzenie głośników na zewnątrz przyczepy. Wykorzystałem do tego złącze mikrofonowe tablicowe, które zamontowałem na boku przyczepy. Podłączam do niego głośniki komputerowe, tylko należy pamiętać że głośniki muszą być bez zasilacza.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
Przyczepa dostała także nowy najazd plus zaczep stabilizowany. Jeżeli ktoś zastanawia się nad montażem AKS’a to powiem jedno NIE MA SIĘ NAD CZYM ZASTANAWIAĆ!!!
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
Jak rozłożę przedsionek to przy śledziach stawiam lampki solarne żeby inni użytkownicy campingu nie potykali się o moje odciągi, taka teraz moda. A kolega Maciek (CornBlumenBlau) sprzedał mi fajny patent na transportowanie lampek żeby zawsze były naładowane.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
I na koniec wisienka na torcie…
Flaga naszego fanklubu powiewająca na maszcie
Flaga naszego fanklubu powiewająca na maszcie
Re: Prawie jak remont
Chyba tylko ogrzewania nie widziałem. Fajny patent. Drogie to to?
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
naal pisze:Chyba tylko ogrzewania nie widziałem. Fajny patent. Drogie to to?
Nie drogie bo zdobyczne.
Re: Prawie jak remont
Możesz coś napisać o zawieszeniu ? robiłeś czy już taką kupiłes ?
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Odp: Prawie jak remont
Zawieszenie już takie było. Z oględzin wynika, że resory są od żuka, a amorki to nie wiem. W poprzedniej przyczepie miałem oś skrętną bez amorków. Z obecną przyczepą jest zdecydowanie większy komfort jazdy.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5714
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
Przeglądałem właśnie swój wątek i zauważyłem, że całkowicie zapomniałem o solarze.
A więc przyczepa dostała 2 panele 60W 12V połączone szeregowo.
Plus regulator MPPT
Montaż solara nie był taki prosty bo trzeba było wszystko dobrze wymierzyć, ale z pomocą padre jakoś poszło
Po pierwszych przymiarkach przyszedł czas na montaż do profili aluminiowych i połączenia elektryczne
Teraz kolej na instalację całości na dachu. Zamieniliśmy się z padre miejscami bo jednak jestem od niego wyższy i bardziej wystaję z szyberdachu
Solar podłączony jest do regulatora przewodem 4 x 2,5 mm2 (żyły połączone parami) i przez dach przechodzi przepustem kablowym prosto do szafy.
Profile aluminiowe w ramach uszczelnienia położone są na gumowych podkładkach zrobionych z dętki rowerowej. Takie rozwiązanie uszczelnia śruby i przy okazji tłumi drgania.
Solar zamontowałem w sierpniu zeszłego roku i do października nie zauważyłem żadnych przecieków na śrubach czy przewodzie. Zobaczymy na wiosnę jak to będzie wyglądało po zimie.
Co do samego korzystania z przyczepy uzbrojonej w taką "elektrownię" to muszę przyznać, że niezależność od 230V jest bardzo fajna. Po pierwsze mogę spokojnie jechać na zwykłą łączkę, byle by kawałek strumienia lub jeziora był. A po drugie nawet stojąc na kempingu oszczędzam na opłacie za energię elektryczną przynajmniej 10zł za dobę.
A więc przyczepa dostała 2 panele 60W 12V połączone szeregowo.
Plus regulator MPPT
Montaż solara nie był taki prosty bo trzeba było wszystko dobrze wymierzyć, ale z pomocą padre jakoś poszło
Po pierwszych przymiarkach przyszedł czas na montaż do profili aluminiowych i połączenia elektryczne
Teraz kolej na instalację całości na dachu. Zamieniliśmy się z padre miejscami bo jednak jestem od niego wyższy i bardziej wystaję z szyberdachu
Solar podłączony jest do regulatora przewodem 4 x 2,5 mm2 (żyły połączone parami) i przez dach przechodzi przepustem kablowym prosto do szafy.
Profile aluminiowe w ramach uszczelnienia położone są na gumowych podkładkach zrobionych z dętki rowerowej. Takie rozwiązanie uszczelnia śruby i przy okazji tłumi drgania.
Solar zamontowałem w sierpniu zeszłego roku i do października nie zauważyłem żadnych przecieków na śrubach czy przewodzie. Zobaczymy na wiosnę jak to będzie wyglądało po zimie.
Co do samego korzystania z przyczepy uzbrojonej w taką "elektrownię" to muszę przyznać, że niezależność od 230V jest bardzo fajna. Po pierwsze mogę spokojnie jechać na zwykłą łączkę, byle by kawałek strumienia lub jeziora był. A po drugie nawet stojąc na kempingu oszczędzam na opłacie za energię elektryczną przynajmniej 10zł za dobę.
Re: Prawie jak remont
Nie żebym się czepiał, ale też teraz zauważyłem, że przełącznik przy radiu lekko przekrzywiony
Jak dobrze pójdzie, to "elektrownia" trafi na dach mojej już w marcu.
Jak dobrze pójdzie, to "elektrownia" trafi na dach mojej już w marcu.
- Tarapukuara
- Fanklubowicz
- Posty: 548
- Rejestracja: wtorek, 24 mar 2009, 18:57
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Prawie jak remont
I tu pewnie lepszy był by szyberdach od "e" lub "d"kooba pisze: Zamieniliśmy się z padre miejscami bo jednak jestem od niego wyższy i bardziej wystaję z szyberdachu
Kubusiu a teraz poważnie: NIE NAPISAŁEŚ NIC O BEZPIECZNIKACH!!! .
Masz u mnie ostrzeżenie " o zagrożeniu pożarowym".
Czytałeś: http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=39&t=4333&hilit=poradniczek ?
Bartek bartekatsp5brhkreukrorg 609-220-575 frotka a sport+126e
https://pomagam.pl/fundacjadlamartyny
http://www.ledats.pl żarówki led i panele słoneczne- załatwię spory rabat
http://sp5brh.eu.org
https://pomagam.pl/fundacjadlamartyny
http://www.ledats.pl żarówki led i panele słoneczne- załatwię spory rabat
http://sp5brh.eu.org
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości