Niewiadów Mamut - odbudowa

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 659
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Drednot » czwartek, 3 lut 2022, 21:54

tantalos pisze:
Drednot pisze:... bym poszukał jakiejś ramy od przyczepy o większym dmc i na niej postawił skorupę.

Kiedyś pytałem się w WIOLI o ramę to było coś koło 10 tyś (tona DMC). Na zasadzie że podwozie z lampami, rejestracją i gotowa do jazdy a co na niej se postawisz to już wolny wybór.


Dobry pomysł. Ale czy na pewno to realne? Nie jestem pewien czy ktoś by się nie przyczepił.
Wiesz może co taka rama ma wpisane w papiery? Bo np. jeśli by miała wpisane "przyczepa towarowa" a na kontrolę techniczną podjeżdżasz z kempingiem to czuje kłopoty (tak samo zresztą jaki i podczas kontroli drogowej).

No ale ożywiłeś moje marzenie - postawić skorupę 132 na dużą ramę.
Tak dużą, by na niej jeszcze móc postawić duży kufer, zewnętrzną kuchenkę i platformę na 5 rowerów.
Leśnowóz pisze:
mannt pisze:
Leśnowóz pisze:Lubię dokonywać rzeczy niemożliwych :mrgreen:
Trzymamy kciuki żeby się udało. Sprawdzałeś wagę wyjściową samej skorupy z ramą? Trzeba liczyć każdy gram

Jeszcze nie, w pierwszej kolejności muszę zając się ramą i wtedy będę mógł pojechać na wagę.
Wstępnie przyjąłem założenie, że buda z ramą, szybami, drzwiami i kołami waży 400kg. :geek:


Także trzymam kciuki.
Żal, że trzeba się tak ograniczać, gdy tak olbrzymia przestrzeń (jak na niewiadówki ;-)) zdaje się podpowiadać coś zupełnie odwrotnego.
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 lut 2022, 22:04 przez Drednot, łącznie zmieniany 2 razy.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » czwartek, 3 lut 2022, 22:09

Leśnowóz pisze:No ale ożywiłeś moje marzenie - postawić skorupę 132 na dużą ramę.
Tak dużą(...)

By postawić na niej dwie 132-ki :mrgreen:
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2589
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: tantalos » piątek, 4 lut 2022, 19:05

Drednot pisze: Wiesz może co taka rama ma wpisane w papiery?

Żeby się dowiedzieć to musiałbyś zadzwonić do Wioli, WK, SKP i dowiedzieć się jak to prawnie wygląda.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2094
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Miron EZD » piątek, 4 lut 2022, 19:22

Według mnie, normalna towarowa, stawiasz budę na przyczepę i już.
Kto zabroni wozić skorupę na przyczepie towarowej?
Byle tylko nie wystawała poza obrys przyczepy ponad przyjęte przepisy. :lol:

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » niedziela, 6 lut 2022, 23:32

No wreszcie coś innego niż tylko wizualizacje :D
Nadejszła wiekopomna...
Czyli wyciągnąłem ramę spod budy... a oczom ich ukazał się las... tzn. gnój.
received_942583596393351.jpeg
Rama stanowi kowalską modyfikacje ramy zrobionej z profili zamkniętych (czy takie były w pierwszych 126?). Jest przecięta w połowie rozciągnięta a na profile nasunięte są 2 ceowniki hutnicze. Oczywiście wszystkie profile trzymają kształt głównie dzięki farbie.

Wszystko to sprawia, że nie będzie potrzeby naprawiania tej ramy :o

Przy okazji miałem możliwość podźwigać nieco budę. Aby wyjąć ramę podnosiłem ręcznie po kolei każdy narożnik podstawiając skrzynki.
20220206_165817.jpg
Wydaje mi się, że pusta buda nie jest strasznie ciężka bo operację wykonałem sam :?

Posiadam też kufer ale chyba trochę niekompletny :roll:
20220206_193503.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » czwartek, 10 lut 2022, 01:29

Drednot pisze:No ale ożywiłeś moje marzenie - postawić skorupę 132 na dużą ramę.
Tak dużą, by na niej jeszcze móc postawić duży kufer, zewnętrzną kuchenkę i platformę na 5 rowerów.


A może by tak...
rama.jpg

Naprawdę duża rama bo nawet koło zapasowe się mieści.

:geek: :ugeek: :mrgreen:
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

easy_rider
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 365
Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: easy_rider » czwartek, 10 lut 2022, 15:23

Cena bardzo przystępna :lol: :lol: :lol:
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy) :mrgreen:
SEZON 2024 20 noclegów 4 wyjazdy 5040km

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » czwartek, 10 lut 2022, 17:49

Tymczasem prezent, chyba walentynkowy :D
20220210_171147.jpg
20220210_171134.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » sobota, 19 lut 2022, 19:55

Tytułem aktualizacji prac przy Mamucie:
Jest nowy najazd to musi być i nowa oś, wybór ostatecznie padł na Alko 1000kg, standardowa oś z półki z rozstawem mocowań 1200, rozstawem bębnów 1570 i śrub 4x100.
20220215_195108.jpg


Wyraźnie zauważalnym brakiem Mamuta był brak kufra. To znaczy jakiś tam był ale niekompletny.
20220219_165604.jpg


I oto udało się pozyskać drugi kufer, co prawda też niekompletny,
20220219_165625.jpg

ale szczęśliwie braki jednego nie pokrywały się z brakami drugiego. pierwszy miał tylko lewy zawias to drugi miał tylko drugi. Pierwszy miał mocowanie butli a drugi pokrywę i wspornik. Tak więc z dwóch powstał jeden kompletny, który oczywiście wymaga renowacji ale jest i się zamyka. :D
20220219_173853.jpg


Przy okazji dzisiaj wpadł mi w ręce taki oto katalog. Czy tylko ja go nie znałem?
20220219_190237.jpg


Najnowsze trendy jeśli chodzi o kufry nie pozostawiają wątpliwości :mrgreen:
20220219_192428.jpg


do tego całkiem sporo inspiracji można tam znaleźć
20220219_190334.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 362
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Mobil-Zasada » niedziela, 20 lut 2022, 11:17

Czyli jednak zdecydowałeś się na ciut większy rozstaw mocowań. Czemu taka decyzja? Bo domyślam się że w starej osi miałeś prawdopodobnie 1180mm?

A jaki miałeś fabrycznie rozstaw bębnów, taki sam jak w tej nowej osi, czy też trochę inny? Standardowo w Niewiadkach było chyba 1590, czy coś przeinaczylem?
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » niedziela, 20 lut 2022, 15:34

Mobil-Zasada pisze:Czyli jednak zdecydowałeś się na ciut większy rozstaw mocowań. Czemu taka decyzja?

Tak ciut większy o 1cm na stronę, bo po pierwsze otwory w osi i tak są fasolowe, otwory w ramie i tak będą nowe, więc rozstaw 1180 mnie nie nie ograniczał.
Mobil-Zasada pisze:A jaki miałeś fabrycznie rozstaw bębnów,

Przyznaję że nie mierzyłem tylko czytałem o tym rozstawie 1590mm, zaś oferowane do N126 osie Knotta mają 1580.
Zatem 1570 w standardowej osi Alko to zaledwie 1cm na stronę, który w razie czego można zniwelować felgą o mniejszym ET.

Zdecydowałem się na tą konkretnie również ze względu na dostępność od reki. O ile wiem to również kolega Karolus taką założył do swojej N126NT.
I podobnie jak Karolus proszę aby nikt nie sugerował się moim wyborem osi, gdyż moja przyczepa jest nieco inna niż wszystkie a i jej remont może przebiegać też nieco inaczej niż pozostałych Niewiadówek.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 362
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Mobil-Zasada » niedziela, 20 lut 2022, 17:04

No tak tak, wiadomo że może się różnić. :)
Kwestia doboru ET, ale wcale to może nie być takie proste i może się skończyć dołożeniem dystansow. Nie żeby to było złe rozwiazanie, w samochodach stosuję, ale w przyczepie raczej nie chciałoby mi się bawić z dystansami. No nic, jakoś tam sobie to podobierasz. :)
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » niedziela, 20 lut 2022, 20:12

Tire 165x70R13 wheel 5Jx13H2.JPG


Zamierzam zastosować felgi stalowe R13 4X100 ET38 4.5JX13H od Skody Felicji wraz z oponami 165/70R13
A więc przy rozstawie 1570mm i ET38 oraz oponie szerokości 165mm odległość między oponami wyniesie 1329mm.
Szerokość ramy Mamuta to 1235mm co daje 47mm między oponą a ramą.
Dystans między nadkolami mierzony wewnątrz to 1232mm przyjmując grubość laminatu 4mm to mam 1240mm między wnękami na koła.
Zatem odległość między oponą a nadkolem wyniesie 44,5mm :geek:
Nie powinno obcierać :mrgreen:
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2077
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Karolus » poniedziałek, 21 lut 2022, 22:54

Ja mam felgi z VW Caddy...
Ale 14 cali z VW Caddy, nowe opony wzmacniane "Barum" 175/65 R 14 C zastosowałem u siebie.
Też miałem różne myśli i rozwiązania jakie felgi, rozmiar itp ...
Do tej osi pasują idealnie, ale też jeżeli chodzi o wielkość, opony itp też mają zachowywać się elegancko na trasie.
Opony i rozmiar za opiniami kolegów z forum.
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy


Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072

N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » wtorek, 22 lut 2022, 21:59

Jakie ET mają te felgi od Caddy'ego?
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości