Remont - ENKA ala IGŁA
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Sezon będzie się powoli zaczynał - mam taką nadzieję - więc zamówiłem graty do enki.
Reduktor, bo poprzedni po 3 latach padł i przed urlopem musiałem na szybko ratować się domowym.
Wąż, aktualny jest przecięty i złączony na miedzi. To nieudana próba założenia na niego filtra gazu.
Zawór zwrotny do wody tym razem "karawaningowy". To już trzeci, zobaczymy ile pożyje bo poprzednie wytrzymywały sezon.
Reduktor, bo poprzedni po 3 latach padł i przed urlopem musiałem na szybko ratować się domowym.
Wąż, aktualny jest przecięty i złączony na miedzi. To nieudana próba założenia na niego filtra gazu.
Zawór zwrotny do wody tym razem "karawaningowy". To już trzeci, zobaczymy ile pożyje bo poprzednie wytrzymywały sezon.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
tantalos pisze:Zawór zwrotny do wody tym razem "karawaningowy". To już trzeci, zobaczymy ile pożyje bo poprzednie wytrzymywały sezon.
Ten od Dariusa zakładany bezpośrednio na pompkę jest dobry.
https://www.darius-przyczepy.pl/cz%C4%9 ... tny-detail
W jednej przyczepie teraz idzie szósty, w drugiej czwarty sezon
Filtr daj od widlaka, przed reduktorem. Jest prosty lub kątowy, któryś dopasujesz.
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
RAFALSKI pisze:Ten od Dariusa zakładany bezpośrednio na pompkę jest dobry.
Następny będzie polecany przez ciebie
RAFALSKI pisze:Filtr daj od widlaka, przed reduktorem.Jest prosty lub kątowy, któryś dopasujesz.
Tak właśnie mam, ale to jest pozostałość po moich eksperymentach.
Reduktor mam prosty bo pasuje do małej jak i dużej butli.
- Załączniki
-
- 1.jpg (48.39 KiB) Przejrzano 6667 razy
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Dziś cały dzionek grzebałem w eNce a to za sprawą podnoszonej klapy łóżka. Musiałem zmienić mocowania sprężyny gazowej bo po zwolnieniu zamka klapa od razu szła do góry. Kilka godzin prób i błędów i znalazłem optymalne rozwiązanie.Wiązało się to z wyspawaniem nowego stojaka jak i kilkukrotnym wyjęciem klapy z przyczepy.
Trzeci raz zmieniam ledy pod łóżkiem bo znów niektóre sekcje w taśmie padły. Nie wiem, inne trzymają a te jakoś nie chcą współpracować.
Wziąłem się też za stopień. Paski gumy po 2 latach się skurczyły więc dołożyłem z odpadów których na szczęście nie wyrzuciłem po skróceniu stopnia.
Przy takiej cenie dziwi mnie rdza na ramionach. Gdybym jeździł często i w zimie to chyba już całe byłyby rude.
Wpadł też nowy reduktor z wężykiem. Próba odpalenia wszystkiego na pokładzie zakończona sukcesem - żadnego spadku ciśnienia w instalacji.
Trzeci raz zmieniam ledy pod łóżkiem bo znów niektóre sekcje w taśmie padły. Nie wiem, inne trzymają a te jakoś nie chcą współpracować.
Wziąłem się też za stopień. Paski gumy po 2 latach się skurczyły więc dołożyłem z odpadów których na szczęście nie wyrzuciłem po skróceniu stopnia.
Przy takiej cenie dziwi mnie rdza na ramionach. Gdybym jeździł często i w zimie to chyba już całe byłyby rude.
Wpadł też nowy reduktor z wężykiem. Próba odpalenia wszystkiego na pokładzie zakończona sukcesem - żadnego spadku ciśnienia w instalacji.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
U mnie w regionie jest dyrektywa nakazująca wymienić do końca roku stare piece na nowe co najmniej piątej klasy, więc dziś przyszły pierwsze graty do nowego ogrzewania.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
No i tym samym chyba nikt nie zaprzeczy, że wygrywasz konkurs w kategorii najbardziej dopieszczona enka na forum, no i chyba wszędzie też. Gratulacje
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Fiu fiu, elegancko Taki ładny, błyszczący piec. Szkoda, że nie będzie go widać zza obudowy
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Samoogon pisze:No i tym samym chyba nikt nie zaprzeczy, że wygrywasz konkurs w kategorii najbardziej dopieszczona enka na forum, no i chyba wszędzie też. Gratulacje
Dzięki, do ideału (mojego:) jest już blisko.
mannt pisze:Piękności, obudowa też będzie nowa?
Tak obudowa będzie też nówka...
RAFALSKI pisze:Fiu fiu, elegancko Taki ładny, błyszczący piec. Szkoda, że nie będzie go widać zza obudowy
...z szyby żaroodpornej aby go było widać
To oczywiście żart
Może się wydawać banalnym chęć opisania przeze mnie pieca ale trochę buszuję już po necie i nigdzie nie znalazłem takiej informacji a może kogoś to zaciekawi, więc...
Trochę się naszukałem aby skompletować cały zestaw w jednym sklepie jednak nie ma takiej opcji. Mam wrażenie że sklepy nie mają ogrzewania na stanie tylko wszystko na zamówienie; czas oczekiwania od 4 tygodni wzwyż.
Mój poprzedni model to S3002 a nowy S3004.
Pewnie wielu z was widziało oferty pieca na stronach sklepów i widać na nim tylko przednią obudowę co jest dla mnie niezrozumiałe. Dopiero w opisie jest adnotacja że obudowa jest płatna dodatkowo, jednak zdjęcia samego pieca próżno szukać. Nigdzie nie ma także wzmianki że w zestawie jest tylna obudowa o czym nie wiedzieli nawet niektórzy sprzedawcy.
Paczka przyszła i nastąpił szybki "unboxing" jak to teraz po angielskiemu się gada.
W komplecie z piecem dostałem również:
szablon do wymierzenia miejsca montażu pieca i wycięcia otworu w podłodze. Jest też dwuczęściowa osłona otworu pod przyczepą no i obejma z uszczelką do montażu rury kominowej. W paczce jest też obszerna instrukcja montażu i użytkowania ale a jakże, nie po naszemu
Dodatkowo zamówiłem kominek, rurę kominową i otulinową.
Automatyczna zapalarka różni się od poprzedniej miejscem na jedną baterię AA i klapką odsuwaną do góry. W modelu S3002 są dwie baterie umieszczone w wyjmowanym koszyku. Zapalarka daje też kilkukrotnie szybciej iskrę niż poprzednik.
Górna część tylnej obudowy jest bardziej wysunięta nad piec aby (przypuszczam) chronić przed gorącem umieszczony powyżej plastikowy panel. W zależności w którą stronę będzie obrócony piec do usunięcia są zaślepki na pręt, rurę kominową i opcjonalnie Trumavent i Ultraheat.
W panelu na czas transportu umieszczony jest pręt do obsługi zaworu. Pręt jest bez pokrętła bo ono będzie w przedniej obudowie.
W panelu po obu stronach znajduje się nacięta uszczelka przez którą przechodzi pręt.
W paczce znalazł się też pięknie ilustrowany katalog innego producenta przyczep... i w tym momencie zaczęła mnie rozpierać duma że będę mieć cząstkę tego samego co w tych nowiusieńkich przyczepach....PIEC!
Ostatnio zmieniony piątek, 16 kwie 2021, 18:26 przez tantalos, łącznie zmieniany 1 raz.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
No to czekamy na fotki z montażu i na gotowo, z nowiuśką obudową Ten szablon to gdybyś np. narysował w Paincie i zwymiarował to by był luksus bo trasowanie otworu bywa kłopotliwe. Ja miałem jakiś szablon ale niezbyt dokładny.
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
No elegancko. Chyba pierwsza nowa Truma w klubie. Musiałbym się mocno zastanowić do sięgnięcia tak głęboko w kieszeń... Brawo za odwagę .
Obudowa tylna jest od modelu S500.... Czyli podwójnego. Dołączona obligatoryjnie lub przez pomyłkę skoro piec zamówiono pojedyńczy.
Jeśli Ci to nie przeszkadza to spoko ale w przypadku montażu w n132t taka obudowa wyklucza montaż trumaventa. Silnik nie zmieści się pomiędzy nadkolem a głęboką obudową.
Obudowa tylna jest od modelu S500.... Czyli podwójnego. Dołączona obligatoryjnie lub przez pomyłkę skoro piec zamówiono pojedyńczy.
Jeśli Ci to nie przeszkadza to spoko ale w przypadku montażu w n132t taka obudowa wyklucza montaż trumaventa. Silnik nie zmieści się pomiędzy nadkolem a głęboką obudową.
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Sprostowanie z mojej strony:
Osłona służy do zabezpieczenia brzegów podłogi po wycięciu otworu.
Tutaj biję się w pierś bo fotę samego pieca spotkałem w jednym ogłoszeniu więc nie jest to regułą.
Dzięki, faktycznie chyba pierwsza
Zestaw jest w oryginalnym jednym kartonie więc nie wydaje mi się aby zmieściła się do niego podwójna obudowa, no ale zobaczymy przy montażu.
Po telefonie ze sklepu poinformowano mnie że nie ma koloru "silver grey" który chciałem bo podobno Truma go już nie produkuje i malują przednie obudowy tylko "titanium grey". Szkoda.
tantalos pisze:...Jest też dwuczęściowa osłona otworu pod przyczepą ...
Osłona służy do zabezpieczenia brzegów podłogi po wycięciu otworu.
tantalos pisze:Pewnie wielu z was widziało oferty pieca na stronach sklepów i widać na nim tylko przednią obudowę...jednak zdjęcia samego pieca próżno szukać.
Tutaj biję się w pierś bo fotę samego pieca spotkałem w jednym ogłoszeniu więc nie jest to regułą.
Murano pisze: Chyba pierwsza nowa Truma w klubie. Brawo za odwagę
Dzięki, faktycznie chyba pierwsza
Murano pisze:Obudowa tylna jest od modelu S5004.... Czyli podwójnego.
Zestaw jest w oryginalnym jednym kartonie więc nie wydaje mi się aby zmieściła się do niego podwójna obudowa, no ale zobaczymy przy montażu.
Po telefonie ze sklepu poinformowano mnie że nie ma koloru "silver grey" który chciałem bo podobno Truma go już nie produkuje i malują przednie obudowy tylko "titanium grey". Szkoda.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
RAFALSKI pisze:Ten szablon to gdybyś np. narysował w Paincie i zwymiarował to by był luksus...
Nie posiadam takich umiejętności niestety ale myślę że powinno wystarczyć. Ująłem chyba wszystkie wymiary ale gdyby jeszcze jakiegoś brakło to dać znać.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Po dwóch miesiącach od zamówienia przyszła reszta gratów. Zapowiada się test na urlopie.
Kupiłem też kliny pod koła i przyznam że jest to porządny kawał plastiku. Dzieciarnia rośnie i hamak w Ence niestety za mały. Już ostatnio spałem w aucie ale żeby było jeszcze wygodniej to pasowałoby aby tył auta był wyżej.
Przednia obudowa ma podwójną blachę w dolnej części.
Kupiłem też kliny pod koła i przyznam że jest to porządny kawał plastiku. Dzieciarnia rośnie i hamak w Ence niestety za mały. Już ostatnio spałem w aucie ale żeby było jeszcze wygodniej to pasowałoby aby tył auta był wyżej.
Przednia obudowa ma podwójną blachę w dolnej części.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości