
Nasze Holowniki
Re: Nasze Holowniki
Nie ukradli tylko sprzedałem, żal było ale następca to Viki C 1,9 150KM już jest czeka tylko na hak... 

-
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek, 17 cze 2013, 22:11
Re: Nasze Holowniki
jacek45 pisze:Wątek na dotyczyć naszych aut ,którymi ciągamy nasze budki,a co jest![]()
Zapowiedż programu TVN.Ale Koledzy czy nikt nie ma czynnego,sprawnego holownika ?
W takim razie ja zaczynam.Po długim i może szczęśliwie zakończonym remoncie
planuję zaprząść do p-py Honde Civic 97.One się jeszcze nie widziały.Zobaczymy
co z tego spotkania wyniknie..Po próbach dam znać
.
honda civic 1.4 ???
to wysokoobrotowa wiertarka. Ma moc, ale bardzo źle znosi obciązeni9a większe niż ona sama. możesz mocno skrócić życie silnika.
Re: Nasze Holowniki
malinoispl pisze:...honda civic 1.4 ???...
... a Ty czym zanierzasz "pociągać"?
To napisałem ja, dworek 

Re: Nasze Holowniki
Wolnossącym dieslem z napędem na tylną oś, busem , terenówką, lub chociaż pickupem.
. Bez przesady - ludziska ciągają nasze budki Pandami, Felicjami, CC i innymi małymi autami. Moją budkę ciągało już 6-7 holowników i żaden od tego nie ucierpiał. Wszystko trzeba robić z głową 


Re: Nasze Holowniki
mój obecny holownik, z racji dużej mocy /44KM /....ciąga tylko namiotówkę
owszem, daje rade również N126b , ale .... słabo jest
ps.nmiotówka to SKIF 2M
tyle że ...''stjuningowana''
posiada wodę, gaz, kuchnie, szafy, WC , i oświetlenie LED
Ci co mają ''fejsa'' moga prześledzic historie przeróbek
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 777&type=3" target="_blank" target="_blank
owszem, daje rade również N126b , ale .... słabo jest

ps.nmiotówka to SKIF 2M
tyle że ...''stjuningowana''
posiada wodę, gaz, kuchnie, szafy, WC , i oświetlenie LED

Ci co mają ''fejsa'' moga prześledzic historie przeróbek
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 777&type=3" target="_blank" target="_blank
- Załączniki
-
- IMG_2102 (Large).JPG
- (123.32 KiB) Pobrany 254 razy
-
- t_dsc00485_small_146.jpg (89.24 KiB) Przejrzano 11182 razy
-
- 485617_449278951821763_1494149965_n.jpg (62.44 KiB) Przejrzano 11181 razy
Ostatnio zmieniony wtorek, 25 cze 2013, 10:44 przez gino, łącznie zmieniany 1 raz.
''zawsze najwięcej do powiedzenia mają Ci...którzy nic nie maja do powiedzenia''
nasze życie
https://picasaweb.google.com/115238765261463997053" target="_blank
nasze życie
https://picasaweb.google.com/115238765261463997053" target="_blank
- stef
- Fanklubowicz
- Posty: 276
- Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
- Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Dokładnie. Lekka budkę pociągniesz ale trzeba pomyśleć zanim się ktoś wybierze N-ką i Pandą w Karpaty 
Jednak mała moc to i prędkości inne. Ja jak ciągnę lekką przecież n-kę wolnossącą skoda 1.9sdi to mogę zapomnieć o 5 biegu. 4 i 70km/h to odpowiednia prędkość.
Ale już jak ciągnę xsara picasso 1.8 16V która ma chyba 114 czy 117 koni to 5 i spokojnie 70 i więcej się utrzymuje.

Jednak mała moc to i prędkości inne. Ja jak ciągnę lekką przecież n-kę wolnossącą skoda 1.9sdi to mogę zapomnieć o 5 biegu. 4 i 70km/h to odpowiednia prędkość.
Ale już jak ciągnę xsara picasso 1.8 16V która ma chyba 114 czy 117 koni to 5 i spokojnie 70 i więcej się utrzymuje.
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
Re: Nasze Holowniki
u mnie nie dość że 44KM to...jeszcze automat
co do holownika..bo zapomniałem napisać
jest to VW GARBUS 1500 AUTOMAT w oryginalnej wersji CABRIO KARMANN z września 67roku
w moim posiadaniu od lat 14
z niedźwiadowką, prędkość max 95km/h , podróżna 70-75km/h
z namiotówką max 110km/h, podróżna 85-90km/h
zużycie paliwka z przyczepką 9-12l/100km

co do holownika..bo zapomniałem napisać
jest to VW GARBUS 1500 AUTOMAT w oryginalnej wersji CABRIO KARMANN z września 67roku
w moim posiadaniu od lat 14

z niedźwiadowką, prędkość max 95km/h , podróżna 70-75km/h
z namiotówką max 110km/h, podróżna 85-90km/h
zużycie paliwka z przyczepką 9-12l/100km
''zawsze najwięcej do powiedzenia mają Ci...którzy nic nie maja do powiedzenia''
nasze życie
https://picasaweb.google.com/115238765261463997053" target="_blank
nasze życie
https://picasaweb.google.com/115238765261463997053" target="_blank
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Nasze Holowniki
VW GARBUS 1500 AUTOMAT w oryginalnej wersji CABRIO KARMANN z września 67roku
w moim posiadaniu od lat 14
Eeee, to wypasik. Pakuj autko i podczepiaj cepkę... w ten weekend będzie zlot garbusów w Krapkowicach w opolskim (przy A-4). Taki zestaw zrobi furorę.

Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
-
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek, 17 cze 2013, 22:11
Re: Nasze Holowniki
Ja jednak muszę tutaj zaznaczyć, że owszem można ciągnąć przyczepkę nawet maluchem wszak oznaczenie n 126 a,b,c,d,e nawiązywało do samochodu, który miał być głównym ciągnikiem - czyli Malczan.
Z drugiej strony musze przyznać, że jeśli ktoś chciałby jechać na dłuższą trasę to jednak polecałbym jazdę dieslem (nie benzyniakiem) i najlepiej o odpowiedniej mocy, prawda jest taka, że jazda autem o mocy 100 KM z przyczepą to trochę mordęga, bo albo spalanie kosmiczne, albo prędkość 60km/h
Z drugiej strony musze przyznać, że jeśli ktoś chciałby jechać na dłuższą trasę to jednak polecałbym jazdę dieslem (nie benzyniakiem) i najlepiej o odpowiedniej mocy, prawda jest taka, że jazda autem o mocy 100 KM z przyczepą to trochę mordęga, bo albo spalanie kosmiczne, albo prędkość 60km/h
- stef
- Fanklubowicz
- Posty: 276
- Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
- Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Dlaczego dieslem? Ja kiedyś ciągałem naprawdę ciężkie przyczepy swoim jeepem cherokee. 4l benz+gaz i było o niebo lepiej niż firmowym (nówka sztuka) Nissanem Navarą w dieslu. Niestety w tych nowych dieslach to trzeba dać po obrotach żeby to jechało - nie to co w starych wolnossących gdzie moment jest równy od samego dołu do góry. Oczywiście dawanie po obrotach to nie znaczy 4 czy 5 tyś
żebyśmy się dobrze zrozumieli.
Podobnie ciągnąłem przyczepę (towarówka z plandeką) oplem zafirą. I niestety też turbo dziura jest na tyle duża że trzeba ruszać prawie jak benzyniakiem i utrzymywać odpowiednie obroty podczas podjazdu pod górkę.
W tych nowszych dieslach to czuję się tak samo jak w moim benzyniaku. Trzeba utrzymywać odpowiednie obroty aby to jechało i miało wymagany moment.
Może trochę też źle na to patrzę bo porównuję albo z wolnossącym 1.9 sdi żony - gdzie moment jest fajny od samego dołu ale brak mocy wychodzi na podjazdach albo z ciężarówkami, gdzie wiadomo, trochę inaczej wygląda i sam moment i przełożenia.
Ogólnie to wolę mieć odpowiednio duży moment niż moc. Tak miałem w starym UAZie którym przyciągnąłem na przyczepie i krokwie na 2 dachy i cement i kupę innych rzeczy przy budowie. Prędkości nie potrzebowałem podczas jazdy, ale moment był na tyle fajny, że spokojnie na 3 biegu wjeżdżałem na dość duże górki.
W benzyniakach szczególnie tych 16V jest czasami problem z ruszeniem z przyczepa pod trawiastą górkę a jak jeszcze jest mokro to naprawdę robi się problem. Bo niestety trzeba utrzymywać obroty i niestety albo podpalimy sprzęgło albo nie ruszymy. Gdzie w skodzie 19.sdi czy jeepie 4l benz nie miałem takich problemów.

Podobnie ciągnąłem przyczepę (towarówka z plandeką) oplem zafirą. I niestety też turbo dziura jest na tyle duża że trzeba ruszać prawie jak benzyniakiem i utrzymywać odpowiednie obroty podczas podjazdu pod górkę.
W tych nowszych dieslach to czuję się tak samo jak w moim benzyniaku. Trzeba utrzymywać odpowiednie obroty aby to jechało i miało wymagany moment.
Może trochę też źle na to patrzę bo porównuję albo z wolnossącym 1.9 sdi żony - gdzie moment jest fajny od samego dołu ale brak mocy wychodzi na podjazdach albo z ciężarówkami, gdzie wiadomo, trochę inaczej wygląda i sam moment i przełożenia.
Ogólnie to wolę mieć odpowiednio duży moment niż moc. Tak miałem w starym UAZie którym przyciągnąłem na przyczepie i krokwie na 2 dachy i cement i kupę innych rzeczy przy budowie. Prędkości nie potrzebowałem podczas jazdy, ale moment był na tyle fajny, że spokojnie na 3 biegu wjeżdżałem na dość duże górki.
W benzyniakach szczególnie tych 16V jest czasami problem z ruszeniem z przyczepa pod trawiastą górkę a jak jeszcze jest mokro to naprawdę robi się problem. Bo niestety trzeba utrzymywać obroty i niestety albo podpalimy sprzęgło albo nie ruszymy. Gdzie w skodzie 19.sdi czy jeepie 4l benz nie miałem takich problemów.
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
-
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek, 17 cze 2013, 22:11
Re: Nasze Holowniki
stef pisze:Dlaczego dieslem? Ja kiedyś ciągałem naprawdę ciężkie przyczepy swoim jeepem cherokee. 4l benz+gaz i było o niebo lepiej niż firmowym (nówka sztuka) Nissanem Navarą w dieslu. Niestety w tych nowych dieslach to trzeba dać po obrotach żeby to jechało - nie to co w starych wolnossących gdzie moment jest równy od samego dołu do góry. Oczywiście dawanie po obrotach to nie znaczy 4 czy 5 tyśżebyśmy się dobrze zrozumieli.
Podobnie ciągnąłem przyczepę (towarówka z plandeką) oplem zafirą. I niestety też turbo dziura jest na tyle duża że trzeba ruszać prawie jak benzyniakiem i utrzymywać odpowiednie obroty podczas podjazdu pod górkę.
W tych nowszych dieslach to czuję się tak samo jak w moim benzyniaku. Trzeba utrzymywać odpowiednie obroty aby to jechało i miało wymagany moment.
Może trochę też źle na to patrzę bo porównuję albo z wolnossącym 1.9 sdi żony - gdzie moment jest fajny od samego dołu ale brak mocy wychodzi na podjazdach albo z ciężarówkami, gdzie wiadomo, trochę inaczej wygląda i sam moment i przełożenia.
Ogólnie to wolę mieć odpowiednio duży moment niż moc. Tak miałem w starym UAZie którym przyciągnąłem na przyczepie i krokwie na 2 dachy i cement i kupę innych rzeczy przy budowie. Prędkości nie potrzebowałem podczas jazdy, ale moment był na tyle fajny, że spokojnie na 3 biegu wjeżdżałem na dość duże górki.
W benzyniakach szczególnie tych 16V jest czasami problem z ruszeniem z przyczepa pod trawiastą górkę a jak jeszcze jest mokro to naprawdę robi się problem. Bo niestety trzeba utrzymywać obroty i niestety albo podpalimy sprzęgło albo nie ruszymy. Gdzie w skodzie 19.sdi czy jeepie 4l benz nie miałem takich problemów.
Dlaczego dieslem? Ponieważ ze względu na swoją konstrukcję silniki diesla lepiej znoszą pracę pod obciążeniem niż benzyniaki (smarujące właściwości paliwa, brak efektu przegrzania się silnika, wolniejsze nagrzewanie itp.) Oczywiście zgadzam się, że najlepszym samochodem do ciągnięcia przyczepy jest mercedes beczka 300 D, albo 400 D bo moment obrotowy ma taki, że Stara można tym ciągnąć.

Najważniejsze jest jednak nie to ile koni ma samochód, a jaki posiada moment obrotowy. Sam widziałem np. 140 konną japońską wiertarkę (honda), która nie mogła ruszyć z miejsca z niewiadem bo.... zbyt mały moment. Przeliczony na wagę samochodu (800 kg), a sama przyczepa 600 kg - wiec autko ni huhu jechać nie chce.
Wcale się nie dziwię też, ze jechało się lepiej cherokeem 4,2 l niż jakimś dieslem 2.0 TDI.

bo ilość koników i moment tego jeepa jest zbliżony do samochodu ciężarowego. (warto zwrócić uwagę, że do dziś samochody jeep`a są wzorowane konstrukcyjnie na swoich militarnych pierwowzorach). Zatem zasadniczo się zgadzam, z tą uwagą, że gdybyśmy wzięli porównawczo 2 takie same silniki diesla i benzynę o tej samej mocy i zbliżonym momencie, to diesel lepiej by się sprawował (oczywiście mówimy o sdi), bo tdi jak sam Pan zauważył, trochę inna zabawka, a i tak trzeba niezbyt go cisnąć, aby nie wykończyć turbo...
Re: Nasze Holowniki
A nam się zmienił ostatnio holownik - po 11 holownikach zasilanych LPG w końcu dojrzałem do DIESLA
1,9 TDi - 110 koni ( 110 to było 11 lat temu
)
I zaraz we wtorek jedziemy z tą mniejszą Niewiadką na parę dni na wakacje.
Zobaczymy jak będzie , ale próba wypadła wręcz rewelacyjne ......
Kolego Moderatorze
Wielkość zdjęcia!
PS. zmniejszyłem...
1,9 TDi - 110 koni ( 110 to było 11 lat temu


I zaraz we wtorek jedziemy z tą mniejszą Niewiadką na parę dni na wakacje.
Zobaczymy jak będzie , ale próba wypadła wręcz rewelacyjne ......
Kolego Moderatorze
Wielkość zdjęcia!
PS. zmniejszyłem...
- Załączniki
-
- Skoda + 126.JPG (118.91 KiB) Przejrzano 10139 razy
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nasze Holowniki
Ładny zakup.
Gratulacje.
Gratulacje.
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Nasze Holowniki
No ładne cacko!!! Gratulacje, niech się sprawia 

Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: Nasze Holowniki
Mi się też podoba, tak sobie myślę, od jakiegoś czasu, że jak sprzedam moją Foczkę to następny będzie właśnie Skodilak.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości