Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Czy ja dobrze rozumiem, że tutaj jeszcze są zaciśnięte baryłki jak w instalacji z miedzi?
Chodzi mi o podłączenie końcówek z zaciśniętym przewodem do śrubunku trumy lub wielozaworu.
Chodzi mi o podłączenie końcówek z zaciśniętym przewodem do śrubunku trumy lub wielozaworu.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Dokładnie tak. Na złączkę Faro dajesz docisk i baryłkę. Skręcasz to jak w przypadku miedzi.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
RAFALSKI pisze:Dokładnie tak. Na złączkę Faro dajesz docisk i baryłkę. Skręcasz to jak w przypadku miedzi.
Myślałem, że ten system eliminuje baryłki. Ale widzę że byłem w błędzie.
Przy instalacjach samochodowych lpg zastosowanie tego systemu przy dedykowanych podzespołach może ma sens, natomiast w przyczepie gdzie i tak musimy zastosować baryłki jak do miedzi już mniej.
Dziękuję za wyjaśnienia.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Przepraszam że zaśmiecam, ale .....
znalazłem odpowiedz na pytanie o tankowanie butli samochodowej lpg czystym propanem z butli 11 kg, zresztą w drugą stronę też.
Nie znalazłem natomiast informacji o przelewaniu z butli 11kg za pomocą grawitacji.
Chyba nie takie proste co?
znalazłem odpowiedz na pytanie o tankowanie butli samochodowej lpg czystym propanem z butli 11 kg, zresztą w drugą stronę też.
Nie znalazłem natomiast informacji o przelewaniu z butli 11kg za pomocą grawitacji.
Robcio pisze:fortis pisze:Tarapukuara pisze:Hej, a jak tam zatankować na zimowy wypad czysty propan?
można przelać z butli z czystym propanem, [...]
Napisz w jaki sposob przelewales czysty propan ze zwyklej butli do butli samochodowej.
Naskrobane Tapatalk'iem.
Chyba nie takie proste co?
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Witajcie
Czy ktoś ma może zbędny element (wskazany strzałką) zamka kufra w N126n?
Kupiłem taki jak na fotce poniżej i jak widzicie posiada nieodpowiednią blaszkę.
Darius ma, ale w całości, a ja potrzebuję wyłącznie tę blaszkę.
Może komuś się gdzieś zawieruszyła i jest zbędna ...
Czy ktoś ma może zbędny element (wskazany strzałką) zamka kufra w N126n?
Kupiłem taki jak na fotce poniżej i jak widzicie posiada nieodpowiednią blaszkę.
Darius ma, ale w całości, a ja potrzebuję wyłącznie tę blaszkę.
Może komuś się gdzieś zawieruszyła i jest zbędna ...
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5942647963 niestety trochę droga przesyłka.
reflexes z tapatalk
reflexes z tapatalk
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Ooooo dzięki.
Nie widziałem na allegro samej blaszki - tylko cały zamek.
Mają sklep firmowy w W-wie to w poniedziałek podjadę i kupię.
Bardzo dziękuje za linka.
Nie widziałem na allegro samej blaszki - tylko cały zamek.
Mają sklep firmowy w W-wie to w poniedziałek podjadę i kupię.
Bardzo dziękuje za linka.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Faktycznie, zapomniałem, że Ty teraz słoik 

Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Miałem gdzieś takie cudo ...jutro sprawdzę .
- Mobil-Zasada
- Posty: 374
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Z butli do butli przelewa się z wykorzystaniem węża z odpowiednimi końcówkami aby nakręcić na butle. I nic więcej. Tak samo można przelać gaz z butli 11kg do 3kg i tak samo można go przelać z 11kg do samochodowego wlewu gazu.
Jedenastkę stawiasz do góry dnem i gaz leci.
Gazownicy przy serwisowaniu instalacji samochodowych robią tak samo. Jak montowałem instalację w moim aucie to przelali mi kilka litrów celem odpalenia instalacji i ustawienia. Tak samo jak w drugim aucie wymieniałem butle bo skończyła jej się homologacja. Do nowej wlali trochę gazu z jedenastki i odpalili auto na gazie celem ustawień.
Jedenastkę stawiasz do góry dnem i gaz leci.
Gazownicy przy serwisowaniu instalacji samochodowych robią tak samo. Jak montowałem instalację w moim aucie to przelali mi kilka litrów celem odpalenia instalacji i ustawienia. Tak samo jak w drugim aucie wymieniałem butle bo skończyła jej się homologacja. Do nowej wlali trochę gazu z jedenastki i odpalili auto na gazie celem ustawień.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Mobil-Zasada pisze:Z butli do butli przelewa się z wykorzystaniem węża z odpowiednimi końcówkami aby nakręcić na butle. I nic więcej. Tak samo można przelać gaz z butli 11kg do 3kg i tak samo można go przelać z 11kg do samochodowego wlewu gazu.
Jedenastkę stawiasz do góry dnem i gaz leci.
Gazownicy przy serwisowaniu instalacji samochodowych robią tak samo. Jak montowałem instalację w moim aucie to przelali mi kilka litrów celem odpalenia instalacji i ustawienia. Tak samo jak w drugim aucie wymieniałem butle bo skończyła jej się homologacja. Do nowej wlali trochę gazu z jedenastki i odpalili auto na gazie celem ustawień.
To ja wam jeszcze proponuje podgrzać butle 11kg żeby było większe ciśnienie. Wtedy więcej się przeleje i szybciej.




Tak. Takie rzeczy można wyczytać i później wypisywać na forum. Jeszcze ktoś uwierzy.
Jak w końcu ktoś przeleje ten propan to niech zrobi fotorelacje, a jeszcze lepiej film. Powodzenia.
Jeszcze raz przepraszam za ot, ale nie mogłem się powstrzymać.
-
- Posty: 727
- Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Zbytnio nie widzę sensu przelewania gazu z butli stalowej 11kg do samochodowej w dobie tak licznych stacji lpg w Polsce.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
...ale w tym konkretnym przypadku chodzi o zatankowanie butli samochodowej czystym propanem [na zimowy wyjazd]. Na stacjach LPG takowego nie dostaniesz, ale mozna go dostac w butlach 11kg [dokladnie 10kg].BobBudowniczy pisze:Zbytnio nie widzę sensu przelewania gazu z butli stalowej 11kg do samochodowej w dobie tak licznych stacji lpg w Polsce.
Jednak przelanie np. 20kg czystego propanu z dwoch butli stalowych do butli samochodowej moze nie byc latwe... i pewnie zaden z kolegow wypowiadajacych sie na ten temat w ogole tego nie robil. Rowniez tego nie robilem, jednak odpowiedz chcialbym otrzymac wiarygodna i pewna, a nie ze cos tam, ktos tam widzial i ze odwrocil i lecialo





SQ8KMY via Icom D-Star
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Można przelać potrzebna pompa ręczna do LPG (tu strona do kupna takiej pompy ESSKA.pl -nazwa gaz pompa ręczna tłokowa GPL BINDA) W latach 90-tych kupowałem podobną za 700zł i przelewałem ,trochę namachać się trzeba.
Bezpośredni link
https://www.esska-tech.pl/esska_pl_s/Gaz-pompa-reczna-tlokowa-GPL-Binda-2518GPLGasOT-7110.html,adsource=sb_stdbookmark&mobile=1
Robert
Bezpośredni link
https://www.esska-tech.pl/esska_pl_s/Gaz-pompa-reczna-tlokowa-GPL-Binda-2518GPLGasOT-7110.html,adsource=sb_stdbookmark&mobile=1
Robert
-
- Posty: 727
- Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac
Czytałem dość konkretne opracowanie wraz z rzetelnymi testami na temat czystego propanu zastosowanego w karawaningu i wcale tak kolorowo z tym gazem nie jest... Poza jego właściwościami w niskiej temperaturze nie widzę innych plusów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości