n132 - remont czas zacząć
Re: n132 - remont czas zacząć
No kurde powiem, że patent z szybą jest bardzo...... interesujący....
Szczerze to alternatywa do oryginalnej jest super...
Gratuluję pomysłu i wykonania...
Szczerze to alternatywa do oryginalnej jest super...
Gratuluję pomysłu i wykonania...
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy "nową" N126NT
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3200km i 14 nocy "nową" N126NT
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: n132 - remont czas zacząć
Wyjatkowo oraz ciekawie wyglada prostokatne okno bez zaoblonych naroznikow... przyczepka wydaje sie byc bardziej nowoczesna.
Brawo!
Brawo!

SQ8KMY via Icom D-Star
-
- Posty: 304
- Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 10:32
- Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
Re: n132 - remont czas zacząć
I przyciemnić można bezproblemowo, ciekawe jak z szczelnością, pewnie z większą siłą musi być dociśnięta do uszczelki.
Re: n132 - remont czas zacząć
Robcio pisze:Wyjatkowo oraz ciekawie wyglada prostokatne okno bez zaoblonych naroznikow... przyczepka wydaje sie byc bardziej nowoczesna.
Brawo!
Myślę, że nie tylko o narożniki dają "polotu" przyczepie. Wg mnie tutaj więcej daje "płaszczyzna" szyby.
Karolus pisze:No kurde powiem, że patent z szybą jest bardzo...... interesujący....
Szczerze to alternatywa do oryginalnej jest super...
Gratuluję pomysłu i wykonania...
Czy taka alternatywa jest dobrym rozwiązaniem okaże się po zimie. Nie wiem jak zachowa się folia samochodowa na poliwęglanie. Chorwackie upały jej bardzo nie zaszkodziły. Zobaczymy co się będzie działo po 20 stopniowych mrozach.
niebieski-n2 pisze:I przyciemnić można bezproblemowo, ciekawe jak z szczelnością, pewnie z większą siłą musi być dociśnięta do uszczelki.
Szyby są szczelne, co prawda nie jeździłem w dużych ulewach, ale lałem wodę z węża. Na postoju przy konkretnych ulewach szczelnie.
Co do siły dociśnięcia, to na pewno jest większa niż przy typowych szybach. Uszczelki mam nówki mięciutkie, więc nie ma problemu. Przy twardych starych uszczelkach nie ma szans na szczelne dociśniecie takiej szyby. Trzeba tu jeszcze dodać że zawias musiałem "odsunąć" od laminatu poprzez zastosowanie płaskownika al.
Re: n132 - remont czas zacząć
Rozwiązanie świetle i wizualnie wygląda to bardzo dobrze.
Moje pytanie czy te ramki alu, które usztywniają poliwęglan są przyklejone i malowane?
Moje pytanie czy te ramki alu, które usztywniają poliwęglan są przyklejone i malowane?
Niewiadów n121 '93 mydelniczka (09.2016-05.2020)
Re: n132 - remont czas zacząć
kaiman pisze:Rozwiązanie świetle i wizualnie wygląda to bardzo dobrze.
Moje pytanie czy te ramki alu, które usztywniają poliwęglan są przyklejone i malowane?
Ramki są malowane na czarno i wklejone.
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: n132 - remont czas zacząć
Szyba pierwsza klasa. Bardzo mi się podoba.
Nie myślałeś o klejeniu podwójnie?
Pomocne mogą być doświadczenia CornBlumenBlau
Nie myślałeś o klejeniu podwójnie?
Pomocne mogą być doświadczenia CornBlumenBlau
Re: n132 - remont czas zacząć
http://forum.karawaning.pl/topic/11598- ... /?p=287864 szyba z plexy, podwójna, przyciemniana.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: n132 - remont czas zacząć
Efekt naprawdę super. Powiedz jeszcze jak dużo trzeba odsadzić listwę zawiasu od laminatu?
...
...
Re: n132 - remont czas zacząć
Między listwą, a laminatem jest włożony plaskownik aluminiowy grubości 8 albo 10 mm.
Co do szyb podwójnych to myślę że w przypadku niewiadówki bedzie to po pierwsze nie ciekawe wygladało i po drugie kosztowne do wykonania.
Reflex pokazał link który mnie w pewien sposób zainspirował do takich prac. Tylko tyle że w tej przyczepie szyba po klejeniu ma grubości okolo 20mm i jest schowana w ramkę okna. Jakoś nie widzę w niewiadówce okna przedniego i tylnego odstajacego jeszcze 1,5 cm. Druga sprawa to przyciemnienie. Ta jak w linku oklejanie folią po zewnętrznej stronie to na czołowej szybie troche nieporozumienie. Owady, kamienie i inne świństwa z taką folia by zrobiły meksyk po jednym dalszym wyjeździe. I trzecia sprawa to cena. Mnie jedna szyba kosztowała w granicach 150 zł. Jesli mialbym robić w takim systemie jak kolega z karawaning.pl to kosztowała by pewnie z 600zł jak nie wiecej. Przy takich pieniądzach kupiłbym przyciemnianą z niewiadowa bez żadnego rzeźbienia i kombinowania.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Co do szyb podwójnych to myślę że w przypadku niewiadówki bedzie to po pierwsze nie ciekawe wygladało i po drugie kosztowne do wykonania.
Reflex pokazał link który mnie w pewien sposób zainspirował do takich prac. Tylko tyle że w tej przyczepie szyba po klejeniu ma grubości okolo 20mm i jest schowana w ramkę okna. Jakoś nie widzę w niewiadówce okna przedniego i tylnego odstajacego jeszcze 1,5 cm. Druga sprawa to przyciemnienie. Ta jak w linku oklejanie folią po zewnętrznej stronie to na czołowej szybie troche nieporozumienie. Owady, kamienie i inne świństwa z taką folia by zrobiły meksyk po jednym dalszym wyjeździe. I trzecia sprawa to cena. Mnie jedna szyba kosztowała w granicach 150 zł. Jesli mialbym robić w takim systemie jak kolega z karawaning.pl to kosztowała by pewnie z 600zł jak nie wiecej. Przy takich pieniądzach kupiłbym przyciemnianą z niewiadowa bez żadnego rzeźbienia i kombinowania.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Re: n132 - remont czas zacząć
...zdaje sie, ze na tamtej szybie nie ma folii zaciemniajacej, tylko ta 3mm zewnetrzna warstwa plexi jest w kolorze brazowym.grzesiek0 pisze:[...]Druga sprawa to przyciemnienie. Ta jak w linku oklejanie folią po zewnętrznej stronie to na czołowej szybie troche nieporozumienie. Owady, kamienie i inne świństwa z taką folia by zrobiły meksyk po jednym dalszym wyjeździe. [...]

SQ8KMY via Icom D-Star
Re: n132 - remont czas zacząć
Robcio pisze:...zdaje sie, ze na tamtej szybie nie ma folii zaciemniajacej, tylko ta 3mm zewnetrzna warstwa plexi jest w kolorze brazowym.grzesiek0 pisze:[...]Druga sprawa to przyciemnienie. Ta jak w linku oklejanie folią po zewnętrznej stronie to na czołowej szybie troche nieporozumienie. Owady, kamienie i inne świństwa z taką folia by zrobiły meksyk po jednym dalszym wyjeździe. [...]
Masz Robert rację. To jest brązowa plexi. Widocznie pomyliło mi się z innym wątkiem.
Tak czy inaczej w moim przypadku zakup barwionego poliwęglanu jest bardzo trudny, a nawet niemożliwy.
Re: n132 - remont czas zacząć
Ostatnimi czasy zamontowałem trumę SL3002.
Carvera, musiałem sprzedać bo był za mały do 132
Maksymalną temperaturę jaką dzięki niemu osiągnąłem w przyczepie przy temperaturze 0st na zewnątrz było około 20st.
Jego moc 1,8kW jest zdecydowanie za mała.
Z trumą nie ma takiego problemu. Grzeje "jak głupia".

Carver ma jeszcze jedną podstawową wadę. W Polsce nie można do niego dostać części zamiennych. Trzeba ściągać całe podzespoły z Anglii, które nie są tanie. Mało tego, sklepy nie wysyłają do Polski.
Carvera, musiałem sprzedać bo był za mały do 132

Maksymalną temperaturę jaką dzięki niemu osiągnąłem w przyczepie przy temperaturze 0st na zewnątrz było około 20st.
Jego moc 1,8kW jest zdecydowanie za mała.
Z trumą nie ma takiego problemu. Grzeje "jak głupia".

Carver ma jeszcze jedną podstawową wadę. W Polsce nie można do niego dostać części zamiennych. Trzeba ściągać całe podzespoły z Anglii, które nie są tanie. Mało tego, sklepy nie wysyłają do Polski.
- pawlo fiona n126e
- Fanklubowicz
- Posty: 945
- Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: n132 - remont czas zacząć
W takim razie Carver nie nadaje się do dużych przyczep? Za słaby?
U mnie znowu za dużo mocy i nie da rady stale grzać (za gorąco) nawet na minimum.
Zobaczę jeszcze u znajomego jaka moc w Angielce (będzie w Bieszczadach), nie narzeka chwali że ciepło.
Ale najważniejsze że trafiłeś coś co Ci pasuje.
U mnie znowu za dużo mocy i nie da rady stale grzać (za gorąco) nawet na minimum.
Zobaczę jeszcze u znajomego jaka moc w Angielce (będzie w Bieszczadach), nie narzeka chwali że ciepło.
Ale najważniejsze że trafiłeś coś co Ci pasuje.
Re: n132 - remont czas zacząć
Coraz lepiej to wygląda 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości