rama przyczepy

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
ernest_k
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 25 paź 2008, 22:35
Lokalizacja: Koziegłowy k/Poznania

rama przyczepy

Postautor: ernest_k » niedziela, 25 sty 2009, 18:05

cześć, mam do was pytanie. rama mojej przyczepki była w opłakanym stanie wiec postanowiłem ją wzmocnić i właśnie wtedy zauważyłem coś dziwnego, wzmacniałem dyszel kontownikami, odmierzyłem pierwszy kontownik, został docięty, przekonany byłem ze powinny być równe więc drugi odmierzyłem od pierwszego. po przyłorzeniu okazało sie że jest inna długość, jedna część dyszla jest dłuższa od drugiej o jakieś 3 cm, gdy zacząłem mierzyc w różnych czesciach ramy okazuje sie że cała jest tak zrobiona, tak samo oś jest zamontowana, otwory nie są jakoś symetrycznie powiercone tylko jakoś tak dziwnie jakby mocowana była na chybił trafił, czy to jest normalne? prowadzi sie dobrze, nie ucieka, czy to nie ma żadnego wpływu na jazde i żywotność opon? czy w waszych też jest tak ??
Ostatnio zmieniony niedziela, 25 sty 2009, 19:26 przez ernest_k, łącznie zmieniany 1 raz.
n126a 76`+ peugeot 605 2.0

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: rama przyczepy

Postautor: jedrek101 » niedziela, 25 sty 2009, 18:17

ja nie mierzyłem odległości i długości poszczególnych elementów, ale podczas czyszczenia ramy przed malowaniem stwierdziłem że ja bym lepiej pospawał niektóre elementy , wytrzymały 30 lat i nie estetyka połączeń jest istotna, poza tym pod budką nic nie widać :wink:

Awatar użytkownika
ernest_k
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 25 paź 2008, 22:35
Lokalizacja: Koziegłowy k/Poznania

Re: rama przyczepy

Postautor: ernest_k » niedziela, 25 sty 2009, 18:28

no ja co prawda nie mam teraz po spawane jakoś super :D ale zdziwiło mnie że fabryka tak zrobiła, ciekawy jestem tylko czy ma to jakiś wpływ na prowadzenie, no i niedawno kupiłem nowe opony i zastanawiam sie czy jak je założe to czy nie będą sie jakoś dziwnie zużywać?
n126a 76`+ peugeot 605 2.0

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: rama przyczepy

Postautor: kotek » niedziela, 25 sty 2009, 20:50

W swojej poprzedniej przyczepie wzmacniałem dyszel. Jak mierzyłem ramiona były równe, natomiast kratownica pod budą nie była symetryczna.
Obrazek
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
ernest_k
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 25 paź 2008, 22:35
Lokalizacja: Koziegłowy k/Poznania

Re: rama przyczepy

Postautor: ernest_k » niedziela, 25 sty 2009, 21:25

nawet cała oś jest jakoś przesunięta, ale to jest fabryka, miejmy nadzieje że tak ma być :D
n126a 76`+ peugeot 605 2.0

Awatar użytkownika
ernest_k
Posty: 70
Rejestracja: sobota, 25 paź 2008, 22:35
Lokalizacja: Koziegłowy k/Poznania

Re: rama przyczepy

Postautor: ernest_k » niedziela, 25 sty 2009, 21:31

kotek pisze:W swojej poprzedniej przyczepie wzmacniałem dyszel. Jak mierzyłem ramiona były równe, natomiast kratownica pod budą nie była symetryczna.

a jak tam opony? nic sie nie dzieje?
n126a 76`+ peugeot 605 2.0

jacek45
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 718
Rejestracja: wtorek, 12 lut 2008, 17:15
Lokalizacja: Opole

Re: rama przyczepy

Postautor: jacek45 » niedziela, 25 sty 2009, 21:51

Powiem otwarcie,że mnie to dziwi.Do pierwszej przyczepy robiłem ramę
wg wzoru fabrycznego i wszystko było dokładnie symetryczne i wszystkie kąty
jednakowe i "proste", czy jednak ta twoja rama nie jest zwichrowana?
Przeglądając książki też widać ,że ramy są symetryczne.

Awatar użytkownika
kotek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: rama przyczepy

Postautor: kotek » niedziela, 25 sty 2009, 22:24

Zjeździłem pare tysięcy km i po pięciu latach wymieniałem ze starości. Zużyte były równo.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości