N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: wtorek, 5 lip 2011, 12:37
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Konstrukcja stołu to ramka, potem sklejka i laminat. Przy czym ramka jest nie z litego drewna a z kilku warstw sklejonej sklejki, z tego co mnie pamięć nie myli. Moge sprawdzić dokładnie w weekend.
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Z czego ona jest to mało istotne. Ważniejsze jest jaka szeroka jest ramka, bo musiałbym obciąć przynajmniej po 1 cm na stronę (dokładnie jeszcze nie mierzyłem ale tak na oko).
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
"zciachałem" po 1cm z każdej strony i coś jeszcze ramki zostało, stół w pozycji leżącej założyłem i poduchy na to, córki wygłupiały się na tym ponad dwie godziny (są moimi testerami wytrzymaości) i nic się z blatem nie wydażyło -ni rozłazi się, nie pęka, więc jestem "dobrej myśli"
To napisałem ja, dworek 

Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
O i o taką opinię mi chodziło. Dzisiaj prawdopodobnie wstawiam szafę ale myślę, że koło weekendu się do tego przymierzę i przerobie to u siebie.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
No to lecimy dalej z tematem. Dzisiaj swoje miejsce znalazła szafa ubraniowa. Trochę walki z nią było ale się udało. Trzeba było ją skrócić, bo niestety oryginalnie miała 182 cm, a to sporo za dużo tym bardziej, że sufit raczej do prostych nie należy. Niestety jej szerokość jest ciut mniejsza niż rozstaw listew wlaminowanych w ścianę, przez co z jednej strony musiałem ją mocować od zewnątrz. Dałem ładne plastikowe kątowniki i jest "bez tragedii". Najważniejsze, że po taniości. Po szafie przyszła kolej na stół a dokładnie uchwyt do mocowania w pozycji "na dzień". Zrobiłem go z kawałka aluminiowego profilu kwadratowego 20x20mm. Na koniec poszły dwa wieszaczki na bok szafy i poprawka wczoraj zamontowanych wywietrzników, które nie chciały się otwierać.
Jutro drobne zakupy i zaczynam ostatni element wnętrza czyli łóżko piętrowe dla szkodników.
Jutro drobne zakupy i zaczynam ostatni element wnętrza czyli łóżko piętrowe dla szkodników.
- Załączniki
-
- IMG_20130606_194339.jpg (225.45 KiB) Przejrzano 10550 razy
-
- IMG_20130606_194426.jpg (237.79 KiB) Przejrzano 10550 razy
-
- IMG_20130606_194348.jpg
- (224.55 KiB) Pobrany 697 razy
-
- IMG_20130606_195049.jpg
- (230.24 KiB) Pobrany 697 razy
-
- IMG_20130606_195059.jpg (233.44 KiB) Przejrzano 10550 razy
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Niestety jej szerokość jest ciut mniejsza niż rozstaw listew wlaminowanych w ścianę, przez co z jednej strony musiałem ją mocować od zewnątrz.
Hej kolego, chyba wcale nie musiałeś tak montować. Jeśli odległość ścian bocznych szafy odpowiada odległosci listew na ścianie cepki, to najperw przykręcasz kątowniki do listew w cepce, ale PRZECIWSOBNIE tzn oba kątem prostym do wewnętrznej, potem "nakładasz" szafę na listwy i masz katowniki po wewnetrznej, czyli do siebie i powinno być po kłopocie. Teraz przesunąłeś ją w kierunku łózka, stąd wyszła Ci jedna listwa wewnątrz, a druga na zewnątrz szafy

Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Może oryginalnie tak było ale i tak końce tych kątowników by wystawały na zewnątrz, próbowałem takiej przymiarki. W sumie to wystarczyłoby żeby szafa była o 1-2 cm szersza i już dałoby się ją złapać od wewnątrz. Robiąc tak jak piszesz musiałbym zostawić małą szparę między łóżkiem a szafą a tego i ze względu na estetykę, problemy ze sprzątaniem zakamarków wolę uniknąć. Poza tym Poza tym szafa przylegająca do łóżka zyskuje trochę sztywności, którą straciła po wykonaniu wycięcia na nadkole. Jak znajdę chwilę, to może przykręcę dodatkową listewkę na całej wysokości szafy zamiast tych plastikowych kątowników a później okleję to wykładziną i będzie jeszcze lepiej.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Spoko, oglądnąłem fotkę i taki pomysł mi wpadł do głowy, ale jak wszystko trzyma, to super. Fajna robota z cepką. 

Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Wiem, że już nikt mnie nie czyta ale popiszę sobie, bo co mam lepszego do roboty
Piętrowe łóżko zaczęło nabierać kształtów. Cała robota to totalna improwizacja i wszystko wymyślane na poczekaniu i na bieżąco. Jak już wcześniej wspominałem stolarstwo nie jest moim ulubionym zajęciem ale na tą chwilę, moim oczywiście zdaniem
, efekty są akceptowalne.
Łóżko w całości wykonane z kantówki 50x30mm. Dół podniesiony o 10 cm a pod podłogą łóżka miejsce na wrzucenie jakiegoś drobnego asortymentu. Góra jeszcze czeka na podłogę, która będzie wykonana z tych samych paneli co podłoga w budzie i jakąś barierkę zabezpieczającą przed wypadnięciem. Konstrukcja przeznaczona dla dzieci ale przeszła próbę obciążenia około 80kg i wszystko stoi stabilnie więc dzieciaka około 25 kg wytrzyma bez problemu. Oczywiście wszystkie wystające śruby zostaną obcięte a dla komfortu przyjdą jeszcze 10 centymetrowe materace piankowe. Poniżej kilka fotek.

Piętrowe łóżko zaczęło nabierać kształtów. Cała robota to totalna improwizacja i wszystko wymyślane na poczekaniu i na bieżąco. Jak już wcześniej wspominałem stolarstwo nie jest moim ulubionym zajęciem ale na tą chwilę, moim oczywiście zdaniem

Łóżko w całości wykonane z kantówki 50x30mm. Dół podniesiony o 10 cm a pod podłogą łóżka miejsce na wrzucenie jakiegoś drobnego asortymentu. Góra jeszcze czeka na podłogę, która będzie wykonana z tych samych paneli co podłoga w budzie i jakąś barierkę zabezpieczającą przed wypadnięciem. Konstrukcja przeznaczona dla dzieci ale przeszła próbę obciążenia około 80kg i wszystko stoi stabilnie więc dzieciaka około 25 kg wytrzyma bez problemu. Oczywiście wszystkie wystające śruby zostaną obcięte a dla komfortu przyjdą jeszcze 10 centymetrowe materace piankowe. Poniżej kilka fotek.
- Załączniki
-
- IMG_20130611_191417.jpg (121.22 KiB) Przejrzano 10434 razy
-
- IMG_20130611_191435.jpg (124.24 KiB) Przejrzano 10434 razy
-
- IMG_20130611_191506.jpg (88.18 KiB) Przejrzano 10434 razy
-
- IMG_20130611_191518.jpg (74.51 KiB) Przejrzano 10434 razy
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy

Sam myślę o piętrusku i przeglądałem inne wersje rozmieszczenia przestrzeni.
A Twoje Łóżko bardzo ładnie wygląda i ciekawa aranżacja wnętrza .
Mógłbyś napisać wymiary tzn ile od podłogi , ile przestrzeni do spania i ile masz do sufitu od 2 kondygnacji ?
- ChieftainY2k
- Posty: 69
- Rejestracja: czwartek, 14 kwie 2011, 18:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Fajnie to wygląda, dobra robota 

N126n :: Fiat Doblo II :: http://www.CzeskiMarket.pl
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Dziękuję za pochwały. Daleko temu do ideału ale cieszę się, że się podoba.
Wymiary w przybliżeniu z tego co pamiętam, bo dokładnie nie mierzyłem, a jak pisałem wszystko było wymyślane na bieżąco, bo żadnego projektu.
Parter od podłogi 10 cm, I piętro od podłogi jakieś 70 cm ile zostaje do sufitu to nie wiem. Długość spania to koło 195 cm, a szerokość w głowie, czyli przy komodzie 70 cm, a w nogach około 50-60 cm. Patrząc na elementy konstrukcyjne przyczepy łatwo możesz sobie to pomierzyć.
Wszystko skręcane śrubami M6 z zamkiem oraz wkrętami do kartongipsu. Do minimum chciałem ograniczyć użycie wszelkich okuć i tylko krótsza noga do drabinki jest skręcona z górną kantówką na blachę, stopień po prawej stronie na kątownik i wszystkie kantówki wzdłuż na małe kątowniki (uznałem, że wiercenie w poprzeczkach pod śruby może osłabić konstrukcję). Pod podłogą na parterze jest jeszcze ramka zrobiona z płyty meblowej. Muszę do tych płyt dorobić jakieś taśmy aby łatwiej się je podnosiło w celu wykorzystania tej przestrzeni na jakieś drobiazgi. No i muszę jeszcze pomalować (lakierem bezbarwnym albo olejem do drewna) wszystkie elementy z żywego drewna żeby uniknąć brudzenia.
Koszt wykonania to 8 sztuk kantówek 30x50x2000 mm po 11.99 zł, trochę śrub i wkrętów za jakieś 20 zł. Płyty miałem z mebli, które posłużyły do budowy komody i szafy ubraniowej.
Wymiary w przybliżeniu z tego co pamiętam, bo dokładnie nie mierzyłem, a jak pisałem wszystko było wymyślane na bieżąco, bo żadnego projektu.
Parter od podłogi 10 cm, I piętro od podłogi jakieś 70 cm ile zostaje do sufitu to nie wiem. Długość spania to koło 195 cm, a szerokość w głowie, czyli przy komodzie 70 cm, a w nogach około 50-60 cm. Patrząc na elementy konstrukcyjne przyczepy łatwo możesz sobie to pomierzyć.
Wszystko skręcane śrubami M6 z zamkiem oraz wkrętami do kartongipsu. Do minimum chciałem ograniczyć użycie wszelkich okuć i tylko krótsza noga do drabinki jest skręcona z górną kantówką na blachę, stopień po prawej stronie na kątownik i wszystkie kantówki wzdłuż na małe kątowniki (uznałem, że wiercenie w poprzeczkach pod śruby może osłabić konstrukcję). Pod podłogą na parterze jest jeszcze ramka zrobiona z płyty meblowej. Muszę do tych płyt dorobić jakieś taśmy aby łatwiej się je podnosiło w celu wykorzystania tej przestrzeni na jakieś drobiazgi. No i muszę jeszcze pomalować (lakierem bezbarwnym albo olejem do drewna) wszystkie elementy z żywego drewna żeby uniknąć brudzenia.
Koszt wykonania to 8 sztuk kantówek 30x50x2000 mm po 11.99 zł, trochę śrub i wkrętów za jakieś 20 zł. Płyty miałem z mebli, które posłużyły do budowy komody i szafy ubraniowej.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Fajne wykonanie. Gratulacje. Zaciekawiło mnie mocowanie stołu? Jak ono wygląda w N-ce?
Ja zastanawiam się nad zmianą mocowania u mnie w "e" bo każe zakładanie stołu kiedy widzę jak "chodzi" cała płyta okienna prosi się o zawał...
Ja zastanawiam się nad zmianą mocowania u mnie w "e" bo każe zakładanie stołu kiedy widzę jak "chodzi" cała płyta okienna prosi się o zawał...
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
reflexes mam prośbę, podaj linka do sprzedawcy u którego kupowałeś wykładziny do wyklejania ścian. Z tego co pamiętam kupowałeś je przez internet. Coś mnie naszło i myślę, że chyba zdążę wymienić u siebie tapicerkę do następnego wyjazdu czyli do końca lipca: )
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 09 / 0982 km
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Zaciekawiło mnie mocowanie stołu? Jak ono wygląda w N-ce?
Ja zastanawiam się nad zmianą mocowania u mnie w "e" bo każe zakładanie stołu kiedy widzę jak "chodzi" cała płyta okienna prosi się o zawał...
Powiem szczerze, że nie mam pojęcia jak jest w oryginale. Mocowania brakowało wiec musiałem kupić albo dorobić i dorobiłem. Profil jest przykręcony na trzy wkręty do listwy do której przykręcone są rączki manewrowe. Myślę, że jest to wystarczająco sztywne.
podaj linka do sprzedawcy u którego kupowałeś wykładziny do wyklejania ścian.
Zgadza się. http://allegro.pl/show_user.php?uid=19437120
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości