Instalacja elektryczna w n126 e..
Re: Instalacja elektryczna w n126 e..
CornBlumenBlau zrozumiał mnie dobrze. Trochę nie dokładnie napisałem. A po drugie koledzy każdy robi jak mu pasuje. Ważne żeby działało.
Pozdrawiam . Seat altea, Niewiadów N126n
Re: Instalacja elektryczna w n126 e..
Wystarczy przejrzeć kilka postów wyżej aby zrobić dobrze instalację 12V.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
-
- Fanklubowicz
- Posty: 2105
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: Instalacja elektryczna w n126 e..
stico80 pisze:A ja właśnie dołożę tak jak w instalacji Enki drugą wtyczkę na prąd w przyczepie i drugie gniazdo w samochodzie gdzie będzie stały + tak właśnie sobie myślę a może tak jak wy piszecie sam już nie wiem.
zamiast tak cudowac z druga wtyczka nie lepiej załozyc 13pin gniazdo i problem rozwiazany
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Re: Instalacja elektryczna w n126 e..
Przy wtyczkach zapalniczkowych i gniazdach dobrze popatrzeć jakie obciążenie max wytrzyma. Jeśli na tej wtyczce ma wisieć podczas postoju lodówka, halogeny itp to jeśli będzie kiepsko zrobiona to może się to grzać i palić. Dobrym pomysłem jest gniazdo 13PIN ale za to od strony samochodu też trzeba trochę pogrzebać. Ja u siebie wymyśliłem że przyczepka będzie zasilana z haka po prostu ALE pin świateł pozycyjnych puszcze grubym przewodem z akumulatora samochodowego i dorzucę przekaźnik 30A który będzie sterowany światłami pozycyjnymi samochodu(a może i włącznikiem np. w bagazniku?). To powinno dać na haku 13.8V i doładowywanie akumulatora podczas jazdy.
Re: Instalacja elektryczna w n126 e..
No dobra. Jako że jestem na etapie "remontu" to ze zrobieniem jakiejkolwiek instalacji niema problemu.
Jak wiecie mój holownik to W123 Mercedes - szału nie ma jeżeli chodzi o elektrykę - parę kabli itp.
Jeżeli już założyłbym gniazdo 13 pin obok gniazda 7 pin (nie wywalę 7 pin bo zawsze można podpiąć np. towarówkę) to moje pytanie brzmi:
1. Stały + to np. pod oświetlenie LED w przyczepie (zasilanie przyczepy) tak?
Ale to nie koniec, najważniejsze pytanie to podłączenie ładowania aku w przyczepie i lodówki podczas jazdy przez PIN 10? Jakim kablem pociągnąć od aku samochodu i czy PIN w gniazdku nr 10 wytrzyma taki amperaż? Co z grubością przewodu od wtyczki samochodu do przyczepy i do samego aku i lodówki?
No i jeszcze jedno pytanie - jak rozwiązać masy poszczególnych PIN'ów? Jak je podłączyć do wtyczki holownika, skąd brać i czy można jedna, grubą do wszystkich? No i czy idąc na skróty można od przewodów z 7 PIN pociągnąć do gniazda 13 PIN (kierunkowskazy, stopy, światła) a czego brakuje to normalnie od skrzynki bezpieczników (mgielne, cofania itp)?
Sorki za taki łopatologiczny opis ale ja jestem prosty człowiek i jeżeli o elektrykę chodzi wolę mieć jasno i prosto bez żadnych przekrojów tylko co i gdzie kabelek...
Jak wiecie mój holownik to W123 Mercedes - szału nie ma jeżeli chodzi o elektrykę - parę kabli itp.
Jeżeli już założyłbym gniazdo 13 pin obok gniazda 7 pin (nie wywalę 7 pin bo zawsze można podpiąć np. towarówkę) to moje pytanie brzmi:
1. Stały + to np. pod oświetlenie LED w przyczepie (zasilanie przyczepy) tak?
Ale to nie koniec, najważniejsze pytanie to podłączenie ładowania aku w przyczepie i lodówki podczas jazdy przez PIN 10? Jakim kablem pociągnąć od aku samochodu i czy PIN w gniazdku nr 10 wytrzyma taki amperaż? Co z grubością przewodu od wtyczki samochodu do przyczepy i do samego aku i lodówki?
No i jeszcze jedno pytanie - jak rozwiązać masy poszczególnych PIN'ów? Jak je podłączyć do wtyczki holownika, skąd brać i czy można jedna, grubą do wszystkich? No i czy idąc na skróty można od przewodów z 7 PIN pociągnąć do gniazda 13 PIN (kierunkowskazy, stopy, światła) a czego brakuje to normalnie od skrzynki bezpieczników (mgielne, cofania itp)?
Sorki za taki łopatologiczny opis ale ja jestem prosty człowiek i jeżeli o elektrykę chodzi wolę mieć jasno i prosto bez żadnych przekrojów tylko co i gdzie kabelek...
Niewiadko-noce
2024 - 3500km i 15 nocy "nową" N126NT
2025 - 480km i 4 noce "nową" N126NT
N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3500km i 15 nocy "nową" N126NT
2025 - 480km i 4 noce "nową" N126NT
N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: Instalacja elektryczna w n126 e..
Może to coś pomoże:

Tu są przekroje przewodów podane ale ja przyjmuję 1mm^2 na 10A obciążenia. Zostaje jeszcze kwestia przekaźników do świateł przeciwmgielnych tylnych
żeby odpinało lampy w samochodzie a włączało w przyczepie. Musi chyba wisieć przekaźnik między 12 pinem a + samochodu. Wtedy jeśli nie ma nim masy to w pozycji wyłączone zasilanie idzie na tylne lampy jeśli pojawi się masa to plus podawany jest na pin 2 złącza - zależy czym wyzwalane są żarówki w samej lampie (plus czy masa).
Albo bez kombinacji zwykły wyłącznik w bagażniku żeby przy mgle w nocy biała cepka nie oślepiała nas w lusterku.

Tu są przekroje przewodów podane ale ja przyjmuję 1mm^2 na 10A obciążenia. Zostaje jeszcze kwestia przekaźników do świateł przeciwmgielnych tylnych
żeby odpinało lampy w samochodzie a włączało w przyczepie. Musi chyba wisieć przekaźnik między 12 pinem a + samochodu. Wtedy jeśli nie ma nim masy to w pozycji wyłączone zasilanie idzie na tylne lampy jeśli pojawi się masa to plus podawany jest na pin 2 złącza - zależy czym wyzwalane są żarówki w samej lampie (plus czy masa).

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości