Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
michal3243
Posty: 22
Rejestracja: niedziela, 27 maja 2012, 19:17

Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: michal3243 » niedziela, 24 cze 2012, 13:31

Witam, mam problem głownie chodzi i to ze wypatrzyłem sobie przyczepkę bez hamulca której dmc wynosi 420 Kg a w aucie mam wbite bez hamulca 410 kg. Czy takie coś jest dopuszczalne i mógłbym przekroczyć to 10 kg ? Z góry dziękuję za odpowiedz.
Obrazek
Moje małe M1 na kołach...

Awatar użytkownika
b.b tulipan
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1090
Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: b.b tulipan » niedziela, 24 cze 2012, 14:59

Witam.

Mam podobny problem. Moja N126e ma DMC 510kg. a Skoda Felicja bez hamulca 400kg. Z hamulcem 800kg.
W związku z tym muszę albo zmienić przyczepę lub dołożyć oś hamowaną.
Wszystko zdaje się być normalne ale jeśli zdarzy się nam przygoda niemiła na drodze to wówczas zaczynają się schody.
Radzę jednak mieć w/g wskazań w DR. Czasami rozpędzimy się przy pakowaniu klamotów i robi się dużo ponad stan. :lol:
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: gofer » niedziela, 24 cze 2012, 14:59

temat sliski ale jak sie uprzesz to do przeskoczenia
kwestia determinacji calkiem mozliwe ze tulania sie po sadach no i zachowania pewnych zasad

problem dotyczy wpisow w dowodzie i ich interpretacji

a wiec

jezeli DMC przyczepy jest 420kg to tej masy nie mozesz przekroczyc bez wzgledu na to jakim autem bedziesz holowal
zapewne w DR przyczepy masz tesz mase wlasna przyczepy lub(i) jej ladownosc stanowiaca roznice pomiedzy DMC i MW
O1 i O2 w DR holownika oznaczaja maksymalna mase przyczepy jaka mozesz holowac

Wiec w teorii mozesz holowac przyczepe ktorej DMC jest wieksze niz to w dowodzie pod warunkiem ze "Rzeczywista Masa Calkowita" przyczepy nie przekroczy wpisu w DR holownika

Specjalnie wyrozniam okreslenie Rzeczywista Masa Calkowita gdyz to okreslenie funkcjonuje w Kodeksie Drogowym
Rzeczywista masa całkowita według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób.

Dla przykladu mozna holowac lawete ktorej MW to 300kg a DMC 1000 kg pod warunkiem ze jest PUSTA wiec na pewno nie wazy wiecej niz 300kg

Reasumujac musisz byc pewien ze przyczepa nie bedzie wazyla wiecej niz wpis w dowodzie (410kg) i dopiero wtedy mozesz sie upierac ze nie przyjmiesz mandatu
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

chris_666
Posty: 1281
Rejestracja: sobota, 4 wrz 2010, 22:22

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: chris_666 » niedziela, 24 cze 2012, 17:43

gofer pisze:temat sliski



Dla przykładu można holować lawetę której MW to 300kg a DMC 1000 kg pod warunkiem ze jest PUSTA wiec na pewno nie wazy więcej niż 300kg



możesz podać podstawę

bo przy pierwszej konfrontacji z władzą polegniesz i nawet sąd ostateczny cię nie uratuje

DMC to jest jedyna wykładnia możności holowania

w razie wypadku nie będzie tłumaczenia, że rzeczywista jest mniejsza od DMC

a w niemczech czy austrii to lepiej nie mysl co będzie w razie kontroli

chris_666
Posty: 1281
Rejestracja: sobota, 4 wrz 2010, 22:22

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: chris_666 » niedziela, 24 cze 2012, 17:44

michal3243 pisze:Witam, mam problem głownie chodzi i to ze wypatrzyłem sobie przyczepkę bez hamulca której dmc wynosi 420 Kg a w aucie mam wbite bez hamulca 410 kg. Czy takie coś jest dopuszczalne i mógłbym przekroczyć to 10 kg ? Z góry dziękuję za odpowiedz.


załóż ośkę i najazd i OK

Tomek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 27 cze 2009, 15:13

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: Tomek » niedziela, 24 cze 2012, 22:01

ktoś chciał sprzedać niedrogo komplet do hamowania
Niewiadówka jest jak Sex, można się uzależnić !!!!


N-250c

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4545
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: Paczek » niedziela, 24 cze 2012, 23:13

Wypadało by przeprowadzić rachunek ekonomiczny , czy taniej będzie założyć oś hamowną i to tego najazd ( ok2. tyś zł) czy pomyśleć o zmianie holownika ....

Ja raczej nie zżywałem się nigdy z autem , więc ... wolałbym zmienić auto.

jakoś tak przypadkiem wyszło , że u nas każdy holownik moze ciągnąc każda z posiadanych przyczepek.

(żony)Puntko - 1000 kg i 500 kg
(moja)Vectra - 1300 kg i 580 kg
i teraz najlepsze
(syna)Astra 1,4 -1500kg i 850 kg :lol: :lol: :lol:

Fajnego byka walnął urzędnik , ale z korzyścią dla nas .... :lol: :lol: :lol: :thumbup:

a że mamy :
n126 - 420 DMC bez najazdu
n132 z najazdem (750 DMC) i
SAM - 460 kg DMC

to każda pasuje do każdego.

chris_666
Posty: 1281
Rejestracja: sobota, 4 wrz 2010, 22:22

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: chris_666 » niedziela, 24 cze 2012, 23:32

Tomek pisze:ktoś chciał sprzedać niedrogo komplet do hamowania


to akurat ja :lol: miałem zakładać dla siebie, ale holownik zmieniłem :D

Tomek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 27 cze 2009, 15:13

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: Tomek » poniedziałek, 25 cze 2012, 07:54

a co ty masz za auto?
Niewiadówka jest jak Sex, można się uzależnić !!!!


N-250c

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: jedrek101 » poniedziałek, 25 cze 2012, 08:34

Tomek pisze:a co ty masz za auto?

Tomek , w podpisie widać ....

Tomek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 27 cze 2009, 15:13

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: Tomek » poniedziałek, 25 cze 2012, 08:48

jedrek101 pisze:
Tomek pisze:a co ty masz za auto?

Tomek , w podpisie widać ....


akurat pytałem właściciela wątku:-) twoje to z nazwy może ciągnąć naczepę:-) jak mercedesy a jego DMC to cos mniejszego np opel Fiat
Niewiadówka jest jak Sex, można się uzależnić !!!!


N-250c

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: gofer » poniedziałek, 25 cze 2012, 09:17

chris_666 pisze:
gofer pisze:temat sliski



Dla przykładu można holować lawetę której MW to 300kg a DMC 1000 kg pod warunkiem ze jest PUSTA wiec na pewno nie wazy więcej niż 300kg



możesz podać podstawę

bo przy pierwszej konfrontacji z władzą polegniesz i nawet sąd ostateczny cię nie uratuje

DMC to jest jedyna wykładnia możności holowania

w razie wypadku nie będzie tłumaczenia, że rzeczywista jest mniejsza od DMC

a w niemczech czy austrii to lepiej nie mysl co będzie w razie kontroli


Nieprawda

co jest napisane w taryfikatorze?
O) Przewóz ładunków i ciągnięcie przyczep - Taryfikator
180. Ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do określonego rodzaju pojazdu ciągnącego. 0 pkt karych 100-300 zł
podstawa art. 62 ust. 1 Ustawa Prawo o ruchu drogowym
a jak wczesniej pisalem rzeczywista masa całkowita według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób. wiec juz na oko widac ze PUSTA laweta bedzie wazyla tyle co jej MW a nie DMC.

W DR jest nie ma okreslenia ze mozna holowac przyczepe o DMC 800kg a o maksymalnej macie calkowitej 800 kg

DMC to okreslenie masy jakiej nie mozna przekroczyc w samej przyczepie

Oczywiscie sprawa dotyczy PL

Proponuje zaciagneicia jezeyka tez w Drogowce. Co prawda to nie bedzie nigdy podstawa ale spokoj ducha zapewniony
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: konrad » poniedziałek, 25 cze 2012, 10:37

hmm a ja pytałem o to samo na policji i taką odpowiedź dostałem :roll:

L.dz. AR-0151/34/12/MF Kraków, dnia 27 kwietnia 2012 roku
W nawiązaniu do maila z dnia 30 marca 2012 roku, dot. problematyki holowania przyczep w odniesieniu do stosownych wpisów w dowodzie rejestracyjnym wyjaśniam, co następuje.

Art. 2 pkt. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami) określa, iż dopuszczalna masa całkowita (DMC) – jest największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze.

Z uwagi na fakt, iż wyżej wymieniona ustawa nie definiuje pojęcia maksymalnej masy całkowitej (MMC), o której wspomina Pan w treści maila, należy przywołać jej opis z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami). §1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż przez maksymalną masę całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta”.

W dowodzie rejestracyjnym pojazdu mmc jest określone w pkt. F1, dmc w pkt. F2, natomiast mmc dla przyczepy w punktach O.1 i O.2. Pierwszy z nich odnosi się do przyczepy z hamulcem, drugi zaś do przyczepy bez hamulca.

Mając powyższe na uwadze należy podkreślić, że pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej masy całkowitej nie są tożsame. Maksymalna masa całkowita pojazdu, zwana potocznie konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana przez producenta przed właściwą homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu Drogowego i co ważne podlega ona dalszej weryfikacji. Drugie pojęcie zwane potocznie administracyjną dopuszczalną masą całkowitą jest już wartością określoną po homologacji pojazdu, czyli ostateczną i niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów samochodowych, tak określają mmc – „nie zawyżając jej wartości” – że po homologacji takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc. Należy jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną przyczepę czy też nie.

Odnosząc się do przypadku, przywołanego w treści maila, tj.: pojazd – masa własna=1150 kg, maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem=800 kg; przyczepa – dmc=900 kg, MW=700kg należy stwierdzić, że nie może Pan przedmiotowym pojazdem ciągnąć przyczepy o dmc równej 900 kg.


Naczelnik
Wydziału Ruchu Drogowego
KWP w Krakowie
podinsp. Maciej Rymar


osobiście się z tym nie zgadzam, ale jak widać policja tak interpretuje :roll:

może jest jeszcze inny paragraf w taryfikatorze ?
inna sprawa że jak zaczniesz się "stawiać" to dostaniesz za brak trójkąta/gaśnicy w cepce :mrgreen:

za granicą trochę inaczej interpretują i tak faktycznie liczy się RMC

aaa i jeszcze jedno, w takim przypadku lepiej mieć pewność że faktycznie RMC jest mniejsza od tej w DR
bo może się okazać że jednak nas zważą i wtedy będą jaja :roll:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Tomek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 27 cze 2009, 15:13

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: Tomek » poniedziałek, 25 cze 2012, 10:59

ale trzeba pamiętać ze mandat 100-300 ale po takiej kontroli nie można dalej jechać z ta nadwagą! albo laweta albo telefon do przyjaciela
Niewiadówka jest jak Sex, można się uzależnić !!!!


N-250c

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: gofer » poniedziałek, 25 cze 2012, 11:01

ja tez sie z tym nie zgadzam

Jesli nie beedzie oficjalnej zmiany pojec w kodeksie drogowym takie lub przeciwne interpretacje telefoniczne czy tez na pismie sa bezprzedmiotowe.

policjant wystawiajacy nam mandat zawsze podaje za co i na podtsawie jakiego art. a tutaj taryfikator moze nas ukarac jedynie za Ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do określonego rodzaju pojazdu ciągnącego co pisalem wczesniej.
w teorii powtarzam w teorii powinno byc tak ze Policjantjedzie z nami na wage i jezeli RMCjest wyzsza niz MMC wpisu w Dr to mandat no i brak mozliwosci ciagniecia (no chyba ze np przedsionek zaladujemy w holownik)

Wiec jak jestem pewnien ze przyczepa wazy mniej (RMC) niz wpis w dowod to ja sie kluce

specjanie uzywam przykladu z laweta gdzie widac ze ta przyczepa nie wazy wiecej niz je MW wiec dlaczgo nie moge jej ciagnc dla przyjemnosci

Szkoda ze trzeba miesiac czekac na odpowiedz bo mozna wyskrobac pismo w sprawie lawety (i tak nam nic to nie da)

Ja swego czasu u siebie dzwonilem do drogowki KM i KW
i wiecie co
co komenda to inna interpretacja
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 25 cze 2012, 11:10 przez gofer, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości