witam wszystkich oficjalnie
witam wszystkich oficjalnie
tak więc stało się - nabyłem drogą kupna ogonka N126E z dobrego rocznika 1985
wersja 2+2 czyli stolik albo podwójne spanie , zlew z kuchenką przy wejściu i drugie niby podwójne spanie na wprost wejścia
podwozie na resorach i amortyzatorach , tapicerka wymieniona
do zrobienia ogólny przegląd i modernizacja podłogi i schowków , wyrzucenie zlewu i kuchenki
potem dorobienie czwartego wygodnego spania na "półpiętrze" zamiast zlewu
po sezonie będzie malowanie i zabawa z prądem
do ciągania tego jest Volvo V70 2.5 TDI automat - niestety już po pierwszej przejażdżce bez bagaży i pasażerów wychodzi że 140 koników to trochę za mało
wersja 2+2 czyli stolik albo podwójne spanie , zlew z kuchenką przy wejściu i drugie niby podwójne spanie na wprost wejścia
podwozie na resorach i amortyzatorach , tapicerka wymieniona
do zrobienia ogólny przegląd i modernizacja podłogi i schowków , wyrzucenie zlewu i kuchenki
potem dorobienie czwartego wygodnego spania na "półpiętrze" zamiast zlewu
po sezonie będzie malowanie i zabawa z prądem
do ciągania tego jest Volvo V70 2.5 TDI automat - niestety już po pierwszej przejażdżce bez bagaży i pasażerów wychodzi że 140 koników to trochę za mało
Re: witam wszystkich oficjalnie
Witamy w klubie, układ dwoje dorosłych plus dwoje dzieci do 1,50 m całkiem wygodnie.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: witam wszystkich oficjalnie
Cześć - witaj
Ona ma jechać za tobą a nie frunąć

Mój łopelek 300 000 km temu miał 50 koni .....
A dziś ............... ?
chris_666 pisze:... wychodzi że 140 koników to trochę za mało
Ona ma jechać za tobą a nie frunąć



Mój łopelek 300 000 km temu miał 50 koni .....

- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: witam wszystkich oficjalnie
Michał ma racje z tym fruwaniem.
W zeszłym roku jadąc na zlot do Borek wziąłem się za wyprzedzanie kilku tirów na lekkim podjeździe.
Z przyzwyczajenia depnąłem po gazie, żeby szybko je wyprzedzić i jak spojrzałem w lusterko to miałem wrażenie, że przyczepa wystartuje i za chwile schowa podwozie.
Trzeba pamiętać o ogonie.
W zeszłym roku jadąc na zlot do Borek wziąłem się za wyprzedzanie kilku tirów na lekkim podjeździe.
Z przyzwyczajenia depnąłem po gazie, żeby szybko je wyprzedzić i jak spojrzałem w lusterko to miałem wrażenie, że przyczepa wystartuje i za chwile schowa podwozie.
Trzeba pamiętać o ogonie.
-
- Posty: 301
- Rejestracja: poniedziałek, 27 lip 2009, 15:31
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
Re: witam wszystkich oficjalnie
Witaj !
Fakt.
Jak jechałem Dacią 1,4 moc 75 KM z przyczepą w pełni obciążoną to czułem każde, nawet leciutkie wzniesienie ( miałem jeszcze na dachu żagle w postaci dwóch rowerów ) - jak ją prowadziłem z Krakowa i była pusta, to nie było tragedii.
Jak jechałem Dodge 225 KM, to czasami z lekką dozą nieśmiałości patrzyłem w lusterko, czy aby przyczepa jeszcze jest z tyłu
Toż to auto stworzone do ciągania przyczepy - diesel, automat, duża moc ... co jeszcze chcieć ?
Może ciągałeś na D i wtedy auto się trochę męczyło, bo miało więcej przełożeń i było bardziej obciążone - jeżeli masz inny to zobacz na niższym ( mocniejszym ) biegu - ja mam u siebie P R N D 3 L - na biegu "3" to zapitalał tak, że bałem się, że gdyby N-ka miała skrzydła, to by odfrunęła
dopiero jak z cepką przekraczałem 100 km/h to włączałem na D.
robert pisze:Michał ma racje z tym fruwaniem [...] Trzeba pamiętać o ogonie.
Fakt.
Jak jechałem Dacią 1,4 moc 75 KM z przyczepą w pełni obciążoną to czułem każde, nawet leciutkie wzniesienie ( miałem jeszcze na dachu żagle w postaci dwóch rowerów ) - jak ją prowadziłem z Krakowa i była pusta, to nie było tragedii.
Jak jechałem Dodge 225 KM, to czasami z lekką dozą nieśmiałości patrzyłem w lusterko, czy aby przyczepa jeszcze jest z tyłu

chris_666 pisze:Volvo V70 2.5 TDI automat
Toż to auto stworzone do ciągania przyczepy - diesel, automat, duża moc ... co jeszcze chcieć ?
Może ciągałeś na D i wtedy auto się trochę męczyło, bo miało więcej przełożeń i było bardziej obciążone - jeżeli masz inny to zobacz na niższym ( mocniejszym ) biegu - ja mam u siebie P R N D 3 L - na biegu "3" to zapitalał tak, że bałem się, że gdyby N-ka miała skrzydła, to by odfrunęła

N 126 N + Laguna II Hatchback 2,0 16V - jeszcze bez haka 

Re: witam wszystkich oficjalnie
Konrad_wawa pisze:Witaj !chris_666 pisze:Volvo V70 2.5 TDI automat
Toż to auto stworzone do ciągania przyczepy - diesel, automat, duża moc ... co jeszcze chcieć ?
Może ciągałeś na D i wtedy auto się trochę męczyło, bo miało więcej przełożeń i było bardziej obciążone - jeżeli masz inny to zobacz na niższym ( mocniejszym ) biegu - ja mam u siebie P R N D 3 L - na biegu "3" to zapitalał tak, że bałem się, że gdyby N-ka miała skrzydła, to by odfrunęładopiero jak z cepką przekraczałem 100 km/h to włączałem na D.
trochę prawdy w tym jest - z lenistwa nie popróbowałem ani 3 ani 2
bo ostatnio to po niemcoautobanie ciągnąłem ciągnąłem lawetę z samochodem prawie 300konnym holownikiem i on nie miał problemów do 150 km/h

Re: witam wszystkich oficjalnie
Koledzy pamiętajmy, że jedziemy zwiedzać i wypoczywać a nie stresować się czy ogonek jeszcze jedzie z nami. Ja mam 136 zagazowanych kucyków i 800 kg na haku, i jak do tej pory bezstresowo dojechałem do celu. Jadąc na urlop godzina wte czy wewte nie gra roli.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: witam wszystkich oficjalnie
kotek pisze:Koledzy pamiętajmy, że jedziemy zwiedzać i wypoczywać a nie stresować się czy ogonek jeszcze jedzie z nami. Ja mam 136 zagazowanych kucyków i 800 kg na haku, i jak do tej pory bezstresowo dojechałem do celu. Jadąc na urlop godzina wte czy wewte nie gra roli.
Kotek słysznie prawi , na wypad jedziemy tempem rekreacyjnym nie wpływając szczególnie na pozostaly ruch wokoło nas...
życie jak droga, kiedyś się kończy...
Re: witam wszystkich oficjalnie
Witam w Gronie pozytywnie zakręconych !!! Pozdrowienia z Poznania !!!
------------------------------------
KwoK N 375 VW Touran 1,9 tdi
------------------------------------
KwoK N 375 VW Touran 1,9 tdi
-
- Fanklubowicz
- Posty: 2097
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: witam wszystkich oficjalnie
witam
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Re: witam wszystkich oficjalnie
Witaj na forum 

Re: witam wszystkich oficjalnie
Witam Kolegę - tych kucyków to wystarczy musisz się przyzwyczaić do ogona , który >100 daje znać o sobie szczególnie pod wiatr tak to już jest coś za coś niestety ale się nie załamuj życie jest piękne - Powodzonka
Re: witam wszystkich oficjalnie
do ciągania tego jest Volvo V70 2.5 TDI automat - niestety już po pierwszej przejażdżce bez bagaży i pasażerów wychodzi że 140 koników to trochę za mało
Czesc. Sprawdz dobrze samochod. Targalem kilka razy zapakowana lawete sharanem z takim silnikiem i o jakichkolwiek problemach nie bylo mowy. Do 100km/h jedzie prawie jak bez ogona.
Moze masz przewod od turbo nieszczelny i kilkadziesiat konikow jest niedotlenionych. Ten silnik ma taki zapas mocy ,ze na pusto mozna takiej straty nie wyczuc bo i tak ladnie jedzie.
Stawiam na problem z autem. Moje 125 podduszonych gazem koni czuje Niewiadowke dopiero na 5 biegu.
Wiem co pisze bo targalem ja do domu prawie 400km

Wiec jesli 170 Nm radzi sobie bez problemu to ponad 300 Nm nie powinno wcale wiedziec o przyczepie. Przynajmniej nie o takiej

Jakas dwuosiowka z masa wlasna ponad 1500kg to co innego

Pozdrawiam i radosci z przyczepy zycze.
VECTRA + N132L
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości