Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: BIGL » czwartek, 12 lis 2009, 20:51

Tak, oczywiście że był cięższy, cytryna w porównaniu z gwiazdką to totalny golas :D . Raczej chodzi mi o silnik bo kucyków strasznie malutko :cry: .
Obrazek

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Nasze Holowniki

Postautor: konrad » piątek, 13 lis 2009, 07:17

Ale właśnie stosunek kuni do kilogramów nie będzie taki zły ...
mnie sharanem 1500kg, z n126e jechało się super, a tam tylko 110KM :wink:

zresztą pojeździsz, to sam opiszesz wrażenia ;)
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Drabcu
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 22
Rejestracja: środa, 9 wrz 2009, 23:09
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Drabcu » sobota, 26 gru 2009, 20:00

Witam mój zestaw to opel omega b 2.0 16v 136KM 96r Niewiadów n126 78r. (w trakcie remontu)
Jedzie sie nawet nieźle do 100km/h praktycznie nie czuć przyczepki, powyżej już tak.
Pozdrawiam (no i czekam na wakacje)

Kod: Zaznacz cały

ŻYCIE JEST PIĘKNE

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: jedrek101 » środa, 17 mar 2010, 07:03

Koledzy , powiedzcie jakie macie różnice w spalaniu paliwa przy jeździe z przyczepą i bez....
ja wczoraj przejechałem 250 km z moją zapiekaneczką z Warmii do domu moim "nowym" holownikiem - spalił 4 litry lpg/100km więcej niż solo, z tym że to automat i jak pod górkę to nie tracił mocy ale wskazówka obrotomierza śmigała dość prężnie aby wskazywać wyższe wartości...
w busie nie odczuwałem na płaskiej drodze ogonka a w szwedzie to wiedziałem że go mam cały czas :roll:

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4545
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Paczek » środa, 17 mar 2010, 07:23

U mnie różnica też wynosi ok 4 l. chociaż mój łopelek ma przecież dużo mniejszy silnik
OK 8 l jazdy solówką i ok 12 l z ogonkiem , ale tylko z Niewiadką. Dość dużo jeżdżę z towarówką ( sama paka bez plandeki) i tu spalanie zamyka się w ok 10 l .

Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Nasze Holowniki

Postautor: konrad » środa, 17 mar 2010, 07:33

Paczek pisze:Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....


Michale owiewka podobno wcale tak dużo nie daje ... było o tym już sporo dyskusji

co do spalania
astra (LPG, 60KM) solo min 8L, przeważnie ok 9, miasto 10
astra z budką - 14.5, z rowerami na dachu ok 15L

sharan (ON, TDI 110KM) solo, cykl mieszany 7L, autostrada 7,5L, min trasa 5-6L
sharan z budką 9-10L

c-max (LPG 120KM) solo - trasa ok 8L, miasto 10L
c-max z hobbitką - 13L

z tym że ja jeżdżę dość szybko :oops: - do 100km/h na dwupasmówkach, 80-90 na krajówkach
średnią z trasy mam ok 65km/h
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: jedrek101 » środa, 17 mar 2010, 08:48

czyli wniosek - ten typ tak ma :wink: (czytaj pięć cylindrów 2435cm3 i 170 KM w automacie)

Awatar użytkownika
petek
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 566
Rejestracja: wtorek, 21 sie 2007, 18:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze Holowniki

Postautor: petek » środa, 17 mar 2010, 08:51

U mnie na trasie solo przy 100-110 km/h - ok. 5 l
Z przyczepą przy 80-100 km/h - max 6,5 l
Pozdrawiam,
Petek

Awatar użytkownika
Pająk
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 15 cze 2009, 07:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Pająk » środa, 17 mar 2010, 08:56

Jak jadę załadowaną autolawetą to nie ma za bardzo różnicy czy z ogonkiem czy bez.
Spalanie ok 14-16l benzynki w zależności w jakim terenie i jak szybko (prędkości trzymam 80-120km/h)
Natomiast jak jadę dziadkiem taunusem to spalanie wzrasta 3-4l lpg

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4545
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Paczek » środa, 17 mar 2010, 15:12

konrad pisze:
Paczek pisze:Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....


Michale owiewka podobno wcale tak dużo nie daje ...


podobno na księżycu są słonie.... :D :D :D

Widujesz na drodze czasem wielkie cieżarówki ? TIRy ? Każda ma owiewkę
Myślisz że dla szpanu ?

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: BIGL » środa, 17 mar 2010, 16:38

Jakbyś robil z budką 20000 km miesięcznie to by miało jakiś sens . Jak ktoś chce wydać pieniądze to proszę bardzo... Nie porównuj aerodynamiki TIR-a - prostego klocka do auta osobowego, pozatym zwróć uwagę na prześwit między naczepą a kabiną - na prostej to jakieś 30 cm z boku i 50 na górze - w osobówce 2 metry. Jednym słowem taka owiewka to zbędny wydatek ...
Obrazek

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4545
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Paczek » środa, 17 mar 2010, 20:03

BIGL pisze:Jakbyś robil z budką 20000 km miesięcznie to by miało jakiś sens . Jak ktoś chce wydać pieniądze to proszę bardzo... Nie porównuj aerodynamiki TIR-a - prostego klocka do auta osobowego, pozatym zwróć uwagę na prześwit między naczepą a kabiną - na prostej to jakieś 30 cm z boku i 50 na górze - w osobówce 2 metry. Jednym słowem taka owiewka to zbędny wydatek ...


Prowadziliśmy już na forum dyskusję na temat sensowności owiewek. Zdecydowana większość jest na NIE.
Zdecydowana też większość kolegów chyli się ku zakupowi silnego auta.

Ja na pewno nie będę kupował następnego auta z silnikiem o jakiś wielkich mocach. Do codziennego użytkowania wystarczy by mi Fiacik CC ( o ile bym się do niego zmieścił ) :D
Po za tym jeszcze w Warce rozmawiałem z kolega z karawaning.pl , który Berlingo 1,4 benzyna ciągnął Hobby. Autko spaliło ( ponoć ) ok 10 l. a prędkości jezdne ( przelotowe ) sięgały 110 km/h . Ja wtedy Astrą 1,6 ciągnąłem N-132 i .... płakałem z rozpaczy ..... .
Berlingo dużoooo wyższe od Astry świetnie zasłaniało przyczepkę tworząc tunel aerodynamiczny.

Wniosek - nie koniecznie straty wynikające z ciągnięcia "żagla" trzeba niwelować mocą silnika. Bardzo sensowna może być tu owiewka.

Ja mimo wszystko będę coś kombinował w tym temacie :thumbup:

Ps. właśnie tym się kieruję tworząc bagażniki rowerowe do moich przyczepek.

Awatar użytkownika
ddkrzysztof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 757
Rejestracja: środa, 4 cze 2008, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Nasze Holowniki

Postautor: ddkrzysztof » środa, 17 mar 2010, 22:10

jedrek101 pisze:w busie nie odczuwałem na płaskiej drodze ogonka a w szwedzie to wiedziałem że go mam cały czas :roll:

Busik ładnie przesłania i daje tunel :D a volvo musi ciągnąć powietrze :lol:
Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...

Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Nasze Holowniki

Postautor: konrad » czwartek, 18 mar 2010, 07:20

Paczek pisze:
konrad pisze:
Paczek pisze:Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....


Michale owiewka podobno wcale tak dużo nie daje ...


podobno na księżycu są słonie.... :D :D :D

Widujesz na drodze czasem wielkie cieżarówki ? TIRy ? Każda ma owiewkę
Myślisz że dla szpanu ?


:shock:

Michale, działaj i opisz swoje wrażenia :wink:
gdzieś w sieci jest strona z testami na kilku autach, sprawa nie jest prosta
bo zależy od kilku istotnych spraw, a źle ustawiona owiewka zwiększy zużycie paliwa
dla ułatwienia Ci doświadczeń, podpowiem, że dużo lepsze wyniki osiągniesz z kombikiem, niż hb :wink:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 483
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: gimof » czwartek, 18 mar 2010, 08:30

A paczuś ma ładną combi i do tego białą. :D
C5 ;)


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości