Kupiłem elastyka, bo zastosuję szybki, sprawdzony montaż na kleksy z Mamuta, gdyż iż nie chce mi się bawić w jakieś konstrukcje z amelinium.
Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Jest Victron musi być drugi panel bo moce przerobowe się marnują 
Kupiłem elastyka, bo zastosuję szybki, sprawdzony montaż na kleksy z Mamuta, gdyż iż nie chce mi się bawić w jakieś konstrukcje z amelinium.
Kupiłem elastyka, bo zastosuję szybki, sprawdzony montaż na kleksy z Mamuta, gdyż iż nie chce mi się bawić w jakieś konstrukcje z amelinium.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator

- Posty: 5972
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Jakie konstrukcje z aluminium. 4 narożniki na kleksy z mamuta i gotowe 
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Zbychu dostał wczoraj na garba drugiego solara prezentowanego powyżej. Mimo, że aku pełny to widać, że wysokie napięcie poprawia osiągi o 100% 
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator

- Posty: 5972
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
MPPT ewidentnie musi dostać dużo V żeby miało gdzie rozwinąć skrzydła 
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Elo.
Dawno nic nie pisałem, ale to nie jest tak że nic się nie dzieje, u mnie zawsze coś się dzieje
.
Co prawda z przyczyn obiektywnie niezależnych początek roku wygląda nieco inaczej niż sobie to wymarzyłem i w sumie poza jednym styczniowym wyjazdem Zbychu stoi i rdzewieje, ale za to pełną parą trwają przygotowania do tegorocznych wakacji. Jeszcze nie zdradzam jaki jest cel (będzie wątek w odpowiednim czasie) żeby nie zapeszać, ale na wyposażenie Zbycha dzisiaj wleciała dodatkowa lodówka kompresorowa Alpicool NL 25l od majfrendów.
Mała, zgrabna itp. ale elektryczna i tu pojawia się moje pytanie. Zbychu ma kwasa 180Ah pędzonego 2x100W na dachu + oczywiście codzienne doładowanie z alternatora w czasie jazdy, ale zastanawiam się czy wystarczy prądu tym bardziej, że planowana destynacja może być kapryśna pogodowo i jak temu ewentualnie zapobiec? Chodzi mi po głowie dołożyć jeszcze kolejne 100W, bo Victron może obsłużyć 75V więc mam zapas, ale chodzi mi również po głowie wymiana tych 2 setek na jeden 400-450W ale z tych 40-kilka Voltowych, które w dobrej cenie można łyknąć na OLXie. Nigdy nie miałem takiej lodówki i nie wiem jak ona się zachowuje a tym bardziej ile ciągnie prądu i jak długo trzyma temperaturę. Planuję zapełnić ją próżniowo pakowanymi i mrożonymi porcjami obiadowymi i grillowymi żeby nie marnować czasu na gotowanie i najlepiej by było jakby wystarczyło ją podłączać tylko w czasie jazdy. Niby w ciągu godziny osiąga ona -20 stopni, a przejazdy zajmą nam na pewno więcej czasu w ciągu dnia. Lodówka ma oczywiście zabezpieczenie przed rozładowaniem aku. Co lepsze i czy w ogóle warto sobie głowę zawracać czy może wystarczy tylko pociągnąć do niej porządne kable prosto z aku i zapomnieć o jej istnieniu?
Dawno nic nie pisałem, ale to nie jest tak że nic się nie dzieje, u mnie zawsze coś się dzieje
Co prawda z przyczyn obiektywnie niezależnych początek roku wygląda nieco inaczej niż sobie to wymarzyłem i w sumie poza jednym styczniowym wyjazdem Zbychu stoi i rdzewieje, ale za to pełną parą trwają przygotowania do tegorocznych wakacji. Jeszcze nie zdradzam jaki jest cel (będzie wątek w odpowiednim czasie) żeby nie zapeszać, ale na wyposażenie Zbycha dzisiaj wleciała dodatkowa lodówka kompresorowa Alpicool NL 25l od majfrendów.
Mała, zgrabna itp. ale elektryczna i tu pojawia się moje pytanie. Zbychu ma kwasa 180Ah pędzonego 2x100W na dachu + oczywiście codzienne doładowanie z alternatora w czasie jazdy, ale zastanawiam się czy wystarczy prądu tym bardziej, że planowana destynacja może być kapryśna pogodowo i jak temu ewentualnie zapobiec? Chodzi mi po głowie dołożyć jeszcze kolejne 100W, bo Victron może obsłużyć 75V więc mam zapas, ale chodzi mi również po głowie wymiana tych 2 setek na jeden 400-450W ale z tych 40-kilka Voltowych, które w dobrej cenie można łyknąć na OLXie. Nigdy nie miałem takiej lodówki i nie wiem jak ona się zachowuje a tym bardziej ile ciągnie prądu i jak długo trzyma temperaturę. Planuję zapełnić ją próżniowo pakowanymi i mrożonymi porcjami obiadowymi i grillowymi żeby nie marnować czasu na gotowanie i najlepiej by było jakby wystarczyło ją podłączać tylko w czasie jazdy. Niby w ciągu godziny osiąga ona -20 stopni, a przejazdy zajmą nam na pewno więcej czasu w ciągu dnia. Lodówka ma oczywiście zabezpieczenie przed rozładowaniem aku. Co lepsze i czy w ogóle warto sobie głowę zawracać czy może wystarczy tylko pociągnąć do niej porządne kable prosto z aku i zapomnieć o jej istnieniu?
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator

- Posty: 5972
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
180Ah + 2x100W + ładowanie w trakcie jazdy spokojnie Ci wystarczy w okre letnim, nawet jeżeli destynacja nie jest na południe w ciepłe i słoneczne kraje. Ja mam na dachu 2 x 130W + ladowanie w trakcie jazdy (do jesieni dość mizerne) i spokojnie gonię z tego cały czas lodówkę kompresorową, a czasami zdarzało się nawet dwie. Do tego kawa idzie z ekspresu Dolce Gusto, który też mało nie ciągnie. Od wiosny do jesieni na takim zestawie nie miałem jeszcze bilansu ujemnego. Teraz na zimowym wyjeździe na tydzień w góry było trochę gorzej. Słońca mało, a przebiegi maks 40-50 km co drugi dzień. Wiedząc, że tak będzie naszykowałem się i dałem Victrona DC-DC żeby ładowanie w trakcie jazdy było lepsze. Finalnie wyjechałem z domu z naładowanym 280Ah, a jak startowałem w drogę powrotną to było w nim jeszcze 70Ah.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Jak nie masz zbyt dużo prądożernych urządzeń to śmiało da radę, latem nawet przy pochmurnej pogodzie coś tam naładuje a sama lodówka nie bierze za dużo prądu. Kiedyś to obliczałem do 100ah (test w domu na wyjętym z auta 75ah wyszedł 49h pracy aż się skończył aku)
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Jak nie będziesz stał tydzień w deszczu, to nie powinno być problemu. Dwa tygodnie zimą, od Sudetów, przez Świnoujście do Malborka i powrót do domu i prądu mi nie brakło. Miałem na dachu 2x100 + 100Ah i ładowanie z alternatora. Lodówka non stop, chińczyk, światło, telefony, ładowanie akumulatorów do aparatu, laptop. Tyle, że my codziennie w trasie, od 50 do 100km.
OCZY
Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Ok, dzieki za opinie. Uspokoiliście mnie trochę ale jak znajdę odrobine wolnej waluty to może jeszcze sete dorzucę dla pewności 
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Nie będę się tu rozpisywał tylko skwituję krótko: twoja elektrownia spokojnie uciągnie lodówkę. Zrób sobie wypad poobserwuj jakie będziesz miał zużycie i ewentualnie później zdecyduj czy warto wykładać siano do tego co masz.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- kooba
- Administrator

- Posty: 5972
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Zanim w coś zainwestujesz to warto zrobić pomiary i to najlepiej dobowe. Ja wiem, że moja Yolca zjada 20Ah na dobę. Nawet w pochmurne dni solary to odrobią.
A najlepsze jest to, że gdybym po zakupie kampera wiedział to co wiem dziś to żadnego solara bym nie montował. Na pierwszy urlop właśnie w ramach testów pojechaliśmy bez żadnych ulepszeń prądowych, tylko ładowanie z alternatora przez energoblok. Oczywiście prądu zabrakło, ale na szczęście i tak byliśmy umówieni ze znajomymi na kempingu, więc naładowałem się z 230V do pełna i drugi tydzień urlopu dociągnąłem o własnych siłach. Potem oczywiście wjechał solar, po wymianie lodówki na kompresorową wjechał drugi, a teraz przed zimą doszła ładowarka DC-DC. Ze szczegółami opisane u mnie w wątku. Dziś po 1,5 roku użytkowania kampera wiem, że w trasie jesteśmy sporo. Po tych wszystkich eksperymentach wiem, że energoblok ładował akumulator 5A, a ładowarka DC-DC daje 18-20A. Jak bym miał dziś coś montować to dałbym tylko ładowarkę DC-DC i ewentualnie jak by te 20A było za mało to wymieniłbym alternator na mocniejszy żeby wykorzystać całe 50A Victrona XS. Nawet jak bym z jakichś powodów mało jechał to odpalam auto popyrkoczę 1h spalę 1L i mam 20Ah nabite. A zaoszczędziłbym 1,5-2k na panelach, mocowaniach i MPPT.
A najlepsze jest to, że gdybym po zakupie kampera wiedział to co wiem dziś to żadnego solara bym nie montował. Na pierwszy urlop właśnie w ramach testów pojechaliśmy bez żadnych ulepszeń prądowych, tylko ładowanie z alternatora przez energoblok. Oczywiście prądu zabrakło, ale na szczęście i tak byliśmy umówieni ze znajomymi na kempingu, więc naładowałem się z 230V do pełna i drugi tydzień urlopu dociągnąłem o własnych siłach. Potem oczywiście wjechał solar, po wymianie lodówki na kompresorową wjechał drugi, a teraz przed zimą doszła ładowarka DC-DC. Ze szczegółami opisane u mnie w wątku. Dziś po 1,5 roku użytkowania kampera wiem, że w trasie jesteśmy sporo. Po tych wszystkich eksperymentach wiem, że energoblok ładował akumulator 5A, a ładowarka DC-DC daje 18-20A. Jak bym miał dziś coś montować to dałbym tylko ładowarkę DC-DC i ewentualnie jak by te 20A było za mało to wymieniłbym alternator na mocniejszy żeby wykorzystać całe 50A Victrona XS. Nawet jak bym z jakichś powodów mało jechał to odpalam auto popyrkoczę 1h spalę 1L i mam 20Ah nabite. A zaoszczędziłbym 1,5-2k na panelach, mocowaniach i MPPT.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Ok, ok, nic nie będę kupował. Różnica Jest tylko taka, że Ty Kuba masz lifepo4 i tam możesz ładować te 50A bez obaw. Ja jeszcze mam kwasiaka więc takim prądem to bym sobie raczej ognisko zrobił. No ale patrząc na planowaną trasę wychodzi, że z 200 km dziennie trzeba będzie zrobić więc faktycznie nie ma co panikować. Poza tym my nie ciągniemy dużo prądu, bo tylko ładujemy swoje telefony, jakiś aparat, a reszta to standardowo światło, pompka, truma i koniec, żadnych ekspresów czy telewizorów. Słońce coraz wyżej więc trzeba ją wrzucić do kampera i zobaczyć ile czasu będzie działać za darmo 
A tak na marginesie to jakby ktoś szukał to dobra cena jest teraz na ali. Mi z jakimś kodem z grupy "kamperowe promocje" wyszła 550 zł a to połowę taniej niż znanej, lubianej i promowanej tu i ówdzie firmy.
Wnętrze podobno mają identyczne.
A tak na marginesie to jakby ktoś szukał to dobra cena jest teraz na ali. Mi z jakimś kodem z grupy "kamperowe promocje" wyszła 550 zł a to połowę taniej niż znanej, lubianej i promowanej tu i ówdzie firmy.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Nie wiem jak masz podzielone wyjścia 12v w aucie i hotelu. U nas wyglądało to tak, że na czas jazdy (praktycznie co dzień była) lodówka jechała w bagażniku i prąd robiło auto. Na krótkich postojach na zwiedzanie też auto było dawcą ale na dłuższe stanie i noclegi przepinałem do przyczepy. Myślę, że model pogodowy 1:1
a ja mam tylko 120W na dachu i 115Ah w kwasie. Nie wiem jak masz gniazda czy ciągnie z hotelowego tylko czy jakiś automat? Możesz zawsze przepinać zasilanie
. W kamperze jest prościej.
- kooba
- Administrator

- Posty: 5972
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Nawet powinien przepinać zasilanie żeby w trakcie jazdy lodówka pracowała z szoferki, a na postoju z hotelu. Energoblok na pewno nie przekazuje pełnych możliwości alternatora na ładowanie, więc lepiej zasilać lodówkę z alternatora, a energię za energoblokiem przeznaczyć na ładowanie akumulatora hotelowego.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
RollerTeam Kronos 284TL
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Chyba pomyśle nad jakims automatem. Puszczę porządne kabelki z aku w aucie, drugie z aku w budzie i zastosuje jakiś przekaźnik. Lodówka docelowo chyba wyląduje pod dolnym łóżkiem więc ręczne przełączanie będzie upierdliwe.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Wróć do „... i nie tylko (niewiadówka)”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

