Remont N126N Enka ultralight :)
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
To ciekawa metoda. Dzięki za wyjaśnienie.
A powiedz jeszcze proszę, ile opakowań pianki zużyłeś?
A powiedz jeszcze proszę, ile opakowań pianki zużyłeś?
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Leśnowóz pisze:To ciekawa metoda. Dzięki za wyjaśnienie.
A powiedz jeszcze proszę, ile opakowań pianki zużyłeś?
Pianka do studni - 2x 750ml
Pianka biała Honter - sprzedawana w beczce 40kg, którą zostawiłem po ociepleniu domu. Nie wiem ile zostało. Myślę, że zajęłoby to około 8 opakowań 750ml na całą podłogę n126n.
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Ciekawa metoda. Pianka PUR sprzedawana osobno jako isocyjanat i poliol.
Przemysłowa technologia do użytku domowego.
Rozumiem, że są to dwie butle metalowe pod ciśnieniem, podobnie jak gaz.
Mieszanie materiału odbywa się za pomocą pistoletu natryskowego.
Z czystej ciekawości zapytam czy jest możliwość regulacji składu mieszanki?
Chodzi o ratio I/P ?
Przemysłowa technologia do użytku domowego.
Rozumiem, że są to dwie butle metalowe pod ciśnieniem, podobnie jak gaz.
Mieszanie materiału odbywa się za pomocą pistoletu natryskowego.
Z czystej ciekawości zapytam czy jest możliwość regulacji składu mieszanki?
Chodzi o ratio I/P ?
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Miron EZD pisze:Ciekawa metoda. Pianka PUR sprzedawana osobno jako isocyjanat i poliol.
Przemysłowa technologia do użytku domowego.
Rozumiem, że są to dwie butle metalowe pod ciśnieniem, podobnie jak gaz.
Mieszanie materiału odbywa się za pomocą pistoletu natryskowego.
Z czystej ciekawości zapytam czy jest możliwość regulacji składu mieszanki?
Chodzi o ratio I/P ?
Kupiłem zestaw przede wszystkim do ocieplenia poddasza domu w niedostępnych miejscach. Zestaw posiada własny pistolet, co nie pozwala na żadne dodatkowe ustawienia. Przełożenie można regulować za pomocą zaworów, ale zastosowałem się do instrukcji producenta i puściłem je na pełnych obrotach.
Cały zestaw ma żywotność 30 dni po otwarciu, więc użyłem go również w przyczepie, żeby nie twardniał niepotrzebnie w beczce

Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Z tą żywotnością to trochę przesadzili.
Według mnie można spokojne trzymać dłużej.
Butle zapewne wypełnione są azotem, a ten nie wchodzi w reakcję z materiałem.
Jedynie co szkodzi to wilgoć zawarta w powietrzu i to tylko w przypadku Isocjanatu, który krystalizuje, natomiast poliol wiąże się pięknie z wodą.
Taka ciekawostka, dodając minimalne ilości wody do poliolu jesteśmy w stanie regulować gęstość właściwą piany.
Pracuję z tym materiałem od przeszło 20 lat i muszę powiedzieć, że ma mnóstwo zastosowań.
Najważniejsze chronić drogi oddechowe w czasie nanoszenia piany. To co się wtedy wydziela nie jest niestety zdrowe.
Według mnie można spokojne trzymać dłużej.
Butle zapewne wypełnione są azotem, a ten nie wchodzi w reakcję z materiałem.
Jedynie co szkodzi to wilgoć zawarta w powietrzu i to tylko w przypadku Isocjanatu, który krystalizuje, natomiast poliol wiąże się pięknie z wodą.
Taka ciekawostka, dodając minimalne ilości wody do poliolu jesteśmy w stanie regulować gęstość właściwą piany.
Pracuję z tym materiałem od przeszło 20 lat i muszę powiedzieć, że ma mnóstwo zastosowań.
Najważniejsze chronić drogi oddechowe w czasie nanoszenia piany. To co się wtedy wydziela nie jest niestety zdrowe.
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Miron EZD pisze:Z tą żywotnością to trochę przesadzili.
Według mnie można spokojne trzymać dłużej.
Butle zapewne wypełnione są azotem, a ten nie wchodzi w reakcję z materiałem.
Jedynie co szkodzi to wilgoć zawarta w powietrzu i to tylko w przypadku Isocjanatu, który krystalizuje, natomiast poliol wiąże się pięknie z wodą.
Taka ciekawostka, dodając minimalne ilości wody do poliolu jesteśmy w stanie regulować gęstość właściwą piany.
Pracuje z tym materiałem od przeszło 20 lat i muszę powiedzieć, że ma mnóstwo zastosowań.
Najważniejsze chronić drogi oddechowe w czasie nanoszenia piany. To co się wtedy wydziela nie jest niestety zdrowe.
Wiem, że PUR reaguje z wodą, kiedyś pracowałem jako sprzedawca w sprzedaży hurtowej klejów dla przemysłu drzewnego.
Każdy nowy magazynier otrzymał pierwsze zadanie wlewania kleju PUR z pojemnika do butelki z wąską szyjką (oczywiście bez rękawiczek) i gdy był już lepki, koledzy wysłali go do szybkiego umycia rąk

Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Paczka z nowymi światłami i reflektorami dotarła dzisiaj. Jutro sprawdzę czy wszystko działa jak należy. Jeśli wszystko działa, zainstaluję je i uszczelnim, wcześniej niz zacznę robić inne rzeczy w środku.
Zastanawiam się nad zamontowaniem przedniej lampy pozycyjnej w miejsce przedniego reflektora, niżej niż oryginał.
Głównie dlatego, że podczas jazdy światło świeciło bezpośrednio w lusterko wsteczne. Nowy Freedom Jetstream (Enka w Wielkiej Brytanii) również ma światła w tej pozycji.
Czy ktoś to zrobił? Co powiecie na ten pomysł?
Zastanawiam się nad zamontowaniem przedniej lampy pozycyjnej w miejsce przedniego reflektora, niżej niż oryginał.
Głównie dlatego, że podczas jazdy światło świeciło bezpośrednio w lusterko wsteczne. Nowy Freedom Jetstream (Enka w Wielkiej Brytanii) również ma światła w tej pozycji.
Czy ktoś to zrobił? Co powiecie na ten pomysł?
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Chyba lepszym pomysłem jest przeniesienie świateł do góry.
W tej pozycji którą zaznaczyłeś, myślę że będzie je widać w lusterkach.
Ja w swojej N126E przeniosłem światła do góry, wyżej niż mam oryginalnie w N126N.
W następnej przyczepie też będę robił w górnej pozycji.
W tej pozycji którą zaznaczyłeś, myślę że będzie je widać w lusterkach.
Ja w swojej N126E przeniosłem światła do góry, wyżej niż mam oryginalnie w N126N.
W następnej przyczepie też będę robił w górnej pozycji.
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Roboxx_SK pisze:Czy ktoś to zrobił? Co powiecie na ten pomysł?
Ja tak zrobiłem, pomysł jest bardzo dobry. Lepiej to wygląda i nie blenduje w lusterkach.
Mam te same światła z przodu które ty kupiłeś, czarne ramki wyrzuciłem do kosza i przykleiłem lampy tylko na uszczelniaczu. Wygląd możesz zobaczyć w moim dziale Remonty.
Pamiętaj, że jak montujesz światła LED do przyczepy to w samochodzie musi być moduł który obsługuje światła LED.
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Dzisiaj testowałem wysokość świateł pozycyjnych i ich odbicie w lusterkach wstecznych. Mój samochód (Honda CRV) ma dość duże lusterka wsteczne i jest też SUV-em z większym prześwitem, więc widziałem światło w obu pozycjach 
Dlatego skłaniam się ku estetyce i montuję oświetlenie jak najniżej.
Dzięki za poradę z tą ramką. Właśnie ta czarna przeszkadzała mi najbardziej
Odnośnie modułu LED słyszałem, że samochody koncernu VW mają z tym problem. Mam kilka żarówek LED w swoich japońskich samochodach (Toyota i Honda) i nie obrzucają mnie błędem. Ale przyznam, że nie znam się na tym, więc będę wdzięczny za wszelkie rady.
Dziś założyłem nowe światła, ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyglądu - to takie połączenie oryginalnych i nowoczesnych świateł. Przede wszystkim cieszę się, że nie muszę montować osobnych trójkątów - ze względu na wagę, a także na zminimalizowanie dziur w szopie.
Trochę jednak przeszkadza mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, chciałem uniknąć pojedynczego światła, ale nie jestem pewien, czy wydajność tych świateł będzie wystarczająca.
kolejnym krokiem były ramy okienne, które starałem się jak najbardziej zbliżyć do oryginału.
Ramki przykleiłem znanym klejem mamut. I dowiedziałem się, że do dużych okien muszę dokupić więcej zacisków

Dlatego skłaniam się ku estetyce i montuję oświetlenie jak najniżej.
Pawel90 pisze:Roboxx_SK pisze:Czy ktoś to zrobił? Co powiecie na ten pomysł?
Ja tak zrobiłem, pomysł jest bardzo dobry. Lepiej to wygląda i nie blenduje w lusterkach.
Mam te same światła z przodu które ty kupiłeś, czarne ramki wyrzuciłem do kosza i przykleiłem lampy tylko na uszczelniaczu. Wygląd możesz zobaczyć w moim dziale Remonty.
Pamiętaj, że jak montujesz światła LED do przyczepy to w samochodzie musi być moduł który obsługuje światła LED.
Dzięki za poradę z tą ramką. Właśnie ta czarna przeszkadzała mi najbardziej

Odnośnie modułu LED słyszałem, że samochody koncernu VW mają z tym problem. Mam kilka żarówek LED w swoich japońskich samochodach (Toyota i Honda) i nie obrzucają mnie błędem. Ale przyznam, że nie znam się na tym, więc będę wdzięczny za wszelkie rady.
Dziś założyłem nowe światła, ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyglądu - to takie połączenie oryginalnych i nowoczesnych świateł. Przede wszystkim cieszę się, że nie muszę montować osobnych trójkątów - ze względu na wagę, a także na zminimalizowanie dziur w szopie.
Trochę jednak przeszkadza mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, chciałem uniknąć pojedynczego światła, ale nie jestem pewien, czy wydajność tych świateł będzie wystarczająca.
kolejnym krokiem były ramy okienne, które starałem się jak najbardziej zbliżyć do oryginału.
Ramki przykleiłem znanym klejem mamut. I dowiedziałem się, że do dużych okien muszę dokupić więcej zacisków

Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Wystarczy kropla uszczelniacza w miejscu kabla a na bokach dałem 30x30mm taśmę dwustronną piankową. Zatrzaski obciąłem nożem aby wyrównać krawędzie. Za mocno nie przyklejaj tak aby w razie awarii można było odkleić.
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Moja przyczepa ma już oczy 
Zamontowałem światła zgodnie z instrukcją od Paweł90 - Dziękuję
Ponieważ nie mam okien, uszczelek ani listew, bo jest problem z wysłaniem ich na Słowację, nadal jeżdżę w garażu.
Dlatego kontynuuję budowę łazienki, jak zwykle, z bardzo lekkiego materiału.
Plan jest prosty. Zbuduję całą łazienkę z XPS, którą następnie wzmocnię laminatem epoksydowym.
XPS na tym zdjęciu zawiera ramkę pomocniczą, aby zachować kształt. Teraz, po laminowaniu, łazienka stoi sama.
Aby móc zginać XPS, wycinam więcej rowków. W ten sposób możliwe jest tworzenie jeszcze bardziej skomplikowanych kształtów.
Teraz czekam na utwardzenie 1 warstwy, potem kolejną i mogę kontynuować instalację elektryczną.
Suma godzin: 199 godzin

Zamontowałem światła zgodnie z instrukcją od Paweł90 - Dziękuję
Ponieważ nie mam okien, uszczelek ani listew, bo jest problem z wysłaniem ich na Słowację, nadal jeżdżę w garażu.
Dlatego kontynuuję budowę łazienki, jak zwykle, z bardzo lekkiego materiału.
Plan jest prosty. Zbuduję całą łazienkę z XPS, którą następnie wzmocnię laminatem epoksydowym.
XPS na tym zdjęciu zawiera ramkę pomocniczą, aby zachować kształt. Teraz, po laminowaniu, łazienka stoi sama.
Aby móc zginać XPS, wycinam więcej rowków. W ten sposób możliwe jest tworzenie jeszcze bardziej skomplikowanych kształtów.
Teraz czekam na utwardzenie 1 warstwy, potem kolejną i mogę kontynuować instalację elektryczną.
Suma godzin: 199 godzin
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Wróciłem po długiej przerwie, w której skończyłem przyczepe i cieszyliśmy się z niej świetnymi wycieczkami. Aby jednak nie zerwać tego wątku, będę dalej chronologicznie opisywać wszystkie prace, które następowały po sobie.
Stopniowo układałem całą łazienkę z XPS, którą od środka wzmocniłem 2 warstwami włókna szklanego 300g/m i wykończyłem delikatną tkaniną 80g/m.
Ogólny kształt łazienki uwarunkowany jest usytuowaniem toalety kasetowej, prysznica, łóżek, a zwłaszcza świetlika. Dlatego drzwi nie są proste, ale zakrzywione, dzięki czemu jest miejsce na okno o wymiarach 40x40cm.
Drzwi wykonane są z desek świerkowych 2x3 i podobnie jak ściany wypełnione XPS i laminatem.
Fundamenty szafki łazienkowej ready, mogę przystąpić do ocieplenia dachu, który wyłożony jest styropianem o grubości 2 cm.
Styropian przykleiłem klejem PUR z pistoletu, na podstawie porad z tego forum. Poza koniecznością mocowania desek i czekania, aż stwardnieją, ta metoda jest idealna, a styropian trzyma się naprawdę mocno.
Po całkowitym ociepleniu dachu przyszedł czas na wielki eksperyment. Jako powierzchnię dachu wybrałem PMF, czyli poor mans fiberglass.
Ta metoda jest stosowana w USA do przykrywania przyczep teardrop i została przetestowana przez lata użytkowania na zewnątrz, więc powinna wystarczyć do sufitu.
W tej metodzie wykorzystuje się dowolną tkaninę (ja użyłam siatki dla jednorodności i wytrzymałości na rozciąganie), która jest łączona klejem i wykończona farbą akrylową.
Co z tego wyjdzie? zobaczymy
Stopniowo układałem całą łazienkę z XPS, którą od środka wzmocniłem 2 warstwami włókna szklanego 300g/m i wykończyłem delikatną tkaniną 80g/m.
Ogólny kształt łazienki uwarunkowany jest usytuowaniem toalety kasetowej, prysznica, łóżek, a zwłaszcza świetlika. Dlatego drzwi nie są proste, ale zakrzywione, dzięki czemu jest miejsce na okno o wymiarach 40x40cm.
Drzwi wykonane są z desek świerkowych 2x3 i podobnie jak ściany wypełnione XPS i laminatem.
Fundamenty szafki łazienkowej ready, mogę przystąpić do ocieplenia dachu, który wyłożony jest styropianem o grubości 2 cm.
Styropian przykleiłem klejem PUR z pistoletu, na podstawie porad z tego forum. Poza koniecznością mocowania desek i czekania, aż stwardnieją, ta metoda jest idealna, a styropian trzyma się naprawdę mocno.
Po całkowitym ociepleniu dachu przyszedł czas na wielki eksperyment. Jako powierzchnię dachu wybrałem PMF, czyli poor mans fiberglass.
Ta metoda jest stosowana w USA do przykrywania przyczep teardrop i została przetestowana przez lata użytkowania na zewnątrz, więc powinna wystarczyć do sufitu.
W tej metodzie wykorzystuje się dowolną tkaninę (ja użyłam siatki dla jednorodności i wytrzymałości na rozciąganie), która jest łączona klejem i wykończona farbą akrylową.
Co z tego wyjdzie? zobaczymy

Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4199
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Sporo ciekawych rozwiązań
Czekamy na dalszą część relacji

Czekamy na dalszą część relacji

Re: Remont N126N Enka ultralight :)
To jeden z moich ulubionych wątków na forum. Trzymam kciuki i podziwiam 

Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości