Niewiadów Mamut - odbudowa
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Koledzy nigdy nie wiadomo czy wszyscy nie wylądujemy na przeglądzie, pamiętajmy że ustawa miała być wprowadzona z rok temu i zakładała, że wszystkie przyczepy mają mieć przegląd.
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Kolejny atak na kasę 

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
@TomekN126N
Kolego, bardzo dziękuję za wszystkie uwagi. W wielu kwestiach Ciebie rozumiem.
Ale jest kilka kwestii których nie wziąłeś pod uwagę.
1. Moja przyczepa to nie jest n132
2. Stara rama nie jest wytworem fabryki a jakąś domową modyfikacją ramy od N126, która wyglądała fabrycznie tak:
Jak widzisz nie ma w dyszlu środkowej belki. Przeróbki dokonane w starej ramie są zbiorem części znalezionych na złomie i raczej tak starą ramę traktujmy a nie jako fabryczny wzorzec o przebadanej wytrzymałości.
3. Środkowa belka, o której wspominasz to element dorobiony przez kogoś jako mocowanie koła zapasowego i jego położenie jest podyktowane tą funkcją.
4. Przyczepa jest z roku 1976 i nie posiada nr homologacji, co za tym idzie, nie może od niej odbiegać.
5. Tak moja przyczepa ma bezterminowe badanie i DMC 750KG, ale w przeciwieństwie do wielu innych tej masy dopuszczalnej nie przekroczy.
Kolego, bardzo dziękuję za wszystkie uwagi. W wielu kwestiach Ciebie rozumiem.
Ale jest kilka kwestii których nie wziąłeś pod uwagę.
1. Moja przyczepa to nie jest n132
2. Stara rama nie jest wytworem fabryki a jakąś domową modyfikacją ramy od N126, która wyglądała fabrycznie tak:
Jak widzisz nie ma w dyszlu środkowej belki. Przeróbki dokonane w starej ramie są zbiorem części znalezionych na złomie i raczej tak starą ramę traktujmy a nie jako fabryczny wzorzec o przebadanej wytrzymałości.
3. Środkowa belka, o której wspominasz to element dorobiony przez kogoś jako mocowanie koła zapasowego i jego położenie jest podyktowane tą funkcją.
4. Przyczepa jest z roku 1976 i nie posiada nr homologacji, co za tym idzie, nie może od niej odbiegać.
5. Tak moja przyczepa ma bezterminowe badanie i DMC 750KG, ale w przeciwieństwie do wielu innych tej masy dopuszczalnej nie przekroczy.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
- misha22
- Przyjaciel
- Posty: 819
- Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
- Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Domontuj od spodu 2x1.5m tej ażurówki i będzie rozszerzający się na tyle
Waga żadna a spokój w głowie.
Jak ma się wygiąć /bo nie wierzę żeby miał się urwać/ to tylko w okolicach pierwszej poprzecznej.
Pozdr.
M

Jak ma się wygiąć /bo nie wierzę żeby miał się urwać/ to tylko w okolicach pierwszej poprzecznej.
Pozdr.
M
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
A ja tak się zastanawiam, czemu zastosowałeś ażurową ramę; z powodu wagi czy ceny materiałów? I z innej beczki. Dzisiaj oglądałem ramę ciężarówki i w sumie wszystkie takie są. I wiecie co Wam powiem? Jest tak niesamowicie podziurawiona przez śruby do których jest coś przykręcone, że na chłopski rozum powinna się złamać, a ma tonażu przynajmniej 12 t (mówię o Man tgm).
Ps:
A rama mega mi się podoba i mnóstwo pracy włożyłeś. Po zdjęciach z 2 planu spawanie też zapewne nie sprawia Ci trudności i spawy będą pewne.
Edytowano
Ps:
A rama mega mi się podoba i mnóstwo pracy włożyłeś. Po zdjęciach z 2 planu spawanie też zapewne nie sprawia Ci trudności i spawy będą pewne.
Edytowano
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
misha22 pisze:Domontuj od spodu 2x1.5m tej ażurówki...
Dzięki, chyba tak zrobię dla spokoju całego forum

trinio pisze:A ja tak się zastanawiam, czemu zastosowałeś ażurową ramę....
Otwory ulżeniowe stosuje się w celu redukcji masy. W technologii cięcia laserem to żaden problem.
Ps. Dzięki, mi też się ta rama podoba a dziś odebrałem ją z cynkowni.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
OK a ważyłeś ją, jaka masa - pytam bo też nie chcę przekroczyć 750 kg.
Ważyłeś a włożyłeś to zasadnicza różnica. Prosimy czytać posty przed wysłaniem.
Ważyłeś a włożyłeś to zasadnicza różnica. Prosimy czytać posty przed wysłaniem.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Po ocynku rama Mamuta waży 77kg.
O ile dobrze pamiętam rama Wieloryba waży 96kg.
O ile dobrze pamiętam rama Wieloryba waży 96kg.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Leśnowóz pisze:Po ocynku rama Mamuta waży 77kg.
O ile dobrze pamiętam rama Wieloryba waży 96kg.
No i już zazdroszczę...
Masz 25 kg zapasu na dzień dobry.
Moja po cynkowaniu ważyła właśnie 96 kg. Przed cynkiem po wymianie dyszla na pełny profil zimnogięty 90 kg.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Nie no, tylko 19kg ale zawsze coś.
Chociaż faktycznie wstępnie do projektu przyjmowałem, że rama będzie miała 100kg.
Chociaż faktycznie wstępnie do projektu przyjmowałem, że rama będzie miała 100kg.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Z pomocą dwóch najlepszych pomocników, rama trafiła na swoje miejsce

Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Już na stałe czy przymiarka?
Patrzę na fotkę i zastanawiam się czy masz miejsce na kufer po założeniu UN? Może ta perspektywa to robi ale wygląda tam ciasno na dyszlu.
Patrzę na fotkę i zastanawiam się czy masz miejsce na kufer po założeniu UN? Może ta perspektywa to robi ale wygląda tam ciasno na dyszlu.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Murano pisze:Już na stałe czy przymiarka?
Patrzę na fotkę i zastanawiam się czy masz miejsce na kufer po założeniu UN? Może ta perspektywa to robi ale wygląda tam ciasno na dyszlu.
Przymiarka.
Natomiast co się tyczy kufra to masz rację, jest ciasno. Zrobiłem ramę na wzór starej, a więc dałem ciała, bo dyszel jest jak w n126 - krótki, pod mały kuferek

Ale po podniesieniu kufra maksymalnie w górę wszystko zaczyna się już mieścić. Z resztą na starej ramie też był taki podwyższony stelaż pod kufer.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Właśnie widziałem ten patent na starej ramie.
Nie wiem czy dotarłeś do tych informacji na forum ale na standardowej ramie n132 kufer z Enki prawie
się mieści. Jak to mówią "ma chęć...". Ale osoby, które taki montowały musiały kombinować bo kufer albo musi być dosunięty maksymalnie do ściany i pokrywa wtedy haczy o nią przy otwieraniu, albo delikatnie uniesiony albo wycięta "fasolka" w pokrywie aby minęła się z najazdem i kołem manewrowym.
Ja podczas wymiany dyszla wydłużyłem go o 2 cm. Dokładnie tyle brakowało do enkowego kuferka. Nawet miałem kupiony.... Niestety nie było dane tego sprawdzić bo ostatecznie zawitał duży kufer z nowego modelu. I tutaj też mogłem zrobić wcześniej mocowania na dyszlu ale kto to przewidział...
.
Coś wymyślisz.
Nie wiem czy dotarłeś do tych informacji na forum ale na standardowej ramie n132 kufer z Enki prawie

Ja podczas wymiany dyszla wydłużyłem go o 2 cm. Dokładnie tyle brakowało do enkowego kuferka. Nawet miałem kupiony.... Niestety nie było dane tego sprawdzić bo ostatecznie zawitał duży kufer z nowego modelu. I tutaj też mogłem zrobić wcześniej mocowania na dyszlu ale kto to przewidział...

Coś wymyślisz.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
O właśnie "prawie", to bardzo trafne słowo.
Niestety nie dotarłem do tej wiedzy zawczasu
Ale damy radę.

Niestety nie dotarłem do tej wiedzy zawczasu

Ale damy radę.

Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości