Niewiadów Mamut - odbudowa
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
No i czego straszysz? Zdecydowanie lepiej, szybko musiałeś poprawiać Niezła prowokacja
-
- Fanklubowicz
- Posty: 473
- Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Jak dla mnie konstrukcja ramy bardzo ciekawa, lekka, ażurowa, a przy tym posiada liczne wzmocnienia, ale sam dyszel przy tym wygląda na dość wątły. Według mnie będzie za bardzo pracował. Pokusiłbym się jednak o wykonanie go z pełnego, zamkniętego profilu.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
cyran'o pisze:Jak dla mnie konstrukcja ramy bardzo ciekawa, lekka, ażurowa, a przy tym posiada liczne wzmocnienia, ale sam dyszel przy tym wygląda na dość wątły. Według mnie będzie za bardzo pracował. Pokusiłbym się jednak o wykonanie go z pełnego, zamkniętego profilu.
Nie chciałem już kolegi denerwować po spawach... bo mam szacunek dla autora i projektu ale przyszedł mi do głowy przypadek @kooby i złamany dyszel przez jeden taki otwór na gniazdo...
Jarek jeśli jeszcze jest czas to też byłbym zdania żeby to poprawić.
Na szybko w sieci nie znalazłem przyczepy z perforowanym dyszlem. Rama owszem ale dyszel...
- kooba
- Administrator
- Posty: 5697
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Już chłop zrobił, a wy mu tu teraz wymyślacie
Jestem po przygodach z dyszlem i teraz zwracam uwagę każdemu, u którego poczuję zaniepokojenie z powodu dyszla
Tutaj bym się akurat nie czepiał. U mnie nie strzelił dyszel na gnieździe, które było na bocznej ściance wycięte tylko od spodu pod ramą.
Zwróćcie też uwagę, że tutaj jest inna konstrukcja dyszla niż w 132. W 132 jest dyszel pod ramą tak jak w N-ce. Tutaj jest jak E czy D, dyszel jest częścią ramy. Na taki dyszel nie działają aż takie siły łamiące jak u mnie.
Jestem po przygodach z dyszlem i teraz zwracam uwagę każdemu, u którego poczuję zaniepokojenie z powodu dyszla
Tutaj bym się akurat nie czepiał. U mnie nie strzelił dyszel na gnieździe, które było na bocznej ściance wycięte tylko od spodu pod ramą.
Zwróćcie też uwagę, że tutaj jest inna konstrukcja dyszla niż w 132. W 132 jest dyszel pod ramą tak jak w N-ce. Tutaj jest jak E czy D, dyszel jest częścią ramy. Na taki dyszel nie działają aż takie siły łamiące jak u mnie.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Tylko rozmawiamy i wymieniamy uwagi....
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Też uważam ten dyszel za zbyt wątły. Zawsze staraliśmy się zamienić ceownik na pełny profil bo wieloryby ciężkie, itd. a tu mamy ceówkę w wersji szwajcarskiego sera A to nie będzie lekka buda. No nic, zobaczymy.
Gdzieś pisałem, że taka obejma koła manewrowego, dokręcona na dwie śruby w poziomie w ciężkiej przyczepie będzie pracować na wyginanie ścianki dyszla przy manewrach na placu prawo-lewo. Przerabiałem to przed zmianą dyszla. Albo cztery śruby albo wspawana.
Gdzieś pisałem, że taka obejma koła manewrowego, dokręcona na dwie śruby w poziomie w ciężkiej przyczepie będzie pracować na wyginanie ścianki dyszla przy manewrach na placu prawo-lewo. Przerabiałem to przed zmianą dyszla. Albo cztery śruby albo wspawana.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Murano pisze:cyran'o pisze:Jak dla mnie konstrukcja ramy bardzo ciekawa, lekka, ażurowa, a przy tym posiada liczne wzmocnienia, ale sam dyszel przy tym wygląda na dość wątły. Według mnie będzie za bardzo pracował. Pokusiłbym się jednak o wykonanie go z pełnego, zamkniętego profilu.
Nie chciałem już kolegi denerwować po spawach... bo mam szacunek dla autora i projektu ale przyszedł mi do głowy przypadek @kooby i złamany dyszel przez jeden taki otwór na gniazdo...
Jarek jeśli jeszcze jest czas to też byłbym zdania żeby to poprawić.
Na szybko w sieci nie znalazłem przyczepy z perforowanym dyszlem. Rama owszem ale dyszel...
Rozumiem wszystkie wasze obawy i dziękuję za uwagi.
Ramę z ażurowym dyszlem oferuje np Alko
Natomiast co do przypadku dyszla u Kuby to zwróćmy uwagę, że tam pękł dyszel, który miał za sobą około 30 lat korodowania i pracy a u mnie jest nowa czysta zdrowa stal, która zostanie zaraz zabezpieczona ocynkiem. Nawet zamknięty profil po 30 latach korodowania wewnątrz ma zupełnie randomową wytrzymałość.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Być może wszyscy się mylimy ale takie rozmowy czasami ratują komuś portfel, zdrowie lub życie .
Trzymam kciuki za udany projekt.
Trzymam kciuki za udany projekt.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
I tak na szybko jeszcze jeden ażurowy dyszel znaleziony przed chwilą.
W ogóle ciekawe jest to, że współcześnie wiele ram jest konstrukcji modułowej, skręcanej śrubami. W zależności od potrzeb z tych samych klocków robią różne ramy.
Pomyślcie, że macie możliwość odkręcenia np. dyszla
W ogóle ciekawe jest to, że współcześnie wiele ram jest konstrukcji modułowej, skręcanej śrubami. W zależności od potrzeb z tych samych klocków robią różne ramy.
Pomyślcie, że macie możliwość odkręcenia np. dyszla
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Leśnowóz pisze:...
Pomyślcie, że macie możliwość odkręcenia np. dyszla
Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ale obecne modele Niewiadówek mają chyba przykręcany dyszel
- kooba
- Administrator
- Posty: 5697
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
n126N od samego początku (lata 80-te) ma przykręcany dyszel
-
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 10 kwie 2022, 22:07
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
@Leśnowóz
Witam.
Mam pytanie do Ciebie, bo widzę, że jesteś w trakcie odbudowy swojej przyczepki, może byś mi pomógł w sprawie odświeżenia mojej N126e, chciałbym się dowiedzieć, jakiej szpachli użyć i farby do pomalowania całej budy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Witam.
Mam pytanie do Ciebie, bo widzę, że jesteś w trakcie odbudowy swojej przyczepki, może byś mi pomógł w sprawie odświeżenia mojej N126e, chciałbym się dowiedzieć, jakiej szpachli użyć i farby do pomalowania całej budy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
poprostuOn pisze:@Leśnowóz
Witam.
Mam pytanie do Ciebie, bo widzę, że jesteś w trakcie odbudowy swojej przyczepki, może byś mi pomógł w sprawie odświeżenia mojej N126e, chciałbym się dowiedzieć, jakiej szpachli użyć i farby do pomalowania całej budy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Cześć jak zapewne zauważyłeś jestem dopiero na początku przygody z odbudową przyczepy. W dziale REMONTY znajdziesz wiele wątków kolegów, którzy wszystkie interesujące nas kwestie w tej dziedzinie bardzo dokładnie opisali i udokumentowali. Na tej podstawie sądzę, że potrzebna jest szpachla z włóknem szklanym oraz szpachla wykończeniowa, jako alternatywa i do tego zdaje się lepsza jest szpachlówka żelkotowa. Generalnie są prawdziwi fachowcy szkutnicy którzy na laminacie, żelkocie i topkocie zęby zjedli. Ja się do nich nie zaliczam
Pozdrawiam i życzę wytrwałości i sukcesów w remoncie przyczepy.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
-
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 10 kwie 2022, 22:07
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Leśnowóz pisze:Cześć jak zapewne zauważyłeś jestem dopiero na początku przygody z odbudową przyczepy. W dziale REMONTY znajdziesz wiele wątków kolegów, którzy wszystkie interesujące nas kwestie w tej dziedzinie bardzo dokładnie opisali i udokumentowali. Na tej podstawie sądzę, że potrzebna jest szpachla z włóknem szklanym oraz szpachla wykończeniowa, jako alternatywa i do tego zdaje się lepsza jest szpachlówka żelkotowa. Generalnie są prawdziwi fachowcy szkutnicy którzy na laminacie, żelkocie i topkocie zęby zjedli. Ja się do nich nie zaliczam
Pozdrawiam i życzę wytrwałości i sukcesów w remoncie przyczepy.
Dziękuję za odpowiedź, jeszcze się rozejrzę na forum
Również pozdrawiam i trzymam kciuki za remont
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3854
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Kolego Leśnowóz, ze względów nie złośliwych, ale bezpieczeństwa, wrócę jeszcze do dyszla. Wszystkie zachodnie przyczepy, które pokazałeś z ażurowym dyszlem posiadają dwie różnice, w porównaniu do Twojego wieloryba, na które nikt nie zwrócił Ci uwagi:
1. dyszel w większości podpiera główną ramę, a u Ciebie wchodzi w konstrukcje ramy, zatem spawy puszczą pierwsze.
2. dyszel od przodu do tylu rozszerza się i jest coraz grubszy, a u Ciebie jest jednakowo szeroki profil po całej długości. Zatem siły działające na hak będą dyszel deformowały skrętnie, w pionie i poziomie.
3. Zmieniłeś konstrukcje przedniej belki. Jak myślisz, czemu dwie małe boczne były z przodu, a środkowa trochę z tylu? Właśnie po to, żeby rozkładać siły po długości dyszla i żeby spawy się nie łączyły na dyszlu, bo tu działają duże siły nacisku od budy na hak.
Nigdy nie poprawia się producenta w przypadku ramy itp. elementów nośnych pojazdu.
Mój kolega fachowo dospawał kiedyś uszy do ramy motocykla, aby przyczepić wózek boczny i został cofnięty ze stacji diagnostycznej, bo ten konkretny motor nie ma homologacji na wózek boczny ( ten model miał, ale nie ta sztuka).
Nie jestem złośliwy, martwię się o bezpieczeństwo na drodze.
Zdjęcie jednego z Twoich pierwszych postów
Zdjęcie po robocie ramy. Porównaj różnice i zobacz, jak osłabiłeś konstrukcje, wycinając dziury. A ta ramą kiedyś pewnie przeszła jakieś badania wytrzymałościowe konstrukcji, zanim dostała homologację.
Obym się mylił i niech to wytrzyma.
P.S. czy Twój wieloryb ma dmc 750 i bezterminowy przegląd, czy będzie jeździł co roku do diagnosty?
1. dyszel w większości podpiera główną ramę, a u Ciebie wchodzi w konstrukcje ramy, zatem spawy puszczą pierwsze.
2. dyszel od przodu do tylu rozszerza się i jest coraz grubszy, a u Ciebie jest jednakowo szeroki profil po całej długości. Zatem siły działające na hak będą dyszel deformowały skrętnie, w pionie i poziomie.
3. Zmieniłeś konstrukcje przedniej belki. Jak myślisz, czemu dwie małe boczne były z przodu, a środkowa trochę z tylu? Właśnie po to, żeby rozkładać siły po długości dyszla i żeby spawy się nie łączyły na dyszlu, bo tu działają duże siły nacisku od budy na hak.
Nigdy nie poprawia się producenta w przypadku ramy itp. elementów nośnych pojazdu.
Mój kolega fachowo dospawał kiedyś uszy do ramy motocykla, aby przyczepić wózek boczny i został cofnięty ze stacji diagnostycznej, bo ten konkretny motor nie ma homologacji na wózek boczny ( ten model miał, ale nie ta sztuka).
Nie jestem złośliwy, martwię się o bezpieczeństwo na drodze.
Zdjęcie jednego z Twoich pierwszych postów
Zdjęcie po robocie ramy. Porównaj różnice i zobacz, jak osłabiłeś konstrukcje, wycinając dziury. A ta ramą kiedyś pewnie przeszła jakieś badania wytrzymałościowe konstrukcji, zanim dostała homologację.
Obym się mylił i niech to wytrzyma.
P.S. czy Twój wieloryb ma dmc 750 i bezterminowy przegląd, czy będzie jeździł co roku do diagnosty?
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości