Nasze Holowniki
- Mobil-Zasada
- Posty: 340
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nasze Holowniki
Ale w benzynie nie puścisz takiego dymka, jak dieslem
- mannt
- Fanklubowicz
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Miałem prawie ćwierć wieku temu Renault 19 1.4 txe energy. On puszczał z rury nawet takie kółka dymne, jak niektórzy palacze potrafią. Oleju brał 1l na 200km, jak dwusuw[emoji23]
Re: Nasze Holowniki
Witam!
Oczywiście przy czujnikach cofania cofając z p-pą piszczą. Ja od razu montując założyłem na przewodzie zasilającym (tym od lampy cofania) wyłącznik, który mam w bagażniku i zaraz po podpięciu p-py wyłączam czujniki i temat z głowy (wiadomo, że na czas holowania). Kamery nie mam, ale myślę, że też trzeba by było tak zrobić.
Pozdrawiam.
Oczywiście przy czujnikach cofania cofając z p-pą piszczą. Ja od razu montując założyłem na przewodzie zasilającym (tym od lampy cofania) wyłącznik, który mam w bagażniku i zaraz po podpięciu p-py wyłączam czujniki i temat z głowy (wiadomo, że na czas holowania). Kamery nie mam, ale myślę, że też trzeba by było tak zrobić.
Pozdrawiam.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5548
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Ja tam jestem zwolennikiem automatyzacji wszystkiego o czym można zapomnieć
To gniazdo co prawda domyślnie przez wyłącznik obsługuje tylne przeciwmgłowe, ale na 100% po drobnej ingerencji będzie mogło obsługiwać odłączanie zasilania od czujników cofania.
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-elekt ... 1626359779
To gniazdo co prawda domyślnie przez wyłącznik obsługuje tylne przeciwmgłowe, ale na 100% po drobnej ingerencji będzie mogło obsługiwać odłączanie zasilania od czujników cofania.
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-elekt ... 1626359779
Re: Nasze Holowniki
Ja mam gniazdo starego typu bez takich wymysłów, a poza tym sam jestem "starego typu " i taka automatyzacja to za mądre dla mnie.
- Mobil-Zasada
- Posty: 340
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nasze Holowniki
W takim wypadku można wykorzystać pin 12 do sterowania czujnikami. Tak nawet zrobiłem w Golfie.
Tzn. we wtyku w przyczepie mam zrobiony mostek pinu 12 do masy
Dzięki temu, jeśli czujniki podłączymy odpowiednio z wykorzystaniem przekaźnika, po włożeniu wtyczki z mostkiem, czujniki się nie będą uruchamiać.
Niestety nie będzie to działać gdy podłączymy inne przyczepy czy przejściówkę 13/7pin...
Ogólnie nie jestem fanem rozwiązań, które raz działają a raz nie, ale zawsze to jakieś wyjście.
Tzn. we wtyku w przyczepie mam zrobiony mostek pinu 12 do masy
Dzięki temu, jeśli czujniki podłączymy odpowiednio z wykorzystaniem przekaźnika, po włożeniu wtyczki z mostkiem, czujniki się nie będą uruchamiać.
Niestety nie będzie to działać gdy podłączymy inne przyczepy czy przejściówkę 13/7pin...
Ogólnie nie jestem fanem rozwiązań, które raz działają a raz nie, ale zawsze to jakieś wyjście.
Re: Nasze Holowniki
We wtyku 13 pin, pin 12 powinien być połączony z masą pin 3 zawsze w każdej przyczepie właśnie po to aby "poinformować" pojazd o jej podłączeniu. A co tam się będzie dalej działo to już zależy od holownika, mogą być np. w taki sposób odłączane czujniki cofania.
Zamierzam zrobić tak u siebie, właśnie z przekaźnikiem.
Zamierzam zrobić tak u siebie, właśnie z przekaźnikiem.
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1662
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Nasze Holowniki
RAFALSKI pisze:We wtyku 13 pin, pin 12 powinien być połączony z masą pin 3 zawsze w każdej przyczepie właśnie po to aby "poinformować" pojazd o jej podłączeniu. A co tam się będzie dalej działo to już zależy od holownika, mogą być np. w taki sposób odłączane czujniki cofania.
Zamierzam zrobić tak u siebie, właśnie z przekaźnikiem.
Nie wiem jak to było zmajstrowane, ale pamiętam że w fabrycznie nowym polonezie Caro 1996r z hakiem zakładanym w Polmozbycie zaraz po zakupie autka z fabryki, przy gnieździe 7 pinowym po podłączeniu wtyczki od przyczepki na desce zapalał się symbol kuli haka że przyczepka podłączona. Jak to działało skąd brało sygnał, nie wiem, ale zawsze mi się to podobało i tu niby autko o korzeniach PRL a taka tam technika była
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Nasze Holowniki
Bo Polonez wspaniałym samochodem był.
Re: Nasze Holowniki
Witam!
Potwierdzam. Oprócz tej kontrolki była też taka, która informowała o spaleniu się którejś z żarówek. Ja nie narzekałem na
swojego. Mój miał przygotowaną instalację pod hak zakończoną kostką. Wystarczyło tylko wpiąć się kostką z haka. Pozdrawiam.
Potwierdzam. Oprócz tej kontrolki była też taka, która informowała o spaleniu się którejś z żarówek. Ja nie narzekałem na
swojego. Mój miał przygotowaną instalację pod hak zakończoną kostką. Wystarczyło tylko wpiąć się kostką z haka. Pozdrawiam.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 337
- Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Nasze Holowniki
Ciekawe rozmowy o holownikach, jest motyw N126N i spalania
Posłuchajcie sobie to całe, warto.
Posłuchajcie sobie to całe, warto.
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
Re: Nasze Holowniki
Oni pojęcia o marce, przyczepie, karawaningu nie mają.
Burstner Ventana 400 ts
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10
-
- Fanklubowicz
- Posty: 337
- Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Nasze Holowniki
dmb5 pisze:Oni pojęcia o marce przyczepie karawaningu nie mają.
Zgadza się, sam z tego się śmiałem, ale potem opisywali ten swoj GMC na LPG, o momentach obrotowych, elektrykach, itp...
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
Re: Nasze Holowniki
dmb5 pisze:Oni pojęcia o marce, przyczepie, karawaningu nie mają
To samo pomyślałem po pierwszych sekundach filmu jak próbował wyrwać budę z ramy. Pokazywanie Enki i mówienie, że "TEN model" powstał w 73' roku też dość słabe.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 337
- Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Nasze Holowniki
Ten holownik mnie zainteresował. Raz chodzi na 4 gary raz na 6... Co to za rozwiązanie?
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości