Nasze Holowniki
-
- Fanklubowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: Nasze Holowniki
chevrolet pali więcej niż nubira, ma twardsze zawieszenie niż nubira i są problemy z częściami w Polsce.
Silnik nie jest opla, też został przekombinowany przez chevroleta
Silnik nie jest opla, też został przekombinowany przez chevroleta
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
- stachu_gda
- Fanklubowicz
- Posty: 2619
- Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
- Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)
Re: Nasze Holowniki
piotr05 pisze:chevrolet pali więcej niż nubira, ma twardsze zawieszenie niż nubira i są problemy z częściami w Polsce.
Silnik nie jest opla, też został przekombinowany przez chevroleta
Spalanie akurat specjalnie mnie nie boli, jeśli chodzi o części to z tego co widziałem na allegro nie ma specjalnych problemów i są tanie. Nie wiem jak w sklepach stacjonarnych, ale staram się zawsze zamawiać przez neta. Pożyjemy, zobaczymy

-
- Fanklubowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: Nasze Holowniki
Pisałem o sklepach stacjonarnych. Kolega w pracy ma już ze 2 lata i sobie chwali. Zamienił z lanosa.
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
- stachu_gda
- Fanklubowicz
- Posty: 2619
- Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
- Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)
Re: Nasze Holowniki
piotr05 pisze:pisałem o sklepach stacjonarnych. Kolega w pracy ma juz ze 2 lata i sobie chwali. Zamienił z lanosa
A no w stacjonarnych kiszka, bo tego mało jeździ jednak. U mnie jest założenie takie, że ma 4-5 lat przejeździć i zrobić około 150 tys., więc chyba nie są to kosmiczne wymagania nawet jak na budżetowe auto.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: Nasze Holowniki
Jesli nie jest zajeżdżone to trochę posłuży, jak każde auto o które się dba.
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
- __ArroW__
- Fanklubowicz
- Posty: 1573
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Nasze Holowniki
stachu_gda pisze:piotr05 pisze:chevrolet pali więcej niż nubira, ma twardsze zawieszenie niż nubira i są problemy z częściami w Polsce.
Silnik nie jest opla, też został przekombinowany przez chevroleta
Spalanie akurat specjalnie mnie nie boli, jeśli chodzi o części to z tego co widziałem na allegro nie ma specjalnych problemów i są tanie. Nie wiem jak w sklepach stacjonarnych, ale staram się zawsze zamawiać przez neta. Pożyjemy, zobaczymy.
Jak będziesz potrzebował części to się odezwij w końcu to moja branża

N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach

Re: Nasze Holowniki
dworek pisze:Były CLA, C i E, dla porównania każde w wersjach z napędem na jedną oś i 4matic.
W E-klasie smaczkiem była nowość, wersja ALL-TERRAIN.
O konie i niutony to mnie nie pytaj, słabą mam pamięć do cyferek
Tak sobie obejrzałem te furki i wszystkie zacnie się prezentują a ten all-terrain to rzeczywiście rodzynek.
Nigdy na mercedesach się nie wyznawałem za dużo tych A, B, C, D, E, F .... itd

Jak będziesz szukał kogoś na testy to chętnie się podszkolę.
Jakoś za płaskimi nie przepadam ale coraz częściej spoglądam w stronę skody octavii (mimo że nudna jak flaki z olejem) 1,8TSI, bardzo podoba mi się jej silnik (na papierze) 180KM 250Nm obr. 1250-5000 fajny ma zakres i dostępność niutków praktycznie lekkie muśnięcie i już wskakują.

-
- Fanklubowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: Nasze Holowniki
Benior pisze:
1,8TSI, bardzo podoba mi się jej silnik (na papierze) 180KM 250Nm obr. 1250-5000 fajny ma zakres i dostępność niutków
Osobiście nie polecam tego silnika. To jest silnik VW i ma tendencje do brania oleju nawet 1,5l na 1000 km ze względu na cienkie pierścienie na tłokach, druga wada to łańcuch rozrządu a dokładniej prowadnica jest plastikowa i łańcuch potrafi przeskoczyć o ząbek.
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Re: Nasze Holowniki
piotr05 pisze:Benior pisze:
1,8TSI, bardzo podoba mi się jej silnik (na papierze) 180KM 250Nm obr. 1250-5000 fajny ma zakres i dostępność niutków
Osobiście nie polecam tego silnika. To jest silnik VW i ma tendencje do brania oleju nawet 1,5l na 1000km. ze względu na cienkie pierścienie na tłokach, druga wada to łańcuch rozrządu a dokładniej prowadnica jest plastikowa i łańcuch potrafi przeskoczyć o ząbek
No to mnie trochę zmartwiłeś więc będę z powrotem patrzył w kierunku hultaja.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: Nasze Holowniki
Kolega miał ocie z 2009r, jeździł nim rok i w tamtym roku robił remont silnika, bo mu łańcuch przeskoczył i skrzywił wałek rozrządu.
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 640 km 2 nocki
Re: Nasze Holowniki
piotr05 pisze:Kolega miał ocie z 2009r, jeździł nim rok i w tamtym roku robił remont silnika, bo mu łańcuch przeskoczył i skrzywił wałek rozrządu.
Jeżeli jeździł rok i rok temu robił remont czyli w 2015 kupił 6-letnie auto...
Mogę wiedzieć jaki przebieg miało?
We wszystkich doladowanych silnikach magiczne jest 200 tys.
Producenci silników z łańcuchem zalecają wymianę łańcucha co 160-180 tys km.
Opowiastki ze jak ma lancuch to nie ma problemu to wielka bzdura. Jest i to większy niż przy pasku! Znacznie droższa wymiana, większe tarcie na przeniesieniu fazy zaworowej, większe spalanie i parę innych wad.
Przecież 125p też miał łańcuch rozrządu i co...?
Co 40 tys wymiana a silnik ma tylko 75 koni...
Drugą sprawą jest to że o ile pasek pęka bez zapowiedzi to łańcuch opomina się o wymianę charakterystycznym dźwiękiem.
Kolejna sprawa: łańcuchy są minimum 3 torowe. Żeby przeskoczyć na trzech zębatkach to trzeba potrafić...

Był po prostu wyciągnięty lub zjechane zębatki albo przez przebieg albo przez mocne katowanie.
Re: Nasze Holowniki
Czyli jest światełko w tunelu?
No ciekawe ile miał nalatane bo auto 6-7 letnie to może mieć 70, 140 i 500tyś itd. W jeepku też jest łańcuch i tak jak piszesz objawy kończącego się łańcucha to grzechotanie.
Jeszcze jedno, to branie oleju to od nowości czy jak auto jest już zarżnięte.
Mi poprzednia terenówka też brała olej i to dużo ale miałem świadomość, że silnik się kończył a mimo to jechała i targała zapiekankę. Oczywiście ona dobiła go jeszcze bardziej i stawianie zasłony dymnej stało się normą bez znaczenia z obciążeniem czy bez
No ciekawe ile miał nalatane bo auto 6-7 letnie to może mieć 70, 140 i 500tyś itd. W jeepku też jest łańcuch i tak jak piszesz objawy kończącego się łańcucha to grzechotanie.
Jeszcze jedno, to branie oleju to od nowości czy jak auto jest już zarżnięte.
Mi poprzednia terenówka też brała olej i to dużo ale miałem świadomość, że silnik się kończył a mimo to jechała i targała zapiekankę. Oczywiście ona dobiła go jeszcze bardziej i stawianie zasłony dymnej stało się normą bez znaczenia z obciążeniem czy bez

Re: RE: Re: Nasze Holowniki
Benior pisze:Czyli jest światełko w tunelu?
No ciekawe ile miał nalatane bo auto 6-7 letnie to może mieć 70, 140 i 500tyś itd. W jeepku też jest łańcuch i tak jak piszesz objawy kończącego się łańcucha to grzechotanie.
Jeszcze jedno, to branie oleju to od nowości czy jak auto jest już zarżnięte.
Mi poprzednia terenówka też brała olej i to dużo ale miałem świadomość, że silnik się kończył a mimo to jechała i targała zapiekankę. Oczywiście ona dobiła go jeszcze bardziej i stawianie zasłony dymnej stało się normą bez znaczenia z obciążeniem czy bez [emoji38]
W octach to czesta przypadlosc ze 1.8 bierze ogromne ilosci oleju .
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Tabbert Sportiv 395/ Opel Insignia Sport Tourer
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
- Zielony
- Fanklubowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Murano pisze:piotr05 pisze:Kolega miał ocie z 2009r, jeździł nim rok i w tamtym roku robił remont silnika, bo mu łańcuch przeskoczył i skrzywił wałek rozrządu.
Jeżeli jeździł rok i rok temu robił remont czyli w 2015 kupił 6-letnie auto...
Kolejna sprawa: łańcuchy są minimum 3 torowe. Żeby przeskoczyć na trzech zębatkach to trzeba potrafić...
Nie zawsze. Tak wygląda łańcuch w Nissanowym GA16:

(zdjęcie z nissanzone)
W SR20 jest to samo i ja sobie bardzo chwalę takie rozwiązanie

Re: Nasze Holowniki
Branie oleju w tsi to podobno standard ale w granicach 1-2 litry na 10-15 tys a nie na 1 tysiąc.
Widocznie skoda kolegi Piotra była baaaardzo zmęczona.
Dodatkowo olej jest używany też do smarowania łańcucha co zwiększa jego używanie.
O ile łańcuch w mocnych motorach ma uzasadnienie o tyle w małych agregatach jest dla mnie niezrozumiałe.
Najgorsze jest to, że brania oleju nie zdiagnozujesz przy zakupie auta.
Kiedyś już pisałem o olejach, które wg mnie są kluczowe!
Z silnika w Golfie 4 1.4 16v który przy przebiegu 130 tys brał ok 1.5 litra/10 tys za pomocą oleju zrobiłem motor, który ma 280 tys z czego 150 na gazie i nie bierze grama oliwy!
Teraz do Cromki wlałem Liqui Moly, bo od 7 lat mam do niego zaufanie.
Na koniec dodam że długie interwały 30-40 tys wymiany oleju to kolejna bajka i lobby producentów silników.
Od lat trzymam się zasady 10-12 tys i zmiana. W dużym fiacie zmieniam co sezon (3-4 tys km).
Widocznie skoda kolegi Piotra była baaaardzo zmęczona.
Dodatkowo olej jest używany też do smarowania łańcucha co zwiększa jego używanie.
O ile łańcuch w mocnych motorach ma uzasadnienie o tyle w małych agregatach jest dla mnie niezrozumiałe.
Najgorsze jest to, że brania oleju nie zdiagnozujesz przy zakupie auta.
Kiedyś już pisałem o olejach, które wg mnie są kluczowe!
Z silnika w Golfie 4 1.4 16v który przy przebiegu 130 tys brał ok 1.5 litra/10 tys za pomocą oleju zrobiłem motor, który ma 280 tys z czego 150 na gazie i nie bierze grama oliwy!
Teraz do Cromki wlałem Liqui Moly, bo od 7 lat mam do niego zaufanie.
Na koniec dodam że długie interwały 30-40 tys wymiany oleju to kolejna bajka i lobby producentów silników.
Od lat trzymam się zasady 10-12 tys i zmiana. W dużym fiacie zmieniam co sezon (3-4 tys km).
Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości