Beata&Radek pisze:A przy kontroli to brana pod uwagę jest chyba masa rzeczywista
Podczas kontroli policjant sprawdzi pozycje O1 i O2 w dowodzie samochodu i porówna z pozycją F2 z dowodu przyczepy. Jeśli DMC przyczepy będzie większe niż odpowiednia dla niej wartość podana w dowodzie auta, gliniarz może zakończyć Twoją jazdę. To znaczy pojedziesz dalej ale bez przyczepy To czarny scenariusz ale możliwy
Osobiście, kupując u producenta przyczepę towarową bez hamulca, zażyczyłem sobie zmniejszenie jej DMC z 750kg do maksimum 640kg bo tyle mam wpisane w rubryce O2 w dowodzie mojego auta. Zmniejszyli masę do 600kg bo mogą podobno zmieniać co 50kg a ile tam naładuję to już moja sprawa, póki mnie nie zważą. Najważniejsze, że w papierach się zgadza i ni będę miał niespodzianki zafundowanej przez upierdliwego policjanta, dajmy na to ~500km od domu. O wypadku już nawet nie wspominam.
Niestety czasy się zmieniają i nie zawsze da się wszystko ugadać tak jak dawniej, gliniarze coraz bardziej sztywni, mniej wyrozumiali i będzie coraz gorzej...