Remont n126n (offroad)
Re: Remont n126n (offroad)
Moim zdaniem nie ma co się piąć zbytnio w górę bo eNka już jest wyższa od zapiekanki. Samym kołem bym próbował podnieść jak najwyżej podcinając laminat. Nad osią tak bym się nie skupiał bo do tak lekkiego terenu nie ma co szukać kosmicznych rozwiązań. Samo duże koło już powinno robić robotę bo przez dołki będzie przechodzić zamiast w nie wpadać. Na pierwszy sezon (jeśli oś jest sprawna) bym zostawił co jest i sam będziesz wiedział czy jest dobrze czy trzeba szukać czegoś innego. 5tyś dużo i mało, chcesz wzmacniać skorupę, koła musisz kupić 3szt, no nie wiem czy się zmieścisz jeszcze z nową osią.
Tak sobie myślę, że dobrze by było aby przyczepka stała ciut wyżej aby dyszel po zapięciu opadał w dół, dzięki temu dupka pójdzie w górę i kąty zejścia się poprawią.
Tak sobie myślę, że dobrze by było aby przyczepka stała ciut wyżej aby dyszel po zapięciu opadał w dół, dzięki temu dupka pójdzie w górę i kąty zejścia się poprawią.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 5 kwie 2017, 21:05
Re: Remont n126n (offroad)
Dlatego mi nie zalezy na taplaniu się w błocie po klamki. Mi wystarczy przyczepa która zniesie dojazd nie utwardzoną drogą do np. jeziora. Padło na niewiadowke bo to według mnie solidna konstrukcja.
Chyba jednak zdecyduję sie na wzmocnioną oś z alko do 1350kg. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Chyba jednak zdecyduję sie na wzmocnioną oś z alko do 1350kg. Zobaczymy co z tego wyjdzie

Re: Remont n126n (offroad)
marcin126n pisze:Chyba jednak zdecyduję sie na wzmocnioną oś z alko do 1350kg. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Wyjdzie dobrze,co ma nie wyjść...proponuje tylko do kpl amory
-
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 5 kwie 2017, 21:05
Re: Remont n126n (offroad)
Zastanawiam się jak zamontować amory. Na ramie nie mam żadnych mocowań. A na osi którą chce kupić też nie widzę. Mam sam sobie nawiercić mocowania?
Re: Remont n126n (offroad)
Kup kompletną oś z amorami,linkami i zaczepami do amorów,do ramy dorobisz z kątownika ,w ramie są otwory ,zobacz mój wątek ,,drobne naprawy n126n" tam pokazuje wszystko co i jak z osią AlKo, 1350kg AlKo to chyba za dużo moim zdaniem.Ja swoją enkę podniosłem tylko 8cm i już jest fajnie, możesz zobaczyć jak ona wygląda na otwarciu sezonu 2017 Jasna Góra -zestaw Kangoo+ n126n (w galerii Naci)
- pawlo fiona n126e
- Fanklubowicz
- Posty: 945
- Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: Remont n126n (offroad)
jacek pisze:Kup kompletną oś z amorami,linkami i zaczepami do amorów,do ramy dorobisz z kątownika ,w ramie są otwory ,zobacz mój wątek ,,drobne naprawy n126n" tam pokazuje wszystko co i jak z osią AlKo, 1350kg AlKo to chyba za dużo moim zdaniem.Ja swoją enkę podniosłem tylko 8cm i już jest fajnie, możesz zobaczyć jak ona wygląda na otwarciu sezonu 2017 Jasna Góra -zestaw Kangoo+ n126n (w galerii Naci)
Widziałem i jak najbardziej polecam Jacka rozwiązanie, przyczepą została podniesiona ale nadal bardzo fajnie wygląda. Widać tam profesjonalne podejście do tematu.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 5 kwie 2017, 21:05
Re: Remont n126n (offroad)
jacek pisze:Kup kompletną oś z amorami,linkami i zaczepami do amorów,do ramy dorobisz z kątownika ,w ramie są otwory ,zobacz mój wątek ,,drobne naprawy n126n" tam pokazuje wszystko co i jak z osią AlKo, 1350kg AlKo to chyba za dużo moim zdaniem.Ja swoją enkę podniosłem tylko 8cm i już jest fajnie, możesz zobaczyć jak ona wygląda na otwarciu sezonu 2017 Jasna Góra -zestaw Kangoo+ n126n (w galerii Naci)
A jak podniosłes przyczepke o 8 cm? Wynika to z zakupionej osi czy dałes jakies kątowniki? Na zdjeciach widac ze montowales oś bezposrednio do ramy.
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4421
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Remont n126n (offroad)
Między osią a ramą są prostokątne profile dystansujace długości ok 80-90cm, o przekroju około 60x80mm.
Potwierdzam słowa Pawła, Jacka przyczepa pachnie profesjonalizmem
Potwierdzam słowa Pawła, Jacka przyczepa pachnie profesjonalizmem

Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 12 / 1022 km
Re: Remont n126n (offroad)
Już opisuję dokładnie profile i dodaję zdjęcia,więc profil ma wymiary 80x40(grubość ścianki 3mm bo jest też taka grubość profilu ramy) oraz długość 700mm otwory fasolkowe wycinałem ręcznie plazmą więc są trochę nie równe, profile pomalowałem farbą srebrną młotkową (hamer...) ale po sezonie pójdzie ocynk,śruby wzmocnione czarne długość 35mm i nakrętki samo kontrujące + podkładki obustronnie.Wszystko skręcone asymetrycznie z przodu koła wystaje więcej profilu(tu jest dźwignia podczas hamowania ) no i dla estetyki zamknąłem profile zaślepkami.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 5 kwie 2017, 21:05
Re: Remont n126n (offroad)
No profesjonalizm
. Dzieki za zdjecia. Na pewno bede sie nimi wspomagal.
Planuje tez wsadzic opony 215/75/15. Maja srednice 700mm. Jak podniose 8cm to na wysokość wejda ale na szerokość to będę rzeźbić. Tzn na szerokość wejdą na styk ale boje sie podczas pracy zawieszenia będą obierać

Planuje tez wsadzic opony 215/75/15. Maja srednice 700mm. Jak podniose 8cm to na wysokość wejda ale na szerokość to będę rzeźbić. Tzn na szerokość wejdą na styk ale boje sie podczas pracy zawieszenia będą obierać
Re: Remont n126n (offroad)
No ale wyglądać będzie super jak takie laczki włożysz( ja tak lubię), moje opony to 185/60/14 jak dobrze pamiętam i po bokach zostaje chyba po 2-3cm.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 5 kwie 2017, 21:05
Re: Remont n126n (offroad)
Twoj wymiar to 580mm srednicy. Wedlug moich obliczen potrzebuje po bokach odciąć po 50mm. Akurat tyle jest do profilu który podtrzymuje budę.
Szerokosc opony tez mi sie zmiesci. Nadkole ma 230mm szerokości. Ufff bedzie triche mierzenia i pasowania
Szerokosc opony tez mi sie zmiesci. Nadkole ma 230mm szerokości. Ufff bedzie triche mierzenia i pasowania

-
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 5 kwie 2017, 21:05
Re: Remont n126n (offroad)
Jacek....a czy nowa os ma taki sam rozstaw kół? Od bębna do bębna. Et felgi zostaje takie same? I jakie jest et felgi? Pytam bo powoli zaczynać kompletować części.
Re: Remont n126n (offroad)
Jak zamawiałem zawieszenie to zrobili taki jaki jest w niewiadówce resztę poszerzyłem dystansami , na oś czekałem cztery tygodnie.Felgi mam z innym et niż org.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: środa, 5 kwie 2017, 21:05
Re: Remont n126n (offroad)
Dzieki. W krakowie jest firma ktora ma duży wybór części do przyczep. Może coś pomogą 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości