Regulator ładowania, gdzie schować
Regulator ładowania, gdzie schować
Biję się z myślami gdzie przykręcić regulator mppt tracer, według instrukcji pracuje w temperaturze do 45, raczej nie wyrobię się z montażem solara do piątku dlatego myślę czy by nie schować regulatora w bakiście a w razie potrzeby solar podpinać gdzies obok przyczepy, ale zastanawiają mnie te temperatury bo sama przyczepa mocno się nagrzewa, no i gdzie go później przykrecić na stałe? To całkiem spory klocek.
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
Im bliżej podłogi tym chłodniej.
Polecam bakisty pod łóżkami.
Polecam bakisty pod łóżkami.
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
Dokładnie tak mam zrobione, czeka mnie jeszcze montaż MT 50, co poradzę że jestem ciekawski 

- Pavulon
- Fanklubowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 30 lip 2019, 13:01
- Lokalizacja: Rudy Raciborskie
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
Kurczę...
Nie doczytałem w instrukcji i nie przewidziałem tego. Mam kable przygotowane do półki pod sufitem 


Re: Regulator ładowania, gdzie schować
Ja mam pod sufitem i chodzi normalnie, nie grzeje się.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- Pavulon
- Fanklubowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 30 lip 2019, 13:01
- Lokalizacja: Rudy Raciborskie
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
tantalos pisze:Ja mam pod sufitem i chodzi normalnie, nie grzeje się.
Właśnie chyba u Ciebie widziałem w tym miejscu.
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
Ja też miałam pod sufitem i nie jest to żaden problem jeśli chodzi o temperaturę. Przeniosłem do bakisty bo żadna to ozdoba, a i sposób montażu przez poprzedniego właściciela nie był, że tak powiem estetyczny to raz, a dwa wg mnie regulator powinien być w przyczepowej elektrowni. Znacząco ułatwia to wykonanie porządnej instalacji elektrycznej.
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
A on nie powinien być jak najbliżej akumulatora?
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
No właśnie wg mnie powinien, o tym pisałem 
Ułatwia to i upraszcza wykonanie instalacji, ale to tylko moje laika zdanie.

Ułatwia to i upraszcza wykonanie instalacji, ale to tylko moje laika zdanie.
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4223
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
RAFALSKI pisze:A on nie powinien być jak najbliżej akumulatora?
Właśnie

Osobiście mam zamontowany w bakiście w odległości około 60-80 cm od akumulatora.
Nawet specjalnie estetyczny nie jest żeby go eksponować ( mam prostą wersję bez wyświetlaczy i świecidełek )

Jedyna obsługa jakiej dokonuje na nim to załączenie przed wyjazdem i wyłączenie po wyjeździe

Re: Regulator ładowania, gdzie schować
RAFALSKI pisze:A on nie powinien być jak najbliżej akumulatora?
Jak montowałem pierwszy solar to zadałem pytanie co to znaczy jak najbliżej i czy robi różnicę czy to będzie pół czy dwa metry. Nie uzyskałem odpowiedzi, bo sądzę, że przy tych prądach i tak prostych instalacjach jest to kwestia pomijalna. Jedynie warto zwrócić uwagę na tabelkę w poradniku kolegi Bartka i dobrać odpowiednio grube kable. http://www.bartek.eu.org/Panele_slonecz ... czepie.pdf
W Chateau i w Adrii miałem od regulatora do aku jakieś właśnie 2 metry przewodów, teraz mam może po 50 cm i nie widzę różnicy, nic się nie dzieje. Wchodzę do przyczepy i zawsze mam prąd



Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- Pavulon
- Fanklubowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 30 lip 2019, 13:01
- Lokalizacja: Rudy Raciborskie
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
To trudno kable już pociągnięte trzeba będzie to jakoś schować ...tylko ta temperatura mnie straszy 

Re: Regulator ładowania, gdzie schować
reflexes pisze:W Chateau i w Adrii miałem od regulatora do aku jakieś właśnie 2 metry przewodów, teraz mam może po 50 cm i nie widzę różnicy, nic się nie dzieje. Wchodzę do przyczepy i zawsze mam prąd. Osobiście mam pod łóżkiem obok aku, ale tylko dlatego, że nie mam zboczenia i nie gapię się ciągle na wyświetlacz, wolę podziwiać uroki przyrody albo ładne dziewczyny na kempingu
![]()
Poza tym te regulatory faktycznie średnio piękne są więc musowo trzeba to gdzieś schować.
Tutaj nie chodzio o to czy będzie działał lepiej lub gorzej, to raczej kwestie bezpieczeństwa i tzw montażu "zgodnie ze sztuką". Im dłuższy przewód tym większe ryzyko, że coś kiedyś może pójść nie tak. Poza tym ergonomia montażu też moim zdaniem nie powinna być pomijalna i to nie powinno być tak że walne sobie go tam gdzie mam fajne miejsce tylko wszystko powinno być przemyślane.
Pavulon pisze:To trudno kable już pociągnięte trzeba będzie to jakoś schować ...tylko ta temperatura mnie straszy
Jak pisałem, temperaturą bym się tak nie martwił, oczywiście trzeba zastosować się do wytycznych producenta i zamontować zgodnie z nimi, jeśli chodzi o wolne przestrzenie wokół radiatora.
Dobranie odpowiednich przekrojów przewodów to również ważna sprawa szczególnie przy większych odległościach między solarem i regulatorem, no i oczywiście odpowiednie zabezpieczenie instalacji.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Regulator ładowania, gdzie schować
RAFALSKI pisze:A on nie powinien być jak najbliżej akumulatora?
Jak najbardziej akumulatora to powinien być bezpiecznik.
Odległość między akumulatorem a regulatorem to tylko kwestia grubości przewodów. Ja w 132 pierwotnie miałem regulator i akumulator w bakiście przy drzwiach. Jak montowałem minijunkersa w kufrze na dyszlu to musiałem przenieść akumulator na koniec przyczepy żeby zmniejszyć nacisk na hak. Pociągnąłem przez całą przyczepę 4mm2 i nie ma żadnego problemu. Oczywiście najpierw przy akumulatorze jest bezpiecznik, a potem reszta przewodów do regulatora.
EDIT:
Tu opisywałem viewtopic.php?f=36&t=6744&start=240#p147650
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości