Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: BoskiWalenty » niedziela, 29 gru 2019, 13:24

Wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Plastyk wydaje się być sporej grubości. Temperatura powietrza raczej nie będzie ekstremalnie wysoka więc nie powinno się nic z nim dziać. Rozprowadzenie ciepła Trumy jest również z plastyku. (przynajmniej tak mi się wydaje patrząc na zdjęcie), sterowane mechanicznie. Faktycznie, może być problem z połączeniem tego z trumą ale od czego jest kreatywność.
Te chińskie są również sterowane ręcznie. Sterowane elektrycznie mają rację bytu pod warunkiem dostępu do prądu. W przypadku jakichkolwiek braków w dostawie zasilania mamy problem. No i na koniec jakieś zgrabne sensowne wyprowadzenie ciepła na zewnątrz.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 - poprawki
N132T `84 - remont 2018-2019
Opel Zafira B `06 - holownik :D
Fiat Seicento `04 - pancerne, czerwone

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2124
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: tantalos » niedziela, 29 gru 2019, 15:02

Jeśli plastik nie jest przeznaczony do nadmuchu gorącego powietrza to na 100% się stopi. Kto ma webasto to wie, że u wylotu powietrze jest tak gorące że grozi poparzeniem.
BoskiWalenty pisze:Wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Plastyk wydaje się być sporej grubości.

Grubość tutaj nie ma żadnego znaczenia. Jak pierwszy raz założyłem piec to daszek na kominie zrobiłem sobie sam; jak można się domyślić, stopił się.

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1505
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: oko » niedziela, 29 gru 2019, 15:21

Nie tragizujmy. Na wyjściu "webasto", temperatura osiąga ok. 90-115°C a im dalej, tym temparatura powietrza spada. PCV wytrzymuje temperatury rzędu 80°C a PP do 120°C. Ale oczywiście trzeba sprawdzić co to za tworzywo i jak się ten materiał zachowa w takich temperaturach. No i nie wiadomo, czy pod wpływem temperatury nie zacznie się wydzielać jakiś zapach.
Na tym filmie, od mniej więcej 13:12 minuty pokazany jest rozkład temperatur:
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki
2018 - 440/2
2019 - 3277/32
2020 - 548/2

Awatar użytkownika
Lukasz_b20
Posty: 364
Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: Lukasz_b20 » niedziela, 29 gru 2019, 16:22

Panowie a gdyby tak zastosować agregat prądotwórczy? umieścić go w bakiście ( wygłuszyć ) zrobić odprowadzanie na spaliny..Mam wtedy prąd do grzejnika na 230V i na inne urządzenia. W połączeniu z solarem jako uzupełnienie powinno chyba zagrać?

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5104
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: Murano » niedziela, 29 gru 2019, 16:47

Lukasz_b20 pisze:Panowie a gdyby tak zastawać agregat prądotwórczy? umieścić go w bakiście ( wygłuszyć ) zrobić odprowadzanie na spaliny..Mam wtedy prąd do grzejnika na 230V i na inne urządzenia. W połączeniu z solarem jako uzupełnienie powinno chyba zagrać?

Myślę, że nawet miałbyś strefę "VIP" dla siebie na kempingach... ;-)
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2124
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: tantalos » niedziela, 29 gru 2019, 16:51

No i łoże koło bakisty miało by nawet masaż :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 1870
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: tomcat » niedziela, 29 gru 2019, 16:56

Hmm... :?
Ty tak na poważnie :?:
Zasadniczo wszystko można zrobić ale ja widzę tu tylko raczej same minusy :roll:
Wydajność, a co za tym idzie wielkość agregatu raczej dyskwalifikuje go żeby umieścić w bakiście ( chyba, że zastosujesz jakąś inną nieoryginalną sporo większą ).Standardowy grzejnik elektryczny ma około 1000 do 2000W. Żeby go zasilić potrzeba agregatu około 3kW. Typowy agregat o tej mocy waży około 30 kg i robi kupę hałasu.Wygłuszyć tego nie za bardzo można ponieważ podczas pracy wytwarza sporo ciepła i nie można zamykać go w zamkniętym "czymś". Są jeszcze inwertorowe, trochę mniejsze i cichsze, ale niestety droższe :(
Gdybyś uruchomił generator na polu kempingowym to wg mnie szybko podziękują Ci za pobyt i raczej narobisz sobie wrogów a nie przyjaciół wśród sąsiadów ;)
Mam znajomego, który kiedyś wpadł też na taki pomysł. Żeby nie przeszkadzać sąsiadom ( przyczepa na własnej działce ) wykopał dół i tam ulokował urządzenie :)
Jeszcze żyje, bo czasem go widuję więc chyba trafił z pomysłem :lol:
N126e + PEUGEOT 406 HDI Break

Mój remont

Obrazek

Awatar użytkownika
Lukasz_b20
Posty: 364
Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: Lukasz_b20 » niedziela, 29 gru 2019, 17:02

Dzięki za wyjaśnienie!

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 1870
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: tomcat » niedziela, 29 gru 2019, 17:16

oko pisze:... PCV wytrzymuje temperatury rzędu 80°C a PP do 120°C. Ale oczywiście trzeba sprawdzić co to za tworzywo i jak się ten materiał zachowa w takich temperaturach. No i nie wiadomo, czy pod wpływem temperatury nie zacznie się wydzielać jakiś zapach...

Trzeba by też sprawdzić, czy pod wpływem wysokiej temperatury nie zacznie się odkształcać :?
N126e + PEUGEOT 406 HDI Break

Mój remont

Obrazek

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1505
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: oko » niedziela, 29 gru 2019, 17:34

tomcat pisze:
oko pisze:... PCV wytrzymuje temperatury rzędu 80°C a PP do 120°C. Ale oczywiście trzeba sprawdzić co to za tworzywo i jak się ten materiał zachowa w takich temperaturach. No i nie wiadomo, czy pod wpływem temperatury nie zacznie się wydzielać jakiś zapach...

Trzeba by też sprawdzić, czy pod wpływem wysokiej temperatury nie zacznie się odkształcać :?

Zgadza się.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki
2018 - 440/2
2019 - 3277/32
2020 - 548/2

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 9165
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: reflexes » niedziela, 29 gru 2019, 17:50

Jak już kupujecie te webasta to wykorzystajcie ich zalety na maxa. Pewnie widzieliście ale wrzucę dla potomnych.

Knaus Sport 400 LK wcześniej Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2020 - 5 nocy, 1014 km | 2019 - 59 nocy, 4410 km | 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km |
| 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 1870
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: tomcat » niedziela, 29 gru 2019, 17:56

Pomysłowe, zwłaszcza odbiór marnującego się ciepła z rury wydechowej :?
N126e + PEUGEOT 406 HDI Break

Mój remont

Obrazek

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 9165
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: reflexes » niedziela, 29 gru 2019, 18:27

Koncepcja jest mniejwięcej taka sama, kwestia jedynie ingerencji lub nie w konstrukcję urządzenia.
Knaus Sport 400 LK wcześniej Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2020 - 5 nocy, 1014 km | 2019 - 59 nocy, 4410 km | 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km |
| 2016 - 42 noce, 3840 km |

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2003
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: Samoogon » niedziela, 29 gru 2019, 18:41

Tomek mnie wczoraj zmotywował więc dziś troszkę posiedziałem przy kompie, pierwszy projekt powstał, już się drukuje, jakieś dziewięć godzin więc dopiero rano spróbuję poskladac to do kupy i zobaczyć czy zadziała. Teraz sterowanie ręczne, docelowo na silniku krokowym z pełną elektroniką, choć chyba będzie też wersja ze zdalnym sterowaniem mechanicznym, tak jak w oryginale.

PS. tylko czekałem na pomysł z generatorem jako "logiczne" rozwinięcie tematu webasto :)
Samoogonowy remont n126e
Pieszczenie królEnki
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 5225km, 47 nocy

dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2285
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: Chińskie "Webasto" - wady, zalety, opisy, porady, pomoc.

Postautor: dzin1975 » niedziela, 29 gru 2019, 18:43

Fajne filmy, fajne rozwiązania ale jak dla mnie za dużo składowych, które mogą się zepsuć. Jak zaczynaliśmy przygodę z wyjazdami to planów miałem mnóstwo. I na ciepłą wodę, ogrzewanie, prądy itd. I co ? Sprawdzone rozwiązania są jednak najlepsze. Czyli truma, czajnik, solar itd. Jak to mawiają klasycy- nie kombinuj ;)
Webasto kupiłem, ale ma służyć głównie jako mobilne centrum ogrzewania. Głównie busa. Trumy do T4 nie wstawię, aczkolwiek takie pomysły też były :oops:
Do wszystkiego człowiek musi dojrzeć, i najlepiej sprawdzić organoleptycznie. Ale gdybym posłuchał od samego początku bardziej doświadczonych kolegów (w większości zielonych) to parę ładnych szelestów w kieszeni by zostało...
Marcin
N126n 1990r
n126 off-road
n250c
nB752413HC ;)
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi,oraz galloper,oraz multivan :)

viewtopic.php?f=36&t=8614


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości