Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » niedziela, 27 lis 2016, 22:41

CornBlumenBlau pisze:Ktoś tu ostro szykuje się do otwarcia sezonu 2017 w nowym domku... Brawo!


Chciałbym, ale jeszcze dużo pracy przede mną, a budka pod chmurką i czasu jakoś brakuje :cry:
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1659
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: RE: Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 28 lis 2016, 12:21

ruciak76 pisze:Chciałbym, ale jeszcze dużo pracy przede mną, a budka pod chmurką i czasu jakoś brakuje :cry:


No właśnie...Może chociaż napiszemy podanie do ministra pogody ;) o łaskawość bo nam dała już wczoraj pogoda popis.

A tak to super robota. Powiedz mi czym kleisz ekrany i wykładzinę.
Kiedyś sam był polecił polimerowy Dragona ale jakiś czas temu chyba zmienili recepturę i teraz go polecam i używam... do klejenia plakatów na murze ;).




Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek" ;)
Lada Niva 1.7 2010 +n126e+n250c+n132l
RemontN132t
RemontN126n
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » poniedziałek, 28 lis 2016, 12:53

Ekrany, jak i tapicerkę kleję Bonatermem AS (ten do nanoszenia pistoletem) jest rzadki i dobrze się nim maluje pędzlem, sprawdziłem go trzy lata temu na zapiekance, co prawda tam było bez ekranów sama tapicerka ale kiedyś jak musiałem się dostać do zaklejonego przewodu to było bardzo ciężko by tapicerki nie podrzeć, tak trzymał.
Oczywiście jeśli chodzi o ekrany, to kleiłem te od sprzedawcy co Stachu_gda polecał, faktycznie pianka jest zlaminowana z folią że nie można tego rozdzielić, niestety nie wiem jak ten klej reagował by z innymi ekranami (nie robiłem testów) Bonatermem powinno się kleić w temp powyżej 15 stopni, ja klejąc w niższej musiałem więcej czasu spędzić na dociskaniu do zimnego laminatu (wałkowaniu wałkiem malarskim) bo klej wolniej odparowywał. Teraz klejąc już tapicerkę na ekran łapie momentalnie (wczoraj przy temp +1) ale w budce jest grzejniczek, a ekran już izoluje od zimnego laminatu.
Ekran którym wyklejam: http://allegro.pl/ekran-zagrzejnikowy-mata-aluminiowa-pianka-alu-5mm-i6401833022.html
Klej: http://allegro.pl/klej-bonaterm-as-5l-do-tapicerki-podsufitki-4-kg-i5517091948.html
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1659
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 28 lis 2016, 22:54

Dzięki. Taką piankę położylismy pod linoleum w zapiekance i muszę przyznać że jest bardzo wytrzymała. Pomimo deptania nigdzie się nie rozlazła ani nie odgniotła do tej pory.

Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek" ;)
Lada Niva 1.7 2010 +n126e+n250c+n132l
RemontN132t
RemontN126n
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » środa, 7 gru 2016, 16:13

Etap, wyklejania ekranów i tapicerki zakończony, zużyłem:
1. ekran-pianka 17m x1,2m i trochę jeszcze pozostało;
2. tapicerka remontowa, z zakupionego 4m x 7m pozostało jeszcze na tyle że można by wykleić spokojnie drzwi i płyty przyokienne ale tego na razie nie robię
3. klej Bonaterm AS 10l = 8kg.
4. Aceton 0,5l - głównie używany do mycia rąk i powierzchni gdzie nie powinien się znaleźć
Teraz czeka mnie montaż mebli i wyposażenia i tu mam pytanie dotyczące trumy SL 3002.
Chciałbym ją zamontować zaworem w kierunku dużego łóżka by nie ucinać belki w podłodze i ominąć ten uchwyt w ramie do mocowania budki z nią, co o tym myślicie?
Zmieszczę się nad osią by mieć dostęp na tyle swobodny by dojść tam rurką z gazem? A może napotkam na jeszcze jakieś inne komplikacje których się nie spodziewam, a ktoś już jest bogatszy o te doświadczenia?
U większości osób widziałem kominek i rurę wylotową spalin zamontowaną w lewym narożniku szafy jak otworzy się jej drzwi, ja chciałbym zamontować to w prawym narożniku co o tym myślicie? Jest jakaś różnica w miejscu przejścia przez dach ?
Załączniki
IMG_6444.JPG
IMG_6446.JPG
IMG_6447.JPG
IMG_6448.JPG
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2120
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: naal » środa, 7 gru 2016, 16:24

Ja z trumą się zmieściłem. Zawór m mam od strony łóżka. Co do komina to też mam w prawym rogu szafy.
Audi A6 2,5 V6 TDI 00'
Wartburg 353 86'
Peugeot Partner 1,6 HDI 07'
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 4308
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: CornBlumenBlau » środa, 7 gru 2016, 16:51

Jak zrobisz zawór od strony łóżka to łatwiej będzie zrobić kominek po prawej stronie (mniej zakrętów). O ile samo ustawienie pieca w eNce ma znaczenie ze względu na wspomnianą listwę podłogową, o tyle nie słyszałem, aby były jakieś przeciwwskazania do którejkolwiek ze stron poprowadzenia rury kominowej.
Można to tlumaczyć na różne sposoby. Komin po prawej stronie można prawdopodobnie dosięgnąć stojąc w drzwiach. Jak musisz go odkrecić przed wjazdem do garażu to zaleta, ale jak się komuś za bardzo spodoba... to taka możliwość jest już wadą ;) Wybór jak zawsze należy do Ciebie ;)
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9 tedei
Touran 1,9 tedei


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 18 / 450 km

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » niedziela, 11 gru 2016, 20:42

naal pisze:Ja z trumą się zmieściłem. Zawór m mam od strony łóżka. Co do komina to też mam w prawym rogu szafy.

Super :D , najbardziej się obawiałem że oś może przeszkadzać do dokręcenia rurki z podejściem gazu lub coś w tym stylu.
CornBlumenBlau pisze:Jak zrobisz zawór od strony łóżka, to łatwiej będzie zrobić kominek po prawej stronie (mniej zakrętów).

Właśnie o to mi chodzi, że ustawiając piec w ten sposób,planuję poprowadzić rurę najpierw po podłodze pomiędzy nadkolem a ścianą szafy by następnie skierować się narożnikiem szafy w górę. Rura na podłodze zostanie później zabudowana i od strony wejścia przełożone zostaną drzwiczki dolne szafy by mieć dostęp do pozostałej powierzchni w której będzie na razie schowek, a kiedyś w przyszłości może trumawent lub coś na jego wzór stworzone własnoręcznie, jest już plan a to podobno połowa sukcesu :lol:

Marcinie, Macieju dziękuję za info.
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2193
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: tantalos » niedziela, 11 gru 2016, 21:25

Ja bym ci radził nie wycinać otworu na drzwiczki na dole szafy. Jeśli planujesz w dodatku trumaventa to tam naprawdę już nie ma wiele miejsca na graty żeby robić drzwiczki - po prostu będą zbędne.Ja mam u siebie dostęp do dolnej szafki poprzez górną ; przeciąłem na pół dolną sklejkę.Jedna część jest przykręcona na stałe a do drugiej dorobiłem uchwyt i można ją podnosić. Za trumą trzymam rzeczy które naprawdę rzadko używam stąd moja rada.

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » sobota, 17 gru 2016, 15:46

tantalos pisze:Ja bym ci radził nie wycinać otworu na drzwiczki na dole szafy....

Faktycznie może na razie się z tym wstrzymam i zrobię dostęp od góry z szafy.
Dzisiaj wziąłem się za usprawnianie i przegląd wymontowanych sprzętów gazowych i tak:
1. Kuchnia Cramer: nie działał jeden z palników - okazało się że w jednej rurce zasysającej powietrze do palnika prawdopodobnie osy nanosiły czegoś w rodzaju piachu i rurka została tym szczelnie zabita, przeczyszczenie pomogło palnik działa.
2. Lodówka TA 61 : działała na 220V i 12V ale nie chciała odpalić się na gazie, po rozmontowaniu palnika okazało się że był pełen uschniętych owadów, po wyczyszczeniu działa i odpala bez najmniejszego problemu.
3. Truma SL 3002: muszę przylutować przewód do przycisku iskrownika piezzo bo jest urwany i wymienić przynajmniej jedno z okienek bo jest w nim dziura.
Po podłączeniu trumy do gazu i podaniu ognia przez zdemontowane potłuczone okienko truma odpaliła bez najmniejszego problemu, kapilara chyba działa prawidłowo bo po jej przytrzymaniu w rękach rozgrzewając ją, duży palnik łagodnie się wyłącza, natomiast gdy jest studzona, załącza duży palnik, testowałem też co się stanie gdy płomień zdmuchnę i okazuje się że po kilku sekundach słychać jak zamyka się zawór dopływu gazu, więc chyba wszystko z działaniem w porządku.
Mam jednak pytanie, pomiędzy piecem a jego podstawą (blachą którą przykręca się do podłogi) tak jakby dookoła paleniska, jest mała szczelinka przez którą obawiam się że może dostawać się zimno.
Czy to się czymś uszczelnia? Czy tam ma być ta wolna przestrzeń?
I jeszcze jedno pytanko dotyczące samego pieca, jeżeli chodzi o okablowanie, to wychodzi z niego jeden kabel pojedynczy (prawdopodobnie od iskrownika piezzo) i dwa cienkie kabelki z okolic zaworu zakończone kostką. Pytanko, do czego są te dwa przewody z kostką?
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: stachu_gda » sobota, 17 gru 2016, 16:08

ruciak76 pisze:Mam jednak pytanie, pomiędzy piecem a jego podstawą (blachą którą przykręca się do podłogi) tak jakby dookoła paleniska, jest mała szczelinka przez którą obawiam się że może dostawać się zimno.
Czy to się czymś uszczelnia? Czy tam ma być ta wolna przestrzeń?


Ja mam Carvera a nie Trumę, ale u mnie była taka jakby wata uszczelniająca to. Może u Ciebie wylazło ze starości?
U siebie dałem tam sznur do kominków i objechałem silikonem żaroodpornym dodatkowo.

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 325
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: jacek » sobota, 17 gru 2016, 18:58

Ruciak te kabelki o których piszesz są do modułu elektronicznego piezo (na baterie) automatycznego zapalania,z tym modułem jest tak że jak ci płomień zgaśnie to trumka sama odpali,fajna sprawa, mam tak w swojej,moduł kosztuje do 350 zł w zależności od modelu a używka do 200zł.
Nie obcinaj tych kabli !.A i jeszcze jedno iskrownik podłączony do modułu ma dwie funkcje : iskrownika i sondy jonizacji.
Patrzam i patrzam a tu ładnie robota ci idzie, gratulacje i powodzenia w dalszej pracy

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1659
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: vvarrior » niedziela, 18 gru 2016, 16:04

Obrazek
Taki tylko nieładny moduł zapłonu miałem pod ręką. Kabelki zostaw bo jak wpadnie Ci w ręce to wpinasz w dwa piny wskazane śrubokrętem a 3ci w przewód ktory idzie do palnika. Ja mam tylko obawy co do elektrycznych o kondycje baterii. Przyjeżdżam w zimę, mróz a tu padaka baterii i nie odpale pieca?
W 132 mam elektronikę ale dołożę piezo na sytuacje awaryjne.

Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek" ;)
Lada Niva 1.7 2010 +n126e+n250c+n132l
RemontN132t
RemontN126n
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » niedziela, 8 sty 2017, 21:58

I powoli lecimy dalej z remoncikiem...
Jeszcze w starym roku udało się wstawić mebelki, następny etap to częściowy demontaż szafy i dziurawienie podłogi i dachu :lol:
Załączniki
P1030471.JPG
P1030493.JPG
P1030495.JPG
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 325
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: jacek » poniedziałek, 16 sty 2017, 22:59

Będziesz rozprowadzał rurami ciepło po przyczepie? bo ja tak.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości