Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: vvarrior » środa, 21 paź 2015, 21:15

Dzięki. Czyli do mojego zastosowania albo analogowy amperomierz +/- albo polecane rozwiązanie JS Elektronik:
http://www.jsel.pl/PL,5,79,vta__woltomierz_+_amperomierz_10a_25a_.html
Wcześniej używałem analoga z białoruskich ciągników ale one mają zakres +/- 30A a takiego zakresu nigdy nie uzyskałem..;) no chyba że wtedy kiedy kabelki się zwarły;). Obecnie zmniejszam zakres do wartości 6..10A max.
Przepraszam za zaśmiecenie wątku - chyba że oddzielimy dyskusje o wskaźnikach w przyczepie do działu Instalacje?
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » piątek, 23 paź 2015, 17:30

W czwartek z rodzinką pojechaliśmy do dziadków mojej żony pod Ełk na rodzinne spotkanie. Po przyjeździe zauważyłem dwie przyczepy kampingowe Niewiadów n126 z 1985r i jakaś dziwna niemiecka. Zrobiłem wywiad z dziadkiem i okazało się ze znajoma zostawiła te przyczepki na przechowanie do wiosny, trzyma je tylko na jakieś graty bo ma tam postawiony domek letniskowy. Wklepałem numer telefonu do właścicielki i grzecznie zapytałem czy nie chciałaby odsprzedać lodówki i grzejnika , w słuchawce usłyszałem ze nigdy niekożystała z grzejnika bo się bała mam sobie go zdemontować i zabrać :D ale co do lodówki to się jeszcze zastanowi ,ale się ucieszyłem!!!!!!!! Wiec wymontowałem wszystko razem z kominem :D i mam grzejnik do mojej enki. Czy jest na forum ktoś kto ma wiedze jak wyczyścić, przygotować i uruchomić do użytkowania ? Gdzie go zamontować?
Obrazek
Obrazek
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 11069
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: reflexes » piątek, 23 paź 2015, 18:01

Przykładów na forum masz full. Trumatic mieści się w eNce w szafie. A co do uruchomienia to prawdopodobnie wystarczy podłączyć gaz i będzie działać. Oczywiście jak najbardziej trzeba sprawdzić czy wszystko szczelne i dokupić rurę komina, bo na fotkach jej nie widać. Miałeś farta.

reflexes z tapatalk

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » piątek, 23 paź 2015, 19:15

Komin mam i rurę też, cały zestaw zdemontowałem trzeba tylko sprawdzić . Powiedz mi tylko ja mam zamontować go w szafie? w środku?
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Karolus » piątek, 23 paź 2015, 20:34

Fiacior75 pisze:Komin mam i rurę też, cały zestaw zdemontowałem trzeba tylko sprawdzić . Powiedz mi tylko ja mam zamontować go w szafie? w środku?



Montaż w tym miejscu. Odkręcasz drzwiczki i masz miejsce na Trumę.
Poproś "Aganetka" - Piotrek jest tyle co po wstawianiu piecai podczas remontu, na pewno chętnie pomoże i zrobi fotki jak i co i gdzie...

Truma.jpg
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy "nową" N126NT


Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072

N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891

Benior
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1857
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Benior » sobota, 24 paź 2015, 20:52

Zalecałbym przed montażem sprawdzenie i przeczyszczenie pieca w serwisie lub kogoś kto to ogarnia.

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » niedziela, 25 paź 2015, 06:22

Czy ktoś z kolegów pamięta lub wie jakiej długości muszą być śrubki M6 do przykręcenia rączek ? Bo chce tam przykręcić A2 nierdzewki a one są na sztuki .
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 658
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Drednot » wtorek, 27 paź 2015, 23:01

Mobil-Zasada - dzięki za poradę!
Kopsnę się na Wolumen - kusi mnie ten amperomierz - może sprzedawca mi poradzi jak to zamontować
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: vvarrior » wtorek, 27 paź 2015, 23:24

Co do rury komina to warto kupić nową rurę. Stary typ z równoległymi prążkami ma tendencję do korozji i pękania w tych właśnie prążkach i zarazem do nieszczelności. Nowe prążki mają jak by gwintowane i są z innego materiału. Nowa też powinna być uszczelka (oring) komina od strony pieca. A uruchomienie? Popatrz jak to powinno być podłączone, podepnij na otwartej przestrzeni na jakimś stole i będziesz wiedział czy działa.

...
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » środa, 28 paź 2015, 19:59

Mam pytanie odnośnie tabliczki znamionowej na mojej masa własna to 450kg a DMC 510kg rok produkcji 1986. Byłem na mazurach i zrobiłem kilka zdjęć niewiadówce z 1985r między innymi tabliczki znamionowej i tam masa własna wynosi 500kg a DMC 600kg lodówki nie było ale były pawlacze. Dlaczego w mojej ładowność wynosi 60kg a w tamtej 100kg??? przecież zawieszenie i zaczep jest takie same. Co sie stanie jak bym wpisał na tabliczce MW 400kg a DMC 500kg? dowodu i tak nie mam.
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
mr_dywan
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 437
Rejestracja: czwartek, 8 lis 2012, 21:20
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: mr_dywan » środa, 28 paź 2015, 20:38

Widocznie Twoja przyczepa to N126es. Też taką mam - kiedyś gdzieś wyczytałem, że to wersja "odchudzona" ale w jaki konkretnie sposób to nie bardzo wiem. W numerze wybitym na ramie jest ta informacja zawarta więc nie wiem czy bym to zmieniał.
Po drugie - zostawiłbym fabryczną tabliczkę znamionową - ostatnio byłem z kumplem na stacji diagnostycznej "prostować" wagi do dowodu rejestracyjnej i diagnosta dopisał w papierku z przeglądu, że nie widzi żadnych ingerencji w tabliczkę znamionową.
A na koniec dodam, że jak zamontujesz piec lodówę, koło zapasowe (W N126es na pewno nie było), do tego wrzucisz przedsionek i kilka gratów to tak czy inaczej będziesz przekraczał DMC.

Odnośnie piecyka - do fabrycznej szafy w naszym modelu - będzie za szeroki, więc będziesz musiał coś wykombinować.
Klajster Miasto i Kraj

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » czwartek, 29 paź 2015, 07:05

Jak rozbierałem meble to za szafą była naklejka z oznaczeniem 126 d,e ,koło zapasowe leżało w środku i szafka pod zlewem zamykana więc brak miejsca na lodówke . Moja fabryczna tabliczka jest w opłakanym stanie na szczęście widać wybite numery dlatego musze zamówić nową , chce żeby wszystko ładnie wyglądało. Tak samo miałem z N250 podałem wszystkie dane ze starej tabliczki i gość mi ładnie nabił na nowej . Co do piecyka to już przymierzałem go do szafy i jest szerszy o kilka centymetrów trzeba będzie coś pokombinować :D .
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 375
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Mobil-Zasada » czwartek, 29 paź 2015, 10:28

Ja również mam takie masy. I to dokładnie odmiana ES. U Ciebie jest wszystko ok. Po prostu Twoja przyczepa to odmiana lżejsza czyli DS lub ES.
Nie odpowiem i na czym polega ta lekkość - bo nie wiem. Ale zapewne większa przyczyna tego tkwi w papierologii niżeli w stanie faktycznym jej wyposażenia :wink:

Na stronie fanklubu można znaleźć info o masach. Pod tabelą masz dopisek o odmianach lżejszych:

http://www.fanklub-niewiadowek.com/niew ... ukcje.html
Ciągnik: VOLVO S60 II D3 (do sprzedania)
Ciągnik: Skoda Superb 2 Combi 2.0TDi
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1944
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Fiacior75 » czwartek, 29 paź 2015, 13:42

Taka naklejka z takimi danymi była u mnie w szafie
Obrazek
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 375
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont n126 1986r wyciągniętej z 'dżungli'

Postautor: Mobil-Zasada » czwartek, 29 paź 2015, 16:08

To nic nie zmienia. U mnie nie pamiętam jaka była, ale nie ma to znaczenia. Na tablicy znamionowej są informacje dotyczące Twojej przyczepy. n126e oraz n126d to podstawa na której zrobiono odmiany lżejsze. Twoja i moja przyczepa to są przyczepy n126e. Tylko po prostu w wersji lżejszej, czyli n126es.
Ciągnik: VOLVO S60 II D3 (do sprzedania)
Ciągnik: Skoda Superb 2 Combi 2.0TDi
Przyczepa: N126ES


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości