N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
W weekend zabieram się za amortyzatory ale cały czas myślę co zrobić z tymi nieszczęsnymi oknami i tak sobie myślę czy dobrym pomysłem byłoby wklejenie/uszczelnienie ich klejem do szyb samochodowych. Myślę, że można by wyciągnąć klin i odchylając gumę wpuścić między uszczelkę i laminat oraz szybę pasek kleju i zakleić to w cholerę na amen. Co o tym sądzicie?
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- mannt
- Fanklubowicz
- Posty: 1047
- Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Próbowałem u siebie uszczelnić te boczne okna, najpierw bezbarwny silikon, później klej do szyb, i jeszcze uszczelniacz tytułowy żaden z nich nie przynosił efektu. A może nie umiem uszczelnić? Pomogło dokładne czyszczenie i nowe uszczelki.
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
A ja dałem pod uszczelkę silikon akwariowy do klejenia akwarium, bezbarwny - trzyma do dziś jak cholera...
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy "nową" N126NT
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3200km i 14 nocy "nową" N126NT
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Próbowałem u siebie uszczelnić te boczne okna, najpierw bezbarwny silikon, później klej do szyb, i jeszcze uszczelniacz tytułowy żaden z nich nie przynosił efektu. A może nie umiem uszczelnić? Pomogło dokładne czyszczenie i nowe uszczelki.
Ja w zeszłym roku też jakoś tak na szybko trochę pomazałem zwykłym silikonem ale nie wyszło. Może przez to, że badziewny był albo niechlujnie zrobione. Co do wymiany uszczelek wolałbym tego uniknąć, bo obawiam się, że wyciąganie i wkładanie w nie okna może być upierdliwe. Zwykły silikon to nie był najlepszy pomysł ale myślę, że klej albo silikon akwariowy starannie położony powinien temat załatwić. W końcu cudów nie ma i jak się coś przyklei to musi być szczelne.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Dostałem klej do wklejania szyb od syna ale w sumie to go nie użyłem bo powiedział że jak już tym coś tym podkleję to będzie ciężko z demontażem więc odpuściłem.
N 126 E 1990r
Audi A4 2000r
Peugeot 206 CC 2002r
Hyundai Coupe 2000r
Audi A4 2000r
Peugeot 206 CC 2002r
Hyundai Coupe 2000r
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Tego też się obawiam i myślę, że jednak lepszy będzie silikon akwariowy. Właściwości klejące ma dobre ale łatwiejszy do usunięcia.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
ja zakładając nowe okna położyłem uszczelniacz dekarski (tuba + metalowy pistolet) w sposób, jaki opisujesz czyli wprowadzałem go pod uszczelkę od zewnętrznej strony przyczepki, zarówno między laminat i uszczelkę jak i między okno i uszczelkę.
Starałem się to robić jednym pociągnięciem przez całą długość i w miarę cieniutko ale i tak część uczczelniacza wypłynęła spod uczczelki po założeniu klina.
Ostatnie okno zrobiłem niby podobnie, ale zwlekam już (częściowo z przypadku) kilka dni z nałożeniem klina, za ten czas uszczelniacz powinien nieco podeschnąć (stać się mniej klejąco-brudzący) i myślę, że łatwiej będzie usunąć jego nadmiar.
Pewny jestem, że to da efekt pożądany (mimo starej uszczelki).
Nie polecam natomiast nakładania silikonu (czy czegokolwiek) na zewnętrzną część uszczelki. Najpewniej stwardnieje po jakimś czasie, jak to, co u mnie było nałożone ileś lat temu przez poprzedniego właściciela. Wyglądało okropnie i bardzo trudno było te resztki... zdrapać!
Nie po prostu ściągnąć ale właśnie zdrapać.
Do końca kwietnia mam plan zakończyć prace nad przyczepką, więc przy najbliższej okazji (mam nadzieję, że w weekend) sprawdzę ciśnieniowo jakie efekty dało takie uszczelnianie i dam znać.
Starałem się to robić jednym pociągnięciem przez całą długość i w miarę cieniutko ale i tak część uczczelniacza wypłynęła spod uczczelki po założeniu klina.
Ostatnie okno zrobiłem niby podobnie, ale zwlekam już (częściowo z przypadku) kilka dni z nałożeniem klina, za ten czas uszczelniacz powinien nieco podeschnąć (stać się mniej klejąco-brudzący) i myślę, że łatwiej będzie usunąć jego nadmiar.
Pewny jestem, że to da efekt pożądany (mimo starej uszczelki).
Nie polecam natomiast nakładania silikonu (czy czegokolwiek) na zewnętrzną część uszczelki. Najpewniej stwardnieje po jakimś czasie, jak to, co u mnie było nałożone ileś lat temu przez poprzedniego właściciela. Wyglądało okropnie i bardzo trudno było te resztki... zdrapać!
Nie po prostu ściągnąć ale właśnie zdrapać.
Do końca kwietnia mam plan zakończyć prace nad przyczepką, więc przy najbliższej okazji (mam nadzieję, że w weekend) sprawdzę ciśnieniowo jakie efekty dało takie uszczelnianie i dam znać.
rapid '89 / n250 '79 / n126a '76 / +48 505 230 876
- ChieftainY2k
- Posty: 69
- Rejestracja: czwartek, 14 kwie 2011, 18:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
reflexes pisze:W weekend zabieram się za amortyzatory ale cały czas myślę co zrobić z tymi nieszczęsnymi oknami i tak sobie myślę czy dobrym pomysłem byłoby wklejenie/uszczelnienie ich klejem do szyb samochodowych. Myślę, że można by wyciągnąć klin i odchylając gumę wpuścić między uszczelkę i laminat oraz szybę pasek kleju i zakleić to w cholerę na amen. Co o tym sądzicie?
Ja używałem do uszczelnienia przecieków w bocznych szybach (woda dostawała się przez przerwy w uszczelce) czegoś takiego jak uszczelniacz budowlany przezroczysty, kupiony w markecie budowlanym:
https://www.google.pl/search?q=uszczelniacz+budowlany+przezroczysty
Uszczelniacz sprawdził się , tworzy warstwę elastyczną mocniejszą moim zdaniem niż silikon.
N126n :: Fiat Doblo II :: http://www.CzeskiMarket.pl
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
zdaje się, że tego samego używaliśmy.
W moim przypadku Tytan bezbarwny, o taki:

W moim przypadku Tytan bezbarwny, o taki:

rapid '89 / n250 '79 / n126a '76 / +48 505 230 876
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
reflexes, podrzuć foty jak już to przyspawasz AL-KO do ramy i osi, też stoję przed takim zadaniem, a ja zawsze popieram ruską ideologię, iż zawsze należy kraść... tfu... podpatrywać od innych...
Adrian
N132t (1979) + Zastava Mediteran (1980) Opcjonalnie V70 (2000)
N132t (1979) + Zastava Mediteran (1980) Opcjonalnie V70 (2000)
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Addeo pisze:reflexes, podrzuć foty jak już to przyspawasz AL-KO do ramy i osi, też stoję przed takim zadaniem, a ja zawsze popieram ruską ideologię, iż zawsze należy kraść... tfu... podpatrywać od innych...
Proszę bardzo, będę korzystał z pomysłu Maćka i dokładnie tak samo to wykonam, bo po co wyważać otwarte drzwi. W ramie tylko otwór na śrubę i kawałek tulejki żeby przy skręcaniu nie ściągać profilu ramy, a do wahacza ucho z płaskownika. Śruby, nakrętki, trochę farby i po sprawie.
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?t=3408
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Mam zamontowaną oś AL-KO.
Producent przygotował uchwyty i otwory dokładnie według wskazówek pod moją przyczepkę.

Producent przygotował uchwyty i otwory dokładnie według wskazówek pod moją przyczepkę.
Pozdrawiam MISIEK
Re: Odp: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Ja mam niestety oryginalną oś i trzeba spawać. Niestety nastąpiła zmiana planów i montaż amorków nastąpi po majówce. Dzisiaj za to przyszedł zamówiony stelaż i budka zyskała nowy przedsionek. Przedsionek jest bardzo ładny i ma uszkodzony tylko jeden zamek. Jutro coś będę myślał co z tym zrobić, bo w sumie brakuje tylko tego suwaka.
W przedsionku brakuje też zasłonek ale to nie problem, bo kupi się w Pewexie jakieś szmaty i powiesi. No właśnie powiesi ale na czym? Są tam jakieś listwy gumowe nad oknami ale nie bardzo mam pomysł jak to oryginalnie było rozwiązane. Może ktoś coś podpowie.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo powierzchnia życiowa powiększyła nam się znacznie, co przy dwójce szkodników jest ważne. Muszę tylko dorobić podłogę i jakieś odciągi i będzie miód. Rozłożenie zajęło mi około 40 minut ale był to pierwszy raz więc trzeba było wszystko dopasować. Teraz sobie pooznaczałem poszczególne rurki i następny raz będzie zdecydowanie szybciej.
W przedsionku brakuje też zasłonek ale to nie problem, bo kupi się w Pewexie jakieś szmaty i powiesi. No właśnie powiesi ale na czym? Są tam jakieś listwy gumowe nad oknami ale nie bardzo mam pomysł jak to oryginalnie było rozwiązane. Może ktoś coś podpowie.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo powierzchnia życiowa powiększyła nam się znacznie, co przy dwójce szkodników jest ważne. Muszę tylko dorobić podłogę i jakieś odciągi i będzie miód. Rozłożenie zajęło mi około 40 minut ale był to pierwszy raz więc trzeba było wszystko dopasować. Teraz sobie pooznaczałem poszczególne rurki i następny raz będzie zdecydowanie szybciej.

Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
Odnośnie tych okien bocznych. To ja ostatnio mam wrażenie, że zostały one zrobione chyba tylko do przeciekania, pożytku z tego zero a cieknie. Chyba jedyna słuszna sprawa to koncepcja Roberta.
"dzyń, dzyń, dzyń"
Re: N126N kontra reflexes, czyli pamiętnik remontowy
stico80 pisze:Odnośnie tych okien bocznych. To ja ostatnio mam wrażenie, że zostały one zrobione chyba tylko do przeciekania, pożytku z tego zero a cieknie. Chyba jedyna słuszna sprawa to koncepcja Roberta.
Stico powtarzasz się http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?p=60705#p60705



Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości