elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: marek216 » wtorek, 21 maja 2019, 21:04

Może słabo szukałem, a może takiej informacji nie ma.
Jak zadałem sprzedawcom takich zestawów pytanie o dane silnika to albo mnie zlali albo dostałem odpowiedź że taka informacja nie jest podawana.
Czy ktoś z tu obecnych testował napędy do podpór - chodzi mi o silnik, a dokładniej o parametry.

Można co prawda kupić zestawy to samopoziomowania, ale około 4000zł za ten gadżet wydają mi się ceną mocno przesadzoną. Nie sądzę aby potrzebny był jakiś megamocny silnik.
Muszę poszukać w gratach napędów do klap oddymiających, ew. czegoś innego z przekładnią i porobić testy. Ten etap i zabawy zostawiam na koniec - ale wiedzę chętnie zgłębię teraz :roll:

Więc jeśli ktoś ma w swojej przyczepie lub kamperze elektrycznie składane/rozkładane podpory to zdjęcie tabliczki znamionowej silnika mile widziane. Sterowanie zrobię sobie sam.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: Miron EZD » wtorek, 21 maja 2019, 21:19

Witaj Marku.
Nie mam co prawda elektrycznych podpór do przyczepy, ale coś innego też elektrycznego, ale to niebawem :D
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to poszukaj siłowników do łóżek rehabilitacyjnych.
Co prawda większość z nich jest na 24VDC, ale to chyba nie jest dużym problemem jeśli ktoś ma trochę pojęcia o prądzie :mrgreen:
Moc takiego siłownika powinna być wystarczająca i praktycznie masz gotowca, silnik z przekładnią i wysuwane ramię.
Dalej tłumaczyć chyba nie muszę.
Sam zastosowałem taki siłownik do podnoszenia pewnego dość ciężkiego elementu i powiem, że daje radę.
Niektóre z modeli mają udźwig do 8000N

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: marek216 » wtorek, 21 maja 2019, 21:42

O łóżkach nie myślałem - mam takie w gabinecie żony.
Jak nie ma plomby to wiem skąd będzie pierwszy dawca do testów :P
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Samoogon

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: Samoogon » wtorek, 21 maja 2019, 21:45

Myślałem też coś w tym temacie mam jakiś silnik od napędu bramy garażowej z przekładnią i myślę że spokojnie dałby radę obracać śrubą. Odpuściłem ponieważ trzeba by to dobrze zabezpieczyć przed wilgocią i nas razie zostawiłem ten temat i biegam z wkrętarką :) . Archi ma w swojej cepie elektryczne podpory, więc może się odezwie jeśli czyta forum. Jeśli nie, to zostaje Ci tylko potestować, ale moim zdaniem tam nie potrzeba jakiś wielkich sił, oczywiście jeśli będzie przekładnia na śrubę podpory.

Awatar użytkownika
dmb5
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 995
Rejestracja: niedziela, 18 sie 2013, 19:43
Lokalizacja: Kielce

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: dmb5 » wtorek, 21 maja 2019, 21:49

A wkrętarka ? Czasami może się też do czego innego przydać.
Burstner Ventana 400 ts
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: marek216 » wtorek, 21 maja 2019, 21:52

ponieważ trzeba by to dobrze zabezpieczyć przed wilgocią

To zależy od budowy i przeznaczenia silnika, ew. sama obudowa też nie jest jakimś wielkim problemem.

moim zdaniem tam nie potrzeba jakiś wielkich sił,

Moim też ale żeby nie przesadzić znacznie na plus lub minus poszukuję informacji. Wiadomo: moc = cena, więc znaczne przesadzenie z mocą będzie wywaleniem kasy w błoto. Zapas mocy na poziomie 20-30% jest wystarczający żeby silnik pomimo krótkiej pracy nie grzał się zbytnio.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Samoogon

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: Samoogon » wtorek, 21 maja 2019, 21:58

Masz rację dlatego patrzałbym coś w deseń: napęd bramy garażowej, taki montowany na suficie. Jest tam silnik 24v i niespodzianka taki sam można spotkać też do wycieraczek w samochodzie w zasadzie podobny na 12V, a to już może fajnie ograniczyć koszty, silniki z wkretarek-zaletą jest 12V nie trzeba kombinować, ale bez przekładni raczej się nie nada.

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: marek216 » wtorek, 21 maja 2019, 22:08

Z silników do wycieraczek z żuka chłopaki robili napędy do bram skrzydłowych, myślałem o nich.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: Murano » wtorek, 21 maja 2019, 23:01


Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: __ArroW__ » środa, 22 maja 2019, 00:34

Dokładnie to samo chciałem napisać, że Artur używa od momentu jeżdżenia zapiekanką ;)
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Samoogon

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: Samoogon » środa, 22 maja 2019, 04:57

I dokładnie to napisałem kilka postów wyżej :)

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania

Postautor: marek216 » środa, 22 maja 2019, 21:28

W temacie Artura wrzuciłem prośbę o sprawdzenie danych silników.
W weekend sprawdzę czy łóżko w gabinecie ma plomby ( jeszcze na gwarancji ) i podjadę na zaprzyjaźniony szrot w poszukiwaniu jakiegoś mocniejszego, niedużego silnika do wycieraczek
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości