Strona 1 z 1

Re: resory

: niedziela, 2 lis 2008, 21:20
autor: kotek
Przeczytaj porady na temat zawieszenia i jeżeli jeszcze czegoś nie będziesz wiedział, to pytaj śmiało.
viewtopic.php?f=4&t=178

Re: resory

: poniedziałek, 3 lis 2008, 19:56
autor: kotek
Trochę zabawy jest przy zmianie zawieszenia, ale się opłaca.

Re: resory

: poniedziałek, 3 lis 2008, 21:43
autor: mateusz
a dlaczego sie opłaca?? według mnie lepiej mieć na belce skrętnej
mam 3 przyczepy towarowe i na belce skretnej lepiej mi sie prowadzą niż te na resorach

Re: resory

: poniedziałek, 3 lis 2008, 23:31
autor: jarek /////+Nka
Nie spotkałem się żeby ktoś po przeróbce na resory narzekał, a wszyscy chwalą takie zawieszenie. Jednak w żadnej zachodniej przyczepie nie ma takiego rozwiązania(nie słyszałem o fabrycznie maontwanym ani o przerobionym na takie). Jedyne co znalazłęm to amerykańce budują swoje teardrop'y "łezki" praktycznie wyłącznie na resorach. Więc czy naprawdę jest lepiej, czy jak już się zrobiło to trzeba swoje chwalić? A może to zasługa amortyzatorów które to w większości takich przeróbek zostają
mateusz pisze:a dlaczego sie opłaca?? według mnie lepiej mieć na belce skrętnej
mam 3 przyczepy towarowe i na belce skretnej lepiej mi sie prowadzą niż te na resorach

Lepiej jest zawsze czy głównie bez lub z małym obciążeniem?

Re: resory

: poniedziałek, 1 gru 2008, 22:53
autor: wsuder
witam

miałem oba rodzaje tzn na resorach i na belce. moje wrażenia są następujące:
przy normalnej asfaltowej drodze praktycznie podczas jazdy nie ma różnicy w prowadzeniu po prostej, natomiast na szybkich manewrach typu zmiana pasa to jednak lepiej sprawuje sie belka skrętna. zalety resorów ale oczywiscie z dobrymi amorkami /bo sie wywróci/ widać przy jeżdzie po terenie, praktycznie mało się czuje cokolwiek na ogonie. no ale kto szybko jeżdzi po bezdrożach ja nie. czyli tak punktach:
resory mają wady:
1. przyczepa robi się wyższa pare centymetrów
2. jest cięższa - troche to jest żelastwa /oś, pióra, amory/
3. trzeba spawdzic czy amorki są ok przed podróżą, bo potem może być kiepsko
resory mają zalety:
1. zawieszenie jest praktycznie bezobsługowe
2. jazda po bezdrożu nie powoduje totalnego bałaganu we wnętrzu
3. bardzo mało czuć przyczepe na haku

Re: resory

: wtorek, 2 gru 2008, 13:16
autor: Bale76
Zgadzam sie z przedmówcą jestem za pozostawieniem belki skrętnej, mam juz trzecią niewiadówke i nigdy nie miałem problemu poprostu trzeba pamiatac ze sie ma ogon, w towarowce tez mam skretna i powiem że tu tez lepeij ciągnie sie z skrętna, na resorach fakt jest lepiej na bezdrożach ale tylko jak sie ma 100% sprawne amory.

Re: resory

: wtorek, 2 gru 2008, 19:27
autor: Andrzej132
Zbudowałem przyczepę podłodziową i dałem niezależne zawieszenie na wahaczach wleczonych + sprężyny + amorki. Komfort ciągnięcia - full wypas.