Strona 1 z 2

Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 03:05
autor: vvarrior
Może pomysł jest do bani może nie ale...
Pokonawszy część strachów na lachów co do gazu w przyczepce i czując miłe ciepełko małego piecyka katalitycznego w ostatnie weekendy przyszedł moment na zakup Trumy 3002... Już ją mamy :) Teraz "tylko" instalacja...

Biorąc po uwagę ##@#wską politykę cenową dystrybucji gazu w butlach 1..2..3kg jakoś pomimo tego że nie są to duże koszty ale nalewanie na stacjach lpg w cenie 35 pln za 3kg gazu czy 1kg za 15PLN jeśli 11kg jest za 45PLN w dodatku nielegalnie to jakaś pomyłka...
Ogólnie jak widać w Warszawie w temacie jest chyba porażka. Najbliżej legalnie znalazłem w Górze Kalwarii PolskiGaz wlewa po 8pln za 1kg...
Jest jeszcze Castorama która ma na wymianę butle 2kg po 28PLN...
Zakładamy że nie będę sam przelewał gazu z dużej do małej, choć pozornie wydaję się to proste ale wydaje się także niebezpieczne...choć znowu patrząc na stosunek cen to ciśnienie mi rośnie;) chyba porównywalnie do przeładowanej butli - ale po prostu nawet nie mam gdzie tego robić...

Więc po długim wstępie symulujemy założenie że:
1)W kufrze mieści się butla 11kg na leżąco.
2)Wycinamy w dnie kufra centralnie dziurę w której zmieści się butla wkładana pionowo, kształtownik pod dyszlem "skracamy" do średnicy otworu.
3)W czasie transportu butla leży sobie spokojnie w kufrze, powiedzmy że wyklejonym jakąś pianką i zapięta paskami do ramy.
4)Na postoju wkładamy w otwór dostosowany koszyk..cokolwiek co trzymało by butlę od spodu i pozwoliło na schowanie zaworu i połączeń w środku schowka a dnem wystaje ok 20cm butli z czego kilka jest schowanych między ceownikami dyszla.

Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Przy okazji pytanie czy butla 3Kg mieści się z reduktorem kątowym w zamkniętym kufrze?

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 06:24
autor: Tarapukuara
W wózkach widłowych butla zasilająca silnik cały czas leży i jest ok;)
Możesz położyć ale tylko z zamkniętym zaworem- nasze reduktory są przystosowane tylko do fazy lotnej gazu.
W kufrze od 126 E mieści się na pion butla 5,1 kg z przelotką kątową i reduktorem od dużych butli, a po podniesieniu zawiasów o 1,5 cm nawet butla 5,5 kg- kufer normalnie się zamyka.

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 08:00
autor: stico80
W wózkach widłowych są syfony a nie butle.
Gaz podawany jest fazą ciekłą, aż do opróżnienia.

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 08:29
autor: Tarapukuara
stico80 pisze:W wózkach widłowych są syfony a nie butle.
Gaz podawany jest fazą ciekłą, aż do opróżnienia.

Oczywiście to prawda tylko na ile istotna dla tego temtu?
Napisałem, że można przewozić poziomo, ostrzegłem, że z zakręconym zaworem i żeby rozwiać wątpliwości podałem przykład wózka widłowego nie wdając już się dalej w nie istotne z naszego punktu widzenia szczegóły.
Argument z wózkiem działa nawet na policjanta który wypatrzy w kombiaku przez szybę leżącą butle 11;)

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 09:58
autor: kooba
Pomysł jest całkiem niezły.
Możesz też ewentualnie pomyśleć o takim rozwiązaniu jak u Henia
2013-06-01 19.50.04.jpg

Gdzieś kiedyś widziałem fotkę, z taką butlą w skrzynce od 126e

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 10:03
autor: Tarapukuara
Tylko taki gaz jest droższy o akcyzę;)

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 10:18
autor: stico80
Bartek napisałeś "W wózkach widłowych butla zasilająca silnik cały czas leży i jest ok;)"
Ktoś nie znający tematu a zaglądający tu przypadkiem może też zrozumieć, że skoro w wózkach leży a one jeżdżą i jest ok to jak mu się nie mieści na stojąco to ją położy i spróbuje tak używać.
I tylko w tym celu napisałem to co napisałem. Co do transportu to oczywiście może sobie tak przewozić.
Jak dla mnie to jednak trochę szkoda, że w Polsce tak ciężko wymienić butlę turystyczną bo jak dla mnie to dwie małe są idealne.

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 10:42
autor: kooba
Tarapukuara pisze:Tylko taki gaz jest droższy o akcyzę;)

Butla 11 kg to około 22-23 l gazu. U mnie wymiana 11 kosztuje 55 zł
55 zł/22 l=2,5 zł/l
Ceny LPG na stacji klarują się na podobnym poziomie.

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 11:33
autor: stico80
Kuba u mnie masz promocje 11kg = 44 zł
Lpg niestety 2,49 zł

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 11:41
autor: kooba
stico80 pisze:Kuba u mnie masz promocje 11kg = 44 zł

To może się stawię :)
Bo szykują się dwa wyjazdy i trzeba będzie się grzać trumą (i nie tylko) :mrgreen:

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 12:48
autor: Paczek
kooba pisze:Pomysł jest całkiem niezły.
Możesz też ewentualnie pomyśleć o takim rozwiązaniu jak u Henia
....


ani to , ani żadne inne rozwiązanie homologacji, certyfikatu , atestu i co tam jeszcze .... pewnie nie posiada i raczej nie otrzyma.

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 13:09
autor: Wodnik Szuwarek
rysiaczek ma u siebie butę 13kg w niewiadowce na sprzedaż - dział giełda - napisz do niego to powie CI co i jak :wink: po co wywarzać otwarte drzwi :D

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 13:22
autor: kooba
Paczek pisze:
kooba pisze:Pomysł jest całkiem niezły.
Możesz też ewentualnie pomyśleć o takim rozwiązaniu jak u Henia
....


ani to , ani żadne inne rozwiązanie homologacji, certyfikatu , atestu i co tam jeszcze .... pewnie nie posiada i raczej nie otrzyma.

Aleś ty normalnie ... ciągle tylko homologacja, certyfikat, atest etc. :)

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 15:10
autor: ruciak76
Ja kiedyś widziałem n126e z 11kg butlą zainstalowaną w dyszlu przed kufrem w pionie, a zamaskowana była w tak jakby beczce od kiszenia kapusty tylko koloru białego i trochę estetyczniej wyglądającej. Niestety wydaje mi się że nie był to dobry patent gdyż butla sama waży około 10 kg a z gazem dużo więcej i biorąc pod uwagę nacisk na hak, trzeba sporo wrzucić szpargałów na tył przyczepy aby to zrównoważyć.

Re: Butla 11kg w n126e a transport.

: środa, 16 paź 2013, 16:26
autor: kooba
ruciak76 pisze:... trzeba sporo wrzucić szpargałów na tył przyczepy aby to zrównoważyć.

Wrzucasz na zadek 2 rowery i masz elegancką przeciwwagę.