Jeszcze raz o zasilaniu ...
: środa, 18 kwie 2012, 20:43
wiem ze juz bylo ale im wiecej czytam posty o zasilaniu , ATX ach i akumulatorach , przekaznikach to coraz bardziej zakrecony jestem , wiec prosze o podsumowanie i ewentualne skorygowanie mojego toku myslenia :
Zalozenia sa takie :
-mam N-126-n z dwoma oddzielnymi wtyczkami 7 pinowymi jedna do stopu migaczy pozycji itp.. a druga to oswietlenia wew. gniazdek 12V pompki itp ..
-mam dodatkowy akumulator 12 V w schowku na butle
-chce podlaczyc wtyczke oswietlenia wewnetrznego do tego akumulatora
-podczas biwakowania jesli mam dostep do 220 v to fajnie , jesli nie to wystarczy mi 12v z akumulatora w schowku .
- Jesli mam 220 v to chce sobie swiecic nadal oswetleniem 12V
Wnioski :
- kupuje zwykly prostownik np. taki :
http://allegro.pl/prostownik-ladowarka- ... 51296.html
- podlaczam z jednej strony do gniazdka 200v a z drugiej do gniazdka 12V
- musze uwazac na biegunowosc 12 V
-nie potrzebuje zadnej automatyki ani przekaznikow
-kiedy mam podlaczone 22V laduje mi sie caly czas zapasowy akumulator wiec musze uwazac zeby go po jakims czasie " nie przeladowac "
-instalacja oswietlenia zewnetrznego przyczepy dziala niezaleznie wiec nie obawiam sie ze cos sie stanie instalacji w moim aucie nawet jesli nie wyjme wtyczki z gniazda haka .
- kiedy nie mam podlaczonego 220 V podlaczony na stale prostownik nie powoduje znaczacego rozladowania dodatkowego akumulatora .
Czy moje rozumowanie jest poprawne ? Jesli sie gdzies myle poprawcie mnie prosze ....
Pozdr :
Mr.Makarena
Zalozenia sa takie :
-mam N-126-n z dwoma oddzielnymi wtyczkami 7 pinowymi jedna do stopu migaczy pozycji itp.. a druga to oswietlenia wew. gniazdek 12V pompki itp ..
-mam dodatkowy akumulator 12 V w schowku na butle
-chce podlaczyc wtyczke oswietlenia wewnetrznego do tego akumulatora
-podczas biwakowania jesli mam dostep do 220 v to fajnie , jesli nie to wystarczy mi 12v z akumulatora w schowku .
- Jesli mam 220 v to chce sobie swiecic nadal oswetleniem 12V
Wnioski :
- kupuje zwykly prostownik np. taki :
http://allegro.pl/prostownik-ladowarka- ... 51296.html
- podlaczam z jednej strony do gniazdka 200v a z drugiej do gniazdka 12V
- musze uwazac na biegunowosc 12 V
-nie potrzebuje zadnej automatyki ani przekaznikow
-kiedy mam podlaczone 22V laduje mi sie caly czas zapasowy akumulator wiec musze uwazac zeby go po jakims czasie " nie przeladowac "
-instalacja oswietlenia zewnetrznego przyczepy dziala niezaleznie wiec nie obawiam sie ze cos sie stanie instalacji w moim aucie nawet jesli nie wyjme wtyczki z gniazda haka .
- kiedy nie mam podlaczonego 220 V podlaczony na stale prostownik nie powoduje znaczacego rozladowania dodatkowego akumulatora .
Czy moje rozumowanie jest poprawne ? Jesli sie gdzies myle poprawcie mnie prosze ....
Pozdr :
Mr.Makarena